5/2025
Τύπος: Αποφάσεις
ΦΕΚ: 1915/Β/23.04.2025
Παροχή εξουσιοδότησης στον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να αποφασίζει σε θέματα που αφορούν στην υλοποίηση της σύμβασης με τίτλο: «ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΦΑΣΗ Β'».
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
462973/Σ.597/2022
ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΜΕΝΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ Ή ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗΣΑΝ ΖΗΜΙΑ ΛΟΓΩ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ (ΣΕΙΣΜΟΣ 3ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2021), ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΚΑΙ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΓΡΕΒΕΝΩΝ ΚΑΙ ΚΟΖΑΝΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΔΑ: 9ΨΟΝ46ΜΑΠΣ-ΗΑ2
4/3/2017
Χορήγηση εξουσιοδότησης για υπογραφή εγγράφων από το Δ.Σ. του Ε.Δ.Σ. προς τον Πρόεδρο του.
οικ.53403/2024
Καθορισμός ανωτάτου ορίου επιτρεπόμενων ημερών κίνησης εκτός έδρας μελών Δ.Σ. και υπηρετούντων υπαλλήλων του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας για το έτος 2025.
ΕΣ/Τ1/41/2007
Εντελλόμενη δαπάνη κατά το μέρος που αφορά καταβολή αποζημίωσης στον Πρόεδρο του Δ.Σ. και στην εισηγήτρια δεν είναι νόμιμη, διότι η ΚΥΑ 2/66105/0022/21.12.2005 (ΦΕΚ.Β΄ 1908) που καθόρισε την εν λόγω αποζημίωση εκδόθηκε καθ΄ υπέρβαση της εξουσιοδότησης της παρ.5 του άρθρου 15 του ν. 3329/2005 όσον αφορά την αποζημίωση των Προέδρων και Εισηγητών των συλλογικών οργάνων που λειτουργούν στους εποπτευόμενους φορείς του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
ΕλΣυν/Τμ.1/31/2015
Συμβούλια-επιτροπές.Αιτηση ανάκλησης της 255/2014 πράξης του Κλιμ. προλ.ελέγχου του 1ου Τμήματος.(...) Ο ως άνω λόγος ανάκλησης, όμως, είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής και ερειδόμενος επί εσφαλμένης προϋποθέσεως, καθόσον το επίμαχο χρηματικό ένταλμα κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη μη θεωρητέο, για το λόγο ότι η συμμετοχή του αιτούντος στο Δ.Σ. του ΤΑ.Π.Ι.Τ. εμπίπτει στα κύρια καθήκοντά του, για τα οποία λαμβάνει μηνιαίες αποδοχές και όχι διότι ο αιτών δεν αποτελεί μέλος του Δ.Σ. ή δεν συμμετέχει νομίμως σε αυτό. Εξάλλου, αβασίμως υποστηρίζεται με την κρινόμενη αίτηση ότι η 2/11105/0022/17.3.2009 Κ.Υ.Α. έχει εκδοθεί εντός του πλαισίου της δοθείσας με το άρθρο 138 παρ. 3 του ν. 3655/2008 εξουσιοδότησης. Και τούτο, διότι η εν λόγω Κ.Υ.Α., κατά το μέρος που δεν εξαιρεί τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του ΤΑ.Π.Ι.Τ. από την είσπραξη αποζημίωσης για τη συμμετοχή του στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ταμείου, είναι ανίσχυρη, ως εκδοθείσα καθ’ υπέρβαση της παρασχεθείσας με την ανωτέρω διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 138 του ν.3655/2008 νομοθετικής εξουσιοδότησης, δεδομένου ότι ο ανωτέρω είναι πλήρους απασχόλησης και δεν δικαιούται ιδιαίτερης αμοιβής για την εν λόγω συμμετοχή του στις συνεδριάσεις, η οποία σε κάθε περίπτωση συνιστά ενάσκηση των κυρίων καθηκόντων του.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/51/2012
Καταβολή αμοιβής σε Αντιπρόεδρο Δημοτικής Επιχείρησης:..Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, η, δυνάμει της 33/24.2.2012 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ..., καταβολή αμοιβής στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος Αντιπρόεδρο του Δ.