82071 ΕΞ 2020
Τύπος: Αποφάσεις
Σύσταση Ομάδας Εργασίας για την προώθηση της Έρευνας και της Ανάπτυξης (R&D) και της Καινοτομίας στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ Α.Ε.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/37655/ΔΕΠ/2016
Καθορισμός αποζημίωσης του Προέδρου, του Διευθύνοντος Συμβούλου και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε.» (ΕΑΒ Α.Ε.).
Μ.Α.Δ.Κ.Α. 0000351/2017
Καθορισμός αποζημίωσης μελών Επιτροπής Ελέγχου παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 3429/2005 της εταιρίας με την επωνυμία ««Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε.» (ΕΑΒ Α.Ε.).
Δ.ΑΣΦ.252/340827/2018
«Παράταση του προγράμματος ειδικής επιδότησης ανεργίας πρώην εργαζομένων της επιχείρησης «Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης Α.Ε.(Ε.Β.Ζ. Α.Ε.)»(ΑΔΑ:Ψ7ΘΤ465ΧΠΙ-5ΤΙ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 13/2018
N. 4690/2020/Αρθ.7
Κύρωση: α) της από 13.4.2020 Π.Ν.Π. «Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» (A΄ 84) και β) της από 1.5.2020 Π.Ν.Π. «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα» (Α΄ 90) και άλλες διατάξεις. (..) Άρθρο 7 Χορήγηση επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στους εργαζομένους στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (Ε.Α.Β.) Α.Ε.
Ν 3759/2009
Κύρωση (1) της Σύμβασης Πώλησης και Αγοράς Μετοχών μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Εταιρειών Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε., Pantheon Airways Ανώνυμη Αεροπορική Εταιρεία και Marfin Investment Group Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών, (2) της Σύμβασης Πώλησης και Αγοράς Μετοχών μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Εταιρειών Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες Α.Ε., Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης και Επισκευής Αεροσκαφών Α.Ε. και Martin Investment GroupΑνώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών και (3) της Σύμβασης Πώλησης και Αγοράς Μετοχών μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και των Εταιρειών Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες Α.Ε., Ανώνυμη Εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης Αεροσκαφών Α.Ε. και Martin Investment Group Ανώνυμος Εταιρεία Συμμετοχών.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/109/2025
Προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού για τον κόμβο καινοτομίας Η2 (H2-HUB).(...) Ανεξαρτήτως, πάντως, του εάν η προσκόμιση των τεχνικών φυλλαδίων ήταν αναγκαία στο στάδιο ελέγχου της τεχνικής προσφοράς των συμμετεχόντων, η κρίση για το εάν τα οχήματα είναι εντός προδιαγραφών και άρα η τεχνική προσφορά της «…Α.Ε.» παραδεκτή προϋποθέτει συγκριτική αξιολόγηση του συνόλου των τεχνικών προδιαγραφών που περιλαμβάνονται στη διακήρυξη με τις προδιαγραφές που πληρούν τα προσφερόμενα οχήματα, με παράθεση αντίστοιχης ειδικής αιτιολογίας, και, ως εκ τούτου, αποτελεί τεχνική κρίση, η οποία εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας. Η διαπίστωση δε της προσβαλλομένης ότι τα προσφερόμενα σχήματα υστερούν σε συγκεκριμένα τεχνικά χαρακτηριστικά χωρίς να προηγηθεί η κατά τα ανωτέρω συνολική στάθμιση, δεν αρκεί. Σε κάθε περίπτωση, αφενός μεν με το από 8.2.2024 πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού έχει ρητώς κριθεί ότι βρίσκεται εντός τεχνικών προδιαγραφών η προσφορά της προσφεύγουσας εταιρείας (και ως προς τα οχήματα), κρίση που έχει επικυρωθεί από το ΔΣ του προσφεύγοντος ερευνητικού κέντρου, ενώ, περαιτέρω, στην 57279/29.4.2024 έκθεση απόψεων της αναθέτουσας αρχής που υποβλήθηκε ενώπιον της ΕΑΔΗΣΥ κατά τη διαδικασία εξέτασης της προδικαστικής προσφυγής της αποκλεισθείσας εταιρείας με την επωνυμία «…» διαλαμβάνεται, με σαφή και επαρκή αιτιολογία, η βασιμότητα της οποίας δεν δύναται να αμφισβητηθεί, αφού αφορά σε αμιγώς τεχνική κρίση (πρβλ. ΕλΣυν Ολ. 1078/2024 σκ. 43, ΕλΣυν Έβδ. Τμ. 533/2024 σκ. 59), ότι τα προσφερόμενα υδρογονοκινούμενα οχήματα είναι εντός τεχνικών προδιαγραφών. Συνακόλουθα, πρέπει να γίνει δεκτός ο σχετικός λόγος ανάκλησης της προσβαλλομένης. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει οι κρινόμενες προσφυγές να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη, να επιτραπεί η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο της απάλειψης από τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού της μεταβολής τιμής του εκεί προβλεπόμενου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (άρθρο 7 του σχεδίου) και ορισμού στη θέση αυτού των αντίστοιχων επιμέρους τιμών του Δείκτη Τιμών Παραγωγού στη Βιομηχανία για κάθε κλάδο βιομηχανικού προϊόντος της σύμβασης (κλάδοι κατά PRODCOM 2016 της EΛ.ΣTAT. 24 και 28) ως προς τη μηνιαία μεταβολή τους, όπως εκάστοτε δημοσιεύονται στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και να αποδοθεί το καταβληθέν παράβολο σε αμφότερους τους προσφεύγοντες (άρθρο 310 παράγραφος 1 ν. 4700/2020).
