ΑΕΠΠ/1711/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητάει την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου με αριθμό 1648/6/04.12.2020, η οποία αφορά το Τμήμα 73 (ΠΕ Λέσβου) μιας δημόσιας σύμβασης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού. Η σύμβαση έχει εκτιμώμενη αξία 47.586.474,00 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) και αφορά την παροχή υπηρεσιών κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η απόφαση αποκλείει λανθασμένα τους οικονομικούς φορείς «…» και «…», ενώ ο ίδιος είναι ο μόνος αποδεκτός διαγωνιζόμενος και προσωρινός ανάδοχος. Ζητεί τη διατήρηση της απόφασης με επαύξηση της αιτιολογίας για τον αποκλεισμό των άλλων διαγωνιζόμενων, αν και η προσφυγή τυπικά ασκείται για ακύρωση. Η αρχή θεωρεί ότι η προσφυγή είναι απαράδεκτη, καθώς ο προσφεύγων δεν βλάπτεται αλλά ωφελείται από την υπάρχουσα απόφαση, ενώ οι άλλοι διαγωνιζόμενοι έχουν ήδη αποκλειστεί οριστικά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/19/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αρ. πρωτ. 1648/6/04-12-2020, η οποία τον απέρριψε από τη διαδικασία ανάθεσης για το ΤΜΗΜΑ 1, αναφερόμενη στη μη συμμόρφωση με τους όρους της διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'παροχή υπηρεσιών παραγωγής και διάθεσης ζεστών γευμάτων (cook & serve) κατά τη σχολική χρονιά 2020-2021', με εκτιμώμενη αξία 209.979,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι συμβάσεις που υπέβαλε αποδεικνύουν ότι το 50% των γευμάτων παρασκευάστηκε με τη μέθοδο cook & serve, πληρώνοντας έτσι τις απαιτήσεις της διακήρυξης, και ότι η απόρριψή του ήταν άδικη. Η προσφυγή έχει αποδεχθεί και η απόφαση της αναθέτουσας αρχής έχει ακυρωθεί.
ΑΕΠΠ/809/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (ανώνυμη εταιρεία) ζητά την τροποποίηση των όρων της διακήρυξης 508801 του διαγωνισμού για την προμήθεια τριφασικών μετασχηματιστών διανομής ισχύος 50÷100 KVA, με εκτιμώμενη αξία 82.356.246 € (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, αίτεται (α) την προσθήκη των λέξεων «ή στο εξωτερικό» στον όρο που απαιτεί υποδομή στην Ελλάδα για άνοιγμα/κλείσιμο και δοκιμές μετασχηματιστών (άρθρο 20 παρ. 2 του υποδείγματος σύμβασης) και (β) τη διαγραφή της φράσης «στον Ελλαδικό χώρο» από τον όρο για τον τόπο επισκευής (άρθρο 22 παρ. 3). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι εν λόγω όροι παραβιάζουν την αρχή της ισότητας, καθώς ευνοούν αντισφαλίστως οικονομικούς φορείς με ήδη υπάρχουσα εγκατάσταση στην Ελλάδα, ενώ επιβαρύνουν οικονομικά τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους.
ΑΕΠΠ/1753/2020
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του ζητά την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα με αρ. 11338/27-11-2020, με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά του στη διαδικασία ανάθεσης δημοσίας σύμβασης για την «Παροχή Υπηρεσιών Λογιστικής και Διοικητικής Υποστήριξης της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε.», εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 660.000,00 ευρώ. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι ο αποκλεισμός της προσφοράς του από τον αναθέτοντα φορέα ήταν παράνομος, καθώς βασίστηκε στη μη υποβολή άδειας άσκησης επαγγέλματος από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, ενώ ο προσφεύγων θεωρεί ότι πληρούσε τα απαιτούμενα κριτήρια συμμετοχής.
ΑΕΠΠ/121/2019
Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της υπ’ αρ. 333/18-12-2018 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία απορρίπτει την προσφορά του και ορίζει προσωρινό ανάδοχο για τη σύμβαση έργου «...................». Ο προσφεύγων επιδιώκει να αναδειχθεί ως μειοδότης, υποστηρίζοντας ότι προσέφερε το μεγαλύτερο ποσοστό έκπτωσης (53%). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργο προϋπολογισθείσας αξίας 298.387,10 € (συν ΦΠΑ), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι δεν προσκυρώθηκε πιστοποιητικό ασφαλιστικής ενημερότητας ενώ είχε καταθέσει εναλλακτικά τη καρτέλα κίνησης εργοδότη, την οποία θεωρεί ισοδύναμη.
