ΑΕΠΠ/49/2017
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων (εταιρία ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού) ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της Διακήρυξης ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (ΑΣΔΥΣ/ΔΠΜ/5α) για την προμήθεια Μαγνητικού Τομογράφου 1.5 Tesla για το 401 ΓΣΝΑ (προϋπολογισμός 1.612.903,32€). Αιτείται την ακύρωση της Διακήρυξης λόγω κατηγοριοποιημένων τεχνικών προδιαγραφών που, κατά τη διαπίστασή του, περιορίζουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό και αποκλείουν τη συμμετοχή του, ενώ το προσφερόμενο μηχάνημά του καλύπτει ισοδύναμα ή καλύτερα τις ανάγκες. Επιπλέον, ζητεί επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με αναθεωρημένους όρους και επιστροφή του παραβόλου. Τα ζητούμενα αφορούν ιδίως προδιαγραφές για λογισμικό καρδιακής απεικόνισης, αντιμαγνητικό φορείο ασθενών και εύρους αναβάθμισης του εξοπλισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/146/2018
Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (ΑΣΔΥΣ), η οποία ενέκρινε τα πρακτικά αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών. Συγκεκριμένα, ζητούσε την ακύρωση τόσο του μέρους της απόφασης που απέρριπτε την τεχνική προσφορά του, όσο και του μέρους που αποδέχτηκε την προσφορά του παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού, συγκεκριμένα ενός Αξονικού Τομογράφου 128 Τομών και Άνω, για το 401 ΓΣΝΑ, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 887.096,77 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Ο διαγωνισμός ήταν ηλεκτρονικός, ανοικτός και δημόσιος, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά από οικονομικής άποψη, βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
ΑΕΠΠ/492/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της τεχνικής προδιαγραφής της 7ης ενότητας των τεχνικών προδιαγραφών με τίτλο «Πηνία», η οποία αφορά στον αριθμό ανεξάρτητων καναλιών (>15) για πηνίο εξετάσεων μαστού. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτή η προδιαγραφή περιορίζει ουσιωδώς τη δυνατότητά του να συμμετάσχει με συγκεκριμένο μοντέλο μαγνητικού τομογράφου τελευταίας τεχνολογίας που διαθέτει πηνίο με 8 κανάλια, υποστηρίζοντας ότι οι περισσότερα κανάλια δεν προσφέρον ουσιώδη πλεονεκτήματα. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια Μαγνητικού Τομογράφου 1,5 Tesla για διαγνωστικές ανάγκες κλινικών και εξωτερικών ασθενών με προϋπολογισμό 850.000€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η προσφυγή θεωρεί ότι οι προδιαγραφές περιορίζουν άδικα τον ανταγωνισμό, αφού δεν αποδεικνύεται η αναγκαιότητα των 15 καναλιών για την ποιότητα των εξετάσεων.
ΑΕΠΠ/841/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση επιμέρους όρων της διακήρυξης για την προμήθεια και εγκατάσταση ενός μαγνητικού τομογράφου 1,5 Tesla για το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου. Ισχυρίζεται ότι οι όροι παραβιάζουν το νομικό πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων και την αρχή της αναλογικότητας, καθώς τίθενται ασαφείς, αόριστοι και περιορίζουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό. Ειδικότερα, αντικείνεται σε απαιτήσεις όπως η προμήθεια του «πλέον σύγχρονου μοντέλου» κάθε κατασκευαστή, συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (π.χ. ομοιογένεια μαγνητικού πεδίου ≤4,6ppm, μέγιστη κάλυψη απεικόνισης >180cm), καθώς και άλλες τεχνικές προδιαγραφές που κρίνει υπερβολικές και μη αναγκαίες για τις ανάγκες του νοσοκομείου. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί αποκλείουν άδικα συμμετέχοντες και ευνοούν συγκεκριμένους κατασκευαστές.
ΑΕΠΠ/369/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης και ειδικότερα των όρων 2.3.1 και 2.3.2 καθώς και των ειδικών τεχνικών προδιαγραφών σχετικά με την παράδοση και εγκατάσταση του συγκροτήματος εντός 90 ημερών, τη δυνατότητα ερευνητικής συνεργασίας και την εγκατάσταση-συντήρηση υποσταθμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και εγκατάσταση ενός μαγνητικού τομογράφου 3 Tesla, την παροχή υπηρεσιών πλήρους συντήρησής του για το πρώτο έτος μετά τη λήξη της εγγύησης, καθώς και δικαίωμα προαίρεσης για επέκταση της συντήρησης έως και δεκαετία από την οριστική παραλαβή.
ΑΕΠΠ/514/2020
Η προσφεύγουσα Ανώνυμη Εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 3637/27.02.2020 του Διοικητή του νοσοκομείου, η οποία ενέκρινε το Πρακτικό Αξιολόγησης Οικονομικής Προσφοράς και προώθησε την κατακύρωση της σύμβασης στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια «Συγκροτήματος Μαγνητικού Συντονισμού MRI (1.5 Tesla)» με προϋπολογισθείσα δαπάνη 806.451,613€ (άνευ ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επιχειρηματολογεί ότι η διαδικασία διενεργήθηκε με παραβάσεις νομικών διατάξεων, ελλείψεις αιτιολογήσεων και μη νόμιμη συμμετοχή οργάνων, ζητώντας επιπλέον την επιστροφή του παραβόλου και την παροχή αντιγράφων των σχετικών εγγράφων.
