ΑΕΠΠ/213/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή με ΓΑΚ 121/09.02.2018, ο προσφεύγων Αντώνιος Κοριανίτης, ως διαχειριστής της ατομικής επιχειρησης [...], ζητούσε την ακύρωση της απόφασης 03/30.01.2018 του ΔΣ του Γενικού Νοσοκομείου [...], η οποία αρχικά κατέκρινε τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών φύλαξης στην εταιρεία [...]. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την ανάδειξη αναδόχου για φύλαξη χώρων του νοσοκομείου διάρκειας 3 μηνών με προϋπολογισμένη δαπάνη 104.343€ (πλέον ΦΠΑ 24%). Επικεντρώθηκε στην ακύρωση λόγω εσφαλμένου αποκλεισμού της προσφοράς του, καθώς τα στοιχεία για επιτιθέμενες κυρώσεις (3 πράξεις προστίμων) αφορούσαν άλλο νομικό πρόσωπο (ΙΚΕ) που εκπροσωπούσε ο ίδιος, όχι την επιχείρησή του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/489/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση: 1) της απόφασης 66/Θ.3/12-3-2018 του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου «Η ΠΑΜΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ», η οποία αιτιολογεί την ύπαρξη απρόβλεπτων και επειγουσών περιστάσεων για πρόσληψη προσωπικού βάσει άρθρου 63 του Ν.4430/2016, 2) της ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2018 για πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για φύλαξη κτιρίων του νοσοκομείου, και 3) της παραλείψεως δημοσίου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών φύλαξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του νοσοκομείου, με ισχυρισμούς παραβίασης κοινοτικών οδηγιών, αρχής της διάκρισης εξουσιών και χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
ΑΕΠΠ/213/2017
Η προσφεύγουσα ατομική επιχείρηση ζητεί με την Προδικαστική Προσφυγή την ακύρωση: (1) της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017 (πρωτ. 25666/01.09.17) της Διοικήτριας της 5ης ΥΠΕ Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας για πρόσληψη 98 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για καθαριότητα/φύλαξη, (2) των Αποφάσεων 24389/25.08.2017 και 24576/28.08.2017 που αιτιολογούσαν την επείγουσα ανάγκη, και (3) της παραλείψεως διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού. Ισχυρίζεται ότι οι πράξεις παραβιάζουν ευρωπαϊκή νομοθεσία, το Σύνταγμα, την ισότητα, την οικονομική ελευθερία και τους κανόνες ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα τη νόθευση του δημοσίου συμφέροντος και άμεση ζημία για την επιχείρησή της.
ΑΕΠΠ/781/2020
Η προσφεύγουσα αιτείται: 1) την ακύρωση του υπ' αριθ. 10/06-05-2020 αποσπάσματος του πρακτικού συνεδρίασης της Διοικούσας Επιτροπής που έκανε αποδεκτή την οικονομική προσφορά της παρεμβαίνουσας για τη φύλαξη των κτιριακών εγκαταστάσεων στην ... και κατέκρινε τον διαγωνισμό, 2) την απόρριψη της οικονομικής προσφοράς της παρεμβαίνουσας καθώς υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους, και 3) την κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτήν. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης των κτιριακών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου στη ... για πεντάμηνο (1/5/2020-30/9/2020) με 24ωρη κάλυψη και έξι επιπλέον εκδηλώσεις, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/301/2018
Η προσφεύγουσα εταιρία με την προδικαστική προσφυγή της ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου, η οποία τροποποίησε την αρχική απόφαση και κατέκρινε τον διαγωνισμό στην ατομική επιχείρηση [...], υποστηρίζοντας ότι η οικονομική προσφορά της τελευταίας είναι μη νόμιμη καθώς παραβιάζει την εργατική νομοθεσία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του νοσοκομείου για χρονικό διάστημα 3 μηνών, με προϋπολογισθείσα αξία 104.343,00 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της αντίπαλης επιχείρησης υπολογίζει εσφαλμένα το ελάχιστο εργατικό κόστος και τις αποδοχές των εργαζομένων, γεγονός που καθιστά την προσφορά ασυνήθιστα χαμηλή και μη συμβατή με την εργατική νομοθεσία.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)276/2014
