ΑΕΠΠ/1748/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητούσε την ακύρωση της απόφασης που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της αναθέτουσας αρχής, με την οποία αναδείχθηκαν οι παρεμβαίνουσες ως προσωρινοί αναδόχοι για τα Τμήματα 1, 2 και 3 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια εντύπων, φακέλων, φακέλων αλληλογραφίας και φωτοαντιγραφικού χαρτιού με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 804.760,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα θεμελίωσε τους ισχυρισμούς της σε πλημμελή συμπλήρωση των φύλλων συμμόρφωσης από τις παρεμβαίνουσες, τα οποία σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης οδηγούσαν σε αποκλεισμό των προσφορών τους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1116/2018
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης που έκανε δεκτές τις προσφορές άλλων συμμετεχόντων στον διαγωνισμό, επικαλούμενος ότι αυτές είχαν ελλείψεις και αποκλίσεις από τους όρους της διακήρυξης, ειδικά όσον αφορά την τεκμηρίωση ότι το προσφερόμενο φωτοαντιγραφικό χαρτί είναι ελεύθερο από χλώριο και χωρίς προσθήκη οξέων. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια 16.340 κιβωτίων φωτοαντιγραφικού χαρτιού Α4 (σύνολο 81.700 πακέτα των 500 φύλλων) με προϋπολογισμό 269.610€ χωρίς ΦΠΑ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/542/2023
Προμήθεια 862.195 δεσμίδων των 500 φύλλων φωτοαντιγραφικού χαρτιού (μεγέθους Α4).(...)Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/Τ.ΕΒΔΟΜΟ/255/2024
ΑΕΠΠ/1144/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόρριψης της προσφοράς της στον διαγωνισμό για την προμήθεια 1) Αναλωσίμων υλικών - μελανιών και τόνερ (ομάδα 1), 2) Γραφικής ύλης (ομάδα 2), και 3) Φωτοτυπικού χαρτιού και προτυπωμένων φακέλων (ομάδα 3), συνολικού προϋπολογισμού 84.685,23 € χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε εσφαλμένη και πλημμελή αιτιολογία, ισχυριζόμενη ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις της έπρεπε να έχουν σφραγίδα εταιρείας και ότι ο ισολογισμός και το προφίλ της έπρεπε να έχουν ψηφιακή υπογραφή, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής.
ΕΑΔΗΣΥ/1433/2022
Με τις υπό εξέταση προδικαστικές προσφυγές τους, αμφότεροι οι προσφεύγοντες αιτούνται καθ’ ερμηνείαν, την ακύρωση της, κοινοποιηθείσας την 26-7-2022 μέσω της λειτουργικότητας «επικοινωνία» του ΕΣΗΔΗΣ, υπ’ αριθ. 1122/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής (εφεξής η «προσβαλλόμενη απόφαση»), με την οποία επικυρώθηκε το με αριθ. 4ο /2022 Πρακτικό της Επιτροπής του Διαγωνισμού και αναδείχθηκαν οι οριστικοί ανάδοχοι για τα επιμέρους Τμήματα της υπό ανάθεση σύμβασης. Ειδικότερα, η μεν πρώτη προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, καθ’ ο μέρος αναδείχθηκαν οριστικοί ανάδοχοι οι παρεμβαίνουσες εταιρείες καθώς και η συμμετέχουσα «…» στα Τμήματα …,…, …,…, … και …, ο δε δεύτερος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της άνω προσβαλλόμενης, καθ’ ο μέρος αναδείχθηκαν οριστικοί ανάδοχοι η πρώτη παρεμβαίνουσα και η συμμετέχουσα «…» στα Τμήματα …, … και Αγ. ….
