×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΥΠ.ΕΣ/94670/2021

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3086/2002, 1337/1983

Αποσβεστική προθεσμία βεβαιώσεων εισφοράς σε χρήμα (άρθρο 9 ν. 1337/1983) και παραγραφή των απαιτήσεων που απορρέει από αυτές. 


ΥΠ.ΕΣ/17729/2024:«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΠ.ΕΣ/17729/2024

«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»


ΥΠ.ΕΣ/38880/2023

Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν. 5027/2023, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το ν. 5043/2023, περί βεβαίωσης και είσπραξης εσόδων δήμων. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 534/2023 - ΑΔΑ:ΩΧ0Α46ΜΤΛΗ-62Χ


ΥΠ.ΕΣ/17729/2024:«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»

40657/2024:Παροχή διευκρινήσεων σχετικά με την αποσβεστική προθεσμία βεβαίωσης προστίμων Κ.Ο.Κ..


32740/2013

Αποσβεστική προθεσμία βεβαιώσεων εισφοράς σε χρήμα (άρθρο 9 ν. 1337/83) και παραγραφή των απαιτήσεων που απορρέει από αυτές

ΝΣΚ/170/2020

Χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση των αξιώσεων εισφοράς σε χρήμα κατά των υπόχρεων ιδιοκτητών και χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων προς είσπραξη των βεβαιωμένων ως άνω οφειλών.(...)α) Ο χρόνος παραγραφής προς είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών των υπόχρεων ιδιοκτητών από τις εισφορές σε χρήμα είναι πενταετής (5) και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η οριστική βεβαίωση αυτών σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 6 του α.ν. 344/1968 (ομόφωνα). β) Ο χρόνος αποσβεστικής προθεσμίας του δικαιώματος των Ο.Τ.Α. προς βεβαίωση εισφοράς σε χρήμα είναι πενταετής και άρχεται από το τέλος του οικονομικού έτους, εντός του οποίου έλαβε χώρα η κύρωση της οικείας πράξης εφαρμογής, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του α.ν. 344/1968 με την επιφύλαξη των οριζομένων εξαιρετικών περιπτώσεων στο β' εδάφιο της ανωτέρω παραγράφου, ανεξαρτήτως του χρόνου γέννησης των σχετικών απαιτήσεων των Ο.Τ.Α., προ ή μετά την ισχύ του άρθρου 2 του ν. 4315/2014 (κατά πλειοψηφία).ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΣΤΕ/3932/1995

Εφαρμογή πολεοδομικής μελέτης:..Από το συνδυασμό των πιό πάνω διατάξεων προκύπτει ότι η πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα εκδίδεται μετά την κύρωση της πράξεως εφαρμογής κατά την διαδικασία που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του πρ.δ/τος 5/1986 και υπόκειται σε προσφυγή ενώπιον του οικείου τριμελούς διοικητικού πρωτοδικείου. Εν προκειμένω η αναγραφή στον κτηματολογικό πίνακα της προσβαλλόμενης αποφάσεως του αριθμού των τετραγωνικών μέτρων για τον υπολογισμό της εισφοράς σε χρήμα δεν αποτελεί, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, την πράξη επιβολής της εν λόγω εισφοράς, η αμφισβήτηση της νομιμότητας της οποίας όταν ολοκληρωθεί υπάγεται στην αρμοδιότητα του οικείου διοικητικού πρωτοδικείου.Συνεπώς οι λόγοι ακυρώσεως με τους οποίους αμφισβητείται η νομιμότητα της εν λόγω εισφοράς είναι απορριπτέοι ως απαράδεκτοι. 


