ΑΕΠΠ/1058/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής (Απόφαση της 10ης/1.4.2021 Συνεδρίασης), η οποία αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης διανομής λογαριασμών κατανάλωσης νερού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, συγκεκριμένα την ομαδική αποστολή λογαριασμών (απόδειξη-ειδοποίηση) προς τους πελάτες της αναθέτουσας αρχής, με βάση προκαθορισμένη διαδικασία τιμολόγησης και αποστολής. Ο εκτιμώμενος όγκος λογαριασμών ήταν 2.295.000 τεμάχια για 18 μήνες (1.530.000 ετησίως), με συνολικό προϋπολογισμό 796.000€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και δικαίωμα προαίρεσης επέκτασης για 6 επιπλέον μήνες.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/653/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό 262/2020 του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα, η οποία κήρυξε αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων και ανέδειξε τον πρώτο ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διανομή λογαριασμών κατανάλωσης νερού για 18 μήνες (με δυνατότητα έκτασης για 6 επιπλέον μήνες), με εκτιμώμενη αξία 597.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Συγκεκριμένα, η σύμβαση περιλαμβάνει την ομαδική αποστολή λογαριασμών (επιστολικών φακέλων) προς πελάτες, με αυστηρές προδιαγραφές για την ταχυδρομική διανομή, συμπεριλαμβανομένων προϋποθέσεων όπως πιστοποιητικά ISO και τεχνικές προδιαγραφές. Ο προσφεύγων επικαλείται ελλείψεις στις υποβεβλημένες προσφορές, ιδίως για τον πρώτο παρεμβαίνοντα (απουσία πιστοποιητικού ISO 1801:2008/OHSAS 18001:2007) και για τον δεύτερο (ελλιπή ψηφιακά υπογεγραμμένα έγγραφα και μη συμβατά πιστοποιητικά ISO 9001:2015).
ΑΕΠΠ/492/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αιτείται την ακύρωση της απόφασης με την οποία απορρίφθηκε η τεχνική της προσφορά και έγιναν δεκτές οι προσφορές των εταιρειών [και συγκεκριμένων παρεμβαινουσών]. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, συγκεκριμένα την ομαδική αποστολή λογαριασμών ύδρευσης προς τους πελάτες της αναθέτουσας αρχής, με διάρκεια τριών τετραμήνων και εκτιμώμενο όγκο 510.000 λογαριασμών ανά τετράμηνο, συνολικής προϋπολογισθείσας αξίας 750.000€ (συν ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή επικαλείται παραβάσεις της Διακήρυξης και του νομικού πλαισίου, ιδίως ως προς τη νόμιμη υποβολή των εγγράφων και τα κριτήρια αποδοχής των προσφορών.
ΑΕΠΠ/134/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού (Αριθμός πρωτ. *****) για την ανάθεση παροχής υπηρεσιών διανομής λογαριασμών της ***** (******) με προϋπολογισμό 130.000€ + ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ομαδική αποστολή 765.000 τεμαχίων λογαριασμών για 6 μήνες, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα τιμή. Η προσφεύγουσα, που είχε υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά (0,11€/τεμ.), θεωρεί την ματαίωση άδικη και αιτιολογεί την προσφυγή με παραβιάσεις αρχών διαφάνειας, ίσου ανταγωνισμού και δημόσιου συμφέροντος, καθώς και με απουσία επαρκούς αιτιολογίας από τον αναθέτοντα φορέα.
