Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1721/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 26/1803/16.10.2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά του προσωρινού μειοδότη στον διαγωνισμό για την κατασκευή της έργου «Μονάδα κομποστοποίησης προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων». Η προσφέρουσα ισχυρίζεται ότι ο προσωρινός μειοδότης δεν προσέφερε τα απαραίτητα αποδεικτικά στοιχεία, ιδιαίτερα αποδεικτικά ασφαλιστικής ενημερότητας εργοδότη για τα στελέχη του που έχουν υποχρέωση ασφάλισης στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, γεγονός που κατά την άποψή της αποτελεί παράβαση της διακήρυξης και της ισχύουσας νομοθεσίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/570/2020

Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από την ανώνυμη εταιρεία «...» κατά του Δήμου Ναυπάκτου, ζητώντας την ακύρωση: α) της πράξης απόρριψης της προσφοράς της από το ΕΣΗΔΗΣ στον διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου της σύμβασης «Κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων και Μονάδας Κομποστοποίησης Προδιαλεγμένων Βιοαποβλήτων», β) των εγγράφων με τα οποία απορρίφθηκαν τα αιτήματα της για παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών και γ) κάθε άλλης σχετικής πράξης ή παραλείψεως. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε πολλαπλές εργασίες όπως κατασκευές μονάδων επεξεργασίας, στεγανοποιήσεις λεκάνων, έργα διαχείρισης υγρών αποβλήτων και βιοαερίου, εσωτερική οδοποιία, έργα Η/Μ, αντιπυρική προστασία και φυτεύσεις, με προϋπολογισμένη αξία 18.541.975,00€ (χωρίς ΦΠΑ).


Δ.ΑΣΦ/291/382406/2018

Αποσύνδεση της ασφάλισης των αυτοαπασχολούμενων πρώην ΕΤΑΑ – ΤΣΜΕΔΕ και ΕΤΑΑ– ΤΑΝ (δικηγόρων) από την ιδιότητα.(ΑΔΑ:Ω1ΝΖ465ΧΠΙ-ΒΕΒ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 16/2018


929/1206151/2018

Αποσύνδεση της ασφάλισης των αυτοαπασχολούμενων τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ και τ.ΕΤΑΑ-ΤΑΝ από την ιδιότητα κατ'εφαρμογή του άρθρου 20 ν. 4488/2017.(ΑΔΑ:ΨΥΨΨ465ΧΠΙ-Θ2Ω)


317405/2018

'' Υπολογισμός της Ειδικής Προσαύξησης του τ. ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Κοινοποίηση διατάξεων και οδηγιών του ΥΠΕΚΑΑ''.(ΑΔΑ:6ΒΧ2465ΧΠΙ-ΣΝΦ) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 9/2018


ΝΣΚ/243/2017

Υποχρέωση καταβολής, εκ μέρους της Πολεμικής Αεροπορίας των ποσών που οφείλονται σε ασφαλιστικούς φορείς (ΤΣΜΕΔΕ και ΕΤΑΑ/ΤΑΝ), συνεπεία απώλειας μετρητών στη Σούδα Χανίων - Καταλογισμός σε βάρος των υπαίτιων υπαλλήλων. Η Πολεμική Αεροπορία, ως εργοδότης του προσλαμβανόμενου από την ίδια ελληνικού προσωπικού, το οποίο στη συνέχεια διατίθεται στις αμερικανικές δυνάμεις, δυνάμει Συμφωνίας του Ελληνικού με το Αμερικανικό Δημόσιο, έχει υποχρέωση να καταβάλει από τον Προϋπολογισμό της τα ποσά, που οφείλονται ένεκα του ελλείμματος στους ασφαλιστικούς φορείς ΤΣΜΕΔΕ και ΕΤΑΑ/ΤΑΝ και νομιμοποιείται να προβεί στην αναζήτηση - καταλογισμό αυτών σε βάρος των εχόντων ευθύνη υπολόγου πρώην εργαζομένων στο ΕΓΔΠ/ΑΔ και των κληρονόμων αυτών.