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής σε ιατρούς Νοσοκομείου, από την πραγματοποίηση ιατρικών πράξεων κατά την ολοήμερη λειτουργία του νοσοκομείο καθόσον: α) η δαπάνη εντέλλεται σε βάρος εσφαλμένου Κ.Α.Ε., και επιπλέον η καταβαλλόμενη στο νοσοκομείο κρατική επιχορήγηση δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό,β) οι αμοιβές προς τους ιατρούς για τις υπηρεσίες που παρέχουν κατά το τμήμα της ολοήμερης λειτουργίας πέραν της τακτικής πρωινής καταβάλλονται μόνο, ειδικά και κατά προτεραιότητα από τα έσοδα που σχηματίζονται από αυτή τη λειτουργία, γ) δεν πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές που σχηματίσθηκαν μέχρι 31.12.2011, συνεπώς δεν επιτρέπεται η κρατική επιχορήγηση να χρησιμοποιηθεί για την εξόφλησή τους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων ν. 4093/2012 και δ) οι εν λόγω αμοιβές για την καταβολή των οποίων το νοσοκομείο ενεργεί ως διαχειριστής, θεσπίζονται καταρχήν ως ποσά, τα οποία τα νοσοκομεία διαχειρίζονται και οφείλουν να αποδώσουν στους ιατρούς, αφού τα εισπράξουν για λογαριασμό των τελευταίων από τους υπόχρεους χρήστες των υπηρεσιών.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)2762015
Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής σε ιατρούς Νοσοκομείου, από την πραγματοποίηση ιατρικών πράξεων κατά την ολοήμερη λειτουργία του νοσοκομείο καθόσον: α) η δαπάνη εντέλλεται σε βάρος εσφαλμένου Κ.Α.Ε., και επιπλέον η καταβαλλόμενη στο νοσοκομείο κρατική επιχορήγηση δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί για το σκοπό αυτό, β) οι αμοιβές προς τους ιατρούς για τις υπηρεσίες που παρέχουν κατά το τμήμα της ολοήμερης λειτουργίας πέραν της τακτικής πρωινής καταβάλλονται μόνο, ειδικά και κατά προτεραιότητα από τα έσοδα που σχηματίζονται από αυτή τη λειτουργία, γ) δεν πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές που σχηματίσθηκαν μέχρι 31.12.2011, συνεπώς δεν επιτρέπεται η κρατική επιχορήγηση να χρησιμοποιηθεί για την εξόφλησή τους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων ν. 4093/2012 καιδ) οι εν λόγω αμοιβές για την καταβολή των οποίων το νοσοκομείο ενεργεί ως διαχειριστής, θεσπίζονται καταρχήν ως ποσά, τα οποία τα νοσοκομεία διαχειρίζονται και οφείλουν να αποδώσουν στους ιατρούς, αφού τα εισπράξουν για λογαριασμό των τελευταίων από τους υπόχρεους χρήστες των υπηρεσιών.
ΑΕΠΠ/68/2018
Η προσφεύγουσα ατομική ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση: (1) της Ανακοίνωσης υπ’ αριθ. ΣΟΧ 1/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο», με την οποία ανακοινώθηκε η πρόσληψη 78 ατόμων (14 θέσεις ΔΕ Προσωπικού Φυλάκων και 64 θέσεις ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας) με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, (2) της υπ’ αριθ. 19/14.6.2017 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου που αιτιολογούσε την απρόβλεπτη και επείγουσα περίσταση, (3) της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης, και (4) οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης σχετικής με τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για φύλαξη χώρων του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας στους χώρους του νοσοκομείου, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 63 Ν.4430/2016, 21 Ν.2190/1994 και 107 Ν.4461/2017.
