×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1266/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας με την προδικαστική προσφυγή του ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία κρίνει αποδεκτές τις προσφορές των διαγωνιζόμενων για τη σύμβαση με αντικείμενο την «Αναβάθμιση Αστικού Εξοπλισμού Δήμου». Η σύμβαση αφορά προμήθειες για όργανα γυμναστικής (τμήμα Α αξίας 25.000 ευρώ) και παγκάκια/κινγκλιδώματα/φωτιστικά (τμήμα Β αξίας 80.100 ευρώ), με συνολική εκτιμώμενη αξία 202.950 ευρώ. Το αίτημα βασίζεται σε ισχυρισμούς για παραβάσεις προδιαγραφών (π.χ. λήξαν πιστοποιητικά ασφαλείας, υπέρβαση διαστάσεων παγκakiών, μη σύμφωνες τεχνικές προδιαγραφές ιστών φωτισμού) που οδηγούν σε αδικία κατά του προσφυγόντος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/280/2022

Η Πράξη 280/2022 του ΣΤ΄ Κλιμακίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης της «Προμήθειας αστικού εξοπλισμού σε δημόσιους χώρους του Δήμου Ξάνθης», προϋπολογισμού 2.024.385,60 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ). Η προμήθεια, η οποία διενεργήθηκε με ανοικτή διαγωνιστική διαδικασία μέσω ΕΣΗΔΗΣ, υποδιαιρέθηκε σε τέσσερις ομάδες (Εξοπλισμός παιδικής χαράς, Όργανα γυμναστικής, Κάδοι απορριμμάτων, Φωτιστικά). Αρκετές προσφορές οικονομικών φορέων απορρίφθηκαν ως απαράδεκτες λόγω έλλειψης εγγυητικών επιστολών ή μη πλήρους υποβολής δικαιολογητικών/τεχνικών προδιαγραφών. Η σύμβαση κατακυρώθηκε τελικά στον μοναδικό εναπομείναντα οικονομικό φορέα έναντι συνολικού ποσού 1.946.111,00 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.


ΑΕΠΠ/1389/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης με αρ. 22/21.07.2021 του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει ως προσωρινή ανάδοχο για τη προμήθεια ΣΥΡΡΑΠΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ (εργαλείων χειρουργείου) την εταιρεία «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε 8 είδη εργαλείων, ομαδοποιημένα σε 4 τμήματα (Α-Δ): ευθύγραμμοι κοπτορράπτες για διαφορετικούς τύπους ιστών και αυτόματο επαναφορτιζόμενο εργαλείο κυρτής κεφαλής, με συνολική εκτιμώμενη αξία 77.208 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστήριζε ότι η ανάδοχος δεν πληρούσε τα κριτήρια τεχνικής ικανότητας, καθώς δεν είχε εκτελέσει προηγούμενη σύμβαση ανάλογης αξίας ή ποσότητας για τα συγκεκριμένα είδη.


ΑΕΠΠ/898/2021

Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση του πρακτικού της 7ης/8.3.2021 συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, το οποίο αποκλείει τους προσφεύγοντες και κρίνει αποδεκτούς άλλους διαγωνιζόμενους για την ανάθεση δημόσιας σύμβασης προμήθειας ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα συστήματος αξονικής τομογραφίας 32 τομών με εγχύτη, εκτιμώμενης αξίας 282.258,06 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Η σύμβαση αποτελεί τμήμα ευρύτερης προμήθειας ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού συνολικής αξίας 651.612,90 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), η οποία δημοσιεύθηκε στις 21/12/2020. Οι προσφεύγοντες θεωρούν ότι ο αποκλεισμός τους βασίστηκε σε εσφαλμένα κριτήρια αξιολόγησης και παραβιάσεις των όρων της διακήρυξης.


ΕΣ/ΤΜ.4/44/2014 (Γ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 74/2014 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα του Ελεγκτικού ΣυνεδρίουΩστόσο, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής εντέλλεται επιπλέον η δαπάνη ειδών που δεν περιλαμβάνονταν κατά το κρίσιμο διάστημα στο Παρατηρητήριο Τιμών, και συγκεκριμένα των υλικών «σύστημα εμφυτεύσιμου νευροδιεγέρτη για εν τω βάθει εγκεφαλική διέγερση» (αξίας 26.660 ευρώ έκαστος) και «σετ εμφυτεύσιμου τετραπολικού ηλεκτροδίου» διαφόρων διαστάσεων (αξίας 3.375 ευρώ έκαστο), για τα οποία, ως τιμή αναφοράς κατά την ανάθεση χρησιμοποιήθηκαν οι τιμές που αναφέρονται στην,  εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 32 παρ. 4 του ν. 3846/2010, απόφαση Γ32/730/4.7.2011 του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ΑΔΑ: 4ΑΣΠ4691ΩΓ-ΓΚΙ).  Για την προμήθεια των υλικών αυτών, συνολικής αξίας 167.050,00 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ (βλ. ΤΠ 347, 388, 389, ΤΠ/ΔΑ 739, 745, 804, 805 και 806), δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής οι νομιμοποιητικές διατάξεις του άρθρου 66 παρ. 28 του ν. 3984/2011, λόγω ακριβώς της έλλειψης αντιστοίχησης με τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών, συνεπώς κατά το μέρος αυτό, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη.  Επομένως, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δεν μπορεί να θεωρηθεί στο μέτρο που με αυτό εντέλλεται η καταβολή μη νόμιμων δαπανών.Δεν ανακαλεί την 74/2014 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου


ΕΑΔΗΣΥ/A6/2023

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών υποστήριξης στην … του …, εκτιμώμενης αξίας 7.000.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/429/2020

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του για τα είδη 21 και 22 (ΣΥΡΡΑΠΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ), συνολικής αξίας 115.831,65 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Τα συγκεκριμένα είδη αφορούσαν εργαλεία ευθείας συρραφής-διατομής ιστών με νέα κοπτική λάμα από ανοξείδωτο χάλυβα. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η κατασκευή της λάμας από ανοξείδωτο χάλυβα προκύπτει από το τεχνικό φυλλάδιο που υπέβαλε και ότι έπρεπε να του ζητηθούν διευκρινίσεις πριν την απόρριψη της προσφοράς του.


