ΑΕΠΠ/1027/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. ... Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά στην ανάδειξη αναδόχου για την παροχή ναυαγοσωστικής κάλυψης των πολυσύχναστων παραλιών του Δήμου για το έτος 2020. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών ναυαγοσωστικής κάλυψης (CPV: ...) με προϋπολογισμό 89.298,68 € πλέον ΦΠΑ 24%. Η προσφυγή θεμελιώνεται στον ισχυρισμό ότι η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου έγινε παραβιάζοντας απαράβατους όρους της πρόσκλησης, όπως η μη νόμιμη εκπροσώπηση της ανταγωνίστριας εταιρείας, η μη υποβολή υποχρεωτικών βεβαιώσεων για οριοθέτηση ακτών και πιστοποιητικών ISO για υγεία και ασφάλεια, καθώς και σε εσφαλμένη βαθμολόγηση.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/739/2020
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση επιδιώκει την ακύρωση ή τροποποίηση συγκεκριμένων όρων της Διακήρυξης του δημοσίου διαγωνισμού για την 'Ναυαγοσωστική κάλυψη των πολυσύχναστων παραλιών του Δήμου [...] για το έτος 2020'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης τριών πολυσύχναστων παραλιών με συνολικό προϋπολογισμό 99.844,80€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), με κριτήριο κατακύρωσης την χαμηλότερη τιμή. Η προσφυγή επικεντρώνεται σε ζητήματα ωραρίου, ελλιμενισμού σκάφους, ρητρών, τεχνικής ικανότητας και ασαφειών στους όρους της Διακήρυξης.
ΕΑΔΗΣΥ/993/2022
Με την υπόψη προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθ. πρωτ. … Διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης παροχής υπηρεσιών «Ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλιών Δήμου … έτους 2022» και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης κατά το μέρος που πλήττονται με την προδικαστική προσφυγή.
ΑΕΠΠ/909/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ... ΙΚΕ, με τον διακριτικό τίτλο ... PC, ζητά την ακύρωση: ι) του Πρακτικού IV/11-6-2009 της Επιτροπής Διαγωνισμού του Δήμου ..., για τη Ναυαγοσωστική Κάλυψη των Πολυσύχναστων Παραλιών της γεωγραφικής αρμοδιότητάς της, και ιι) της με αριθμ. 139/2019 (Συνεδρίαση 10/2019) απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκαν τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της προσφεύγουσας, αρχικώς αναδειχθείσας ως προσωρινής αναδόχου, η κατάπτωση της εγγύησής της συμμετοχής και η ανάδειξη του παρεμβαίνοντος ως προσωρινού αναδόχου, ιιι) καθώς και κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της αναθέτουσας αρχής, προς το σκοπό κατακύρωσης στην ίδια του αντικειμένου του διαγωνισμού, δηλαδή των υπηρεσιών ναυαγοσωστικής κάλυψης για το έτος 2019.
ΑΕΠΠ/1265/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. ... σύμβασης (ΑΔΑ: ...), η οποία συνάφθηκε για την ανάδειξη αναδόχου παροχής ναυαγοσωστικής κάλυψης των πολυσύχναστων παραλιών ... για το έτος 2020. Η σύμβαση αυτή προέκυψε από διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης (άρθρο 32 παρ. 2 γ) του Ν. 4412/2016) και είχε προϋπολογισμό 89.298,68 ευρώ (συμπλ. ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή θεμελιώθηκε στην παράβαση του άρθρου 364 του Ν. 4412/2016, καθώς η αναθέτουσα αρχή συνέλαβε την σύμβαση παρά το γεγονός ότι η άσκηση της προσφυγής επέβαλλε αναστολή της σύναψής της. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η σύμβαση πρέπει να κηρυχθεί άκυρη βάσει του άρθρου 368 παρ. 1 β) του νόμου, λόγω μη τήρησης της υποχρέωσης αναστολής.