ΑΕΠΠ/791/2019
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή εναντίον της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της στον διαγωνισμό για τη σύναψη συμφωνίας-πλαισίου διετούς διάρκειας (2019-2020) για την προμήθεια πλαστικών κουμπιών (6.017.088 τεμάχια κουμπιών διαμέτρου 18 χιλ. και 1.151.400 τεμάχια διαμέτρου 22 χιλ. ετησίως), που προορίζονταν για το διακλαδικό πρόγραμμα παραγωγής του Ελληνικού Στρατού. Επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης τόσο ως προς την απόρριψη της δικής της προσφοράς, όσο και ως προς την αποδοχή των προσφορών των άλλων συμμετεχόντων, με κύριο επιχείρημα τυπικά και ουσιαστικά σφάλματα στην αξιολόγηση των προσφορών.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/770/2024
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΥΛΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ – ΦΡΕΑΤΙΑ ΥΔΡΟΛΗΨΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΑ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΜΟΥΦΕΣ ΦΡΕΑΤΙΩΝ, ΣΩΛΗΝΕΣ PVC, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΚΡΟΥΝΟΥ :ζητεί την ανάκληση της 110/2024 Πράξης του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 4 της παρούσας, και εν όψει των προσκομισθέντων, τόσο ενώπιον του Κλιμακίου όσο και με την ένδικη προσφυγή, στοιχείων, το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι η προσφεύγουσα εταιρεία ανάπτυξε μια γνωστή από προηγούμενες όμοιες συμβάσεις μεθοδολογία κατάρτισης του προϋπολογισμού της ένδικης προμήθειας με ποσοτικό προσδιορισμό της προϋπολογισθείσας δαπάνης επί τη βάσει ορισμένης τιμής μονάδας και εν όψει της ανέλεγκτης από το Δικαστήριο εκτίμησης των αναγκών της. Ειδικότερα, δε, αναφορικά με τις προς προμήθεια ποσότητες, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) όπως προκύπτει από την 20974/2022 απόφαση του Δ.Σ. της προσφεύγουσας, τις προηγηθείσες της απόφασης αυτής εισηγήσεις, καθώς και το από 1.2.2024 έγγραφο του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης και αναπτύσσεται με την ένδικη προσφυγή, αυτές καθορίστηκαν με βάση τις ανάγκες ζήτησης του Δικτύου Ύδρευσης για χρονικό διάστημα τριών (3), και όχι δύο (2), ετών, όπως εσφαλμένως υπέλαβε το Κλιμάκιο, προκειμένου, όχι μόνο να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες σε επισκευές και έργα συντήρησης του Δικτύου Ύδρευσης, καθώς και εκείνες από εν εξελίξει ή επικείμενες εργολαβίες, αλλά και με σκοπό τη δημιουργία επαρκούς αποθέματος, για την κάλυψη τυχόν έκτακτων λειτουργικών και διαχειριστικών αναγκών της προσφεύγουσας και την εξασφάλισης συνεχούς και αδιάλειπτης λειτουργίας του Δικτύου Ύδρευσης, β) το υφιστάμενο, στις 30.11.2021, απόθεμα, αποσκοπεί, κατά κανόνα, στην κάλυψη των αναγκών του Δικτύου Ύδρευσης κατά το ενδιάμεσο διάστημα, από τη λήξη των προηγούμενων συναφών συμβάσεων μέχρι τη συμβασιοποίηση της ένδικης διαγωνιστικής διαδικασίας, και όχι στην κάλυψη των αναγκών αυτών για το χρονικό διάστημα ισχύος των νέων (υπό σύναψη) συμβάσεων, δεδομένου, άλλωστε, ότι, από τις 30.11.2021 μέχρι την έκδοση της εν προκειμένω κατακυρωτικής απόφασης (18.10.2023), έχουν παρέλθει περίπου δύο (2) έτη, γ) αναφορικά