ΑΕΠΠ/1145/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία, με την προδικαστική προσφυγή της, επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 54/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία την αποκλείει από τη συνέχιση του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, ζητεί να κριθεί παραδεκτή η τεχνική της προσφορά και να επιτραπεί η συμμετοχή της στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τον «Καθαρισμό δημοτικών κτιρίων, δημοτικών οδών, πλατειών, κοινόχρηστων χώρων, δημοτικών νεκροταφείων & άλλων εγκαταστάσεων σε όλη τη Διοικητική Περιφέρεια του Δήμου» με προϋπολογιζόμενο ποσό 158.870,97 € (πλέον ΦΠΑ). Η προσφυγή εστιάζει στην απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της λόγω ελλειπόντων στοιχείων και παραβιάσεων των αρχών διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1405/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 90/2019 του Δήμου, την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων του Δήμου για περίοδο 8,5 μηνών, με προϋπολογισμό 239.171,14€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν χειρονακτικό καθαρισμό δημοτικών χώρων, πλατειών και οδών, καθώς και περισυλλογή απορριμμάτων με χρήση ατομικών μέσων και όνων. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η παρεμβαίνουσα δεν πληροί τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας, καθώς οι προηγούμενες συμβάσεις της δεν αφορούσαν ειδικά υπηρεσίες καθαριότητας.
ΑΕΠΠ/771/2020
Οι προσφεύγουσες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου με αριθμό 533/2020, η οποία προέκυψε στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης και ανάπλασης πλατειών, πεζοδρόμων, κλιμάκων και άλλων κοινοχρήστων χώρων πρασίνου σε επτά Δημοτικές Κοινότητες του Δήμου. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης και ανάπλασης πάρκων, δασυλλίων, πλατειών, πεζοδρομίων, παρτεριών, ζαρντινιερών, προαυλίων σχολείων, πράσινων δωμάτων σε σχολικά συγκροτήματα, παιδικών χαρών, περιβάλλοντων χώρων εκκλησιών, άλσεων, λόφων, κοιμητηρίων και δενδροστοιχιών σε όλη την έκταση των επτά Δημοτικών Κοινοτήτων για περίοδο 36 μηνών.
ΑΕΠΠ/770/2020
Με τις δύο προδικαστικές προσφυγές (577/2020 και 580/2020), οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης 533/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αφορά τον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών συντήρησης και ανάπλασης πλατειών, πεζοδρόμων, κλιμάκων και άλλων κοινόχρηστων πράσινων χώρων σε 7 Δημοτικές Κοινότητες. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει εργασίες όπως εγκατάσταση πρασίνου, αποκατάσταση σκληρών επιφανειών, συντήρηση χώρων πρασίνου και δενδροστοιχιών, συντήρηση δικτύων άρδευσης και πράσινων δωμάτων, με συνολική εκτιμώμενη αξία 30.057.553,38 ευρώ (πριν ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες επικρίνουν τη νομιμότητα της απόφασης, ισχυριζόμενες ότι η αναδειχθείσα ανάδοχος δεν πληρούσε τα κριτήρια συμμετοχής.
ΑΕΠΠ/22/2017
Η προσφυγή ασκήθηκε κατά της διαδικασίας του διαγωνισμού για την προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση για 6 έτη προκατασκευασμένης μονάδας αφαλάτωσης υφάλμυρου νερού (RO, δυναμικότητας 8.000 m³/ημέρα). Επιχειρήθηκαν ακυρώσεις λόγω παραβιάσεων δημοσιότητας, μη αναλογικών κριτηρίων τεχνικής/οικονομικής καταλληλότητας (π.χ. υπερβολικοί όροι περί εμπειρίας και ιδιαίτερου κύκλου εργασιών), ασάφειας τεχνικών προδιαγραφών και παραπάροχης χρονικού περιθωρίου υποβολής προσφορών. Το συνολικό προϋπολογιζόμενο ποσό ήταν 7.458.835,6 € (συμπλ. ΦΠΑ 24%). Η ΕΑΔΗΣΥ έκρινε παραδεκτούς τους λόγους για τα κριτήρια και διέταξε την ακύρωση της διακήρυξης.