ΑΕΠΠ/580/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (απόφαση 1519/2018), η οποία ανακήρυξε ως προσωρινούς αναδόχους σε δύο ομάδες προμηθειών (Ομάδα 1 - Γραφική Ύλη και Ομάδα 2 - Χαρτί) τους οικονομικούς φορείς '...' και '...'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών γραφικής ύλης, φωτοαντιγραφικού χαρτιού και ειδών από χαρτί και μελανιών-τόνερ, με εκτιμώμενη αξία 96.774,17 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι λόγοι της προσφυγής εστιάζουν στην αποδοχή προσφορών που περιλάμβαναν τιμές με τρία δεκαδικά ψηφία, ενώ η διακήρυξη απαιτούσε μόνο δύο, κάτι που κατά τον προσφεύγοντα συνιστά παράβαση των όρων του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1765/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά τον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο «Διακλαδική Προμήθεια ελαιολιπαντικών (LUBRICATING OIL AIR-CRAFT TURBINE ENGINE, NSN: …)», όπως επαναπροκηρύχθηκε, με συνολικό προϋπολογισμό 508.500,00€ χωρίς ΦΠΑ. Ζητεί τον αποκλεισμό των τριών οικονομικών φορέων που αναδείχθηκαν ως προσωρινοί ανάδοχοι, ισχυριζόμενη ότι δεν υπέβαλαν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κατακύρωσης ανάλογα με τη διακήρυξη και την ισχύουσα νομοθεσία. Συγκεκριμένα, κατηγορεί τους φορείς για μη συμμόρφωση ως προς τον τρόπο υποβολής των δικαιολογητικών και την έλλειψη πιστοποιητικών που να επιβεβαιώνουν τη μη αναστολή των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων ή άλλων απαραίτητων εγγράφων.
Ελσυν/Τμ7/138/2009
Προμήθεια φωτοαντιγραφικού και μηχανογραφικού-χημικού χαρτιού για τις ανάγκες των Υπηρεσιών Δήμου. Μη νόμιμα επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά, σε χωριστές πιστώσεις και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη, υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 209 παρ.1 του ν.3463/2006 και της 11389/8.3.1993 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών. Όμοια η 288/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος, η οποία ανακαλεί την 91/2009 πράξη του, λόγω συγγνωστής πλάνης
ΑΕΠΠ/1439/2020
H προσφεύγουσα ασκεί Προδικαστική Προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά τη δημόσια σύμβαση υπηρεσιών φύλαξης χώρων του Δήμου, συγκεκριμένα τη φύλαξη του στρατοπέδου «...», του αμαξοστασίου καθαριότητας και δύο σχολικών μονάδων. Υποστηρίζει ότι οι οικονομικές προσφορές των εταιριών που αναδείχθηκαν προσωρινοί μειοδότες (με τιμές 6,195€ και 6,175€ ανά ώρα) είναι απαράδεκτες, καθώς υπολείπονται της κατώτερης τιμής 6,219€ που ορίζει η διακήρυξη. Επιπλέον, ισχυρίζεται ότι η προσφορά της τρίτης παρεμβαίνουσας περιείχε εσφαλμένους υπολογισμούς κόστους άδειας (52€ αντί 54,16€), παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης και τη νομοθεσία.