ΝΣΚ/129/2018

Κατάργηση ή μη της κράτησης υπέρ ΕΜΠ και λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών μετά την κατάργηση των υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεων.(..)Η δια του ν. 4254/2014 (άρθρου πρώτου, παρ. ΙΑ., υποπαρ. ΙΑ3 περ. 2.A υποπερ. ιθ΄) κατάργηση της κρατήσεως του άρθρου 7 παρ.1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται την κατάργηση και της υπέρ ΕΜΠ κρατήσεως που επιβλήθηκε με τους ν. 546/1943 και 440/1945 (πλειοψ.) Αναπομπή του συνόλου του ερωτήματος στο Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ. προκειμένου να εισαχθεί και ως προς τα τρία (3) σκέλη του στην Ολομέλεια, καθότι εκφράστηκαν στην Ολομέλεια απόψεις αντίθετες προς την δοθείσα με την υπ’ αριθ. 80/2018 γνωμοδότηση (Τμ.Α΄) λύση, ως προς το ζήτημα των συμβάσεων τις οποίες αφορά η κατάργηση.


ΑΕΠΠ/311/2018

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση συγκεκριμένων όρων της διακήρυξης για την προμήθεια 250 μεταλλικών κάδων συλλογής βιοαποβλήτων χωρητικότητας 1.100 λίτρων, 150 τροχήλατων συλλεκτών, 100 κάδων κομποστοποίησης οργανικών απορριμμάτων και 400 οικιακών συλλεκτών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι προμήθειες που υπάγονται στους κωδικούς CPV 44613600-6, 44613800-8, 39234000-1, 34928480-6. Η προσφυγή αφορά τεχνικές προδιαγραφές που κρίνονται αντίθετες με το πρότυπο EN 840:2012 και κατηγορεί τη διακήρυξη για φωτογραφικότητα υπέρ συγκεκριμένων προμηθευτών. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 167.152 € (συμπεριλ. ΦΠΑ).


ΝΣΚ/80/2018

Ζητήματα ερμηνείας σχετικά με την υποχρέωση παρακρατήσεως της υπέρ ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεως, που καταργήθηκε με τον ν. 4254/2014.Η κράτηση του άρθρου 7 παρ.1 περ. β' του α.ν. 2326/1940, καταργήθηκε από 1-1-2015 και δεν επιβάλλεται σε λογαριασμούς που υποβάλλονται έκτοτε προς πληρωμή από αναδόχους δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του χρόνου σύναψης της σύμβασης (ομοφ.). Οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β1 και ιη' του α.ν. 2326/1940 κράτηση και εισφορά, οι οποίες διενεργούνταν η μεν πρώτη (περ. β1) σε οποιονδήποτε υποβαλλόμενο λογαριασμό προς καταβολή αμοιβής, η δε δεύτερη (περ. ιη') στα τεκμαρτά κέρδη του εργολάβου, λόγω της εκτέλεσης εργολαβικών εργασιών, καταργήθηκαν από 1-1-2015 και δεν επιβάλλονται σε λογαριασμούς που υποβάλλονται έκτοτε προς πληρωμή από αναδόχους δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του χρόνου σύναψης της σύμβασης (ομοφ.). Η κατάργηση της κράτησης του άρθρου 7 παρ. 1 περ. β' του ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται και την κατάργηση των αντιστοίχων προβλέψεων των ν. 546/1943 και 440/1945, με τις οποίες επιβλήθηκε η πρόσθετη υπέρ του ΕΜΠ κράτηση (πλειοψ.). Το τρίτο σκέλος του ερωτήματος παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Σώματος, κατ' άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3086/2002.