ΕΑΔΗΣΥ/217/2022
Με την ως άνω προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της από 11-1-2021 κοινοποιηθείσας με αρ. 497/2021 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας, καθ’ ο μέρος τον απέκλεισε και αποφάσισε τη ματαίωση της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για «ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΧΩΡΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ: Πλατειών, Πάρκων, Παιδότοπων και λοιπών Κοινόχρηστων χώρων», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ 468.622,73 ευρώ, που δημοσιεύθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ … την 9-7-2020 και στο ΕΣΗΔΗΣ με συστημικό α/α … Η αναθέτουσα υποβάλλει τις από 4-2-2022 Απόψεις της και ο προσφεύγων το από 9-2-2022 υπόμνημά του.
ΑΕΠΠ/1638/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της αιτιολογίας της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 131/2020, η οποία αποδέχθηκε την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων και καθαρισμού των κοινοχρήστων χώρων του Δήμου για τα έτη 202029-2022, συμπεριλαμβανομένων εργασιών όπως η αποκομιδή οργανικών και ογκωδών απορριμμάτων, ο καθαρισμός δημοτικών οδών, πάρκων και πλατειών, καθώς και η διαχείριση συνεργείων και οχημάτων για την εκτέλεση των εργασιών. Η προσφυγή επικαλείται πιθανές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και του ανταγωνισμού λόγω υποεκτίμησης του εργατικού κόστους από τον παρεμβαίνοντα.
ΑΕΠΠ/211/2021
Ο προσφεύγων, ως ένωση οικονομικών φορέων, με την προδικαστική προσφυγή ζητεί την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά του και έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος, με στόχο τη συμμετοχή του στα επόμενα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασία και την ανακήρυξή του ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Αποκομιδή απορριμμάτων και καθαρισμό κοινόχρηστων χώρων Δήμου ...» για χρονικό διάστημα ενός έτους, με προϋπολογισμένη δαπάνη 161.026,16 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς του ήταν άδικη, καθώς πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις, ενώ η επιτροπή διαγωνισμού έκανε λάθος στην αξιολόγηση. Παράλληλα, επιχειρηματολογεί ότι η αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος παραβίασε τους όρους της διακήρυξης και τις αρχές του δικαίου των δημοσίων συμβάσεων.
ΑΕΠΠ/66/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της υπ' αρ. 256/2017 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία εγκρίθηκε το πρακτικό υπ' αρ. 53056/13-12-2017, για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας ηλεκτρολογικού εξοπλισμού προϋπολογιστικής αξίας 185.997,15€ (με ΦΠΑ). Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ηλεκτρολογικού υλικού, η συντήρηση και επισκευή του δικτύου ηλεκτροφωτισμού δημοτικών χώρων, οδών και πλατειών, καθώς και η συντήρηση ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων δημοτικών κτιρίων για 12 μήνες. Ο προσφεύγων προσβάλλει την απόφαση του οργάνου της αναθέτουσας αρχής ως παράνομη λόγω παράβασης ουσιωδών διατυπώσεων, μη συμπλήρωσης ΤΕΥΔ και μη τήρησης όρων της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/868/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής καθώς και των πρακτικών που στηρίχθηκαν σε αυτή, προκειμένου να αποκλειστεί η εταιρεία «...» από τη συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας και να μην συμπεριληφθεί στα επόμενα στάδια του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών στολών μαθητών παραγωγικών σχολών και ναυτοδιόπων (Ν/Δ) με προϋπολογιζόμενο κόστος 698.886,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η εταιρεία «...» δεν πληρούς τους ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, όπως την υποβολή απαιτούμενων δικαιολογητικών και εγγυητικών επιστολών, γεγονός που οδηγεί σε παράνομη συμμετοχή της στον διαγωνισμό. Επίσης, επιδιώκει να του ανατεθεί η σύμβαση για το είδος 16 (ΛΙΓΑΔΟΥΡΕΣ), καθώς είναι ο επόμενος στη σειρά μειοδότης.
