9413/2022
Τύπος: Εγκύκλιοι
«Προκαταρκτικές Διαβουλεύσεις Δημοσίων Συμβάσεων - Αποστολή των προς ανάρτηση κειμένων μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής υποβολής και διαχείρισης αιτημάτων υποστήριξης (e-ticketing) από τη Δευτέρα 14.03.2022»
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
28414 ΕΞ 2020
Έναρξη Παραγωγικής Λειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος Δημιουργίας Ηλεκτρονικού Φακέλου Δικαιολογητικών (e-repository) και Ηλεκτρονικής Υποβολής Αιτημάτων Καταπτώσεων Δανείων με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου.
ΔΙΔΑΔ/Φ.58/939/οικ. 3131/2022
Ρυθμίσεις ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων με τίτλο e-Peitharxika.
57168/2023
Λειτουργία «Ψηφιακής Υπηρεσίας Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Αιτημάτων» των Έμμισθων Προξενικών Αρχών, για την παροχή προξενικών υπηρεσιών στους Έλληνες πολίτες που διαμένουν ή βρίσκονται στο εξωτερικό και πολίτες λοιπών κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή τρίτων χωρών.
ΝΣΚ/96/2018
Διάθεση δεδομένων Υπουργείου Πολιτισμού προς περαιτέρω χρήση για εμπορικούς σκοπούς - Διάθεση με επιβολή όρων, μέσω αδειοδότησης ή τελών - Απεικονίσεις και κείμενα - Πνευματικά δικαιώματα επί κειμένων που συντάχθηκαν από απασχολούμενους στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που περιέχονται στον κόμβο «ΟΔΥΣΣΕΑΣ», του Υπουργείου Πολιτισμού, Γενική Δ/νση Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Δ/νση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ο οποίος περιλαμβάνεται στα υπό στοιχείο Γ σύνολα δεδομένων της υπ' αριθ. ΥΠΠΟΑ/ ΓΔΔΥΗΔ/ ΔΗΔ/ ΤΠΣ/ 216266/ 21706/ 1516/ 888/ 30-6-2016 απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΑΔΑ:6ΘΕΑ4653Π4-ΣΦΡ), μπορούν να διατεθούν σε ιδιώτη, στην έκταση που προσδιορίζονται στη σχετική αίτησή του, προς περαιτέρω χρήση από αυτόν σε ηλεκτρονική εφαρμογή (application) τουριστικού ενδιαφέροντος για κινητά και tablets, κατόπιν αδειοδότησης σύμφωνα με το άρθρο 46 του ν. 3028/2002 (ΦΕΚ A' 153/28-6-2002), έναντι του τέλους που προβλέπεται στις 81397/2199/12-9-2005 (ΦΕΚ Β' 1491/27-10-2005) και 126463/28-12-2011 (ΦΕΚ Β' 3046/30-12-2011) κ.υ.α. των Υφυπουργών Πολιτισμού και Οικονομίας και Οικονομικών. Τα τυχόν υφιστάμενα πνευματικά δικαιώματα επί των κειμένων που περιλαμβάνονται στον ανωτέρω κόμβο, ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, εφόσον δημιουργήθηκαν από τους απασχολούμενους σ' αυτό (Υπουργείο Πολιτισμού), σε εκτέλεση του υπηρεσιακού τους καθήκοντος. (ομόφ.)
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/25/2025
Η απόφαση του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΠΡΑΞΗ 25/2025) αφορά στον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου συμφωνίας πλαίσιο και της προηγηθείσας διαγωνιστικής διαδικασίας για την ανάθεση υπηρεσίας «Παροχή υπηρεσιών Συμβούλου Τεχνικής Υποστήριξης για την υποβολή της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίων ή αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών» για το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η τροποποίηση του όρου 2.2.6 της διακήρυξης (απαιτούμενη εμπειρία) ήταν ουσιώδης και χρειαζόταν τις προβλεπόμενες διατυπώσεις δημοσιότητας (δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και στο ΚΗΜΔΗΣ), ώστε να διευρυνθεί ο κύκλος των δυνητικών αναδόχων. Η απλή ανάρτηση της τροποποίησης ως διευκρίνιση στο ΕΣΗΔΗΣ δεν ήταν επαρκής. Επίσης, σημειώθηκε ότι η αναθέτουσα αρχή δεν τήρησε την ελάχιστη τριακονθήμερη προθεσμία για τη διαγωνιστική διαδικασία. Οι πλημμέλειες αυτές κρίθηκαν ουσιώδεις, καθώς πλήττουν τις αρχές του ελεύθερου ανταγωνισμού, της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας, με αποτέλεσμα να κωλύεται η υπογραφή της συμφωνίας-πλαίσιο.
