×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/369/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:περί εγκρίσεως των φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής – Τεχνική Προσφορά» των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων που συμμετείχαν στο πλαίσιο του υπ’αριθ. 501712 διαγωνισμού για την προμήθεια συνθετικών μονωτήρων ανάρτησης και στήριξης.(....)Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν ήθελε υποτεθεί ότι σε διαγωνισμούς, όπως ο επίμαχος, δεν πρέπει να γίνονται αποδεκτά πιστοποιητικά για δοκιμές που έχει διενεργήσει και πληρώσει ο αναθέτων φορέας, δοθέντος ότι τούτο δεν προκύπτει σαφώς από τη διακήρυξη, δεν θα μπορούσε να ερμηνευθεί στο παρόν στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας σε βάρος της παρεμβαίνουσας, οδηγώντας στον αποκλεισμό της προσφοράς της. Τούτων δοθέντων, απορρίπτεται ως αβάσιμος και ο τέταρτος λόγος προσφυγής κατά της προσφοράς της παρεμβαίνουσας [....], γενομένων δεκτών των οικείων ισχυρισμών της τελευταίας.Επειδή, ενόψει των ανωτέρω, η υπό κρίση προσφυγή γίνεται εν μέρει δεκτή, ήτοι γίνεται δεκτή ως νόμω και ουσία βάσιμη κατά το μέρος που αφορά στην απόρριψη των προσφορών των συνδιαγωνιζόμενων και δη παρεμβαινουσών εταιριών [....] και [....] ενώ απορρίπτεται ως νόμω και ουσία αβάσιμη κατά το μέρος που αφορά στην απόρριψη των προσφορών των εταιριών [....] και [....].

ΔΕΝ ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣτΕ/1419/2021.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1346/2022.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣτΕ/1419/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:ζητούν την ακύρωση της 369/2019 αποφάσεως της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.), κατά το μέρος που με αυτήν απερρίφθη προδικαστική προσφυγή της αιτούσας ένωσης κατά της .../....2019 αποφάσεως του διοικητικού συμβουλίου της Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε. περί αποδοχής των προσφορών των εταιρειών «... Α.Β.Ε.Ε.» και «Τ.E. ... ... GmbH».(....)Επειδή, η, κατά τα ανωτέρω, ερμηνεία περί απαραδέκτου προβολής νέων λόγων ακυρώσεως, μη περιληφθέντων στην προδικαστική προσφυγή, δεν αποτελεί περίπτωση μεταστροφής της νομολογίας του Συμβουλίου της Επικρατείας επί ήδη επιλυθέντος ερμηνευτικού ζητήματος, ώστε να ανακύπτει υποχρέωση μη αντιτάξεώς της, κατ’ εφαρμογή των αρχών της ασφάλειας δικαίου και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης των διαδίκων, όπως αβασίμως υποστηρίζει η αιτούσα. Πρόκειται, αντιθέτως, για περίπτωση ερμηνείας νεότερων διατάξεων (...), με τις οποίες μετεβλήθη, κατά τα ήδη εκτεθέντα, το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς (...) και αναμορφώθηκε πλήρως το σύστημα ελέγχου της νομιμότητας των πράξεων που εκδίδονται στο στάδιο που προηγείται της ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων.Καταργεί τη δίκη, κατά το μέρος που στρέφεται κατά της εταιρείας «TE ... ... GmbH».Απορρίπτει την αίτηση, κατά το μέρος που στρέφεται κατά της εταιρείας «... Α.Β.Ε.Ε.» και δέχεται την παρέμβαση αυτής.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1346/2022.


ΝΣΚ/432/2000

Φορολογία εισοδήματος. Φορολόγηση μεταβίβασης μετοχών ναυτικών ή άλλων εταιριών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο κατά τη διάταξη του άρθρου 13 παρ.2 του ν.2238/94.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υφίσταται απαλλαγή εκ του φόρου, που επιβάλλεται με τη διάταξη του άρθρου 13 παρ.2 του ν.2238/94, σε κάθε περίπτωση μεταβίβασης μετοχών μη εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, που γίνεται από ανώνυμη εταιρία, η οποία έχει ως σκοπό την κυριότητα και απόκτηση μετοχών ναυτικών εταιριών του ν.959/79, δεδομένου ότι ο ως άνω φόρος επιβάλλεται επί του κεφαλαίου των μεταβιβαζόμενων μετοχών και όχι επί της υπεραξίας αυτών. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/300/2003