Σ. της ..., για την πλήρη απασχόλησή της, πέραν των καθηκόντων της ως Αντιπροέδρου για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών της εν λόγω δημοτικής επιχείρησης, δεν είναι νόμιμη. Τούτο διότι η διάταξη του άρθρου 6 παρ. 2 της 43254/31.7.2007 απόφασης του Υφυπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που αποτελεί το νόμιμο έρεισμά της, καθόσον κατ' εφαρμογή αυτής έγινε η ως άνω ανάθεση από το Δημοτικό Συμβούλιο ..., κείται εκτός της σχετικής εξουσιοδότησης του άρθρου 264 περιπτ. α΄ και β΄ του Δημοτικού Κώδικα και είναι, ως εκ τούτου, ανίσχυρη. Ενώ, σε κάθε περίπτωση, για την ως άνω απασχόλησή της δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ν.2190/1994 διαδικασία πρόσληψης. Εξάλλου, αβασίμως προβάλλεται από τον Πρόεδρο της ... ότι η ως άνω απασχόληση της άπτεται των καθηκόντων της ως Αντιπροέδρου της επιχείρησης, καθόσον τα ανατεθέντα καθήκοντα, όπως αυτά περιγράφονται στην προαναφερθείσα 33/24.2.2012 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ... δεν ανάγονται στις αρμοδιότητες του Δ.Σ., όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 6 παρ. 1 της ίδιας πιο πάνω 43254/31.7.2007 υπουργικής απόφασης .. αλλά αφορούν στην κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της επιχείρησης, ενώ η φερόμενη ως δικαιούχος Αντιπρόεδρος της ... δεν θα δικαιούνταν, σε κάθε περίπτωση, αποζημίωσης, αφού τέτοια αποζημίωση καταβάλλεται ήδη στον Πρόεδρο της και σύμφωνα με το άρθρο 255 παρ. 5 του Δημοτικού Κώδικα αποζημίωση καταβάλλεται μόνο σε έναν από τους δύο. Επίσης, αλυσιτελώς προβάλλεται ότι η ως άνω απασχόληση λήγει με τη θητεία του οικείου Δ.Σ., καθόσον, εν προκειμένω, η απασχόληση με αμοιβή μέλους του Δ.Σ. δημοτικής κοινωφελούς επιχείρησης είναι μη νόμιμη ανεξαρτήτως της διάρκειάς της. Ενόψει όλων των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, με το οποίο εντέλλεται η πληρωμή της ως άνω μη νόμιμης αμοιβής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)196/2016
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες, είναι μη νόμιμες, διότι κατά την πραγματοποίηση της εργασίας, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, κατά μήνα, δεν υφίστατο απόφαση του αρμόδιου περιφερειακού οργάνου του κράτους (Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης ή Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας, σύμφωνα με τις προϊσχύσασες διατάξεις) με την οποία προσδιοριζόταν το ειδικό ωράριο λειτουργίας του νομικού προσώπου συνεχώς ή κατά ημέρες, κατά υπηρεσία, προσωπικό, αριθμό και κλάδο αυτού και ο χρόνος εργασίας κατά βάρδιες, κατ’ αντιστοιχία προς το οποίο επιβαλλόταν και μπορούσε να ρυθμιστεί περαιτέρω η πραγματοποίηση εργασίας νυχτερινής και Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών (άρθρο 36 παρ. 3 και 6 ΚΚΔΚΥ). Επιπροσθέτως, όσον αφορά την εργασία που παρασχέθηκε κατά τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο τρέχοντος έτους, η απόφαση 89/14.12.2015, ενόψει των διατάξεων του ν. 4354/2015, οι οποίες ίσχυαν ήδη κατά το χρόνο δημοσίευσής της ως κανονιστικής στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, παρότι εκ του νόμου απέκτησε αναδρομική ισχύ (άρθρο 52 ν. 4384/26.4.2016), ωστόσο, εκδόθηκε αναρμοδίως, δεδομένου ότι κατά τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 4354/2016 η απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής προς συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου εργασία εκδίδεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του νομικού προσώπου, ενώ δεν προσκομίστηκε απόφαση, νομίμως δημοσιευμένη ως κανονιστική διοικητική πράξη, με την οποία η σχετική αρμοδιότητα μεταβιβάστηκε στον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου. Ακόμα, ως προς το σύνολο των δαπανών, ούτε ίσχυαν ούτε είχαν εκδοθεί οι (ατομικές) διοικητικές πράξεις (άρθρα 48, 176 ΚΚΔΚΥ και άρθρο 2 παρ. 4 στ. 9 ν. 3861/2010) κατανομής του προσωπικού σε βάρδιες, προσδιορισμού των εργαζομένων που επρόκειτο να εργαστούν προς συμπλήρωση του κανονικού εβδομαδιαίου ωραρίου τους κατά τη διάρκεια νύχτας ή Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, οι δε, ως προς το μήνα Οκτώβριο, 74/3.11.2015, ως προς το μήνα Ιανουάριο, 6/3.2.2016, ως προς το μήνα Φεβρουάριο, 12/4.3.2016 και ως προς το μήνα Μάρτιο, 17/4.4.2016 αποφάσεις του Προέδρου του Δ.Σ. του Γηροκομείου που φέρουν αντίστοιχο περιεχόμενο, εκδόθηκαν μετά από την πραγματοποίηση της εργασίας κάθε μήνα, στερούνται δε αναδρομικής ισχύος.