61795/2015
Τύπος: Έγγραφα
Δεσμευτικότητα χρήσεων γης των ΓΠΣ (του Ν. 1337/1983) και των ΓΠΣ-ΣΧΟΟΑΠ (του Ν. 2508/1997)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
42728/2013
Δεσμευτικότητα χρήσεων γης των ΓΠΣ
69038/2013
Δεσμευτικότητα χρήσεων γης του ΓΠΣ Μαγούλας
7065/2015
Σχετικά με την δεσμευτικότητα χρήσεων γης των ΓΠΣ
ΝΣΚ/142/2021
Εάν: α) η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 13β (και ήδη παρ. 14) του ν. 4447/2016, ως προς τη σημειακή τροποποίηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ), τυγχάνει εφαρμογής και σε ΓΠΣ εγκεκριμένα με διατάξεις προϊσχύσασες του ν. 2508/1997 και β) η έννοια της «σημειακής τροποποίησης», που αναφέρεται στη διάταξη αυτή, καταλαμβάνει και την τοπική επέκταση του ορίου των προ της ισχύος του ν. 2508/1997 εγκεκριμένων ΓΠΣ, δηλαδή του ορίου, που προβλέπεται από το άρθρο 2 παρ. 1 του ν. 1337/1983.(...)α) Οι ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 5 παρ. 6 του π.δ. 90/2018, ως ισχύει μετά το ν. 4787/2021, ως προς τη σημειακή τροποποίηση των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων (ΓΠΣ), τυγχάνουν εφαρμογής και στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, που ήταν εγκεκριμένα βάσει των διατάξεων του ν. 1337/1983 (ομόφωνα). β) Στην έννοια της «σημειακής τροποποίησης», δεν περιλαμβάνεται και η τοπική επέκταση των ορίων των Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων, συνεπώς ούτε αυτών που είναι εγκεκριμένα βάσει των διατάξεων του ν. 1337/1983 (κατά πλειοψηφία).
ΥΠ.ΕΣ/94670/2021
Αποσβεστική προθεσμία βεβαιώσεων εισφοράς σε χρήμα (άρθρο 9 ν. 1337/1983) και παραγραφή των απαιτήσεων που απορρέει από αυτές.
ΥΠ.ΕΣ/17729/2024:«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»
ΥΠ.ΕΣ/17729/2024
«Παροχή διευκρινίσεων επί της αποσβεστικής προθεσμίας για τη βεβαίωση και επί του χρόνου παραγραφής προς είσπραξη της εισφοράς σε χρήμα του άρθρου 9 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33), καθώς και των οφειλών από πρόστιμα Κ.Ο.Κ.»
ΥΠΕΧΩΔΕ/19818/2008
Σχετικά με τη διαδικασία σύνταξης των Μελετών Γεωλογικής Καταλληλότητας που εκπονούνται στα πλαίσια των ΓΠΣ – ΣΧΟΟΑΠ
ΝΣΚ/235/2005
Υπαγωγή οριοθετημένου με τις διατάξεις του Ν 1337/1983 βιομηχανικού και βιοτεχνικού πάρκου στις διατάξεις του Ν 2545/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Βιομηχανικό και βιοτεχνικό πάρκο που έχει δημιουργηθεί με βάση τις διατάξεις των Ν 1337/1983, 2300/1995 και 2508/1997 υπάγεται ως υφιστάμενο ΒΙΠΑ-ΒΙΟΠΑ, στις διατάξεις του Ν 2545/1997, σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ.3 του νόμου αυτού. (ομοφ.) 2) Μετά την εν λόγω υπαγωγή του εξακολουθούν να ισχύουν τόσο η απόφαση εγκρίσεως της πολεοδομικής μελέτης, όσο και η πράξη εφαρμογής και δεν απαιτείται να γίνει πολεοδόμηση του πάρκου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν 2545/1997. (ομοφ.) 3) Δεν είναι επιτρεπτός ο υπολογισμός της εισφοράς σε γη με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 (άρθρο 7), χωρίς τροποποίηση της πολεοδομικής μελέτης και της πράξης εφαρμογής. (ομοφ.) Οι εισφορές σε χρήμα, όμως, μετά την υπαγωγή, μπορούν να υπολογισθούν με βάση τις διατάξεις του Ν 2545/1997 χωρίς να ανατραπούν οι διευθετήσεις που έχουν γίνει στις ιδιοκτησίες με την πράξη εφαρμογής κατά τροποποίηση μόνο των αντίστοιχων πινάκων της πράξεως εφαρμογής. (πλειοψ.) 4) Από τις εισφορές σε γη, αυτές που προορίζονται για κοινόχρηστους χώρους θα περιέλθουν στον οικείο ΟΤΑ, για δε κοινωφελείς χώρους στους οικείους φορείς. Οι εισφορές σε χρήμα θα περιέλθουν στον φορέα ΒΙΠΕ που θα συσταθεί κατά το άρθρο 3 του Ν 2545/1997 για την κατασκευή των έργων υποδομής. (ομοφ.) 5) Γενικά, για το ως άνω πάρκο θα ισχύσουν όλες οι διατάξεις του Ν 2545/1997, στο μέτρο που είναι συμβατή και εφικτή η εφαρμογή τους. (ομοφ.)
