ΑΕΠΠ/297/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου υπ’ αριθμ. 9η/14.03.2018, με την οποία επιλέχθηκε η τράπεζα «…………………..» για τη διαχείριση των τραπεζικών εργασιών και συναλλαγών του νοσοκομείου για τρία έτη με δυνατότητα παράτασης δύο ετών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την τήρηση τραπεζικού λογαριασμού ταμειακής διαχείρισης, λογαριασμού μισθοδοσίας και ειδικών λογαριασμών για τα διαθέσιμα των κληροδοτημάτων του νοσοκομείου. Η προσφυγή στηρίζεται στην υποστήριξη ότι η επιλεγείσα τράπεζα δεν πληροί τον απαραίτητο όρο της δωρεάν ανάληψης χρημάτων από ΑΤΜ άλλων τραπεζών, ο οποίος ήταν απαράβατος σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/181/2018
Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου υπ. αριθμ. 3981/25.01.2018, με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό επιλογής της παρεμβαίνουσας τράπεζας ως συνεργαζόμενου ιδρύματος για τη διαχείριση των τραπεζικών εργασιών και συναλλαγών του νοσοκομείου για τριετή περίοδο με δυνατότητα διετούς παράτασης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης τραπεζικών λειτουργιών, όπου η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η επιλεγείσα τράπεζα δεν πληρούσε υποχρεωτικό όρο της διακήρυξης σχετικά με δωρεάν αναλήψεις από ΑΤΜ για το προσωπικό, καταγγέλλοντας παράβαση ουσιωδών όρων του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/754/2019
Η προδικαστική προσφυγή ασκείται κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΕΑ, με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό της επιτροπής αξιολόγησης και επιλέχθηκε η προσφορά της ενάντιας στον διαγωνισμό για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας με συνοδό εξοπλισμό για τον έλεγχο του αίματος με τη μέθοδο ΝΑΤ. Η προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της εν λόγω απόφασης, του πρακτικού της επιτροπής αξιολόγησης και κάθε συναφούς πράξης, υποστηρίζοντας ότι η επιλεγείσα προσφορά δεν πληροί τους όρους της διακήρυξης, ενώ η δική της προσφορά θα εξοικονομούσε σημαντικότερο ποσό για το δημόσιο. Επιπλέον, καταλογίζει στην αντεπιφέρουσα εταιρεία ελλείψεις τεκμηρίωσης, μη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές και τεχνικές αδυναμίες.
ΝΣΚ/186/2004
Συγχώνευση Τραπεζών – Φορολογικά κίνητρα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον η αγορά του 57,58% των μετοχών της ΕΤΒΑ ΑΕ από την Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ έγινε στο πλαίσιο του εγχειρήματος που ορίζεται κατά την δοθείσα προσφορά και την τελικώς υπογραφείσα σύμβαση (όρος 7), κεντρικός άξονας του οποίου και στόχος ήταν η συγχώνευση των δύο τραπεζών και όχι η απλή σύνδεσή τους, έπεται ότι η σύνδεση των δύο αυτών τραπεζών με την αγορά των μετοχών της πρώτης από τη δεύτερη, απετέλεσε απλώς ένα ενδιάμεσο και μη αυτοτελές στάδιο στη διαδρομή προς την επίτευξη του τελικού στόχου της συγχωνεύσεως και συνεπώς οι τράπεζες αυτές, δεν κατέστησαν στο μεσοδιάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της αγοράς της πλειοψηφίας των μετοχών της πρώτης και της τελικής συγχωνεύσεως συνδεδεμένες κατά την έννοια των άρθρων 9 του Ν 2992/2002 και 42ε του ΚΝ 2190/20. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/1291/2019
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθ. 35/10-09-2019 απόφασης του Δ.Σ. του Νοσοκομείου, η οποία ανακήρυξε ως προσωρινή ανάδοχο την εταιρεία «…….» σε διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας κτιριακών εγκαταστάσεων και περιβάλλοντος χώρου του νοσοκομείου. Αξιώνει επίσης αναστολή της προσβαλλόμενης πράξης και διακοπή της διαδικασίας, ισχυριζόμενη ότι μετά την αύξηση του κατώτατου μισθού η προσφορά της εταιρείας έγινε ακριβότερη και επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον. Η σύμβαση αφορά υπηρεσίες καθαρισμού με εκτιμώμενη αξία 541.077,12€ (χωρίς Φ.Π.Α.), ενώ η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η επιλεγείσα προσφορά δεν πληροί τις τρέχουσες νομικές υποχρεώσεις λόγω μεταβολής της εργατικής νομοθεσίας.