ΑΕΠΠ/229/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης που επικύρωσε το Πρακτικό 1 του διαγωνισμού για την 'Παροχή υπηρεσιών Διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης Ιχθυοσκαλών και των Κεντρικών εγκαταστάσεων του Ο.Κ.Α.Α. Α.Ε.' για δύο έτη με προϋπολογισμένο κόστος 2.750.000€ (συμπ. ΦΠΑ). Αιτιάται ότι έπρεπε να αποκλειστούν άλλοι συμμετέχοντες λόγω μη προσκόμισης αποδεικτικών για τα μέλη διοίκησης έργου και ISO, ενώ θεωρεί ότι η δική της προσφορά θα έπρεπε να είχε υψηλότερη βαθμολογία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή οργανωτικών, διοικητικών και τεχνικών υπηρεσιών για τις εγκαταστάσεις του φορέα.
ΑΕΠΠ/577/2019
Με την Προδικαστική Προσφυγή, ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την τεχνική του προσφορά και επικύρωσε αυτή του παρεμβαίνοντος, στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την 'Παροχή [...]' (εκτιμώμενης αξίας 413.440,00 ευρά άνευ ΦΠΑ, διάρκειας 30 μηνών). Επικαλείται ότι ο αποκλεισμός του συνέβη παρανόμως, καθώς η αναθέτουσα αρχή δεν ελέγχει σωστά τα οικονομικά κριτήρια, ενώ διαμαρτύρεται και για την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς του παρεμβαίνοντος που θεωρεί εσφαλμένη.
ΑΕΠΠ/856/2019
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης, η οποία απέκλεισε την προσφορά του από τον διαγωνισμό για την προμήθεια τροφίμων και βασικής υλικής συνδρομής στο Πλαίσιο Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Βοήθειας που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (Τ.Ε.Β.Α.). Ο διαγωνισμός είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 5.889.767,71 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και αφορούσε την προμήθεια τροφίμων ψυγείου μεταξύ άλλων. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο αποκλεισμός του ήταν παράνομος, καθώς η αναθέτουσα αρχή δεν τον κάλεσε να διορθώσει μια προφανή παραδρομή σχετικά με τις ληξιπρόθεσμες άδειες μεταφοράς, ενώ είχαν ήδη εκδοθεί νέες άδειες που κατατέθηκαν στον φυσικό φάκελο.
ΑΕΠΠ/218/2017
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 204/2017 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία εγκρίνει την οριστική κατακύρωση για την ανάθεση των υπολειπόμενων τμημάτων της αρχικής σύμβασης προμήθειας υγρών καυσίμων και λιπαντικών. Ειδικότερα, αφορά το Τμήμα 4 της σύμβασης, το οποίο απαιτεί την προμήθεια λιπαντικών για ορισμένους δημοτικούς φορείς, με εκτιμώμενη αξία 44.549,80€ (πλέον ΦΠΑ 24%). Ο προσφεύγων προβάλλει τρεις κύριους λόγους: α) η προσφορά της εταιρείας που έλαβε την κατακύρωση είναι άκυρη λόγω μη συμμόρφωσης με τους όρους της διακήρυξης σε σχέση με τα πιστοποιητικά φορολογικής ενημερότητας, β) το πρακτικό Δ.Σ. που προσκόμισε η εταιρεία δεν αντιστοιχεί στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, και γ) τα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας δεν πληρούν τις απαιτήσεις της διακήρυξης. Η ΑΕΠΠ έκρινε ότι ο πρώτος λόγος είναι βάσιμος, ενώ οι άλλοι δύο αβάσιμοι, και έτσι έκρινε την προσφυγή εν μέρει δεκτή.
ΑΕΠΠ/1601/2021
Ο τρίτος προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή του ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, που αφορά τον δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών ασφαλείας (φύλαξης) κτιρίων της αναθέτουσας αρχής. Συγκεκριμένα, επιδιώκει να ακυρωθεί το σκέλος της απόφασης που απορρίπτει την προσφορά του και εγκρίνει τις προσφορές των τριών παρεμβαινόντων, καθώς και η ανακήρυξη του πρώτου παρεμβαίνοντος ως προσωρινού αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών ασφαλείας για κτίρια στέγασης υπηρεσιών, με συνολική προϋπολογιζόμενη αξία 161.290,32 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η απόρριψη της προσφοράς του βασίστηκε σε αθέμιτα κριτήρια, ενώ οι υπόλοιποι συμμετέχοντες κρίθηκαν αδίκως ως έμπειροι.
ΑΕΠΠ/1357/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας (επωνυμία ανώνυμο) ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 697/2021 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (Περιφέρεια ...), η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθειας της δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το έργο «Εσωτερικό δίκτυο αποχέτευσης οικισμου ... (Φάση Β΄)» με εκτιμώμενη αξία 471.544,72 ευρώ (άνευ ΦΠΑ), που δημοσιεύθηκε στην ΕΕΕΕ στις 26-11-2020. Ο προσφεύγων θεωρεί ότι ο αποκλεισμός του ήταν παράνομος, καθώς πληρούσε τις προϋποθέσεις (ενημερότητα πτυχίου, ασφαλιστικές ενημερότητες κλπ.), ενώ το έργο που κρίθηκε ως εκκρεμές είχε ήδη περατωθεί πριν την υποβολή της προσφοράς (30-8-2020).