με το Τμήμα 4, η ζητούμενη ποσότητα των 140.000 τεμαχίων τεκμηριώνεται, με βάση τα επικαλούμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των προηγούμενων ετών [3.646,91 τεμάχια μέση μηνιαία κατανάλωση των προηγούμενων ετών Χ36 μήνες= 131.288,76 τεμάχια για τρία (3) έτη], δ) ως προς τα Τμήματα 7 και 8, οι ποσότητες των 50.000 και 150.000 τεμαχίων, αντίστοιχα, δικαιολογούνται από τα ίδια ως άνω προσκομιζόμενα στοιχεία [για τα έτη 2021-2022 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 462,70 τεμάχια Χ 36 μήνες=16.657,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 2.988,78 τεμάχια Χ36 μήνες=107.596,08 τεμάχια για τρία (3) έτη, και για τα έτη 2023-2024 μέση μηνιαία κατανάλωση - Τμήμα 7: 547,20 τεμάχια Χ 36 μήνες= 19.699,20 τεμάχια για τρία (3) έτη, Τμήμα 8: 1.883,93 τεμάχια Χ 36 μήνες= 67.821,48 τεμάχια για τρία (3) έτη], λαμβάνοντας, επιπλέον, υπόψη ότι τμήμα των ποσοτήτων αυτών θα καλύψουν μέρος των αναγκών της εργολαβίας Ε-903, με τίτλο «Έργα Υλοποίησης Τεχνικών Ενεργειών Διεύθυνσης Δικτύου Ύδρευσης», στο φυσικό αντικείμενο της οποίας περιλαμβάνεται, πλην άλλων, η αντικατάσταση 180.000 υδρομετρητών, με παράλληλη αντικατάσταση του διακόπτη σύνδεσης των υδρομετρητών με το δίκτυο της προσφεύγουσας ή του ορειχάλκινου ρακόρ ή και των δύο αυτών υλικών ταυτόχρονα, και δ) σε ό,τι αφορά τα Τμήματα 11 και 12, οι ζητούμενες ποσότητες των 300 και 1.500 τεμαχίων, αντίστοιχα, μαζί με το υφιστάμενο απόθεμα από τη σχετικώς συναφθείσα σύμβαση του διαγωνισμού Δ6840/2020 (περίπου 1.000 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 2.500 τεμάχια για το Τμήμα 12) -το οποίο, εν όψει του ότι τα είδη των ως άνω Τμημάτων χρησιμοποιούνται πλέον μόνο σε έργα επενδυτικού ενδιαφέροντος, δεν έχει αναλωθεί στο σύνολό του- και λαμβάνοντας υπόψη και τα λοιπά προσκομιζόμενα στοιχεία σχετικά με τις αναλώσεις των ετών 2021-2022 και 2023-2024, από τα οποία προκύπτει σταδιακή μείωση της ροής ανάλωσης των αντίστοιχων υλικών (Τμήμα 11 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 37,64 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 30,53 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024, και Τμήμα 12 - μέση μηνιαία κατανάλωση: 100,36 τεμάχια, για τα έτη 2021-2022, και 74,00 τεμάχια, για τα έτη 2023-2024), οι προς προμήθεια ποσότητες παρίστανται εύλογες για την κάλυψη των αναγκών της προσφεύγουσας σε βάθος τριετίας (περίπου 1.355,04 τεμάχια για το Τμήμα 11 και 3.612,96 τεμάχια για το Τμήμα 12).
Ανακαλεί την 110/2024 Πράξη του ΣΤ′ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΕΠΠ/1176/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του αναθέτοντος φορέα που ματαίωσε τον διαγωνισμό, επικαλούμενος ότι η οικονομική του προσφορά κρίθηκε μη συμφέρουσα. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών αποστολής λογαριασμών ύδρευσης και τηλεθέρμανσης για 220.000 τεμάχια εντός οκτώ ημερών, με εκτιμώμενη αξία 136.400 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόφαση ματαίωσης είναι πλημμελώς αιτιολογημένη, καθώς συγκρίθηκε με αποκλεισμένες προσφορές και απουσιάζει σύγκριση με έγκυρες προσφορές ή στοιχεία αγοράς.