ΕλΣυν.Τμ.IV(ΚΠΕ)3/2015
ΑΠΑΙΤΗΣΗ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από ΤΕΙ σε Τράπεζα που αφορά σε «δέσμευση ποσού προσόδων λογαριασμού κοινού κεφαλαίου για έκδοση εντάλματος αγοράς μεριδίων λόγω αυτόματης μετατροπής από την Τράπεζα ...», καθόσον δεν υφίσταται κατά του Τ.Ε.Ι. ενεργός απαίτηση της ανωτέρω Τράπεζας, η οποία με τη διενέργεια της επίμαχης μετατροπής, ανεξαρτήτως του αν αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της διαχειριστικής εξουσίας που της έχει εκ του νόμου ανατεθεί, αναφορικά με τα περιουσιακά στοιχεία του Κοινού Κεφαλαίου, δεν κατέστη, πιστωτής του Τ.Ε.Ι.
ΝΣΚ/162/2019
Μεταφορά πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην Τράπεζα της Ελλάδος. (...) Η υποχρέωση και η σχετική διαδικασία μεταφοράς των πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην Τράπεζα της Ελλάδος, ρυθμίζονται από την ειδικότερη διάταξη του άρθρου 59 παρ. 4 του ν. 4485/2017, κατ’ εφαρμογή της οποίας υποχρεούται ο Ε.Λ.Κ.Ε. στην άμεση μεταφορά αυτών στην Τράπεζα της Ελλάδος, χωρίς η υποχρέωση αυτή να επηρεάζεται από τη μη εισέτι έκδοση της προβλεπόμενης, στην υποπαράγραφο γ’ της διάταξης αυτής, κανονιστικής απόφασης του Υπουργού των Οικονομικών, μέχρι την έκδοση και έναρξη ισχύος της οποίας, η διαδικασία και το ποσοστό μεταφοράς των διαθεσίμων του Ε.Λ.Κ.Ε. στην Τράπεζα της Ελλάδος, αποφασίζεται από την Επιτροπή Ερευνών βάσει του χρηματοδοτικού προγραμματισμού, των αναγκών των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε. και των Οδηγών Εφαρμογής αυτών.
ΝΣΚ/367/2002
Φορολογία Εισοδήματος Τραπεζών. Έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μπορεί, κατ εφαρμογήν του άρθρου 105 παρ.5 του Ν 2238/1994, όπως ισχύει μετά το Ν 2579/1998, να αναγνωρισθεί από το φορολογικό έλεγχο τραπέζης (διαχειριστικής περιόδου 1-1-1996 έως 31-1-1996) προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδά της, ειδικής προβλέψεως για απόσβεση επισφαλούς απαιτήσεώς της, στην περίπτωση κατά την οποία η ίδια τράπεζα είχε εκπέσει, με βάση την προϊσχύουσα ταυτάριθμη διάταξη, από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου (1-1-1993 έως 31-12-1993) ειδική πρόβλεψη για την ίδια απαίτηση, διαγράφοντας μάλιστα την τελευταία κατά την επόμενη χρήση (1994), με δεδομένο ότι η διενεργηθείσα από την τράπεζα (πρώτη) έκπτωση της πρόβλεψης και η διαγραφή της απαίτησης απορρίφθηκαν από τον φορολογικό έλεγχο που έγινε το 1996 (για τις χρήσεις 1993 και 1994) ως μη ειδικώς αιτιολογημένες, καθόσον αφορά στην αδυναμία είσπραξης από την τράπεζα της απαίτησης αυτής (μη επιβεβαίωση επισφάλειας – αδυναμίας είσπραξης της απαιτήσεως της τράπεζας), οριστικοποιηθέντων των αποτελεσμάτων της τραπέζης χρήσεως 1993 με διοικητική επίλυση της διαφοράς κατά την οποία η τράπεζα αποδέχθηκε την ως άνω απόρριψη του ελέγχου. (πλειοψ.)
