ΝΣΚ/300/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συγχώνευση Τραπεζικών Εταιριών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ουσιώδης προϋπόθεση για την νομιμότητα της συγχώνευσης των Ανωνύμων Τραπεζικών Εταιριών είναι η δικαία και λογική σχέση ανταλλαγής των μετοχών των συγχωνευομένων εταιριών, γεγονός που βεβαιώνεται με έκθεση των προς τούτο οριζομένων εμπειρογνωμόνων (ή ορκωτών ελεγκτών). Η σχέση δε αυτή δεν δύναται να ανατραπεί ή αναιρεθεί με συμφωνία, μιας εκ των συγχωνευομένων εταιριών με τρίτους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/58/2002
Ανώνυμες Τραπεζικές Εταιρείες. Συγχώνευση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από το σύνολο των διατάξεων των άρθρων 10 ΑΚ, 78 ΚΝ 2190/1920, 1 Ν 2578/98 και των σχετικών κοινοτικών οδηγιών, προκύπτει, ότι είναι δυνατή η συγχώνευση Ανωνύμων Τραπεζικών Εταιρειών σύμφωνα με τους τύπους και τη διαδικασία που προβλέπεται από το δίκαιο της έδρας εκάστης των εταιρειών τούτων.
ΝΣΚ/186/2011
Συγχώνευση ανωνύμων εταιρειών με απορρόφηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεδομένου ότι η γενική συνέλευση αποτελεί το ανώτατο όργανο της εταιρείας και έχει την εξουσία να αποφασίζει για κάθε εταιρική υπόθεση, δεσμεύοντας και τους απόντας ή διαφωνούντας μετόχους, πρέπει να γίνει δεκτό ότι δύνανται οι γενικές συνελεύσεις των συγχωνευόμενων εταιρειών να λαμβάνουν την τελική απόφαση για τη συγχώνευση κατά την απόλυτη διακριτική τους ευχέρεια, τόσο ως προς την ίδια την πράξη, όσο και ως προς τους όρους διενέργειάς της, καθορίζοντας κάθε όρο ή ζήτημα σχετικό με τη συγχώνευση, και βεβαίως να τροποποιούν όλα τα στοιχεία των προτάσεων των διοικητικών συμβουλίων που έχουν υποβληθεί σε αυτές, περιλαμβανομένης και της σχέσης ανταλλαγής μετοχών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/470/2005
Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α. Δυνατότητα συγχώνευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Παρέχεται δυνατότητα συγχώνευσης, κατ’ άρθρο 203 παρ.6 του Δ.Κ.Κ. σε συνδυασμό και με το άρθρο 8 παρ.1 του Ν 3106/2003, των υφιστάμενων παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών με ΚΕ.Φ.Ο., που λειτουργούν ως αυτοτελή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. β) Τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α., παύουν να έχουν νομική προσωπικότητα, μετά τη συγχώνευσή τους, το δε νομικό πρόσωπο στο οποίο συντελείται η συγχώνευση είναι αυτοτελές και διακεκριμένο έναντι των συγχωνευθέντων. Υπό την έννοια αυτή θεωρείται, έναντι αυτών, νέο τοιούτο.
ΝΣΚ/73/2008
Διευκρινίσεις σχετικά με την τήρηση των δεικτών βιωσιμότητας κατά τη διαδικασία συγχώνευσης των εργοληπτικών επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τη συγχώνευση με απορρόφηση του εργοληπτικού κλάδου εταιρείας εγγεγραμμένης στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) από κατασκευαστική εταιρεία η οποία δεν είναι εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.ΕΠ., δεν είναι απαραίτητη η τήρηση των δεικτών βιωσιμότητας του ισολογισμού κατά την ημερομηνία της συγχώνευσης, αλλά οι δείκτες αυτοί πρέπει να πληρούνται κατά την ημερομηνία της τακτικής αναθεώρησης της «νέας εταιρείας», η οποία προσδιορίζεται με αφετηρία έναρξης του υπολογισμού της την (αρχική) εγγραφή ή τακτική αναθεώρηση της εγγραφής κατά το άρθρο 16 παρ.8 του Ν 1418/1984 (όπως ισχύει).