ΑΕΠΠ/357/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί: (α) την παράδοση αντιγράφων των απόψεων της αναθέτουσας αρχής και συνοδευτικών εγγράφων της, (β) την δυνατότητα προφορικής ανάπτυξης των λόγων προσφυγής κατά την εξέταση της, (γ) τη νομιμότητα και βεβαιότητα της προσφυγής, και (δ) την ακύρωση των προσβληθέντων όρων της διακήρυξης. Ειδικότερα, ζητείται η ακύρωση της διακήρυξης για την προμήθεια ενός μαγνητικού τομογράφου 1,5 Tesla, συμπεριλαμβανομένης πενταετούς συντήρησης, λόγω παραβιάσεων αρχών δημοσίων συμβάσεων, όπως η ισοτιμία των διαγωνιζομένων και η απαγόρευση στρέβλωσης του ανταγωνισμού, καθώς και λόγω τεχνικών προδιαγραφών που θεωρούνται περιοριστικές και μη αναγκαίες.
ΑΕΠΠ/147/2018
Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού που εγκρίνει τα πρακτικά αξιολόγησης δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών, τόσο ως προς την απόρριψη της δικής του τεχνικής προσφοράς όσο και ως προς την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ενός Αξονικού Τομογράφου 128 Τομών και άνω για τις ανάγκες του 401 ΓΣΝΑ, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 887.096,77 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων κρατήσεων, συν ΦΠΑ 24%). Η διαδικασία διεξήχθη μέσω Ηλεκτρονικού, Ανοικτού, Δημόσιου Διαγωνισμού (CPV: 33115200-1) με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα προσφορά από οικονομική άποψη, βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.
ΑΕΠΠ/946/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, οι προσφεύγοντες αιτούνται την ακύρωση της σύμβασης μεταξύ της ΕΟΔΥ και της εταιρείας ROCK S.A., η οποία αφορούχε την προμήθεια, παράδοση, εγκατάσταση και συντήρηση νέου διαγνωστικού εξοπλισμού μαγνητικής τομογραφίας (MRI) για 25 ιατρεία του ΕΣΥ. Ειδικότερα, ζητούν: 1) τη δήλωση της έκδοσης της σύμβασης ως παράνομης λόγω παραβάσεων της δημοσιοϋπαλληλικής δεοντολογίας και διαδικαστικών ελλείψεων, 2) τη διαπίστωση περίπτωσης αθέτησης υποχρεώσεων από τον ανάδοχο, 3) τη λύση της σύμβασης λόγω σοβαρών εκπτώσεων, και 4) την αποζημίωση για τις ζημίες που προκλήθηκαν. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε καινοτόμες τεχνολογικές προδιαγραφές εξοπλισμού 1.5 Tesla με συνολικό προϋπολογισμό 22 εκατομμυρίων ευρώ.
ΑΕΠΠ/31/2017
Ο προσφεύγων ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της διακήρυξης 41/2017, η οποία αφορά ηλεκτρονικό, ανοικτό, δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού (συγκεκριμένα ενός ψηφιακού ακτινολογικού μηχανήματος) για το 401 ΓΣΝΑ, με προϋπολογιζόμενη αξία 161.290,32 € (συμπεριλαμβανομένων των κρατήσεων και ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε ισχυρισμούς σχετικά με την παράβαση όρων της διακήρυξης και επιδιώκει τη χορήγηση προσωρινών μέτρων για την προστασία των συμφερόντων του. Ταυτόχρονα, υπάρχει ήδη εκκρεμής προγενέστερη προσφυγή από άλλο οικονομικό φορέα για τον ίδιο διαγωνισμό, με διαφορετικούς ισχυρισμούς και προβαλλόμενους όρους.
ΑΕΠΠ/77/2017
Η προσφυγή ασκήθηκε από την εταιρεία κατά της διακήρυξης 41/2017 για προμήθεια ιατρικού εξοπλισμού (Ψηφιακό Ακτινολογικό Μηχάνημα) του 401 ΓΣΝΑ. Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών (όρος (ε)), ισχυριζόμενη ότι αυτές αποκλείουν άδικα προϊόντα με σήμανση CE, περιορίζοντας τον ανταγωνισμό. Επιπλέον, υποστηρίζει ότι όταν το κριτήριο είναι η χαμηλότερη τιμή, οι τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να περιορίζονται στα βασικά (CE) χωρίς πρόσθετες απαιτήσεις, διαφορετικά ο διαγωνισμός θα έπρεπε να έχει κριτήριο βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Η είσήγηση της ΑΕΠΠ διαπίστωσε ότι οι όροι ήταν παράνομοι και ακύρωσε τον προσβαλλόμενο όρο, διατάσσοντας τροποποίηση της διακήρυξης για να μην αποκλείονται προϊόντα με CE.