ΕλΣυν/Τμ.7/108/2007

Ρυμοτομική απαλλοτρίωση (...) Με τον ν. 1337/1983 που εκδόθηκε σε εκτέλεση της διάταξης του άρθρου 24 του Συντάγματος, για τη χωροταξική αναδιάρθρωση της χώρας, θεσμοθετήθηκε νέα ειδική διαδικασία (διαφορετική από εκείνη του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων) συνολικής διαχείρισης των ακινήτων της οικιστικής περιοχής, με την υποχρέωση των ιδιοκτητών να διαθέσουν χωρίς αποζημίωση μέρος του ακινήτου τους ή με υποχρεωτική συμμετοχή αυτών με ολόκληρο το ακίνητό τους έναντι αντιπαροχής άλλου ακινήτου (ή διαιρεμένης ιδιοκτησίας) ίσης αξίας και εισάγεται νέα διαδικασία απόκτησης κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων, η οποία εφαρμόζεται στις περιοχές ένταξης ή επέκτασης του σχεδίου, ενώ προβλέπεται ο τρόπος υλοποίησης της διαχείρισης με την έκδοση της Πράξης Εφαρμογής, με την οποία καθορίζονται τα τμήματα των ακινήτων που αφαιρούνται χωρίς αποζημίωση για εισφορές σε γη (με ποσοστό ανάλογο με την εδαφική έκταση της ιδιοκτησίας) για τη δημιουργία κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και υποχρεωτικές αναδασμικές μεταβολές (μετακινήσεις, συνενώσεις, αναδιανομές, ανταλλαγές ακινήτων) ( ΑΠ. Ολομ. 563/2006).(…) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τις σκέψεις που προεκτέθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι δεν απαιτείται για την καταβολή αποζημίωσης, λόγω ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.1337/1983, η αναγνώριση ως ιδιοκτήτη του επίμαχου ακινήτου με δικαστική απόφαση, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, αλλά εφαρμόζεται η προαναφερθείσα ειδική διαδικασία που ορίζεται στο νόμο αυτό για τον προσδιορισμό των ιδιοκτητών που περιλαμβάνονται στην πράξη εφαρμογής


ΥΠ.ΕΣ/69738/2021

«Μετακίνηση αιρετών των Δήμων εντός και εκτός της χώρας» ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 648/2021 ΑΔΑ:ΨΕΞΩ46ΜΤΛ6-Κ68


ΥΠ.ΕΣ/61464/2024:Μετακίνηση αιρετών των Δήμων εντός και εκτός χώρας ΑΔΑ: 9Ο8Η46ΜΤΛ6-ΖΝΩ(....)Με την παρούσα εγκύκλιο, παύει η ισχύς της υπ’ αριθ. 648/ α.π. 69738/ 24-9- 2021, (Α.Δ.Α.: ΨΕΞΩ46ΜΤΛ6-Κ68) εγκύκλιας οδηγίας του Υπουργείου Εσωτερικών


ΝΣΚ/98/2024

Ερωτάται εάν η μεταγραφή της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής του άρθρου 12 του ν. 1337/1983,όπως ισχύει αποτελεί αναγκαία και απαρέγκλιτη προϋπόθεση για: α) τη σύνταξη διορθωτικών πράξεων εφαρμογής, β) τη βεβαίωση και επίδοση των εισφορών σε χρήμα του άρθρου 9 του ίδιου νόμου και γ) την έκδοση οικοδομικών αδειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