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/435/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Εν προκειμένω, η 7984/23.2.2022 σύμβαση μεταξύ του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Πανεπιστημίου Κρήτης και της …..(…..) Α.Ε. για την προμήθεια εργαστηριακών αναλωσίμων για τον μοριακό έλεγχο του COVID-19 και την ανίχνευση μεταλλαγμένων στελεχών του ιού SARS-COV-2 για δώδεκα (12) μήνες, είναι σύμβαση προμήθειας νπδδ, ήτοι του ανωτέρω Πανεπιστημίου, δεδομένου ότι ο ως άνω ΕΛΚΕ δεν έχει χωριστή νομική προσωπικότητα αλλά είναι ενταγμένος στο νομικό πρόσωπο αυτού του Πανεπιστημίου (βλ. άρθρα 50 έως 68 του ν. 4485/2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», Α΄ 114, όπως ισχύουν), η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της είναι 728.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και αυτή έχει ανατεθεί (κατακυρωθεί) στις 24.1.2022 στην ανωτέρω ανάδοχο εταιρεία κατόπιν διαδικασίας ανοικτού (τακτικού) διαγωνισμού, κατ’ άρθρο 27 του ν. 4412/2016, ο οποίος προκηρύχθηκε με τη 49644/6.12.2021 διακήρυξη του ως άνω ΕΛΚΕ και την αντίστοιχη προκήρυξη, που εστάλη το πρώτον για δημοσίευση στην ΕΕΕΕ στις 6.12.2021, (βλ. τα πρακτικά της 707/24.1.2022 συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του ως άνω ΕΛΚΕ, Θέμα Α.3.8). Δεν έχει, δηλαδή, ανατεθεί με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση διακήρυξης, κατ’ άρθρο 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016, για επείγοντες λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19. Παρότι, όμως, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της υπερέβαινε το οικείο ισχύον οικονομικό όριο υπαγωγής στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ήτοι το ποσό των 300.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (βλ. σκέψη 2), αυτή δεν υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας (βλ. το 34507/6.9.2022 έγγραφο της Προϊσταμένης του Τμήματος Ανθρωπίνων Πόρων, Προμηθειών και Συναλλαγών της Διεύθυνσης της Μονάδας Οικονομικής & Διοικητικής Υποστήριξης του ως άνω ΕΛΚΕ). Επομένως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2, απαραδέκτως έχει υποβληθεί για έλεγχο η από 11.7.2022 εγκριθείσα τροποποίησή της, ποσού 363.712,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ (βλ. τα πρακτικά της 725/11.7.2022 συνεδρίασης της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του ως άνω ΕΛΚΕ, Θέμα Α.3.15, και το σχετικό υποβληθέν για έλεγχο σχέδιο τροποποιητικής σύμβασης).Άλλωστε, κατά την πάγια νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεν ελέγχονται προσυμβατικώς οι τροποποιήσεις συμβάσεων που δεν έχουν υποβληθεί σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας, ήτοι αυτοδικαίως άκυρων συμβάσεων, διότι η τροποποιητική σύμβαση τελεί σε άμεση λειτουργική συσχέτιση με την αρχική, με συνέπεια να μην έχει τον χαρακτήρα αυτοτελούς σύμβασης αλλά να αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με την αρχική, στην 4 Α.Κ./prx.kl.6.22/ 407 φ οποία ενσωματώνεται, ο τυχόν δε έλεγχος νομιμότητας μόνον αυτής (της τροποποίησης) θα είχε ως αποτέλεσμα να ελέγχεται ευθέως ή παρεμπιπτόντως η αρχική σύμβαση, η οποία έχει ήδη συναφθεί, παρότι αυτοδικαίως άκυρη, αλλοιώνοντας κατά τούτο τον αμιγώς προσυμβατικό χαρακτήρα του ανωτέρω ελέγχου και κατατείνοντας σε μη επιτρεπόμενη εκ των υστέρων παρεμπίπτουσα θετική ή αρνητική κρίση περί του κύρους της οικείας αυτοδικαίως άκυρης αρχικής σύμβασης, που ήδη εκτελείται (πρβλ. ΕλΣυν Ολομ. 2135/2020, Τμ. Μειζ. Επταμ. Σύνθ. 1028/2019, VI Tμ. 597/2019, 1463/2017, 2552/2013, 2440/2012, Ε΄ Κλιμ. 777, 613/2019, 130/2017, 313/2015, 76/2014, 233/2013, ΣΤ΄ Κλιμ. 78, 38, 4/2021, 438/2020, Ζ΄ Κλιμ. 281/2019).