ΝΣΚ/312/2007
Συγχώνευση με απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας, που επιχορηγήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην ΚΥΑ 30512/1991, από άλλη Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η συγχώνευση με απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας (ΣΑΟΣ ΑΝΕΣ) που η επένδυσή της για τη ναυπήγηση πλοίου (ΣΑΟΣ ΙΙ) επιχορηγήθηκε κατ’ εφαρμογήν της ΚΥΑ 30512/1991, δεν αντίκειται στους όρους της απόφασης υπαγωγής της στην εν λόγω ΚΥΑ (άρθρα 2 παρ.2 και 5 παρ.1 της υπ’ αριθμ. 62963/Ν.Ν 790/Ν.2601/18-12-1998 ΚΥΑ των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης), καθόσον με τη καταχώρηση στο μητρώο ανωνύμων εταιρειών της εγκριτικής απόφασης της συγχώνευσης, η περιουσία της απορροφώμενης εταιρείας μεταβιβάζεται στο σύνολό της στην απορροφώσα και η τελευταία υποκαθίσταται στις υποχρεώσεις που ορίζονται στην απόφαση υπαγωγής της επένδυσης στην ΚΥΑ 30512/1991. Συνεπώς για το επιτρεπτό της συγχώνευσης δεν είναι αναγκαία η απάλειψη των προαναφερθεισών όρων της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης στην ΚΥΑ 30512/1991.
ΝΣΚ/291/2003
Εργοληπτικές επιχειρήσεις. Διαδικασία επανάκρισης των εργοληπτικών επιχειρήσεων, επί τη βάσει των διατάξεων των παρ.17 και επ. του άρθρου 4 Ν 2940/01. Ερμηνεία διατάξεων άρθρου 6 Ν 3127/03.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Εργοληπτικές επιχειρήσεις, που δήλωσαν κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 Ν 2940/2001 την πρόθεσή τους να συγχωνευθούν, έχουν το δικαίωμα, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 Ν 3127/2003, να ολοκληρώσουν την διαδικασία συγχώνευσής τους, παρόλο που το αρχικό σχήμα συγχώνευσης (όπως δηλώθηκε πριν τις 31-1-2002) άλλαξε και στην συγχώνευση μετέχει πλέον στη θέση μιας εκ των εταιριών, ο αποσχιζόμενος κατασκευαστικός κλάδος της. Ως αίτηση επανάκρισης θα εκληφθεί η εντός της προθεσμίας του μηνός, που παρείχε η ως άνω διάταξη του Ν 3127/2003 δήλωση έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης, επιπλέον δε, κατά την αληθή βούληση του νομοθέτη, πρέπει να δοθεί ο απαραίτητος, εύλογος εκ των πραγμάτων, χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας συγχώνευσης και την υποβολή των σχετικών δικαιολογητικών, επ’ ονόματι του νέου σχήματος, η δε απόφαση της αρμόδιας για την επανάκριση Επιτροπής του ΜΕΕΠ θα ληφθεί μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της συγχώνευσης. Οι οικονομικές καταστάσεις που θα χρησιμοποιηθούν είναι οι προβλεπόμενες από το Ν 2940/2001, δηλαδή προσωρινές οικονομικές καταστάσεις βεβαιωμένες από ορκωτό εκτιμητή και δημοσιευόμενες πριν από την υποβολή του θέματος στην Επιτροπή ΜΕΕΠ. (πλειοψ.) 2. Κατά την επανάκριση μεμονωμένης εταιρείας με βάση αίτηση που υποβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 Ν 3127/2003, θα ληφθεί υπόψη το αίτημά της για κατάταξη στην 4η τάξη του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Η αίτηση αυτή είναι αυτοτελής και δεν συνδέεται καθ’ οιονδήποτε τρόπο με εκπρόθεσμη, κατά τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.17 του Ν 2940/2001, παλιότερη αίτηση της ίδιας εταιρείας για κατάταξη στην 3η τάξη. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/310/2007
Έγκριση συγχώνευσης με εξαγορά ανώνυμης εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο από ανώνυμη εταιρεία μη εισηγμένη – εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν 3556/2007 – προσφυγή σε νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον η σύμβαση συγχώνευσης καταρτίστηκε υπό την ισχύ του Ν 3556/2007 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας σχετικής απόφασης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, επιπροσθέτως δε η έγκριση της Διοίκησης θα παρασχεθεί υπό την ισχύ του ίδιου νόμου, είναι εφαρμοστέος από τη Διοίκηση ο νόμος αυτός, που ορίζει ότι ο εταιρικός μετασχηματισμός δεν είναι επιτρεπτός, αν προηγουμένως δεν απευθυνθεί προς τους μετόχους δημόσια πρόταση εξαγοράς των μετοχών τους. Η δημόσια πρόταση εξαγοράς που έχει προηγηθεί δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις του Ν 3556/2007 και συνεπώς για την νόμιμη πραγματοποίηση της συγχώνευσης απαιτείται νέα δημόσια πρόταση εξαγοράς, η προσφυγή στην οποία δεν παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των μετόχων. Κατ’ ακολουθίαν αυτών η Διοίκηση δεν μπορεί να προχωρήσει στην έγκριση της συγχώνευσης. Παρέλκει η απάντηση στο ερώτημα αν έχει εφαρμογή στην προκειμένη συγχώνευση η παρ.5 του άρθρου 17 του Ν 3371/2005.