Συγχώνευση Τραπεζικών Εταιριών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ουσιώδης προϋπόθεση για την νομιμότητα της συγχώνευσης των Ανωνύμων Τραπεζικών Εταιριών είναι η δικαία και λογική σχέση ανταλλαγής των μετοχών των συγχωνευομένων εταιριών, γεγονός που βεβαιώνεται με έκθεση των προς τούτο οριζομένων εμπειρογνωμόνων (ή ορκωτών ελεγκτών). Η σχέση δε αυτή δεν δύναται να ανατραπεί ή αναιρεθεί με συμφωνία, μιας εκ των συγχωνευομένων εταιριών με τρίτους.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.ΣΤ/212/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας επιλογής αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια συνθετικών μονωτήρων ανάρτησης και στήριξης από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «… A.E.» και διακριτικό τίτλο … ΑΕ, ενδεικτικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 3.338.400,00 ευρώ, πλέον δικαιώματος προαίρεσης ποσού 1.669.200,00 ευρώ, και συνολικά 5.007.600,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).(....)Και τούτο διότι παρέχουν πλεονέκτημα συμμετοχής στο διαγωνισμό σε όσους οικονομικούς φορείς έχουν ήδη συμμετάσχει στο παρελθόν σε όμοιους διαγωνισμούς και έχουν προμηθεύσει με όμοια είδη τη … ΑΕ, περιορίζοντας, κατ’ αποτέλεσμα, τεχνητά και υπέρμετρα την ελευθερία του ανταγωνισμού και εισάγοντας αδικαιολόγητα ευμενή μεταχείριση ορισμένων μόνο φορέων (των παλαιότερων προμηθευτών), κατά παράβαση της αρχής της ισότητας.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του ... σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια συνθετικών μονωτήρων ανάρτησης και στήριξης για την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «… AE» και διακριτικό τίτλο … ΑΕ, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1346/2022.


ΑΕΠΠ/84/2020

Προμήθεια ιατρικών ειδών....Επειδή, επομένως, κρίσιμη είναι η διαφοροποίηση και υπό αυτή την έννοια η αποφυγή της σύγχυσης της διακριτικής ευχέρειας με την ερμηνεία ενός κανόνα δικαίου, που οφείλει να κάνει η Διοίκηση, η οποία συνίσταται στην εξακρίβωση, με τη χρήση των διαφόρων ερμηνευτικών μεθόδων, με επικρατέστερες πέραν της γραμματικής, την συστημική - υπό την έννοια της ένταξης της επίμαχης διάταξης σε ένα πλέγμα διατάξεων - και την τελολογική, του ποια πραγματικά αρμοδιότητα παρέχει ο κανόνας δικαίου στο διοικητικό όργανο και καταλήγει στην υιοθέτηση μιας και μόνης άποψης. Αντιστοίχως, διαφοροποιείται η διακριτική ευχέρεια της απλής διαπίστωσης της συνδρομής των πραγματικών ή νομικών καταστάσεων, που συνιστούν τις νόμιμες προϋποθέσεις για την έκδοση της διοικητικής πράξης, η οποία δύναται να είναι θετική ή αρνητική, σωστή ή λανθασμένη. Στην περίπτωση αυτή, το διοικητικό όργανο έχει απλώς αρμοδιότητα να εξακριβώσει την ύπαρξη των στοιχείων, τα οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση συνθέτουν ορισμένη πραγματική ή νομική κατάσταση, για να κρίνει, εάν υπάρχει η προϋπόθεση εφαρμογής ενός απρόσωπου κανόνα δικαίου με την έκδοση της σχετικής πράξης δεδομένου ότι η διαπίστωση της συνδρομής των νόμιμων προϋποθέσεων είναι αναγκαία για την άσκηση της δέσμιας αρμοδιότητας. (Επαμεινώνδας Π. Σπηλιωτόπουλος, Εγχειρίδιο Διοικητικού Δικαίου, Νομική Βιβλιοθήκη, Τόμος 1, 15η Έκδοση, 2017, σελ 140).64. Επομένως, δεν χωρεί εφαρμογή των αρχών της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης όπου η αναθέτουσα αρχή οφείλει να εφαρμόσει συγκεκριμένη διάταξη και κατά τον νόμο και την Διακήρυξη ενεργεί κατά δεσμία αρμοδιότητα (πρβλ. ΔΕφΑθ 2098/2013, ΣτΕ 2067/2004, 13/2003, 1072/2003). 25. Επειδή, σε συνέχεια των ανωτέρω νόμω και ουσία αβασίμως επιδιώκει η προσφεύγουσα την ακύρωση του όρου 2.4.4 περί ανώτατου ορίου προσφορών. Τούτο διότι η απάλειψη του συγκεκριμένου όρου θα έχει ως αποτέλεσμα την υπέρβαση του προβλεφθέντος από την διακήρυξη προϋπολογισμού. Εξάλλου ως ήδη προδιελήφθη είναι απορριπτέος ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας περί παραβίασης της αρχής της αναλογικότητας από την αναθέτουσα αρχή, καθώς αυτή δεν χωρεί εφαρμογή των αρχών της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης όπου η αναθέτουσα αρχή οφείλει να εφαρμόσει συγκεκριμένη διάταξη και κατά τον νόμο και την Διακήρυξη ενεργεί κατά δεσμία αρμοδιότητα. Συνεπώς ο συγκεκριμένος λόγος, απορρίπτεται ως νόμω και ουσία αβάσιμος.