ΑΕΠΠ/1052/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, οι αιτούσες ενώσεις εταιρειών ζητούν την ακύρωση της Απόφασης 390/19.08.2019 με την οποία εγκρίθηκε το Πρακτικό 2 του ηλεκτρονικού δημοσίου διαγωνισμού «Κατάρτιση και πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων εργαζομένων στις αγροτικές οργανώσεις της χώρας» (Διακήρυξη 01/2019). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης και πιστοποίησης μέσω τηλεκατάρτισης (e-learning), συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού, διεξαγωγής προγραμμάτων κατάρτισης, οργάνωσης εξετάσεων πιστοποίησης και διαχείρισης πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης, με προϋπολογισμένη δαπάνη 850.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφέροντες κατηγορούν την Επιτροπή Διαγωνισμού για ελλειπή αιτιολόγηση και μη εμπεριστατωμένη βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών, ισχυριζόμενοι ότι η βαθμολόγηση ευνοεί άδικα την ανταγωνίστρια ένωση εταιρειών.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/273/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου "τροποποιητικής" σύμβασης της αυτοτελούς με Α.Π. … σύμβασης μεταξύ του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού … (….) και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «…» αναφορικά με τις «Εργασίες υποστήριξης λειτουργικών αναγκών στις Ο.Ε.Δ.Α. Φυλής και Δυτικής …», αξίας (της τροποποιητικής σύμβασης) 538.505,60 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. (667.746,94 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).(....)Κατ' ακολουθίαν, δεν διαπιστώθηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο «Εργασίες Υποστήριξης Λειτουργικών Αναγκών στις ΟΕΔΑ … και Δυτικής …», συμβατικού τιμήματος 538.505,60 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. (667.746,94 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) και διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών, που θα εκκινήσει από τη λήξη της εν ισχύ σύμβασης, δηλαδή από την ολοκλήρωση του φυσικού της αντικειμένου, υπό τον όρο ότι η αναθέτουσα αρχή θα λύσει μονομερώς τη σύμβαση με την ολοκλήρωση κατασκευής του πρώτου κυττάρου υποδοχής που εντάσσεται στη σύμβαση «Μελέτη, κατασκευή έργων για την α΄ φάση αποκατάστασης της ΟΕΔΑ Δυτικής … και μεταβατικής διαχείρισης αποβλήτων», ήτοι με την παρέλευση τετραμήνου από την χρονολογία υπογραφής της τελευταίας αυτής σύμβασης.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/279/2020, ΕΣ/ΚΛ.Ε/253/2020, ΕΣ/ΚΛ.Ε/844/2020.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/279/2020
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου «τροποποιητικής» σύμβασης που αφορά τις «Εργασίες Υποστήριξης Λειτουργικών Αναγκών στις ΟΕΔΑ … και …», συμβατικής αξίας 1.346.901,70 ευρώ χωρίς τον Φ.Π.Α(....)Λαμβανομένου υπόψη των ανωτέρω περιστάσεων, σε συνέχεια όσων κρίθηκαν με την 253/2020 πράξη του Ε' Κλιμακίου και ενόψει της αδήριτης ανάγκης άμεσης παροχής των επίμαχων υποστηρικτικών υπηρεσιών διαχείρισης των αποβλήτων κατά το προαναφερόμενο περιορισμένο χρονικό διάστημα, το Κλιμάκιο κρίνει ότι στην προκειμένη περίπτωση αποδεικνύεται πως συντρέχουν επί της ουσίας οι εξαιρετικές προϋποθέσεις προσφυγής στη διαδικασία απευθείας ανάθεσης ... λόγω δε των εξαιρετικών αυτών περιστάσεων παρίσταται σύννομη και η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη σύναψη της επίμαχης σύμβασης.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής και της εταιρίας … Α.Ε. για «Εργασίες Υποστήριξης Λειτουργικών Αναγκών στις ΟΕΔΑ … και …».
