ΑΕΠΠ/257/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της πράξης αριθμ. πρωτ. 18701/13-12-2017 και ΣΟΧ 1/2018 με την οποία προκηρύχθηκαν 20 θέσεις προσωπικού φύλαξης στο Γενικό Νοσοκομείο «Ελένα Βενιζέλου» με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου βάσει των άρθρων 21 Ν.2190/1994, 63 Ν.4430/2016 και 107 Ν.4461/2017. Διεκδικεί ότι η πρόσληψη προσωπικού αντί να γίνει μέσω δημοσίου διαγωνισμού για ανάθεση σε τρίτους (όπως η ίδια η εταιρεία του) παραβιάζει το δικαίωμά του να συμμετέχει σε διαγωνιστική διαδικασία. Το αντικείμενο της προσβαλλόμενης σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης χώρων του νοσοκομείου για αντιμετώπιση απρόβλεπτων ή επειγουσών αναγκών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/34/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώνει την ακύρωση: 1) της ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017 με θέμα την πρόσληψη 22 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για ανάγκες φύλαξης του Γ.Ν.Θ. «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ» και του ενοποιημένου νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης, 2) της απόφασης 19/θέμα 6ο/7.11.2017 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου και 3) κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης. Το αντικείμενο αφορά συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου για εποχικό προσωπικό, με βάση τις διατάξεις των νόμων 2190/1994, 4430/2016 και 4461/2017, για την κάλυψη επειγουσών αναγκών φύλαξης και εστίασης στα νοσοκομεία.
ΑΕΠΠ/306/2018
Η προσφεύγουσα ανώνυμη εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση: 1) της πρόσκλησης ΣΟΧ 2/2017 (16-11-2017) για πρόσληψη εποχικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε 12 άτομα για υπηρεσίες σίτισης στο Γενικό Νοσοκομείο, 2) της απόφασης τακτικής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου (28.09.2017), και 3) κάθε άλλης σχετικής πράξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών εστίασης για αντιμετώπιση απρόβλεπτων ή επειγουσών αναγκών, με βάση τα άρθρα 21 Ν.2190/1994, 63 Ν.4430/2016, και 107 Ν.4461/2017. Η εταιρεία θεωρεί ότι οι πράξεις παραβιάζουν την κοινοτική νομοθεσία και αποκλείουν αντισυνταγματικά τη συμμετοχή της σε δημόσιους διαγωνισμούς.
ΑΕΠΠ/68/2018
Η προσφεύγουσα ατομική ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση: (1) της Ανακοίνωσης υπ’ αριθ. ΣΟΧ 1/2017 του Αντικαρκινικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Θεαγένειο», με την οποία ανακοινώθηκε η πρόσληψη 78 ατόμων (14 θέσεις ΔΕ Προσωπικού Φυλάκων και 64 θέσεις ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας) με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, (2) της υπ’ αριθ. 19/14.6.2017 Απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου που αιτιολογούσε την απρόβλεπτη και επείγουσα περίσταση, (3) της παράλειψης διενέργειας δημόσιου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών φύλαξης, και (4) οποιασδήποτε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης σχετικής με τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας για φύλαξη χώρων του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης και καθαριότητας στους χώρους του νοσοκομείου, με βάση τις διατάξεις των άρθρων 63 Ν.4430/2016, 21 Ν.2190/1994 και 107 Ν.4461/2017.
ΑΕΠΠ/489/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση: 1) της απόφασης 66/Θ.3/12-3-2018 του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου «Η ΠΑΜΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ», η οποία αιτιολογεί την ύπαρξη απρόβλεπτων και επειγουσών περιστάσεων για πρόσληψη προσωπικού βάσει άρθρου 63 του Ν.4430/2016, 2) της ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2018 για πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για φύλαξη κτιρίων του νοσοκομείου, και 3) της παραλείψεως δημοσίου διαγωνισμού για ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών φύλαξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του νοσοκομείου, με ισχυρισμούς παραβίασης κοινοτικών οδηγιών, αρχής της διάκρισης εξουσιών και χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
ΑΕΠΠ/143/2017
Ο προσφεύγοντας με την προδικαστική προσφυγή της 16/11/2017 ζήτησε την ακύρωση της Απόφασης ΔΣ 35/27-9-2017 και της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 3/2017 με αρ. πρωτ. 515/2017, οι οποίες αφορούσαν την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας σε προσωπικό με συμβάσεις ορισμένου χρόνου ιδιωτικού δικαίου, χωρίς να διεξάγεται δημόσιος διαγωνισμός. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας στους χώρους του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Λαϊκό» για 85 άτομα, με προϋπολογισμένη αξία 973.161,60 ευρώ, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4430/2016 και 4461/2017.