ΑΕΠΠ/212/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) με αριθμό 628/2019, η οποία ενέκρινε τα πρακτικά της Επιτροπής Διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης 'Παραγωγή – Εκτύπωση – Εμφακέλωση και Αποστολή Λογαριασμών ΔΕΥΑ'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πλήρη διαδικασία παραγωγής, εκτύπωσης, εμφακέλωσης και αποστολής λογαριασμών για περίοδο 24 μηνών, με δυνατότητα παράτασης έως 12 μήνες. Η προσφυγή αμφισβητεί τόσο την απόρριψη της δικής της προσφοράς όσο και την αποδοχή της προσφοράς της ανταγωνίστριας εταιρείας, υποστηρίζοντας παραβάσεις των όρων της διακήρυξης και νόθευση του ανταγωνισμού.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/683/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης με αντικείμενο την ανάθεση, από το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «…» (εφεξής, το Νοσοκομείο), των υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Νοσοκομείου, για ένα έτος (1) με δικαίωμα παράτασης (προαίρεσης) για επιπλέον δώδεκα (12) μήνες, ποσού 300.208,68 ευρώ πλέον ΦΠΑ ετησίως (372.258,76 ευρώ με τον ΦΠΑ).(....)Με την επισήμανση που αναφέρεται στο σκεπτικό της παρούσας, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της από 28.6.2022 σύμβασης, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτηριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «…».
ΕΣ/ΤΜ.6/1602/2016
Προμήθεια φυγοκεντρικών τσιμεντοϊστών...ζητείται η ανάκληση της 61/2016 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου..Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι από την με ημερομηνία 16.6.2014 κατατεθείσα κατά τη διαγωνιστική διαδικασία ρητή δήλωση της αιτούσας εταιρείας .... και το ανωτέρω αναφερόμενο επισυναπτόμενο σε αυτήν έγγραφο «Υπολογισμός ετήσιας παραγωγικής δυναμικότητας» η δηλωθείσα από την ίδια ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου κατασκευής σε τσιμεντοϊστούς ανέρχεται σε 3.168 τεμάχια, η δε μηνιαία ανέρχεται σε 264 τεμάχια. Επιπλέον, από την ίδια δήλωση προκύπτει ότι στον απαραίτητο για την παραγωγή των ειδών εξοπλισμό περιλαμβάνονται έντεκα (11) τρίμετρα κωνικά καλούπια, ενώ στο από 6.2.2015 διευκρινιστικό της τεχνικής προσφοράς έγγραφο της εταιρείας, όπου επαναλαμβάνεται ότι η ετήσια παραγωγική της δυναμικότητα ανέρχεται σε 3.168 τσιμεντόστυλους και η μηνιαία σε 264 τεμάχια, διευκρινίζεται ότι τα καλούπια που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του συνόλου των προσφερόμενων τσιμεντόστυλων ανέρχονται σε δέκα (10), ήτοι λιγότερα κατά ένα (1) από τον αριθμό που δηλώθηκε με την προαναφερόμενη υπεύθυνη δήλωση. Δεδομένου δε ότι η εν λόγω εταιρεία κατέθεσε προσφορά για το σύνολο των προμηθευτέων υλικών που ανέρχεται σε 12.285 τσιμεντοϊστούς παραδοτέους εντός χρονικού διαστήματος 14 μηνών, από τα ανωτέρω σαφώς δηλούμενα προκύπτουν αντικρουόμενα και, πάντως, ασαφή στοιχεία σχετικά με την δυνατότητα της αιτούσας εταιρείας ... ΑΕ να ανταποκριθεί στους χρόνους εκτέλεσης της σύμβασης, συνολικό και τμηματικούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον πίνακα τμηματικών παραδόσεων της διακήρυξης, τα χρονικά διαστήματα εντός των οποίων εκτελείται κάθε