Ως προς τη σύνταξη διορθωτικών πράξεων εφαρμογής. Η ανάκληση (εν όλω ή εν μέρει) της Πράξης Εφαρμογής και η σύνταξη διορθωτικής πραγματοποιείται εντός ευλόγου χρόνου από την κύρωσή της, έτσι ώστε η μεταγραφή της να μην αποτελεί προϋπόθεση για τη σύνταξη διορθωτικής Πράξης Εφαρμογής. Ως προς την, κατά την ορθή διατύπωση του β΄σκέλους του ερωτήματος, έκδοση και επίδοση των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων, με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και την ερμηνεία αυτών, η παραγραφή του δικαιώματος των ΟΤΑ, αφενός να εκδώσουν πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα και αφετέρου να προβούν στην ταμειακή βεβαίωση της επιβληθείσας εισφοράς, (εν ευρεία και εν στενή εννοία βεβαίωση της εισφοράς σε χρήμα), συνέχεται με τον χρόνο κύρωσης της Πράξης Εφαρμογής, η μεταγραφή αυτής δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση και επίδοση των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων. Ως προς την έκδοση οικοδομικών αδειών, της σύνταξης (και κύρωσης) της Πράξης Εφαρμογής προηγείται η προκαταρκτική φάση της σύνταξης του κτηματογραφικού διαγράμματος και του κτηματολογικού πίνακα με βάση τις δηλώσεις ιδιοκτησίας (και τα σε αυτές συνημμένα: συμβόλαια, τίτλους, διαγράμματα) τις οποίες, μετά από σχετική πρόσκληση, έχουν υποβάλει οι φερόμενοι ιδιοκτήτες των ακινήτων. Ως εκ τούτου, στην Πράξη Εφαρμογής που ακολουθεί αποτυπώνονται οι ιδιοκτησίες και οι ιδιοκτήτες, όπως, εν τέλει, προέκυψαν από τις δηλώσεις ιδιοκτησίας που υποβλήθηκαν. Ενόψει δε, της ιδιαίτερης σημασίας που αποδίδεται από το νομοθέτη στη δήλωση ιδιοκτησίας που υποβλήθηκε κατά την προκαταρκτική φάση της σύνταξης της Πράξης Εφαρμογής, οικοδομική άδεια δύναται να εκδοθεί – τηρουμένων των λοιπών νόμιμων προϋποθέσεων - στο όνομα του φερόμενου ως ιδιοκτήτη στην κυρωμένη Πράξη Εφαρμογής, χωρίς να απαιτείται η μεταγραφή της. Συνεπώς, για τη διενέργεια των επόμενων της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής διοικητικών πράξεων, και συγκεκριμένα α) της σύνταξης διορθωτικών Πράξεων Εφαρμογής, β) της έκδοσης και επίδοσης των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων και γ) της έκδοσης οικοδομικών αδειών δεν αποτελεί προϋπόθεση η μεταγραφή της, καθόσον, όπως προκύπτει από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, ο νομοθέτης θέλησε να αποσυνδέσει την έκδοση των ανωτέρω διοικητικών πράξεων από τη μεταγραφή της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής (ομόφωνα).


ΝΣΚ/235/2005

Υπαγωγή οριοθετημένου με τις διατάξεις του Ν 1337/1983 βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου στις διατάξεις του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Βιομηχανικό και βιοτεχνικό πάρκο που έχει δημιουργηθεί με βάση τις διατάξεις των Ν 1337/1983, 2300/1995 και 2508/1997 υπάγεται ως υφιστάμενο ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ, στις διατάξεις του Ν 2545/1997, σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ.3 του νόμου αυτού. (ομοφ.) 2) Μετά την εν λόγω υπαγωγή του εξακολουθούν να ισχύουν τόσο η απόφαση εγκρίσεως της πολεοδομικής μελέτης, όσο και η πράξη εφαρμογής και δεν απαιτείται να γίνει πολεοδόμηση του πάρκου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 2545/1997. (ομοφ.) 3) Δεν είναι επιτρεπτός ο υπολογισμός της εισφοράς σε γη με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 (άρθρο 7), χωρίς τροποποίηση της πολεοδομικής μελέτης και της πράξης εφαρμογής. (ομοφ.) Οι εισφορές σε χρήμα, όμως, μετά την υπαγωγή, μπορούν να υπολογισθούν με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 χωρίς να ανατραπούν οι διευθετήσεις που έχουν γίνει στις ιδιοκτησίες με την πράξη εφαρμογής κατά τροποποίηση μόνο των αντίστοιχων πινάκων της πράξεως εφαρμογής. (πλειοψ.) 4) Από τις εισφορές σε γη, αυτές που προορίζονται για κοινόχρηστους χώρους θα περιέλθουν στον οικείο ΟΤΑ, για δε κοινωφελείς χώρους στους οικείους φορείς. Οι εισφορές σε χρήμα θα περιέλθουν στον φορέα ΒΙΠΕ που θα συσταθεί κατά το άρθρο 3 του Ν 2545/1997 για την κατασκευή των έργων υποδομής. (ομοφ.) 5) Γενικά, για το ως άνω πάρκο θα ισχύσουν όλες οι διατάξεις του Ν 2545/1997, στο μέτρο που είναι συμβατή και εφικτή η εφαρμογή τους. (ομοφ.)


ΑΔ/Φ.Κ./177/8732/2025

Κατανομή προσωπικού


ΥΠ.ΕΣ/35455/2025 :Προκήρυξη 6Κ/2024 - Γνωστοποίηση έκδοσης απόφασης κατανομής διοριστέων και στοιχείων επικοινωνίας αυτών στους φορείς διορισμού.