ΥΠΕΣ 30542/2013
ΘΕΜΑ: Πρόσληψη προσωπικού για τις ανάγκες της πυρασφάλειας και της ναυαγοσωστικής κάλυψης των ακτών (Επισυνάπτεται το αριθμ.21875/2012 έγγραφο του ΥΠΕΣ)
ΕΣ/ΤΜ.6/1247/2019
Υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, όσον αφορά στην πρώτη αναδειχθείσα υπό του Κλιμακίου πλημμέλεια, νομίμως η τιμή μονάδας ανά ανθρωπομήνα για την υπηρεσία της ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλίας υπολογίστηκε βάσει οκτάωρης ημερήσιας απασχόλησης, δεδομένου ότι το άρθρο 7 παρ. 1 του π.δ. 31/2018 ορίζει το ελάχιστα αναγκαίο χρονικό διάστημα ναυαγοσωστικής κάλυψης, ενώ δεν αποκλείει τη δυνατότητα προαιρετικής ναυαγοσωστικής κάλυψης των λουτρικών εγκαταστάσεων για μία (1) ώρα επιπλέον του τεθέντος με το π.δ. 31/2018 ωραρίου, δοθέντος ότι αυτό συμβάλλει στην καλύτερη προστασία των λουομένων, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση, υπό τον όρο να συμπεριληφθεί στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης αναλυτική διάταξη περί του ωραρίου ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών. Ακολούθως, όσον αφορά στις δεύτερη και τρίτη αναδειχθείσες υπό του Κλιμακίου πλημμέλειες, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι α) από το σύνολο των προσκομισθέντων ενώπιόν Του στοιχείων τεκμηριώνεται αναλυτικώς ο αναφερόμενος στην οικεία Τεχνική Μελέτη, κατά τον προσδιορισμό του μηνιαίου κόστους ανάθεσης της ναυαγοσωστικής κάλυψης παραλίας, μικτός μισθός του ναυαγοσώστη-επόπτη, στον οποίο έχουν συμπεριληφθεί αναλογία δώρου Χριστουγέννων, επιδόματος αδείας, αποζημίωσης αδείας, προσαυξήσεις Κυριακών και αργιών, καθώς και εργοδοτικές εισφορές, λαμβανομένης υπόψη και της αυξημένης ευθύνης εποπτείας και συντονισμού που αυτός φέρει έναντι του ναυαγοσώστη βάθρου και β) ο υπολογισμός του ημερομισθίου του χειριστή του ναυαγοσωστικού σκάφους 5,5 μέτρων και του οδηγού του ναυαγοσωστικού αυτοκινήτου 4Χ4 βάσει του ημερομισθίου του ναυαγοσώστη αιτιολογείται επαρκώς, καθόσον για τη χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη απαιτείται σύμφωνα με το άρθρο 5 του π.δ. 31/2018, μεταξύ άλλων, άδεια χειριστή ταχυπλόου εν ισχύ, ενώ για την οδήγηση οχήματος 4Χ4 δεν απαιτείται επαγγελματική άδεια οδήγησης και ως εκ τούτου είναι δυνατή η άσκηση των ως άνω καθηκόντων από τους έχοντες άδεια από την αρμόδια λιμενική αρχή ναυαγοσώστες, λαμβανομένου υπόψη και του γεγονότος ότι κατά τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται έτι περαιτέρω η δυνατότητα επέμβασης και η παροχή άμεσης βοήθειας στους λουόμενους και κατ’ επέκταση η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Ομοίως, όσον αφορά στην τέταρτη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα κρίνει ότι από το σύνολο των προσκομισθέντων ενώπιον Του στοιχείων τεκμηριώνεται επαρκώς το αναφερόμενο στην οικεία Τεχνική Μελέτη, κατά τον προσδιορισμό του κόστους ανάθεσης της υπηρεσίας οργάνωσης και διαχείρισης του προγράμματος Γαλάζιας Σημαίας ανά ακτή, μικτό εργατικό κόστος των τριών ατόμων (εργάτη, οδηγού και επόπτη) που θα απασχοληθούν για την παροχή της υπηρεσίας. Τέλος, όσον αφορά στην πέμπτη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα κρίνει ότι τόσο η ποσότητα των 144 πύργων όσο και η ποσότητα των 84 Γαλάζιων Ακτών που ελήφθησαν υπόψη για τη διαμόρφωση του ενδεικτικού προϋπολογισμού της οικείας διακήρυξης για τρία έτη προκύπτει με βάση την πιθανολογούμενη από την αναθέτουσα αρχή αύξηση των πύργων και των Γαλάζιων Ακτών ανά έτος με γεωμετρική πρόοδο (10 πύργοι και 24 ακτές για το έτος 2019, 12 πύργοι και 28 ακτές για το έτος 2010, 14 πύργοι και 32 ακτές για το έτος 2021), όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση. Ειδικότερα, λαμβανομένου υπόψη ότι αφενός οι ως άνω ποσότητες είναι πιθανολογούμενες και ενδεικτικές, δοθέντος ότι και ο χαρακτηρισμός των λουτρικών εγκαταστάσεων ως πολυσύχναστων γίνεται από την ειδική επιτροπή του άρθρου 11 του π.