ΝΣΚ/217/2005
Συγχώνευση με απορρόφηση κατασκευαστικού κλάδου επιχείρησης. Εγγραφή της νέας επιχείρησης στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.) της Γ.Γ.Δ.Ε. του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση συγχώνευσης (με απορρόφηση) εργοληπτικού κλάδου που αποσχίσθηκε από εταιρεία, με επιχείρηση μη εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.ΕΠ., η μη εκπλήρωση εκ μέρους του αποσχισθέντος κλάδου, των κατωτάτων νομίμων ορίων στελέχωσης, κεφαλαίου κλπ, που απαιτούνται για την κατάταξη και διατήρηση στις τάξεις και κατηγορίες του Μ.Ε.ΕΠ., δεν αποτελεί κώλυμα για τη συγχώνευση. Εφόσον οι ελλείψεις αυτές διαπιστωθούν πριν την μεταβίβαση του πτυχίου στην απορροφώσα εταιρεία (η οποία ολοκληρώνεται με την έγκριση της συγχώνευσης από την αρμόδια υπηρεσία), μπορεί να κινηθεί εναντίον της επιχείρησης εκ της οποίας προέρχεται ο κλάδος, η προβλεπόμενη στο νόμο διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης του πτυχίου. β) Αν η διαδικασία έκτακτης αναθεώρησης δεν κινηθεί πριν την απόσχιση του κλάδου, μπορεί να κινηθεί κατά την εγγραφή (αλλά και μετά απ’ αυτήν) της επιχείρησης που προέρχεται από τη συγχώνευση, στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων. Στην περίπτωση αυτή λαμβάνεται υπόψη, για την εγγραφή ή την έκτακτη αναθεώρηση που διεξάγεται μετά απ’ αυτή, το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της νέας εταιρείας και όχι μόνο τα περιουσιακά στοιχεία που περιλαμβάνονται στον ισολογισμό του αποσχισθέντος και απορροφηθέντος κλάδου.
ΝΣΚ/5/2005
Είσπραξη πόρου (εισφοράς 1%) υπέρ της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών (Σ.Ο.ΕΛ.) ή και οι ορκωτοί ελεγκτές που είναι επιφορτισμένοι με τον έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης του Σ.Ο.ΕΛ., οφείλουν να παράσχουν στην Ε.Λ.Τ.Ε. εκείνα τα στοιχεία τα οποία είναι απαραίτητα για τον προσδιορισμό των τιμολογήσεων των ελεγκτικών εταιριών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η βεβαίωση των οφειλομένων σ’ αυτήν εισφορών. 2. Δεν υφίσταται δυνατότητα επιδίωξης από την Ε.Λ.Τ.Ε. της είσπραξης των ποσών που οι ελεγκτικές εταιρίες ή οι κοινοπραξίες ελεγκτικών εταιριών έχουν καταβάλει στο Σ.Ο.ΕΛ. και επομένως η Ε.Λ.Τ.Ε. θα επιδιώξει την είσπραξη της εισφοράς της, ποσοστού 1%, απευθείας από τις ελεγκτικές εταιρίες ή κοινοπραξίες ελεγκτικών εταιριών. 3. Η Ε.Λ.Τ.Ε., μετά από σχετική έγκριση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, μπορεί να ζητήσει από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές, τα στοιχεία των ελεγκτικών εταιριών ή κοινοπραξιών που είναι απαραίτητα για τον προσδιορισμό των τιμολογήσεών τους, προκειμένου να καταστεί δυνατή η βεβαίωση των οφειλομένων σ’ αυτήν εισφορών.
Δ.ΟΡΓ.Α 1031989 ΕΞ2020
Τροποποίηση της Δ.ΟΡΓ.Α 1111028ΕΞ2019/ 5.8.2019 (B΄ 3207) απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.), ως προς τη συγχώνευση της Δ.Ο.Υ. ΙΔ΄ Αθηνών, Α΄ - Β΄ τάξεως, στη Δ.Ο.Υ. Γαλατσίου, Α΄ - Β΄ τάξεως, την αναστολή της συγχώνευσης της Δ.Ο.Υ. Α΄ Θεσσαλονίκης, Α΄ - Β΄ τάξεως, στη Δ.Ο.Υ. Ιωνίας Θεσσαλονίκης, Α΄ - Β΄ τάξεως και της Δ.Ο.Υ. Η΄ Θεσσαλονίκης, Α΄ - Β΄ τάξεως, στη Δ.Ο.Υ. Καλαμαριάς, Α΄ - Β΄ τάξεως, αντίστοιχα και καθορισμός των οργανικών θέσεων της συγχωνευμένης Δ.Ο.Υ. Γαλατσίου.