ΑΕΠΠ/1279/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Οι προσφεύγοντες (πρώτος και δεύτερος προσφεύγων) αιτούνται την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα, η οποία απέρριψε την προσφορά του πρώτου προσφεύγοντα και έκρινε αποδεκτή την προσφορά του πρώτου παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το έργο επέκτασης και διαχείρισης μονάδας επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ), με εκτιμώμενη αξία 7.711.382,11 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που περιλαμβάνει εργασίες συλλογής, μεταφοράς, επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων για οικισμούς της παραλιακής περιοχής. Οι προσφυγές επικεντρώνονται σε τεχνικές αποκλίσεις των προσφορών, ελλείψεις τεκμηρίωσης και θέματα συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/262/2020
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της απόφασης 217/2019 του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΥΑ, η οποία ενέκρινε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για τον διαγωνισμό του έργου «Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Πεδινών Οικισμών Διευρυμένου Δήμου». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων για πεδινούς οικισμούς, με εκτιμώμενη αξία 3.266.045,19€ (πλέον ΦΠΑ). Η προσφυγή διαμαρτύρεται ότι η ενδοδασκαλλόμενη προσφορά δεν πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές και τους όρους του διαγωνισμού, παραβιάζοντας τις απαιτήσεις του Κανονισμού Μελετών Έργου και υπολείπεται του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των τευχών δημοπράτησης.
ΑΕΠΠ/321/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της υπ’ αριθ. 26/2020 απόφασης του Δ.Σ. που απέρριψε την προσφορά της κατά το στάδιο ελέγχου δικαιολογητικών συμμετοχής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μελέτη και κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) σε τρείς οικισμούς νησιού, με εκτιμώμενη αξία 3.250.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η απόρριψη βασίστηκε στο ότι η βεβαίωση περαίωσης εργασιών και η εξάμηνη δοκιμαστική λειτουργία του έργου αναφοράς της προσφεύγουσας (κατασκευή ΕΕΛ Δήμου) κρίθηκαν εκτός πενταετίας, όπως απαιτεί η διακήρυξη. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι πληροί τις απαιτήσεις, επικαλούμενη έγγραφα που δείχνουν εκτέλεση εργασιών και δοκιμαστική λειτουργία εντός πενταετίας.
ΑΕΠΠ/1152/2020
Οι προσφεύγοντες ζητούν την ακύρωση της Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής αρ. 166/2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέκρινε ως αποδεκτές τις προσφορές του δεύτερου και τρίτου προσφεύγοντος και του πρώτου και δεύτερου παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση δημόσιας σύμβασης έργου για την κατασκευή μιας εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων, με εκτιμώμενη αξία (άνευ ΦΠΑ) 2.394.697,00 ευρώ. Οι προσφυγές επικεντρώνονται σε θέματα κανονιστικής συμμόρφωσης των προσφορών, όπως ελλείψεις στις τεχνικές προδιαγραφές, μη τήρηση διαδικαστικών απαιτήσεων και παραβάσεις όρων της διακήρυξης.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/35/2025
Η Πράξη 35/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης με τίτλο «Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Βάρδας και δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Βάρδα και Ψάρι». Το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής κρίσης, διαπιστώνοντας ότι ο φάκελος είναι ελλιπής. Διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με απαραίτητα στοιχεία, μεταξύ των οποίων: γραπτές διευκρινίσεις σχετικά με την οικονομική προσφορά, καθώς δεν προκύπτει ότι προσφέρθηκε έκπτωση στο κόστος της τριετούς λειτουργίας του έργου (παρά τη ρητή πρόβλεψη της διακήρυξης), Συμπληρωματικό Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού με ειδική λεκτική αιτιολόγηση της βαθμολόγησης της τεχνικής προσφοράς της μοναδικής συμμετέχουσας εταιρείας, καθώς και επικαιροποιημένο σχέδιο σύμβασης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2049/2022