δ. 31/2018 σε ετήσια βάση και αφετέρου ότι σύμφωνα με την οικεία Τεχνική Μελέτη, σε περίπτωση μείωσης των παραλιών ο ανάδοχος δεν θα παρέχει τις αντίστοιχες υπηρεσίες και ως εκ τούτου δεν θα πληρωθεί την αντίστοιχη αμοιβή, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εν λόγω πλημμέλεια δεν ασκεί εν προκειμένω ουσιώδη επιρροή, υπό τον όρο να προστεθεί στο υποβληθέν σχέδιο σύμβασης ρητή διάταξη με το ως άνω περιεχόμενο για την περίπτωση μείωσης των πύργων - Γαλάζιων Ακτών. Σε κάθε περίπτωση η πληρωμή του αναδόχου διενεργείται απολογιστικά και σύμφωνα με την υπηρεσιακή βεβαίωση των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο ότι θα προστεθούν διατάξεις για το οκτάωρο ωράριο ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών και για τη μη πληρωμή του αναδόχου σε περίπτωση μείωσης των πύργων - Γαλάζιων Ακτών.Ανακαλεί την 388/2019 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/Τμ7(ΚΠΕ)328/2014
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ-ΟΡΓΑΝΑ: Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, για την παροχή υπηρεσιών ναυαγοσωστικής κάλυψης των πολυσύχναστων παραλιών του Δήμου, για το χρονικό διάστημα από 10.6.2014 έως 10.7.2014, διότι η παροχή των ανωτέρω υπηρεσιών ανατέθηκε απευθείας στην ανάδοχο επιχείρηση, με απόφαση αναρμοδίου προς τούτο οργάνου, ήτοι του προαναφερθέντος Αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου, ενώ μετά την ματαίωση του διενεργηθέντος ανοικτού διαγωνισμού για την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών και λόγω της έλλειψης επαρκούς χρόνου για τη διενέργεια νέου διαγωνισμού, συνέτρεξε επιτακτική ανάγκη για την υποχρεωτική, από 1.6.2014, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών του Δήμου και, επομένως, αρμόδιο όργανο για να αποφασίσει αιτιολογημένα, σχετικά με την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης, καθώς και για την τελική ανάθεση της υπηρεσίας, στην προκειμένη εξαιρετικά επείγουσα περίπτωση, ήταν η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 72 παρ. 1 περ. δ΄ του ν.3852/2010, και όχι ο Δήμαρχος ή ο υπ΄ αυτού εξουσιοδοτημένος Αντιδήμαρχος.
ΑΕΠΠ/762/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 105/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε το πρακτικό κατακύρωσης του συνοπτικού διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών ναυαγοσωστικής κάλυψης των παραλιών του Δήμου για το έτος 2019. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την κάλυψη πέντε παραλιών με ναυαγοσωστικά βάθρα, την εποπτεία ναυαγοσωστών και τη διάθεση μικρού σκάφους με χειριστή και ναυαγοσώστη για άμεση βοήθεια. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η ανταγωνίστρια εταιρεία δεν πληροί τις προϋποθέσεις της διακήρυξης, ιδίως ως προς τις άδειες των ναυαγοσωστών, την εργασιακή σχέση με το προσωπικό και την τεχνική υποδομή.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)278/2014
Μη νόμιμη η πρόσληψη πέντε ναυαγοσωστών, οι οποίοι προσελήφθησαν για την αντιμετώπιση πρόσκαιρων και κατεπειγουσών αναγκών ναυαγοσωστικής κάλυψης των ακτών Δήμου, καθόσον αυτοί παρείχαν υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης στο Δήμο με όμοιες συμβάσεις και με παρόμοια καθήκοντα, με αποτέλεσμα να επέλθει υπέρβαση του ανωτάτου επιτρεπομένου ορίου απασχόλησης των δύο μηνών εντός συνεχούς δωδεκάμηνου, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 3584/2007. Ούτε, η μη προσέλευση υποψηφίων ναυαγοσωστών παρά το ότι προηγήθηκε προσηκόντως δημοσιευθείσα ανακοίνωση του Δήμου αποτελεί λόγο άρσης της ως άνω απαγόρευσης αφού δεν υπάγεται στις περιοριστικά απαριθμούμενες εξαιρέσεις του άρθρου 206 του ως άνω νόμου.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, αλλά το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης
ΑΕΠΠ/626/2019
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση και εξαφάνιση ολόκληρης της προσβαλλόμενης απόφασης με αριθμό 104/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Μαλεβίσιου, η οποία αφορά τη μεταφορά ημερομηνίας αποσφράγισης προσφορών και τη συνέχιση του ηλεκτρονικού διαγωνισμού για τη Ναυαγοσωστική κάλυψη των παραλιών του Δήμου Μαλεβιζίου έτους 2019. Επιπλέον, ζητεί τον αποκλεισμό ενός οικονομικού φορέα λόγω μη εμπρόθεσμης υποβολής προσφοράς. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες ναυαγοσωστικής κάλυψης με προϋπολογισμό 104.458,18 € (χωρίς ΦΠΑ).