ΑΕΠΠ/1136/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα (εταιρεία ταχυμεταφορών) αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης με αριθμό 10202/23.10.2018 της Δ.Ε.Υ.Α.Η., η οποία αφορά στην «Αποστολή λογαριασμών ύδρευσης-αποχέτευσης» για δύο έτη (CPV 64110000-0), με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 250.000€ συν ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την αποστολή περίπου 500.000 λογαριασμών (βάρους έως 20 γραμμαρίων) σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Η προσφυγή επικεντρώνεται στην ακύρωση περιοριστικών όρων της Διακήρυξης, όπως: (α) η απαίτηση για εκτέλεση 3 συμβάσεων αποστολής εντύπων με συνολική διάρκεια 36 μηνών την τριετία 2015-2017, (β) οι ασαφείς όροι για τον απαιτούμενο αριθμό καταστημάτων, προσωπικού και μεταφορικών μέσων, και (γ) η μη ρητή αποδοχή ισοδύναμων πιστοποιητικών ποιότητας από φορείς άλλων κρατών-μελών της ΕΕ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1653/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης αριθμ. 391/2020, η οποία απέρριψε την προσφορά της στον ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό για την προμήθεια συμπιεσμένου γάλακτος τύπου εβαπορέ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια και παράδοση του προϊόντος σε συσκευασίες αεροστεγώς κλεισμένων λευκοσιδηρών κουτιών με καθαρό βάρος περίπου 400 γραμμαρίων και ανοχή βάρους 1%. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η απόρριψη της προσφοράς της ήταν άδικη, καθώς η συσκευασία των 410 γραμμαρίων που προσέφερε ήταν σύμφωνη με τις απαιτήσεις της διακήρυξης και πιο οικονομική, ενώ κατήγγειλε ασάφειες στους όρους της διακήρυξης σχετικά με την ανοχή βάρους.
ΑΕΠΠ/1532/2020
Με την προδικαστική προσφυγή του, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται να ακυρωθεί η με αριθμό πρωτ. διακήρυξη. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Παραγωγή, εκτύπωση, εμφακέλωση, αποστολή λογαριασμών κατανάλωσης νερού και παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών για τη … ετών 2020-2022». Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η διακήρυξη θέτει ως προϋπόθεση συμμετοχής την πανελλαδική κάλυψη και την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών χωρίς εξαίρεση γεωγραφικής περιοχής και με συγκεκριμένη συχνότητα, κάτι που θεωρεί ότι αντιβαίνει στον Ν. 4053/2012 και περιορίζει τον ανταγωνισμό, ευνοώντας συγκεκριμένους φορείς, όπως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, καθώς μόνο αυτά πληρούν ex lege αυτή την προϋπόθεση. Επίσης, αναφέρει ότι οι όροι περί γεωγραφικής κάλυψης και συχνότητας είναι ασαφείς και δεν προβλέπεται στήριξη σε τρίτους για την κάλυψή τους.
ΑΕΠΠ/497/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί Προδικαστική Προσφυγή κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που απέρριψε την προσφορά της για το Τμήμα 5 της σύμβασης, το οποίο αφορά τον 'Οπτικοακουστικό Εξοπλισμό' (εκτιμώμενης αξίας 70.750,00€ πλέον ΦΠΑ 24%). Η απόρριψη έγινε επειδή ο φυσικός φάκελος της προσφοράς (συγκεκριμένα η πρωτότυπη εγγυητική επιστολή) δεν είχε παραδοθεί εντός των ορισμένων 3 εργάσιμων ημερών από την ηλεκτρονική υποβολή, παρά την έγκαιρη αποστολή του μέσω ταχυμεταφορών. Η προσφεύγουσα επισημαίνει ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε υπαιτιότητα της εταιρείας ταχυμεταφορών και όχι δικής της, καταγγέλλοντας παράβαση των αρχών της αναλογικότητας και χρηστής διοίκησης. Παράλληλα, αμφισβητεί την τεχνική συμμόρφωση της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας, η οποία αναδείχθηκε προσωρινή ανάδοχος.
ΑΕΠΠ/212/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) με αριθμό 628/2019, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά της Επιτροπής Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης 'Παραγωγή – Εκτύπωση – Εμφακέλωση και Αποστολή Λογαριασμών ΔΕΥΑ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πλήρη διαδικασία παραγωγής, εκτύπωσης, εμφακέλωσης και αποστολής λογαριασμών για περίοδο 24 μηνών, με δυνατότητα παράτασης έως 12 μήνες. Η προσφυγή αμφισβητεί τόσο την απόρριψη της δικής της προσφοράς όσο και την αποδοχή της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας, υποστηρίζοντας παραβάσεις των όρων της διακήρυξης και νόθευση του ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/148/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την τροποποίηση ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης του δημοσίου διαγωνισμού για την προμήθεια δύο (2) ενδοσκοπίων, συγκεκριμένα: (α) του ψηφιακού βίντεο-επεξεργαστή εικόνας (High Definition ή Full High Definition και δυνατότητα Freeze), (β) της πηγής ψυχρού φωτισμού (λυχνία 300 Watt Xenon), (γ) του εύκαμπτου βίντεο γαστροσκοπίου (HD τεχνολογία, γωνιώσεις 210°/120°, διάμετρος ≤10mm, κανάλι water jet). Ισχυρίζεται ότι οι τρέχουσες προδιαγραφές είναι ασαφείς, περιοριστικές, ανταποκρίνονται σε παρωχημένη τεχνολογία και ευνοούν μοναδικά συγκεκριμένο κατασκευαστή, αποκλείοντας ανταγωνιστικές προσφορές. Ζητεί η πρόσβαση να γίνει πιο ευρεία και δίκαια, με ενημερωμένες τεχνολογικές απαιτήσεις και ευελιξία στην επιλογή ισοδύναμων προϊόντων.