ΥΠΕΧΩΔΕ/37691/2007
Έγκριση προδιαγραφών για την εκπόνηση Μελετών Γεωλογικής Καταλληλότητας που συντάσσονται στα πλαίσια των μελετών ΓΠΣ – ΣΧΟΟΑΠ.
ΣΤΕ ΕΑ 1073/2008
Εκπόνηση μελέτης- ανοιχτός διαγωνισμός:Υπό τα δεδομένα, όμως, αυτά και εν όψει των εκτεθέντων στην προηγουμένη σκέψη, πιθανολογείται σοβαρώς ότι η βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της αιτούσης συμπράξεως στο 2ο κριτήριο αξιολογήσεως αιτιολογείται πλημμελώς. Και τούτο, διότι, κατά τη βαθμολόγηση του εν λόγω 2ου κριτηρίου, η εκτίμηση των προσόντων του προτεινομένου από την αιτούσα σύμπραξη συντονιστή (όπως, άλλωστε, και η εκτίμηση των προσόντων των συντονιστών που προτείνουν οι λοιποί διαγωνιζομένοι), εχώρησε, όπως ευθέως προκύπτει από το Πρακτικό ΙΙ/2.10.2007 της Επιτροπής Εισηγήσεως για Ανάθεση, το οποίο αναφέρεται σε εμπειρία των προτεινόμενων από τους διαγωνιζόμενους συντονιστές «σε μελέτες ανάλογου αντικειμένου (ΣΧΟΟΑΠ. ΓΠΣ του Ν. 2508)», βάσει, αποκλειστικώς και μόνον, στοιχείων αναγομένων στην άσκηση αντιστοίχων καθηκόντων συντονιστή κατά την εκπόνηση μελετών προς σύνταξη ΣΧΟΟΑΠ και ΓΠΣ κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 2508/1997, χωρίς καμία ειδική αναφορά στις λοιπές, μη αναγόμενες στα ανωτέρω ειδικά αντικείμενα του Ν. 2508/1997, χωροταξικές και πολεοδομικές μελέτες, κατά την εκπόνηση των οποίων ο συντονιστής που προτείνει η αιτούσα σύμπραξη είχε ασκήσει, όπως η τελευταία προέβαλε με την ένσταση και, εν συνεχεία, με την προσφυγή της, παρόμοια καθήκοντα συντονιστή. Για το λόγο αυτόν, ο οποίος προβάλλεται βασίμως και λαμβανομένου, επίσης, υπ’ όψη ότι η ανάγκη ταχείας ολοκληρώσεως του επίδικου διαγωνισμού, την οποία επικαλείται η Διοίκηση, δεν αρκεί, σταθμιζόμενη προς την βλάβη την οποίαν υφίστανται οι αιτούντες, για να δικαιολογήσει απόρριψη της κρινομένης αιτήσεως, πρέπει, κατ’ αποδοχή της αιτήσεως αυτής, να διαταχθεί η αναστολή της περαιτέρω διαδικασίας του επίδικου διαγωνισμού και η μη έκδοση πράξεως κατακυρώσεως του αποτελέσματός του μέχρι την έκδοση αποφάσεως επί της αιτήσεως ακυρώσεως, την οποία υποχρεούνται, κατά το άρθρο 3 παράγραφος 7 του Ν. 2522/1997, να ασκήσουν οι αιτούντες προκειμένου να διατηρηθούν σε ισχύ τα ήδη διατασσόμενα ασφαλιστικά μέτρα. Επισημαίνεται, πάντως, ότι εφ’ όσον, κατά τα προκύπτοντα από το φάκελο, η αναθέτουσα αρχή προχώρησε την 24.3.2008, ήτοι την επομένη της λήξεως της προθεσμίας ασκήσεως αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων και τέσσερις ημέρες μετά την άσκηση της υπό κρίση αιτήσεως, με την οποία είχε υποβληθεί και αίτημα εκδόσεως προσωρινής διαταγής, το οποίο έγινε δεκτό με την από 1.4.2008 πράξη του Προέδρου του Δ’ Τμήματος ..., σε αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών των διαγωνιζομένων, δεν είναι δυνατή η συνέχιση του διαγωνισμού με νέα αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς της αιτούσης συμπράξεως, εφ’ όσον η εκ νέου αξιολόγηση τεχνικής προσφοράς με γνωστές ήδη τις οικονομικές προσφορές των διαγωνιζομένων δεν διασφαλίζει συνθήκες πραγματικού ανταγωνισμού