ΕΑΑΔΗΣΥ/3190/2015
ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΑ ΟΔΗΓΙΑ 8
Απόφαση 37 / 2015 ΘΕΜΑ:“Εφαρμογή των διατάξεων περί εγγυήσεων στις δημόσιες συμβάσεις, μετά τη δημοσίευση του ν. 4281/2014 (Α΄ 160).(Κατευθυντήρια Οδηγία με αντικείμενο το ζήτημα των εγγυήσεων, σε συμπλήρωση της Κατευθυντήριας
Οδηγίας με αρ. 5 και θέμα “Ενημέρωση επί του ν. 4281/2014” (Απόφαση 337/2014 Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ, αρ. πρωτ.
4590/3.11.2014/ΑΔΑ: 7ΘΘ90ΞΤΒ-Τ20), όπως τροποποιήθηκε κατά την 11η Συνεδρίαση της Ολομέλειας του
Συμβουλίου της Αρχής την 9η Φεβρουαρίου 2015 και ισχύει.)Για την έκδοση εγγυητικών επιστολών μετά τη λήξη της τραπεζικής αργίας από 20/7/2015, εφαρμόζεται η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη θέσπιση περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων» (ΦΕΚ Α΄84, 18.7.2015). Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών "με τη νέα Πράξη όλες οι τραπεζικές εργασίες επιτρέπονται με εξαίρεση εκείνες οι οποίες ρητά απαγορεύονται σύμφωνα με την εν λόγω Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου".Επισυνάπτεται η ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών(ΑΔΑ:6Π78ΟΞΤΒ-ΕΒ7 )
ΑΕΠΠ/697/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την αναθεώρηση της Διακήρυξης υπ’ αριθ. 17/2018 του Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου για τον ανοικτό διαγωνισμό προμήθειας ΟΞΥΓΌΝΟΥ (υγρού και αέριου), προϋπολογισμένου στα 109.928,40 € (με ΦΠΑ). Ειδικότερα, ζητεί η διακήρυξη να απαιτεί από τους διαγωνιζόμενους άδεια κυκλοφορίας του ΕΟΦ για το αέριο οξυγόνο (όπως ήδη ισχύει για το υγρό), καθώς και την κατάργηση των όρων για συγκεκριμένα μεγέθη φιαλών και τη δωρεάν παραχώρησή τους. Υποστηρίζει ότι η παρούσα ρύθμιση παραβιάζει την αρχή της ισότητας και του ελεύθερου ανταγωνισμού.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)154/2014
ΔΑΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Νόμιμη η δαπάνη που αφορά στην καταβολή ποσού από Δήμο στην .. Τράπεζα, όπως εκπροσωπείται από την καθολική διάδοχό της .., σε εκτέλεση της από 2.9.2003 Σύμβασης Δημιουργίας Χρεωστικού Υπολοίπου σε Λογαριασμό Καταθέσεως Όψεως, (Λογαριασμός υπερανάληψης), καθόσον ο Δήμος μετά την κάλυψη, στις 27.4.2006, του χρεωστικού υπολοίπου του ως άνω λογαριασμού του (προσωρινή εξόφληση αυτού) στην Τράπεζα .., δεν προέβη στην καταγγελία της σχετικής σύμβασης δημιουργίας χρεωστικού υπολοίπου, αλλά εξακολούθησε να τον χρεώνει με την πληρωμή δαπανών του, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σε αυτόν νέο χρεωστικό υπόλοιπο, το οποίο αποδέχθηκε η δανείστρια τράπεζα για ολοσχερή εξόφληση της οφειλής του Δήμου (άρθρο 237 του π.δ. 410/1995, ΦΕΚ Α΄ 231/1995, που ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 11 του ν. 2503/1997 και συμπληρώθηκε με το άρθρο 29 του ν. 3448/2006). Επιπλέον, η ως άνω σύμβαση είναι προγενέστερη των δανειακών συμβάσεων που σύναψε με την Τράπεζα .. ενώ ουδέποτε αυτή λύθηκε.