ΣΤΕ/2200/2003
Δημοσίευση κανονιστικών πράξεων:..Επειδή στο άρθρο 37 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα ορίζονται τα εξής: "1. Το δημοτικό ή το κοινοτικό συμβούλιο μπορεί να εκδίδει τοπικές κανονιστικές αποφάσεις με τις οποίες : α. Καθορίζονται οι όροι για τη χρήση και τη λειτουργία των δημοτικών και κοινοτικών αγορών και των τόπων αγορών, των εμποροπανηγύρεων, των συστημάτων υδρεύσεως, αρδεύσεως και αποχετεύσεως, των αλσών και των κήπων, των κοιμητηρίων, των αθλητικών εγκαταστάσεων, των κέντρων νεότητας, των παιδικών χαρών, των παιδικών και βρεφικών σταθμών, των υγειονομικών σταθμών και των κέντρων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, των πολιτιστικών και πνευματικών κέντρων, των δημοτικών ή κοινοτικών λαϊκών κατοικιών, θερέτρων και τουριστικών εγκαταστάσεων, των πεζοδρομίων, των πλατειών και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων. β. Ρυθμίζονται θέματα κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων, ειδικών όρων δόμησης, καθαριότητας, προστασίας των κατοίκων από την ηχορύπανση, προστασίας των θαλασσών από πηγές ξηράς, των υπόγειων και των επίγειων υδάτινων αποθεμάτων από τη ρύπανση και γ. Ορίζονται οι όροι λειτουργίας των ψυχαγωγικών παιδιών, των θεάτρων, των κινηματογράφων και παρεμφερών επιχειρήσεων, των νυκτερινών κέντρων, των μπαρ και των συναφών καταστημάτων . . . 2. . . . 3. Οι διατάξεις, που προβλέπει η παρ. 1, δημοσιεύονται με ανάρτηση στις πινακίδες του δήμου ή της κοινότητας για την οποία συντάσσεται αποδεικτικό. Οι διατάξεις αυτές παραμένουν συνεχώς εκτεθειμένες σε χώρο του δημοτικού ή κοινοτικού καταστήματος, που είναι προσιτός στο κοινό. 4. . . .". Η τελευταία αυτή διάταξη αφορά μόνο τις τοπικές κανονιστικές αποφάσεις των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων της ως άνω παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και όχι τις κανονιστικές αποφάσεις των δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων για την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων κ.λ.π., όπως είναι η προσβαλλόμενη απόφαση. Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος και ο περαιτέρω προβαλλόμενος ισχυρισμός της αιτούσης, κατά τον οποίο οι προσβαλλόμενες αποφάσεις (τών οποίων απόσπασμα εστάλη ταχυδρομικώς στην αιτούσα) δεν αναρτήθηκαν με τους όρους του άρθρου 37 παρ. 3 εδ. β' του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (π.δ. 410/1995) σε εμφανές σημείο του Δήμου ούτε παρέμειναν αναρτημένες συνεχώς.Επειδή, σύμφωνα με τις προηγούμενες σκέψεις, οι προσβαλλόμενες αποφάσεις απέκτησαν νόμιμη υπόσταση με την δημοσίευσή τους στον οικείο πίνακα ανακοινώσεων του Δημοτικού Καταστήματος τού Δήμου ..., η οποία έλαβε χώρα στις 6.3.1998 και 19.5.1999 αντιστοίχως, η δε προβλεπόμενη στο άρθρο 46 παρ. 1 του π.δ. 18/1989 εξηκονθήμερη προθεσμία για την προσβολή τους με αίτηση ακυρώσεως άρχισε από την επομένη τών πιό πάνω δημοσιεύσεων. Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση, η οποία κατατέθηκε στο Διοικητικό Πρωτοδικείο ... στις 17.5.2000, δηλαδή μετά την πάροδο της πιο πάνω προθεσμίας, ασκήθηκε εκπροθέσμως και πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.