×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/1757/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία είχε κρίνει αποδεκτό τον παρεμβαίνοντα στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την παροχή υπηρεσιών πλυντηρίων/ιματισμού σε νοσοκομείο, με εκτιμώμενη αξία 154.875,26 ευρώ (άνευ ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, συγκεκριμένα τη διαχείριση πλυντηρίων, στεγνωτηρίων και σιδερωτηρίων, με απασχόληση 9 ατόμων σε κυκλικό ωράριο και 40 ώρες εβδομαδιαία απασχόληση ανά άτομο. Ο προσφεύγων επικαλείται ασάφεια και μη νόμιμη αιτιολογία στον αποκλεισμό του, καθώς και ασυνήθιστα χαμηλή οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ1/67/2007

Καταβολή εφημεριών για εβδομαδιαία απασχόληση που υπερβαίνει τις 58 ώρες (για τους ειδικευόμενους ιατρούς) και τις 48 ώρες (για τις λοιπές κατηγορίες ιατρών).


ΝΣΚ/5/2010

Μερική απασχόληση – Εκ περιτροπής απασχόληση – Εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 38 παρ.2 του Ν 1892/1990, όπως αυτό ισχύει.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μερική απασχόληση κατά την παρ.1 του άρθρου 38 του Ν 1892/1990, όπως αυτό ισχύει, είναι η εργασία που παρέχεται στο πλαίσιο μιας και μόνο σύμβασης για ώρες ή και ημέρες εργασίας, οι οποίες υπολογιζόμενες σε ημερήσια ή εβδομαδιαία ή δεκαπενθήμερη ή μηνιαία βάση είναι λιγότερες από τις ώρες εργασίας της πλήρους απασχόλησης στο ίδιο χρονικό διάστημα, με ανάλογα μειωμένες τις αποδοχές, που οφείλονται για πλήρη απασχόληση στο διάστημα αυτό. Εκ περιτροπής απασχόληση κατά την παρ.2 του ίδιου ως άνω άρθρου είναι η ειδικότερη μορφή μερικής απασχόλησης, η οποία παρέχεται από μισθωτό κατά πλήρες ημερήσιο ωράριο, αλλά λιγότερες από τις ισχύουσες στην επιχείρηση ημέρες εργασίας την εβδομάδα, το μήνα ή το έτος, με εναλλαγή ανάλογων χρονικών περιόδων εργασίας και μη εργασίας, η οποία (εναλλαγή) χαρακτηρίζεται από κανονικότητα και σταθερότητα, ενώ η λειτουργία της επιχείρησης είναι συνεχής. Το πρόγραμμα εργασίας που προτίθεται να εφαρμόσει, λόγω περιορισμού της δραστηριότητάς του, ο εργοδότης του ερωτήματος, σύμφωνα με το οποίο οι μισοί εργαζόμενοι της επιχείρησης θα απασχολούνται από Δευτέρα έως και Πέμπτη και οι άλλοι μισοί από Τρίτη έως και Παρασκευή, αποτελεί σύστημα εκ περιτροπής απασχόλησης κατά την έννοια της παρ.2 του άρθρου 38 του Ν 1892/1990, όπως αυτό ισχύει, δύναται δε να επιβληθεί μονομερώς από τον ίδιο υπό τις προϋποθέσεις και μετά από την τήρηση της διαδικασίας, που ορίζει η διάταξη αυτή. (πλειοψ.)


ΕΑΔΗΣΥ/1282/2023

Ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενσωματώθηκε στην εκτελεστή απόφαση, όπου έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «...», ο οποίος αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος. Αναλυτικά, ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η ανάδοχος υπολόγισε λανθασμένα 0,9589 άτομα οκτάωρης πλήρους απασχόλησης αντί για 1 άτομο για το ωράριο 07:30–15:30, παραβιάζοντας τις προδιαγραφές της σύμβασης και την εργατική νομοθεσία. Η σύμβαση έχει αντικείμενο την «...» (δεν αναφέρεται συγκεκριμένα το αντικείμενο) με εκτιμώμενη αξία 210.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ) και διάρκεια 24 μηνών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/301/2016

Υπερωριακή αποζημίωση. (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την πράξη άρνησης θεώρησης των χρηματικών ενταλμάτων, δεν προκύπτει ότι η κατά τα ως άνω υπερωριακή απασχόληση εργαζομένων του Δήμου οφείλεται σε οποιαδήποτε έκτακτη ή εποχική επείγουσα ανάγκη.....στις ... αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων και κατανομής των ωρών υπερωριακής απασχόλησης, προκύπτει ότι καλύπτονται συνήθεις υπηρεσιακές ανάγκες, γίνεται δε αόριστη επίκληση ειδικών αναγκών που ανάγονται στη μορφή και το είδος των υπηρεσιών καθαριότητας και κοιμητηρίων, που δικαιολογούν, άλλωστε, την πρόβλεψη ότι λειτουργούν σε διευρυμένο ωράριο,....Ακόμα, με δεδομένο ότι πρόκειται για δημοτικές υπηρεσίες, για τις οποίες έχει θεσπιστεί ευρύ ωράριο λειτουργίας, η πραγματοποίηση υπερωριών δικαιολογείται μόνο με την προϋπόθεση ότι η εύρυθμη και συνεχής λειτουργία δεν εξασφαλίζεται με τον προγραμματισμό βαρδιών, και τούτο, τόσο για την προστασία των εργαζομένων από τυχόν μη νόμιμες υπερβάσεις στο ωράριο εργασίας τους,(..)Επομένως, λαμβανομένου υπόψη και του ότι η υπερωριακή εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου επιτρέπεται μόνο σε αναφορά προς το ημερήσιο ωράριο εργασίας, η απασχόληση των ανωτέρω εργαζομένων καθ’ υπέρβαση του ωραρίου τους κατά Κυριακές ή εξαιρέσιμες μέρες και κατά τις νυχτερινές ώρες, κατά τις οποίες δεν είχε προγραμματιστεί νομίμως βάρδιά τους είναι πλημμελής.(..)Τέλος, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 4, η ... απόφαση του Δημάρχου που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 20.7.2016, δεν επιτρέπεται να παράγει τα έννομα αποτελέσματά της αναδρομικά.Κατ’ ακολουθία αυτών, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.