ΑΕΠΠ/935/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ζητεί την ακύρωση της απόφασης ανακήρυξης της εταιρίας «.....» ως προσωρινής αναδόχου για τη σύμβαση «Αποστολή λογαριασμών ύδρευσης των ετών 2018-2019 και προμήθεια φακέλων προπληρωμένου τέλους επιστολικής αλληλογραφίας του Δήμου». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει δυο κατηγορίες: **ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Α** (αποστολή λογαριασμών ύδρευσης, εκτιμώμενης αξίας 106.200€ συν ΦΠΑ) και **ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β** (προμήθεια φακέλων, εκτιμώμενης αξίας 27.297€ συν ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε υποτιθέμενες παραβάσεις της διακήρυξης, όπως αποκλίσεις στις τεχνικές προδιαγραφές, χρόνο παράδοσης (3 ημέρες vs 5 ημέρες), χρήση barcode χωρίς ρητή απαίτηση, και ασάφειες στο ΤΕΥΔ της προσωρινής αναδόχου.
ΑΕΠΠ/653/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό 262/2020 του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα, η οποία κήρυξε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων και ανέδειξε τον πρώτο ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διανομή λογαριασμών κατανάλωσης νερού για 18 μήνες (με δυνατότητα έκτασης για 6 επιπλέον μήνες), με εκτιμώμενη αξία 597.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Συγκεκριμένα, η σύμβαση περιλαμβάνει την ομαδική αποστολή λογαριασμών (επιστολικών φακέλων) προς πελάτες, με αυστηρές προδιαγραφές για την ταχυδρομική διανομή, συμπεριλαμβανομένων προϋποθέσεων όπως πιστοποιητικά ISO και τεχνικές προδιαγραφές. Ο προσφεύγων επικαλείται ελλείψεις στις υποβεβλημένες προσφορές, ιδίως για τον πρώτο παρεμβαίνοντα (απουσία πιστοποιητικού ISO 1801:2008/OHSAS 18001:2007) και για τον δεύτερο (ελλιπή ψηφιακά υπογεγραμμένα έγγραφα και μη συμβατά πιστοποιητικά ISO 9001:2015).
ΑΕΠΠ/1161/2018
Με την Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντος φορέα, η οποία τον κήρυξε αποκλειστέο από τη διαδικασία σύναψης σύμβασης για την «Προμήθεια Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (Αποστολή και Επίδοση Εμφακελωμένων Λογαριασμών Ύδρευσης)», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 410.400 ευρώ. Επιπλέον, επικουρικώς και εφόσον κριθεί ως ορθώς αποκλεισμένος, ζητά την ακύρωση της ίδιας απόφασης, όσον αφορά την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα. Ο αποκλεισμός του βασίστηκε στην ελλιπή τεχνική προσφορά, καθώς δεν αποδεικνυόταν η ύπαρξη καταστήματος σε κάθε νομό της χώρας, όπως απαιτούνταν από τη διακήρυξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, συγκεκριμένα την αποστολή και επίδοση εμφακελωμένων λογαριασμών ύδρευσης.
ΑΕΠΠ/134/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού (Αριθμός πρωτ. *****) για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών διανομής λογαριασμών της ***** (******) με προϋπολογισμό 130.000€ + ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ομαδική αποστολή 765.000 τεμαχίων λογαριασμών για 6 μήνες, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα τιμή. Η προσφεύγουσα, που είχε υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά (0,11€/τεμ.), θεωρεί την ματαίωση άδικη και αιτιολογεί την προσφυγή με παραβιάσεις αρχών διαφάνειας, ίσου ανταγωνισμού και δημόσιου συμφέροντος, καθώς και με απουσία επαρκούς αιτιολογίας από τον αναθέτοντα φορέα.
ΑΕΠΠ/1058/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (Απόφαση της 10ης/1.4.2021 Συνεδρίασης), η οποία αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης διανομής λογαριασμών κατανάλωσης νερού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, συγκεκριμένα την ομαδική αποστολή λογαριασμών (απόδειξη-ειδοποίηση) προς τους πελάτες της αναθέτουσας αρχής, με βάση προκαθορισμένη διαδικασία τιμολόγησης και αποστολής. Ο εκτιμώμενος όγκος λογαριασμών ήταν 2.295.000 τεμάχια για 18 μήνες (1.530.000 ετησίως), με συνολικό προϋπολογισμό 796.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και δικαίωμα προαίρεσης επέκτασης για 6 επιπλέον μήνες.