ΑΕΠΠ/1187/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητεί με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης και του Πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού που έκριναν αποδεκτές τις προσφορές των παρεμβαινόντων και της ένωσης οικονομικών φορέων «....». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκπόνηση μελέτης για την υλοποίηση σχεδίου ασφάλειας νερού στο νησί ...., συμπεριλαμβανομένων εργαστηριακών αναλύσεων φυσικοχημικών και μικροβιολογικών παραμέτρων σε διαπιστευμένο εργαστήριο κατά ISO 17025. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι άλλοι διαγωνιζόμενοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ως προς την υποβολή ΕΕΕΣ για τα εργαστήρια και την πλήρωση κριτηρίων καταλληλότητας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1100/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδίωκε την ακύρωση των πρακτικών της Επιτροπής Διαγωνισμού και της Οικονομικής Επιτροπής που έγιναν δεκτές οι προσφορές των παρεμβαινόντων, θεωρώντας τις απαράδεκτες λόγω έλλειψης ΤΕΥΔ για τους υπεργολάβους εργαστηρίων. Ζητούσε την ανακήρυξή της ως μόνης παραδεκτής προσφοράς και ανάδοχου, επικαλούμενη ότι το έργο απαιτούσε εργαστηριακές αναλύσεις σε διαπιστευμένα εργαστήρια (ISO 17025), με ποσοστό υπεργολαβίας άνω του 30% της αξίας της σύμβασης, το οποίο επέβαλλε υποβολή ξεχωριστού ΤΕΥΔ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε τη μελέτη ασφαλείας νερού υπολειπόμενων οικισμών, συμπεριλαμβανομένων εργαστηριακών αναλύσεων φυσικοχημικών και μικροβιολογικών παραμέτρων.
ΕΑΔΗΣΥ/1760/2023
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση δύο αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας Αρχής, οι οποίες κρίνουν αποδεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρίας και την αναδεικνύουν ως προσωρινό και οριστικό ανάδοχο. Επίσης, ζητά την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας ως μη κανονικής, λόγω ασυνήθιστα χαμηλής τιμής για συγκεκριμένη παράμετρο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση σε διαπιστευμένο εργαστήριο διενέργειας αναλύσεων (φυσικών, χημικών, μικροβιολογικών) υγρών και στερεών αποβλήτων (τεστ εκπλυσιμότητας), καθώς και δειγματοληψιών για έλεγχο περιβαλλοντικής συμμόρφωσης.
ΑΕΠΠ/492/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητεί την ακύρωση του άρθρου 2.2.6 της διακήρυξης που αφορά στις απαιτήσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, συγκεκριμένα την απαίτηση για εκτέλεση τουλάχιστον μίας σύμβασης ίσης αξίας (100% του προϋπολογισμού) την τελευταία τριετία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διενέργεια αναλύσεων (φυσικών, χημικών και μικροβιολογικών παραμέτρων) υγρών αποβλήτων, στερεών αποβλήτων και υδάτων από επιφανειακούς και υπόγειους αποδέκτες για 24 μήνες, με εκτιμώμενη αξία 148.000€ + ΦΠΑ. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο όρος περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό, καθώς μόνο μία εταιρεία είχε εκτελέσει ανάλογη σύμβαση την προηγούμενη τριετία.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1264/2019
Παροχή υπηρεσιών:..ζητείται η αναθεώρηση της 824/2019 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Από τα προεκτεθέντα συνάγεται ότι το συμβατικό αντικείμενο αφορά σε επιστημονικές υπηρεσίες τεχνικού - περιβαλλοντικού συμβούλου, οι οποίες προσφέρονται από οικονομικούς φορείς των οικείων επιστημονικών κλάδων. Τμήμα των υπηρεσιών αυτών σχετίζεται με τη χρήση των αποτελεσμάτων εξειδικευμένων εργαστηριακών αναλύσεων, οι οποίες κατά το άρθρο 2.2.6 της διακήρυξης μπορούσαν, εναλλακτικά, να πραγματοποιηθούν σε διαπιστευμένο από τον Εθνικό Φορέα Διαπίστευσης (...) εργαστήριο, οπότε στην περίπτωση αυτή ο υποψήφιος οικονομικός φορέας όφειλε να προσκομίσει σχετικές βεβαιώσεις συνεργασίας.Ενόψει της ειδικότητας του ως άνω όρου της διακήρυξης και της ταυτόσημης ερμηνείας του τόσο από την αναθέτουσα αρχή, όσο και από τους ενδιαφερόμενους, όλοι οι συμμετασχόντες οικονομικοί φορείς υπέβαλαν τις ζητούμενες βεβαιώσεις συνεργασίας με τα διαπιστευμένα εργαστήρια. Η βάση συνεργασίας με τα δηλωθέντα διαπιστευμένα εργαστήρια συνίσταται στη χρήση των αποτελεσμάτων των αναλύσεων από τον ανάδοχο οικονομικό φορέα για την υλοποίηση του σχετικού τμήματος των συμβατικών υπηρεσιών, η δε ευθύνη της διαχείρισης και επεξεργασίας των αναλύσεων παραμένει αποκλειστικά στο πεδίο του. Ως εκ τούτου ο προεκτεθείς όρος της διακήρυξης δεν έρχεται σε αντίθεση με το άρθρο 78 παρ. 1 του ν. 4412/2016, κατά τους ορισμούς του οποίου η “δάνεια εμπειρία” συνεπάγεται τη χρήση από τον δανειζόμενο πόρων και μέσων τρίτης επιχειρηματικής δομής, προκειμένου να εκτελέσει ο ίδιος (δανειζόμενος) τη σύμβαση. Με την ερμηνευτική αυτή εκδοχή, η οποία συνάδει με το αντικείμενο της εξεταζόμενης σύμβασης, δεν συνέτρεχε υποχρέωση των συμμετασχόντων οικονομικών φορέων προς υποβολή χωριστού ΕΕΕΣ για τα συνεργαζόμενα εργαστήρια, αλλά αρκούσε η προσκομιδή των σχετικών συμβάσεων - βεβαιώσεων συνεργασίας. Η γνώμη, όμως, αυτή δεν ίσχυσε.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η αίτηση αναθεώρησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν.