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ.(...)Συνεπώς, η επιγενόμενη (συνεπεία των θυελλωδών ανέμων και των προκληθεισών μεγάλων κυματισμών) βλάβη, στη θωράκιση του υποθαλάσσιου αγωγού, καθιστά αυτονοήτως μη λειτουργικό το όλο έργο της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού της ΕΕΛ, το οποίο σχεδιάστηκε συγκεντρωτικά και προϋπέθετε κατά το χρόνο έγκρισης της οικείας μελέτης και σύναψης της αρχικής σύμβασης την αρτιότητα και λειτουργικότητα του προϋφιστάμενου αγωγού, για τον οποίο η μόνη επέμβαση που προβλέφθηκε προκειμένου να εξασφαλίζεται η καλύτερη διάχυση της εκροής ήταν η προσθήκη στομίων στον διαχυτήρα του. Η λειτουργική αυτή ενότητα επιρρωνύεται, τόσο από την πρόβλεψη της διακήρυξης της αρχικής σύμβασης ότι στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται όλες οι απαιτούμενες εργασίες αναβάθμισης και επέκτασης της υφιστάμενης ΕΕΛ, έστω και εάν δεν αναφέρονται ρητά στα τεύχη δημοπράτησης, όσο και από την τεχνική περιγραφή των εργασιών αυτών, η οποία καταστρώθηκε με λεπτομερή παράθεση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, μονάδων και κατασκευών, στις οποίες περιλαμβάνεται και ο υποθαλάσσιος αγωγός που μαζί με τον αντίστοιχο χερσαίο επιτελούν τη λειτουργία της διάθεσης των επεξεργασμένων λυμάτων στην θάλασσα και εντάσσονται στο έργο της επέκτασης της ΕΕΛ. Επομένως, οι συμπληρωματικές εργασίες που περιλαμβάνει η ελεγχόμενη 1η συμπληρωματική σύμβαση είναι τεχνικά αναγκαίες και συντελούν αφενός στην άρτια ολοκλήρωση του αντικειμένου της αρχικής σύμβασης χωρίς να αποτελούν ανεπίτρεπτη επέκτασή του ή μεταβολή της φύσης του, αφετέρου στην επίτευξη του σκοπού του έργου που είναι η επέκταση και αναβάθμιση της υφιστάμενης ΕΕΛ, ώστε να αποκτήσει δυναμικότητα ικανή να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις αυξημένες απαιτήσεις επεξεργασίας λυμάτων λόγω της προβλεπόμενης αύξησης του πληθυσμού κατά την επερχόμενη 20ετία και των όρων που τίθενται στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου. Για τους λόγους αυτούς Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης τηςς 798/2022 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου και την υπέρ αυτής παρέμβαση
ΑΕΠΠ/1056/2021
Η προσφεύγουσα Ένωση Οικονομικών Φορέων ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της Απόφασης 155/2021 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία έκρινε αποδεκτή την παρεμβαίνουσα Ένωση στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την ανάθεση υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου για το υπό έργο 2: Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ). Το αντικείμενο της σύμβασης βάρους 200.228,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ αφορά έργο επεξεργασίας λυμάτων, όπου η προσφεύγουσα αμφισβητεί την επιλογή της παρεμβαίνουσας με τη διατύπωση ειδικών προσόντων (π.χ. εμπειρία σε παρόμοια έργα τεχνικού συμβούλου με ευθύνη κατασκευής, απαιτήσεις δυναμικότητας 7.000 ι.π.).
ΑΕΠΠ/856/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών λειτουργίας της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) και των Αντλιοστασίων Τουριστικών Περιοχών, με εκτιμώμενη αξία 7.700.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την πλήρη και αποδοτική λειτουργία, συντήρηση και παρακολούθηση των εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένων των αναλωσίμων, χημικών, ελέγχων ποιότητας λυμάτων, αντικαταστάσεων εξοπλισμού και διαχείρισης παραπροϊόντων. Ο προσφεύγων καταγγέλλει αοριστίες στους όρους της διακήρυξης που καθιστούν δυσχερή τη ρεαλιστική προσφορά, ιδίως σε σχέση με μεταβολές εισερχομένων φορτίων, πρόσθετες αναλύσεις και αναβαθμίσεις εξοπλισμού κατά την εκτέλεση, χωρίς σαφή κριτήρια ή οικονομικό περιορισμό.
