ΑΕΠΠ/1099/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η ομόρρυθμη εταιρεία προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αριθμό 214/2020, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό Ι της επιτροπής του διαγωνισμού για την προμήθεια «μονάδων ελαφράς προκατασκευής που θα χρησιμοποιηθούν ως αίθουσες διδασκαλίας». Η προσφυγή αμφισβητεί τον αποκλεισμό της προσφεύγουσας από τη συνέχιση του διαγωνισμού, ισχυριζόμενη ότι υπέβαλε νόμιμα την τεχνική της προσφορά σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης και ότι η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να ζητήσει συμπληρώσεις πριν την απόρριψη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια προκατασκευασμένων μονάδων με ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό για σχολεία, συνολικού προϋπολογισμού 171.120€ (συμπ. ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/105/2017
Προμήθεια και τοποθέτηση αιθουσών διδασκαλίας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το τελευταίο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι η επείγουσα ανάγκη για τη στέγαση των μαθητών του Δήμου ενόψει της επικείμενης έναρξης του σχολικού έτους 2016-2017 οφείλεται στην παράλειψη των αρμόδιων δημοτικών οργάνων να προκηρύξουν έγκαιρα διαγωνισμό για την προμήθεια των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας και χώρων υγιεινής. Συγκεκριμένα, ενώ ήταν γνωστό ήδη από το Δεκέμβριο του 2015 ότι η «..» είχε απορρίψει το υποβληθέν με το 65884/17.12.2015 έγγραφο του Δήμου αίτημα για την προμήθεια δέκα αιθουσών ελαφράς προκατασκευής για τη στέγαση των μαθητών του Δήμου .., τα αρμόδια όργανά του, αντί να μεριμνήσουν εγκαίρως για την προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια των απαιτούμενων αιθουσών διδασκαλίας και χώρων υγιεινής, αδράνησαν αδικαιολόγητα για χρονικό διάστημα πλέον των επτά μηνών, τελικά δε, αποφάσισαν μόλις στις 2.8.2016 να προμηθευτούν οκτώ αίθουσες διδασκαλίας και δύο χώρους υγιεινής με ανάθεση κατόπιν διαπραγμάτευσης.Ενόψει όμως του ότι αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με το ότι η προσφορά της αναδόχου κρίθηκε ικανοποιητική.. το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια δημοτικά όργανα δεν είχαν πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων.(συγγνωστή πλάνη)
ΑΕΠΠ/200/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό Φ. 917/ΑΔ.5149/Σ. 1130/7-12-2018, με την οποία απερρίφθη η προσφορά της. Επιπλέον, ζητά την επικουρική ακύρωση της ίδιας απόφασης στο μέρος που αφορά την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση οικοδομικών και ηλεκτρομηχανολογικών εργασιών για τη μετεγκατάσταση δραστηριοτήτων σε μονάδες ελαφράς προκατασκευής, με προϋπολογισμένη δαπάνη 241.720,21 € (χωρίς ΦΠΑ). Η διαδικασία διενεργήθηκε μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και ο διαγωνισμός έλαβε χώρα σύμφωνα με τον Ν. 4412/2016, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.
131383/Δ6/2020
Οδηγίες για παράδοση/παραλαβή των ηλεκτρονικών συσκευών που θα χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, κατόπιν δωρεάς από την εταιρεία «Quest», χρονοδιάγραμμα και περιεχόμενο επιμορφωτικής δράσης» ΑΔΑ:ΨΛΖ346ΜΤΛΗ-ΣΓ0
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/316/2014
Προμήθεια τριών αιθουσών ελαφριάς προκατασκευής.(..)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ότι η προμήθεια και εγκατάσταση των τριών αιθουσών ελαφριάς προκατασκευής στο 25ο Δημοτικό Σχολείο ..., που αφορούν προσθήκη παραρτημάτων σε κτίριο, αποτελούν εργασίες δόμησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, για τις οποίες απαιτείται η έκδοση άδειας δόμησης από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία. Για την εκτέλεση δε του εν λόγω έργου της εγκατάστασης των αιθουσών ελαφριάς προκατασκευής ο Δήμος δεν μερίμνησε για την έκδοση άδειας δόμησης. Πρόκειται συνεπώς για αυθαίρετη κατασκευή, η οποία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, δεν έχει νομιμοποιηθεί. Δοθέντος δε ότι η ύπαρξη άδειας δόμησης συνδέεται άρρηκτα με την σύμφωνη με την κείμενη πολεοδομική νομοθεσία εκτέλεση του έργου, η έλλειψη δε αυτής παράγει και δημοσιονομικές συνέπειες που απορρέουν από την επιβολή προστίμων για τη νομιμοποίησή της ή σε περίπτωση μη νομιμοποίησης για την κατεδάφιση ή τη διατήρηση της αυθαίρετης κατασκευής, η έλλειψη άδειας δόμησης καθιστά μη νόμιμες τις δαπάνες που απορρέουν από την εκτέλεση της αυθαίρετης κατασκευής. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/312/2012