ΝΣΚ/500/2004

Άδεια εξετάσεων ειδικευομένων ιατρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι ειδικευόμενοι ιατροί, που τυγχάνει να είναι και μεταπτυχιακοί φοιτητές, συνιστούν ιδιαίτερη κατηγορία εργαζομένων, που συνάπτει ειδική σύμβαση εργασίας με τα νοσηλευτικά ιδρύματα, αποσκοπούσα στην εκπαίδευσή τους και όχι στην παροχή από αυτούς εργασίας και επομένως δεν δικαιούνται αδείας εξετάσεων, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 2 του Ν 1346/1983.


ΑΕΠΠ/552/2021

Ο πρώτος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης κατά το σκέλος που απορρίπτεται η προσφορά του για τα είδη με α/α 1 (Προστατευτική ολόσωμη φόρμα τύπου ...), 4 (Γάντια εξεταστικά νιτριλίου μίας χρήσης μη αποστειρωμένα) και 5 (Χειρουργικές μάσκες 3ply με λάστιχο) και γίνεται δεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος για το είδος με α/α 1. Ο δεύτερος προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης κατά το σκέλος που απορρίπτεται η προσφορά του για τα είδη με α/α 1, ... (Ποδιές χειρουργίου αδιάβροχες μη αποστειρωμένες) και ... (Ποδονάρια προστασίας αδιάβροχα ποδοκνημικής ζεύγη) και γίνεται δεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος για τα είδη με α/α 1 και .... Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγειονομικού υλικού.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/439/2009

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου «Κατασκευή φράγματος … Ν. …» του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων(....)Καμία, όμως, από τις παραπάνω αιτιάσεις δεν ευσταθεί, δοθέντος ότι από τα στοιχεία του φακέλου ούτε ταυτότητα μετόχων, ούτε ενδείξεις συνεννόησης μεταξύ των εταιριών … Α.Ε. και … Α.Ε. προκύπτουν, η δε αναφορά στη σπουδαιότητα του έργου και στους χρονικούς περιορισμούς της κοινοτικής χρηματοδότησής του, σε συνδυασμό με την άπρακτη παρέλευση δωδεκαμήνου από τη δημοσίευση της από 4.4.2007 διακήρυξης του προηγούμενου διαγωνισμού, επαρκώς αιτιολογούν την ανάκληση της διακήρυξης αυτής(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης του έργου «Κατασκευή φράγματος … Ν. …».

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΤΕ/1371/2008 ΚΑΙ ΣΤΕ/455/2009.


ΝΣΚ/400/2003

Δημόσιος μειοδοτικός διαγωνισμός. Εγκυρότητα οικονομικής προσφοράς ένωσης εταιριών και αποδοχή της από την επιτροπή αξιολόγησης του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η οικονομική προσφορά ένωσης εταιριών, αποτελούσα τμήμα της ενιαίας προσφοράς της, η οποία (ενιαία προσφορά) συνοδεύεται από έγγραφο που φέρει τις υπογραφές των εκπροσώπων των εταιριών που συμμετέχουν στην ένωση υπό την εταιρική επωνυμία, και εφόσον κάθε φύλλο της οικονομικής προσφοράς φέρει τη σφραγίδα και τις μονογραφές των μελών της αρμόδιας επιτροπής του διαγωνισμού, δεν είναι απαράδεκτη, ούτε δημιουργείται αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς την ταυτότητά της για το λόγο ότι, όπως προβάλλεται από την ενισταμένη εταιρία, δεν υπάρχει υπογραφή των νομίμων εκπροσώπων των εταιριών που συμμετέχουν στην ένωση στο τέλος της προσφοράς ούτε και μονογραφή τους σε κάθε σελίδα της, αφού δεν επιβάλλεται κάτι τέτοιο από τη διακήρυξη του διαγωνισμού, ούτε από το άρθρο 7 ή το άρθρο 12 παρ.4 του ΠΔ 394/96 (το οποίο αφορά μονογραφή διόρθωσης ή προσθήκης και όχι της ιδίας της προσφοράς).


570607(7712)/2019

Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής εγγράφων, αποφάσεων και άλλων πράξεων «ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ».

72217(1346)/2022- ΦΕΚ: 458/Β/7.2.2022 άρθρο 35 παρ. Ε:Από τη δημοσίευση της παρούσας καταργούνται: 1. Η υπ’ αρ. οικ.570607(7712)/12.9.2019 απόφαση του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και παροχής εξουσιοδότησης υπογραφής εγγράφων, αποφάσεων και άλλων πράξεων «Με εντολή Περιφερειάρχη (Β’ 3475), όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αρ. οικ.24768(3561)/19.5.2020 και οικ.19356(5162)/2.4.2021 όμοιες αποφάσεις (Β’ 2231/ 2020 και Β’ 1563/2021).