ΑΕΠΠ/434/2018

Ο προσφεύγων αιτείται με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της Αποφάσεως 304/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Θερμής, η οποία ενέκρινε ως προσωρινό ανάδοχο στον διαγωνισμό για τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών με τίτλο 'ACTIONS for the SuppOrt and enhancement of SocIAl entrepreneurship at Local level - ACT SOCIAL' (εκτιμώμενης αξίας 158.293,53 ευρώ), τον οικονομικό φορέα '…' για το Τμήμα 2 ('Υπηρεσίες Μελετών και Συμβούλων' αξίας 67.540,32 ευρώ). Ισχυρίζεται ότι η απόφαση παραβιάζει όρους της διακήρυξης, καθώς ο προσωρινός ανάδοχος δεν συμπλήρωσε σωστά το ΤΕΥΔ ως προς την ομάδα έργου και τα προσόντα των μελών της, ενώ επιπλέον κατηγορεί την απόφαση ως αναιτιολόγητη.


ΕλΣυν/Τμ.7/419/2010

Εκτέλεση έργου «Δημοτικός φωτισμός των περιμετρικών οδών του χώρου αθιγγάνων» (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι το αντικείμενο της επίμαχης σύμβασης, όπως παρατέθηκε ανωτέρω, αφορά στην εκτέλεση έργου, καθόσον οι εκτελούμενες εργασίες συνίστανται σε κατασκευή, κατά την έννοια του άρθρου 1 παρ.3 του ν.3669/2008, το αποτέλεσμα της οποίας συνδέεται με το έδαφος κατά τρόπο διαρκή και σταθερό, ώστε να μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί συστατικό του. Επιπλέον, για την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών απαιτούνται ειδικές τεχνικές γνώσεις και μέθοδοι και εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό, προκειμένου να τεθούν σε πλήρη και ασφαλή λειτουργία τα φωτιστικά σώματα. Τέλος, ανεξαρτήτως του ότι δεν προσδιορίζεται επακριβώς το κόστος της προμήθειας των ιστών ηλεκτροφωτισμού και των φωτιστικών σωμάτων σε σχέση με το κόστος των εργασιών τοποθέτησής τους, ο προέχων χαρακτήρας της σύμβασης λόγω της φύσεως των εκτελεσθεισών εργασιών είναι αυτός της σύμβασης έργου. Επομένως, ο ανάδοχος δικαιούται εργολαβικό όφελος κατά τη νομοθεσία περί δημοσίων έργων


ΕΣ/ΤΜ.6/513/2020

Προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης...Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει να αναβάλει την οριστική του κρίση, προκειμένου να προσκομιστούν από τον αιτούντα, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης: α) οι συμβάσεις (εργασιών καθαρισμού, εκχιονισμού, ρίψεων άλατος κ.α. οδικού δικτύου), τις οποίες επικαλείται η αίτηση ανάκλησης (ήτοι 1. «Εργασίες καθαρισμού, εκχιονισμού, ρίψεις άλατος κλπ οδικού δικτύου περιόδου 2017-2018 (22.12.2017)», αξίας 67.706,88 ευρώ, 2. «Εργασίες καθαρισμού, εκχιονισμού, ρίψεις άλατος κλπ οδικού δικτύου περιόδου 2019-2020 (3.1.2019)», αξίας 36.280,19 ευρώ και 3. «Εργασίες καθαρισμού, εκχιονισμού, ρίψεις άλατος κλπ οδικού δικτύου περιόδου 2019-2020 (9.1.2019)», αξίας 28.800,00 ευρώ), β) έγγραφα στοιχεία σχετικά με την αναφερόμενη στην υπό κρίση αίτηση επικράτηση έντονων καιρικών συνθηκών και χαμηλών θερμοκρασιών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου ..., κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου 2018-2019, και γ) βεβαίωση της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου, από την οποία να προκύπτει αφενός μεν αν και σε ποιο ύψος η ελεγχόμενη σύμβαση (συμβατικού ποσού 42.558,18 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι 52.772,14 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) συνεπάγεται αύξηση της ποσότητας του πετρελαίου θέρμανσης για τα κτίρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (σε σχέση με την αρχικά υπολογισθείσα των 150.000 λίτρων), αφετέρου δε η ποσότητα την οποία αναλαμβάνει, με τη 2η συμπληρωματική σύμβαση, να παραδώσει ο προμηθευτής «...».


ΑΕΠΠ/634/2021

Προδικαστικές προσφυγές ασκήθηκαν εναντίον της απόφασης του Δήμου που αφορούσε τη διαδικασία του ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού με αντικείμενο την 'Προμήθεια καυσίμων, λιπαντικών και πρόσθετων για τις ανάγκες του Δήμου και των Σχολικών Επιτροπών του για τη διετία 2021-2022', συνολικής προϋπολογιζόμενης αξίας 597.644,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, καθώς θεωρούν ότι τα προσφερόμενα προϊόντα δεν πληρούν τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές και ότι οι προσφορές των ανταγωνιστών τους δεν είναι σύμφωνες με τους όρους του διαγωνισμού, επιδιώκοντας έτσι την απόρριψη των προσφορών των άλλων διαγωνιζομένων και τη δική τους ανάδειξη ως αναδόχων.