Μετατροπή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από την 11η /4/2012, δηλαδή μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 283 του Ν. 4072/2012, επιτρέπεται η μετατροπή εταιρείας περιορισμένης ευθύνης σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρεία υπό τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου 283 (γνήσια μετατροπή), με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η νομική προσωπικότητα της Ε.Π.Ε., με νέα νομική μορφή στο πρόσωπο της Ο.Ε. ή Ε.Ε. χωρίς να επέρχεται, η διάλυση της Ε.Π.Ε. Αντιθέτως, πριν από την ως άνω ημερομηνία δεν ήταν επιτρεπτή η εν λόγω μετατροπή διότι δεν προβλεπόταν από ρητή διάταξη νόμου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/190/2018
Δυνατότητα αποδοχής αιτήματος του μισθωτή κυλικείου Πανεπιστημίου για την έγκριση της «μεταβολής», για φορολογικούς λόγους, της ατομικής του επιχείρησης σε ομόρρυθμη εταιρία και την υπεισέλευση αυτής στη μισθωτική σχέση.Δεν είναι κατά νόμο δυνατή η αποδοχή από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας του αιτήματος μισθωτή κυλικείου του Πανεπιστημίου για την υπεισέλευση στη μισθωτική σχέση ομόρρυθμης εταιρίας, κατά «μεταβολή» σ’ αυτήν της ατομικής του επιχείρησης, ούτε για την παραχώρηση της χρήσης του μισθίου σε ομόρρυθμη εταιρία, την οποία προτίθεται να συστήσει αυτός με τρίτους, ούτε η κατ’ άλλον τρόπο παραχώρηση της χρήσης αυτού σε τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα
ΑΕΠΠ/102/2019
Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της διαδικασίας του διαγωνισμού και την ακύρωση ή τροποποίηση των όρων των άρθρων 2.2.4, 2.2.6, 2.2.7 και 2.2.9 παρ. Β4 της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών «συντήρησης και λειτουργίας εγκαταστάσεων βιολογικού καθαρισμού» με έμφαση στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό. Η προσφεύγουσα επικαλείται ότι οι όροι της διακήρυξης είναι υπερβολικοί, αδικαιολόγητοι και περιορίζουν τον ανταγωνισμό, αποκλείοντας τη συμμετοχή της. Επίσης, ζητά την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου.
ΑΕΠΠ/942/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση ή τροποποίηση της Απόφασης 282/04.09.2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η οποία έκανε δεκτές δύο προσφορές (με αριθμούς 105733 και 107626) σε δημόσιο διαγωνισμό για την «Προμήθεια προκατασκευασμένων οικίσκων» (προϋπολογισμός €272.500). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά κατασκευές με θερμομονωτικά πανέλα (πετροβάμβακα ή πολυουρεθάνης), με αιτιολογία παράβαση ουσιωδών όρων της Διακήρυξης, όπως έλλειψη υποχρεωτικών πιστοποιητικών (ΕΛΟΤ ΕΝ 14509) και δικαιολογητικών δέσμευσης τρίτων.
ΑΕΠΠ/384/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία κατακυρώθηκε η προμήθεια στην παρεμβαίνουσα εταιρεία για την προμήθεια, μεταφορά και συναρμολόγηση 27 προκατασκευασμένων αιθουσών 6x6m με δίρριχτη στέγη για την κάλυψη αναγκών προσωρινής στέγασης μαθητών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ. Ζητεί επίσης η συνολική απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας ως μη σύμφωνης με τους όρους της διακήρυξης, τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία και την κατακύρωση της σύμβασης υπέρ της ίδιας.
ΑΕΠΠ/575/2019
Η προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με Πρακτικό Συνεδρίασης 213/29.03.2019, η οποία έγκρινε το Πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού και κατέκρινε τον Διαγωνισμό στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την κατασκευή τριών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 17.603,63 μ² για το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, με εκτιμώμενη αξία 21.774.193,55 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Τα κτίρια θα στεγάζουν 15 εργαστήρια, 17 αίθουσες διδασκαλίας, 3 αμφιθέατρα και 44 γραφεία.