ΑΕΠΠ/863/2020
Η προσφεύγουσα εταιρεία "..." με την από 30-5-2020 προδικαστική προσφυγή της ζητάει την ακύρωση ή τροποποίηση της υπ' αριθμ. 55/2020 απόφασης του Δήμου "..." για τους εξής λόγους: 1. Αποδοχή των προσφορών των συνδιαγωνιζομένων οικονομικών φορέων "...", "...", "...". 2. Πλημμελής βαθμολόγηση της προσφοράς της. 3. Πλημμελής βαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της "...". Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή έργων αποχέτευσης, ειδικότερα: 1. Δίκτυα συλλογής ακαθάρτων στους οικισμούς "..." και "..." συνολικού μήκους 5.359,52 m και 155 φρεάτια επίσκεψης. 2. Κατασκευή τριών (3) νέων υπόγειων, προκατασκευασμένων αντλιοστασίων (ΑΣ1, ΑΣ2, ΑΣ3) και χρήση υφιστάμενων αντλιοστασίων στη "..." και στη θέση "...". 3. Συνολικό μήκος καταθλιπτικών αγωγών μεταφοράς λυμάτων στην ΕΕΛ: 69,50 μ (Φ63 εντός οικισμού "..."), 1350,00 μ (Φ90 από "..." σε "..."), 7.716,60 μ (Φ110 από "..." σε "..." και εν συνεχεία σε "..."). 4. Περιλαμβάνονται απαραίτητα φρεάτια αεραγωγών και εκκένωσης. Ο συνολικός προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου (εκτιμώμενη αξία της σύμβασης) ανέρχεται σε 1.379.023,26 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
ΑΕΠΠ/15/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού μιας μονάδας επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ), με εκτιμώμενη αξία 1.249.000 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τρία διακριτά συστήματα: 1) Προκατασκευασμένη Μονάδα Προεπεξεργασίας Λυμάτων, 2) Εξοπλισμός Αναβάθμισης Συστήματος Βιολογικής Επεξεργασίας και 3) Προκατασκευασμένη Μονάδα Επεξεργασίας Ιλύος. Ο προσφεύγων προβάλλει 17 σημεία και όρους της διακήρυξης, επικαλούμενος ότι είναι ασαφείς ή καθιστούν τη συμμετοχή του αδύνατη. Μεταξύ άλλων, αμφισβητεί κριτήρια αξιολόγησης που αφορούν τεχνική υποστήριξη, συντήρηση, εγγύηση και δοκιμαστική λειτουργία εξοπλισμού, καθώς και οργανωτικές προδιαγραφές για την υποβολή τεκμηρίωσης. Επιπλέον, επικρίνει έλλειψη αναλυτικών προδιαγραφών για συγκεκριμένα υλικά και μηχανήματα.
ΑΕΠΠ/1519/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 100/2021 του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα, με την οποία ακυρώθηκε η προηγούμενη απόφαση (83/2021) που την είχε ανακηρύξει προσωρινό ανάδοχο για το έργο 'Εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων ευρύτερης περιοχής Δήμου ...'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργα συλλογής, μεταφοράς, επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων. Η προσφυγή βασίζεται στον ισχυρισμό ότι η απόρριψη της προσφοράς της λόγω ελλιπούς συμπλήρωσης ορισμένων πεδίων στο Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) ήταν άδικη, καθώς η εταιρεία πληροί όλα τα κριτήρια επιλογής και δεν υπάρχουν λόγοι αποκλεισμού.