Μη ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.1/15/2017


ΑΕΠΠ/1275/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Περιφέρεια) με αριθμό 833/2020, η οποία τον απέκλεισε από τη διαδικασία ανάθεσης της δημόσιας σύμβασης και έκρινε αποδεκτό τον παρεμβαίνοντα ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας κτιρίων (εκτιμώμενη αξία άνευ ΦΠΑ: 93.548,39 ευρώ) για διετή διάρκεια. Ο προσφεύγων διαφωνεί με τον αποκλεισμό του, ισχυριζόμενος ότι ο υπολογισμός των νόμιμων κρατήσεων (συμπεριλαμβανομένου του φόρου εισοδήματος 8%) δεν ήταν σωστός, καθώς και ότι η οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντα περιελάμβανε ελλιπή κρατήσεις.


ΑΕΠΠ/1697/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της απόφασης του Προέδρου του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτό τον παρεμβαίνοντα οικονομικό φορέα στη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών επίβλεψης λειτουργίας, τεχνικής υποστήριξης και επισκευής των ηλεκτρικών εγκαταστάσεων του φορέα για 12 μήνες, με εκτιμώμενη αξία 170.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι η απόφαση έγινε χωρίς τη σωστή αξιολόγηση των δικαιολογητικών κατακύρωσης του παρεμβαίνοντα, ιδίως ως προς την φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα κατά τη στιγμή υποβολής της προσφοράς.


ΑΕΠΠ/1085/2019

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (ΟΠΕΚΑ) που έκρινε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος για την ανάδειξη αναδόχου στον Δημόσιο Ηλεκτρονικό Ανοικτό Διαγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών παρασκευής-συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονία 2019-2020, με συνολική εκτιμώμενη αξία 65.044.161,00 ευρώ άνευ ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επικαλείται ότι ο παρεμβαίνων δεν καταβάλλει την απαιτούμενη εμπειρία και ότι η οικονομική του προσφορά είναι αδικαιολόγητα χαμηλή.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1305/2021

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 25/2021 Πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου στην Περιφερειακή Ενότητα … (στο εξής προσβαλλόμενη Πράξη), με την οποία έγινε δεκτό ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, μεταξύ της ως άνω αναθέτουσας αρχής και της προσφεύγουσας εταιρείας διετούς διάρκειας με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών «επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 630.000,00 ευρώ με Φ.Π.Α. και συμβατικού τιμήματος 617.520,00 ευρώ με Φ.Π.Α.(....)Όσον αφορά τον τρόπο πληρωμής του αναδόχου, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την προσφεύγουσα, στο άρθρο 5.1 της οικείας διακήρυξης (βλ. σκ. 3.4. της παρούσας) αναφέρεται με σαφήνεια ο τρόπος πληρωμής του αναδόχου, ο δε διαγωνισμός αφορά την παροχή υπηρεσιών και ως εκ τούτου εκ του αντικειμένου του το συμβατικό τίμημα υπολογίζεται με βάση το κόστος που αντιστοιχεί στην απασχόληση του απαιτούμενου από τη διακήρυξη προσωπικού με καθεστώς πενθήμερης οκτάωρης απασχόλησης για την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου (ετήσιο κόστος/ανά άτομο). Εξάλλου από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι δημιουργήθηκε οιανδήποτε ασάφεια ή σύγχυση των ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων ως προς τον τρόπος πληρωμής του αναδόχου. Επομένως και αυτός ο λόγος ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτός.Ανακαλεί την 25/2021 Πράξη του Αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Περιφερειακής Ενότητας ... Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών «επισκευής και συντήρησης ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίου», μεταξύ του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ … «…» και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «…».


ΕΑΔΗΣΥ/28/2024

Ο πρώτος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίθηκαν αποδεκτές οι προσφορές του παρεμβαίνοντος και του δεύτερου προσφεύγοντος και ανακηρύχθηκε ο παρεμβαίνων οριστικός ανάδοχος του διαγωνισμού. Ο δεύτερος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, κατά το σκέλος που κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος και ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην παροχή υπηρεσιών καθαρισμού για διάφορες κτιριακές εγκαταστάσεις, με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές και απαιτήσεις ως προς τις ημέρες, τις ώρες και τον αριθμό των ατόμων που θα απασχολούνται.


ΑΕΠΠ/856/2018

Με την προδικαστική προσφυγή η αιτούσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με την οποία ανακηρύχθηκε προσωρινή ανάδοχος η ανταγωνίστριά της για την σύναψη δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών καθαρισμού χώρων και επιφανειών του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου (ΚΑΚΠ) για το χρονικό διάστημα από 1/7/2018 έως 30/6/2020. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαρισμού εσωτερικών και υπαίθριων χώρων του αερολιμένα, συμπεριλαμβανομένων αιθουσών, γραφείων, χώρων υγιεινής και υπαίθριων χώρων, με διαφοροποιημένο ωράριο λειτουργίας για θερινή και χειμερινή περίοδο, απασχόληση εξειδικευμένου προσωπικού πλήρους απασχόλησης και τήρηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.