ΑΕΠΠ/119/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του για το Είδος 1 (ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΘΕΙΟΥ ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ XRF - 2 τεμάχια), παρόλο που είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος. Επιπλέον, ζητά να γίνει δεκτό ότι δεν συντρέχει λόγος αποκλεισμού σύμφωνα με το άρθρο 73 του ν. 4412/2016 και να οριστεί ως οριστικός ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια φασματοφωτομέτρων και συσκευών αναλύσεων για εργαστήρια, με συνολικό προϋπολογισμό 333.216,15€ πλέον ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1142/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που απέρριψε την προσφορά της στον ανοικτό δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό για το πρόγραμμα «Παρακολούθησης της ποιοτικής κατάστασης στα υπόγεια υδατικά συστήματα και στα επιφανειακά υδάτινα σώματα των ΧΥΤΑ της [αναθέτουσας αρχής]», με συνολικό προϋπολογισμό 169.354,84 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την υλοποίηση του προγράμματος παρακολούθησης, συμπεριλαμβανομένων δειγματοληψιών, φυσικοχημικών αναλύσεων και προτάσεων για νέα σημεία παρακολούθησης. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε ελλιπή και μη ειδική αιτιολόγηση, καθώς και σε λανθασμένο υπολογισμό της πενταετούς εμπειρίας της ομάδας έργου της.
364/217153/2023
Καθορισμός του ακριβούς περιεχομένου και των λεπτομερειών εφαρμογής της δράσης «Αναλύσεις μελιού και λοιπών προϊόντων κυψέλης», της Παρέμβασης Π2-55.4 «Μέτρα στήριξης για την αύξηση του αριθμού και του εύρους των αναλύσεων μελιού και μελισσοκομικών προϊόντων από διαπιστευμένα εργαστήρια με στόχο τη διευκόλυνση των μελισσοκόμων στην εμπορία και την αναβάθμιση της αξίας των προϊόντων τους», στο πλαίσιο υλοποίησης των παρεμβάσεων του τομέα της μελισσοκομίας, του εγκεκριμένου εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής για τα προγραμματικά έτη από 2023 έως 2027.
ΕΑΔΗΣΥ/408/2024
Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή, ο πρώτος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση των υπ’ αρ. πρωτ. …/7.12.2023 και …/29.12.2023 αποφάσεων του Διοικητή της … κατά το σκέλος που έκριναν ως αποδεκτή την προσφορά του οικονομικού φορέα «...» και ανέδειξαν αυτόν ως ανάδοχο του διαγωνισμού.
ΝΣΚ/278/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Διαγωνισμός πώλησης ελαιολάδου παρέμβασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι επιτρεπτή κατ άρθρο 14 Ν 2672/98 η διακίνηση με τηλεομοιοτυπία (Fax), του εγγράφου της ΓΕΔΙΔΑΓΕΠ προς την ΕΑΣ Ρεθύμνης, με το οποίο γνωστοποιούνται τα αποτελέσματα των χημικών αναλύσεων των κατακυρωθεισών ποσοτήτων του προϊόντος, και η βάσει αυτών καταβλητέα προσωρινή αξία. Ενόψει του ότι η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής του κατακυρωθέντος προϊόντος ήταν αρκούντως εκ των προτέρων γνωστή στην υπόχρεη ΕΑΣ, και επομένως η ίδια θα έπρεπε να ήταν έτοιμη, τόσο για την καταβολή της προσωρινής αξίας του κατακυρωθέντος προϊόντος, όσο και για την εμπρόθεσμη παραλαβή του, δεν προβάλλονται δε από αυτήν άλλοι λόγοι δικαιολογούντες την εκπρόθεσμη παραλαβή, είναι νόμιμη η επιβολή των προς τούτο προβλεπομένων κυρώσεων.
ΑΕΠΠ/744/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης Διοικητή της αναθέτουσας αρχής (ΟΠΕΚΑ) με αρ. 1561/2/2-8-2018, η οποία αφορά την αποδοχή δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικής προσφοράς του παρεμβάλλοντος οικονομικού φορέα, καθώς και την έγκριση της οικονομικής προσφοράς και ανάδειξή του ως προσωρινού αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών παρασκευής, συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονία 2018-2019, συνολικής εκτιμώμενης αξίας 31.994.874 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε νόμιμα πιστοποιητικά ISO 22000 και OHSAS 18001:2007/ΕΛΟΤ 1801:2008, καθώς αυτά εκδόθηκαν από μη διαπιστευμένο οργανισμό (ICB Operations Ltd).