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ε/253/2020.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/179/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ:..Υπό τα δεδομένα αυτά, και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος με την έκθεση διαφωνίας λόγος είναι βάσιμος και, ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη κανονική. Και τούτο, διότι η ανατροπή της, γενομένης για το οικονομικό έτος 2017, πράξης ανάληψης υποχρέωσης, φέρει μεν ως ημερομηνία τις 31.12.2017, όμως, η, αναγόμενη κατά τα γενόμενα δεκτά ανωτέρω, υπό στοιχ. ΙΙ.Β., σε όρο ισχύος της, ανάρτηση αυτής στο πρόγραμμα «Διαύγεια» έλαβε χώρα στις 19.03.2018, ήτοι μετά τις 31.01.2018, καθιστώντας πλημμελή, κατά τα ανωτέρω και την επιγενόμενη ανάληψη της δαπάνης αυτής για το έτος 2018. Δοθέντος, όμως, ότι, σύμφωνα και με όσα διαλαμβάνονται στο ΔΙΟΙΔ/Φ/203/14/12.04.2018 έγγραφο του Διευθυντή Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης του .., κατά την έναρξη λειτουργίας του νομικού προσώπου την 01.01.2017, έγιναν τροποποιήσεις των μηχανογραφικών συστημάτων των ενταχθέντων σε αυτό φορέων, προκειμένου να ενοποιηθούν και να προσαρμοστούν στα δεδομένα του νέου Οργανισμού, και ότι, λόγω της πολυπλοκότητας των διαδικασιών, των διαφορετικών προς ενσωμάτωση πληροφοριακών συστημάτων και του αυξημένου όγκου δεδομένων, προκλήθηκαν αυξημένες χρονοκαθυστερήσεις στις ανατροπές των αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων, με αποτέλεσμα την καθυστερημένη ανάρτηση αυτών στο πρόγραμμα «Διαύγεια», σε συνδυασμό με το γεγονός ότι επισημαίνεται στο ίδιο κατά τα ανωτέρω έγγραφο και ότι η εν λόγω Διεύθυνση, μετά την ανάρτηση του εγκριθέντος ετησίου Προϋπολογισμού στη «Διαύγεια», δέσμευσε όλους τους κωδικούς αυτού, στις 11.01.2018, ώστε να είναι εφικτή η εξόφληση των εξ’ ανατροπής υποχρεώσεων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δικαιολογείται, εν προκειμένω, η πληρωμή της σχετικής δαπάνης, λόγω συγγνωστής πλάνης.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι μη κανονική, όμως, θα μπορούσε αυτό να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/45/2018
Αποζημίωση απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης:..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει των προδιαληφθεισών νομικών παραδοχών, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν είναι νόμιμη η πραγματοποίηση υπερωριακής απασχόλησης καθ’ υπέρβαση του υποχρεωτικού ωραρίου, από τους φερόμενους ως δικαιούχους των ΧΕ υπαλλήλους, για το συνολικό χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2017. Και τούτο, διότι τόσον η 649/20.12.2016 απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 25.5.2017, όσο και οι αποφάσεις συγκρότησης συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης, οι οποίες αναρτήθηκαν στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 14.9.2017, δεν δύνανται να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για την πραγματοποίηση από το προσωπικό, στο οποίο αφορούν, υπερωριακής εργασίας και, συνακόλουθα, για την καταβολή της αναλογούσας αποζημίωσης, για το προηγούμενο της δημοσίευσής τους χρονικό διάστημα. Στο 8927/29.11.2017 έγγραφο επανυποβολής προβάλλεται ότι η μη έγκαιρη δημοσίευση της 649/20.12.2016 απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οφείλεται στην, λόγω της υπηρεσιακής υποστελέχωσης του Δήμου, καθυστέρηση διεκπεραίωσης της διαδικασίας απόκτησης ηλεκτρονικής υπογραφής από αυτόν, αναγκαίας προϋπόθεσης για την αποστολή δημοσιεύσεων στο ΦΕΚ, η οποία (καθυστέρηση) οδήγησε περαιτέρω και στη μη έγκαιρη ανάρτηση των αποφάσεων συγκρότησης συνεργείου στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ». Ο ισχυρισμός, όμως, αυτός είναι απορριπτέος ως αλυσιτελώς προβαλλόμενος, καθόσον, όπως ορθώς επεσήμανε ο Επίτροπος, η έλλειψη υπαλλήλων με εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής δεν δικαιολογεί την καθυστέρηση αποστολής της 649/20.12.2016 απόφασης προς δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού για την απόκτηση ηλεκτρονικής υπογραφής δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις ή διαδικασίες, ούτε και την ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση ανάρτησης στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» των αποφάσεων συγκρότησης συνεργείου (...)Κατ’ ακολουθίαν αυτών, τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα πληρωμής περιέχουν μη νόμιμη και μη κανονική δαπάνη και, για το λόγο αυτό, δεν πρέπει να θεωρηθούν.