τμηματική παράδοση και τις ποσότητες που αντιστοιχούν σ’ αυτή, η ανάδοχος προμηθεύτρια οφείλει να παράξει και να παραδώσει 7.210 τσιμεντοϊστούς εντός δώδεκα (12) μηνών από τη θέση σε ισχύ της σύμβασης (περιλαμβανομένου του κατ’ ανώτατο όριο διαστήματος τεσσάρων μηνών εντός του οποίου οφείλει να εγκαταστήσει τον απαιτούμενο εξοπλισμό και να εκκινήσει η παραγωγική της λειτουργία). Δηλαδή, η προμηθεύτρια υποχρεούται, και τούτο οφείλει να καταδεικνύει ήδη στην τεχνική της προσφορά, εντός δώδεκα (12) μηνών από την εγκατάσταση του εξοπλισμού της να παραδώσει τουλάχιστον την ποσότητα που αντιστοιχεί στις τέσσερις από τις πέντε προγραμματισμένες τμηματικές παραδόσεις (δύο μήνες από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας η 1η παράδοση, και κάθε τρείς μήνες κατ’ ανώτατο όριο κάθε μία επόμενη), τρέχουσας ήδη της προετοιμασίας της τελευταίας, πέμπτης, τμηματικής παράδοσης. Οι τέσσερις τμηματικές παραδόσεις εκτελούμενες εντός 11 μηνών αθροίζουν 9.710 τεμάχια τσιμεντοϊστών. Από τα ανωτέρω, προκύπτει ευθέως και κατ’ αντικειμενικό τρόπο, σύμφωνα με τις υποβληθείσες δηλώσεις του οικείου φακέλου προσφοράς, ότι η τεχνική προσφορά της αναδόχου υπολείπεται των απαιτήσεων ως προς τους χρόνους παράδοσης των ειδών και, πάντως, καθίσταται τουλάχιστον ασαφής όσον αφορά την συμμόρφωσή της στις απαιτήσεις του ειδικού όρου 24 της διακήρυξης.(...)Κατ’ ακολουθία όσων κρίθηκαν προηγουμένως, εφόσον υφίσταται έστω και ένας βάσιμος λόγος μη νομιμότητας της επίμαχης διαγωνιστικής διαδικασίας, η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί. Συνεπώς, οι κρινόμενες αιτήσεις και η υπέρ αυτών ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν, να γίνει δεκτή η ασκηθείσα κατ’ αυτών και υπέρ της διατήρησης του κύρους της προσβαλλομένης παρέμβαση και να διαταχθεί η κατάπτωση των κατατεθέντων για την άσκηση των αιτήσεων παραβόλων.
ΣΤΕ/1009/2005
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:..η αναιρεσίβλητη εταιρία ανέλαβε την εκτέλεση του έργου «Αποπεράτωση Χημικού και Φαρμακευτικού Τμήματος της Φυσικομαθηματικής Σχολής στην ..». ... υπέβαλε προς έγκριση τον 73ο λογαριασμό, πλην, η Διευθύνουσα Υπηρεσία περιέκοψε, μεταξύ άλλων, ποσό 36.752.980 δραχμών, το οποίο είχε ζητήσει η αναιρεσίβλητη να της καταβληθεί λόγω καθυστερημένης εξοφλήσεως των, προηγουμένων του ενδίκου, 70ου και 71ου λογαριασμών.Μετά την τήρηση από την αναιρεσίβλητη της ενδικοφανούς διαδικασίας ... το Διοικητικό Εφετείο .., με την προσβαλλόμενη απόφαση, έκανε εν μέρει δεκτή την προσφυγή της αναιρεσίβλητης εταιρίας, δεχθέν, κατ αρχήν, ότι αυτή δεν ήταν υπαίτια για την καθυστέρηση πληρωμής της από τον κύριο του έργου. Ειδικότερα, το δικάσαν δικαστήριο απέρριψε τον ισχυρισμό του Πανεπιστημίου ότι η καθυστέρηση εξοφλήσεως των 70ου και 71ου λογαριασμών οφειλόταν στη μη έγκαιρη προσκόμιση από την αναιρεσίβλητη εταιρία των απαιτουμένων για την πληρωμή δικαιολογητικών, ως αβάσιμο, διότι από κανένα στοιχείο δεν αποδεικνυόταν ότι αυτή ειδοποιήθηκε να προσκομίσει συγκεκριμένα δικαιολογητικά και, παρ όλα αυτά, παρέλειψε να συμμορφωθεί με τη σχετική ειδοποίηση της αρμόδιας υπηρεσίας. Η αιτιολογία αυτή είναι νόμιμη και επαρκής..