ΑΕΠΠ/35/2018
Στην προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ανακληση και ακύρωση της πρόσκλησης ΣΟΧ 1/2017 και της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΓΝΘ Ιπποκράτειου με αριθμό 22/8-12-2017. Η πρόσκληση αφορούσε την πρόσληψη 53 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες φύλαξης και εστίασης του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε 22 άτομα για φύλαξη (17 για το Ιπποκράτειο και 5 για το Νοσοκομείο Αφροδισίων), καθώς και 31 άτομα για εστίαση (28 για το Ιπποκράτειο και 3 για το Νοσοκομείο Αφροδισίων), με ειδικότητες όπως τραπεζοκόμοι, μάγειρες και βοηθητικό προσωπικό μαγείρων.
ΑΕΠΠ/510/2018
Η προσφυγή ζητά την ακύρωση του Πρακτικού της 9ης Τακτικής συνεδρίασης στις 28/3/2018 (Θέμα 74°), το οποίο αφορά την έκδοση προκήρυξης για πρόσληψη 8 ατόμων με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για πρόσθετη φύλαξη του Νοσοκομείου. Επιπλέον, καταγγέλλει την παράλειψη διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης, υποστηρίζοντας ότι οι ενέργειες αυτές παραβιάζουν την Οδηγία 2014/24/ΕΕ, τις αρχές διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και ανταγωνισμού, καθώς και το Σύνταγμα. Το αντικείμενο της συζήτησης αφορά τη νομιμότητα της σύναψης συμβάσεων εργασίας αντί του δημόσιου διαγωνισμού, με ισχυρισμούς περί δημοσιονομικής επιβάρυνσης και κατάργησης του ανταγωνισμού στον τομέα.
ΕΣ/Τμ.4/281/2014
Εργα – Εργασίες Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιώτη για την προμήθεια και τοποθέτηση δύο θωρακισμένων θυρών ακτινοπροστασίας Αφενός μεν, νομίμως η ως εν λόγω δαπάνη βάρυνε τον Κ.Α.Ε. «συντήρηση και επισκευή κτιρίων», σε βάρος του οποίου τελικά ενταλματοποιήθηκε και όχι τον Κ.Α.Ε. «προμήθειες ειδών συντήρησης κτιρίων», αφού η ανωτέρω εργασία συνιστά δημόσιο τεχνικό έργο συντήρησης – επισκευής του αντίστοιχου χώρου του Νοσοκομείου και όχι απλή εκτέλεση εργασιών, δεδομένου ότι οι εν λόγω θωρακισμένες θύρες, που αποσκοπούν ιδίως στην αποτροπή της διαρροής της ραδιενεργού ακτινοβολίας, αποτελούν συστατικά του κτιρίου του Νοσοκομείου, κατά την έννοια των άρθρων 953 και 954 του Α.Κ., για την ασφαλή δε τοποθέτησή τους απαιτείται η χρήση ειδικών τεχνικών γνώσεων και μεθόδων και η χρησιμοποίηση εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού, αφετέρου δε, η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του Διοικητή του Νοσοκομείου, είναι μη νόμιμη, διότι με αυτή δεσμεύθηκαν οι πιστώσεις εσφαλμένου Κ.Α.Ε., («προμήθειες ειδών συντήρησης κτιρίων», αντί του ορθού ως άνω Κ.Α.Ε.,κατά παράβαση της αρχής της ειδικότητας των πιστώσεων (άρθρα 3 και 9 παρ. 1 του ν.δ. 496/1974, ΦΕΚ Α΄ 204/1974, άρθρο 28 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013, ΦΕΚ Α΄ 52/2013 και π.δ. 113/2010, ΦΕΚ Α΄ 194/2010).(συγγνωστή πλάνη)