ΑΕΠΠ/177/2017
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση των προσβαλλομένων πράξεων, οι οποίες αφορούν την κάλυψη αναγκών για υπηρεσίες φύλαξης και εστίασης μέσω ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σύμφωνα με το άρθρο 63 του Ν.4430/2016. Αναλυτικότερα, η προσφυγή αφορά: α) την απόφαση για σύναψη 10 συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου, β) την ανακοίνωση πρόσληψης εποχικού προσωπικού για αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών, και γ) κάθε άλλη συναφή πράξη. Η αιτούσα βασίζεται στις αποφάσεις 84/2017 και 85/2017 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ και την απόφαση 1305/2017 του ΣτΕ, ζητώντας την αναστολή των πράξεων μέχρι την οριστική απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το αντικείμενο της προσβαλλόμενης σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης και εστίασης, με την αιτούσα να ισχυρίζεται ότι παραβιάζονται οι ευρωπαϊκές διατάξεις για δημόσιες συμβάσεις και το Σύνταγμα.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/57/2018
Καταβολή αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και, σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο, διότι, κατά τα προεκτεθέντα, με τις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, είναι συνταγματικά ανεκτή η πρόσληψη προσωπικού, στον τομέα, μεταξύ άλλων, της φύλαξης των υπηρεσιών και των εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου Υγείας, με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου μεταξύ του Νοσοκομείου και, εν προκειμένω, των φερόμενων ως δικαιούχων του επίμαχου χρηματικού εντάλματος πληρωμής, λόγω επειγουσών περιστάσεων, που είχαν επιλεγεί βάσει της προεκτεθείσας ΣΟΧ 2/2017 (6209/3.5.2017), η οποία εγκρίθηκε με την 7645/22.5.2017 απόφαση της Αναπληρώτριας Προϊσταμένης Διεύθυνσης του Α.Σ.Ε.Π. και ερείδεται στην 33η Συν/30.11.2016 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Γ.Ν..Θ. «..», με την οποία εγκρίθηκε το 14721/29.11.2016 πρακτικό της οικείας Επιτροπής του Νοσοκομείου, σχετικά με τη σύνταξη οικονομικοτεχνικής μελέτης περί του δημοσιονομικού οφέλους που προκύπτει για αυτό από τη σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου έναντι συμβάσεων με αντίστοιχο νομικό πρόσωπο.
ΑΕΠΠ/110/2017
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε εναντίον του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου «ΑΤΤΙΚΟ» για τις πράξεις και παραλείψεις του σχετικά με την πρόσληψη προσωπικού μέσω συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου. Αιτήθηκε η ακύρωση αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, της Οικονομοτεχνικής Μελέτης και της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017, καθώς και η αναγνώριση παραλείψεως διενέργειας δημοσίου διαγωνισμού ή διαπραγμάτευσης για ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης. Το αντικείμενο αφορούσε υπηρεσίες καθαριότητας, φύλαξης και σίτισης με εκτιμώμενη αξία 961.725,46 ευρώ.
ΑΕΠΠ/111/2017
Η προσφυγή αφορά την απόρριψη διαδικασίας δημοσίου διαγωνισμού για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης στο νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟ» και ζητά την ακύρωση της απόφασης του ΔΣ του νοσοκομείου για πρόσληψη εποχικού προσωπικού, της σχετικής ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017, καθώς και κάθε άλλης σχετικής πράξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης, με προϋπολογισμένο κόστος 961.725,46 ευρώ, και η προσφυγή εστιάζει στη μη τήρηση διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων σύμφωνα με τον νόμο.
ΑΕΠΠ/48/2017
Η Προσφεύγουσα Εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της αίτησε την ακύρωση της Ανακοίνωσης υπ’αρ. ΣΟΧ και άλλων συναφών πράξεων για τη σύναψη συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου από τη δημόσια αρχή. Ισχυρίστηκε ότι οι πράξεις αυτές συντελέστηκαν κατά παράβαση του ενωσιακού δικαίου περί δημοσίων συμβάσεων, των διατάξεων του Συντάγματος (άρθρ. 103, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1) και του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την κάλυψη αναγκών φύλαξης μέσω προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, παραβιάζοντας κατ' αυτήν τη δυνατότητα διαγωνιστικής διαδικασίας για δημόσια σύμβαση υπηρεσιών, στην οποία η ίδια είχε ενδιαφέρον να συμμετάσχει.