ΕλΣυν/Ε Κλ/8/2010

Νόμιμη η διαδικασία ανάθεσης δημοσίου έργου, καθόσον: α) η πρώτη μειοδότρια εργολη¬πτική επιχείρηση προσκόμισε ενημερότητα πτυχίου, στην οποία αναγράφεται ότι τα στελέχη του πτυχίου της είναι ασφαλιστικώς ενήμερα στο ΤΣΜΕΔΕ και επιπλέον, αν και δεν απαιτείτο προσκομίστηκαν ασφαλιστικές ενημερότητες του ΕΤΑΑ για τη βασική στελέχωσή της και υπεύ¬θυνη δήλωση ότι είναι ασφαλιστικά ενήμερη, β) η προσκομισθείσα από την πρώτη μειοδότρια εργοληπτική επιχείρηση τραπεζική βεβαίωση καλύπτει τις απαιτήσεις της διακήρυξης, γ) οι ανώνυμες εταιρείες έχουν απαλλαγεί από την υποχρέωση θεώρησης του βιβλίου μετοχών. Με την 657/2010 απόφαση του VI Τμήματος απορρίφθηκε αίτηση ανάκλησης της προμνησθείσας Πράξης του Κλιμακίου.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/229/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ-Καταβολή αμοιβής για την «υποστήριξης του Δήμου ..... στην οργάνωση της διαδικασίας αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων».:Από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν τα εξής: Με την 25/1.3.2016 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..... (ΑΔΑ 6ΣΘ1Ω9Ω-ΦΛΟ) εγκρίθηκε το τοπικό σχέδιο αποκεντρωμένης διαχείρισης των στερεών αποβλήτων του.  Στο σχέδιο αυτό και ειδικότερα στο άρθρο 6.2.1.7. (αξιοποίηση προδιαλεγμένων βιοαποβλήτων) περιλήφθηκε πρόταση για την ενσωμάτωση στο υπό κατάρτιση ΠΕ.Σ.Δ.Α. μίας τουλάχιστον τοπικής - δημοτικής μονάδας επεξεργασίας βιοαποβλήτων. Η πρόταση αυτή δεν υιοθετήθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας, αφού στο ΠΕ.Σ.Δ.Α. Κεντρικής Μακεδονίας, που εγκρίθηκε με την 220/3.11.2016 απόφασή του (ΑΔΑ 6ΕΕΠ7ΛΛ-ΠΥ3) μετά από αξιολό-γηση όλων των εκπονηθέντων από τους Δήμους τοπικών σχεδίων διαχείρισης, προβλέφθηκαν για το δυτικό τομέα της Περιφερειακής Ενότητας ….τρεις μονάδες περιφερειακού ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων η 1η ΜΕΒΑ   με εξυπηρετούμενους περιοχές αυτές των Δήμων ....., Λαγκαδά, Παύλου Μελά, καθώς και της ΔΕ …..του Δήμου …..(58971/5144/ 6.12.2016 απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ΦΕΚ Β΄ 4010, με την οποία κυρώθηκε η ως άνω απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας). Εν τω μεταξύ, και ειδικότερα στις 3.8.2016, ο Δήμαρχος ....., με την 256/2016 απόφασή του, είχε ήδη αναθέσει απευθείας στην εταιρεία «…..» τις υπηρεσίες υποστήριξης του Δήμου στην οργάνωση της διαδικασίας αξιοποίησης των διαθέσιμων πόρων του, οι οποίες αφορούσαν κυρίως στη χωροθέτηση της άνω δημοτικής μονάδας βιοαποβλήτων και στην οργάνωση της υλοποίησής της, έναντι συνολικής κατ’ αποκοπή αμοιβής 24.306,48 ευρώ. Την ίδια δε ως άνω ημεροχρονολογία είχε υπογραφεί μεταξύ των μερών και η σχετική σύμβαση. Δοθέντος, όμως, ότι, κατά τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η αρμοδιότητα του Δήμου ..... για την υλοποίηση της ανωτέρω δημοτικής μονάδας επεξεργασίας ασκήθηκε και εξαντλήθηκε με την ανωτέρω, διατυπωθείσα στο τοπικό σχέδιο διαχείρισης των αποβλήτων του, πρόταση, που άλλωστε δεν ενσωματώθηκε στο προαναφερόμενο ΠΕ.Σ.Δ.Α., η άνω απευθείας ανάθεση είναι μη νόμιμη.