ΕΣ/Τ.ΕΒΔΟΜΟ/255/2024
Προμήθεια φωτοαντιγραφικού χαρτιού.(...) Με τα δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας ιδίως υπόψη ότι α) οι πληροφορίες που αντλήθηκαν, στο πλαίσιο της επικοινωνίας με τους προαναφερθέντες τέσσερις (4) οικονομικούς φορείς, καταγράφηκαν, υπό μορφή πίνακα (πίνακας 3.1), στο προαναφερθέν από 3.2.2023 ενημερωτικό σημείωμα – μελέτη (βλ. ανωτέρω σκ. 7), επισυναπτόμενο στο 10967/3.2.2023 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Έρευνας Αγοράς και Τεχνικών Προδιαγραφών της προσφεύγουσας Α.Α., το οποίο αναφέρεται στη διακήρυξη της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας (Βλ. κεφάλαιο 1.4 «Θεσμικό πλαίσιο», στοιχείο υπ’ αριθμ. 47) και μπορούσε να το αναζητήσει, ως στοιχείο του φακέλου της συμφωνίας-πλαίσιο, κάθε ενδιαφερόμενος οικονομικός φορέας, β) η εν λόγω τηλεφωνική επικοινωνία αφορούσε αποκλειστικά στην εκτίμηση της δαπάνης του φωτοαντιγραφικού χαρτιού κατά την τρέχουσα περίοδο και στην εξέλιξη της οικείας αγοράς και όχι στις τεχνικές προδιαγραφές του αντικειμένου της ελεγχόμενης συμφωνίας - πλαίσιο, γ) σε κάθε περίπτωση, οι τεχνικές προδιαγραφές της ελεγχόμενης διαδικασίας εμφανίζουν περιορισμένες αλλαγές σε σχέση με αυτές της προηγούμενης (2/2022) διακήρυξης (βλ. σελ. 2 του ως άνω ενημερωτικού σημειώματος), δ) η τιμή μονάδας του προς προμήθεια είδους διαμορφώθηκε κατόπιν συνεκτίμησης και άλλων παραμέτρων, πλην των πληροφοριών που αντλήθηκαν από την εν λόγω τηλεφωνική επικοινωνία (βλ. σκ. 7) και ε) οι τιμές που ανέφεραν οι ανωτέρω οικονομικοί φορείς στο πλαίσιο της εν λόγω επικοινωνίας εμφανίζουν μικρές μεταξύ τους αποκλίσεις, το Δικαστήριο κρίνει ότι η προσφεύγουσα Α.Α. προέβη στις ενδεδειγμένες ενέργειες προκειμένου να διασφαλίσει την τήρηση των αρχών της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας, ενώ από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι οι προαναφερθέντες τέσσερις (4) οικονομικοί φορείς απέκτησαν, στο πλαίσιο της εν λόγω τηλεφωνικής επικοινωνίας, πρόσβαση σε πληροφορίες και στοιχεία, τα οποία ήταν κρίσιμα για την υποβολή της προσφοράς τους στον επίμαχο διαγωνισμό, ευρισκόμενοι κατά τούτο σε ευνοϊκότερη θέση έναντι οποιουδήποτε άλλου ενδιαφερόμενου. Μετά από όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, παρελκούσης ως αλυσιτελούς της εξέτασης των λοιπών προβαλλόμενων λόγων και ισχυρισμών, η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη και να υπογραφεί το σχέδιο της ελεγχόμενης σύμβασης. Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται την προσφυγή ανάκλησης και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση. Ανακαλεί την 542/2023 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕΣ/ΤΜ.7/249/2008
Προμήθεια φωτοαντιγραφικού και μηχανογραφικού–χημικού χαρτιού...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι τα ως άνω προμηθευθέντα υλικά, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, θεωρούνται όμοια ή ομοειδή αγαθά, τα οποία εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία των αγαθών (κατηγορία γένους) αναλώσιμα (χαρτική ύλη) εκτυπωτικών/φωτοτυπικών μηχανημάτων και ηλεκτρονικών υπολογιστών και αφορούν, στο σύνολό τους, στις ανάγκες μηχανοργάνωσης των ως άνω υπηρεσιών. Κατά συνέπεια, μη νομίμως επιμερίσθηκαν σε διαφορετικούς υποκωδικούς, ήτοι σε χωριστές πιστώσεις που ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, αντί της διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη, όπως προκύπτει από το άθροισμα των ποσών των ως άνω επιμέρους συμβάσεων ανάθεσης των κρίσιμων προμηθειών (11.991,20 + 14.990,49 + 2.992,42 = 29.974,11 ευρώ), υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι κατά νόμο επιτρεπτή η απευθείας ανάθεσή τους. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.