ΑΕΠΠ/50/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης 327/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγρινίου, η οποία έκανε αποδεκτή την προσφορά της αντιδιαφερούσας εταιρείας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την «Προμήθεια Ελαιολιπαντικών και άλλων Αναλώσιμων Υγρών για την Κάλυψη αναγκών του Δήμου για Ένα Έτος» με ενδεικτικό προϋπολογισμό 60.224,84 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επέμενε ότι η αντιδιαφερούσα προσέφερε διαφορετικά προϊόντα από τα τεχνικά προδιαγραφθέντα, ιδιαίτερα στα είδη 14 (γράσο βάσεως ασβεστίου) και 19 (λάδι αλυσίδων), ζητώντας τον αποκλεισμό της από τις επόμενες διαδικασίες του διαγωνισμού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/44/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής της, αίτησε την ακύρωση της απόφασης 327/2017 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αγρινίου, η οποία έκανε αποδεκτή την προσφορά μιας συμμετέχουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια Ελαιολιπαντικών και άλλων Αναλώσιμων Υγρών για την Κάλυψη αναγκών του Δήμου για Ένα Έτος». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε ελαιολιπαντικά και υγρά με συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές, όπου η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η αποδεκτή προσφορά της ανταγωνίστριας εταιρείας δεν πληρούσε αυτές τις προδιαγραφές, ιδίως ως προς τα γράσα ασβεστίου και τα λάδια αλυσίδας, ζητώντας τον αποκλεισμό της από τις επόμενες διαδικασίες του διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1308/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της Απόφασης 165/2021 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία επικύρωνε τα πρακτικά του διαγωνισμού και ανέδειξε προσωρινούς αναδόχους τις εταιρείες «...» και «...». Επιπλέον, επιδιώκει τον αποκλεισμό των εν λόγω εταιρειών από τις επόμενες διαδικασίες του διαγωνισμού για την «Προμήθεια υγρών καυσίμων και ελαιολιπαντικών» (Ομάδα Β - Λιπαντικά), με ενδεικτικό προϋπολογισμό 111.849 € (συν ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων και ελαιολιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων για τα έτη 2022-2024, με συνολικό προϋπολογισμό 3.126.575,74 € (συν ΦΠΑ). Οι αιτιάσεις βασίζονται σε θεωρούμενες παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, ιδίως ως προς την τήρηση τεχνικών προδιαγραφών και πιστοποιήσεων (π.χ. ISO, προδιαγραφές ACEA/API, έγκριση Γενικού Χημείου).
ΑΕΠΠ/39/2019
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της πράξης της Αναθέτουσας Αρχής και της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ανακήρυξε προσωρινούς αναδόχους για τον διαγωνισμό προμήθειας ελαιολιπαντικών. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η επιλογή αναδόχου για την προμήθεια ελαιολιπαντικών (Ομάδα 4) για τα έτη 2019-2020, με συνολικό ενδεικτικό προϋπολογισμό 17.564,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η προσφυγή αμφισβητεί την απόρριψη της προσφοράς της λόγω υποτιθέμενης μη συμμόρφωσης με τις τεχνικές προδιαγραφές, ιδίως ως προς τις προδιαγραφές API CF-2 και ACEA Α3/Β3, Α3/Β4 για τα λιπαντικά, καθώς και την υπαγωγή τους σε συνθετική ή ημισυνθετική τεχνολογία.
ΑΕΠΠ/1886/2021
Ο προσφεύγων ζητά με την προδικαστική προσφυγή να ακυρωθεί η απόφαση της αναθέτουσας αρχής που απέρριψε την προσφορά του ως ασυνήθιστα χαμηλή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Παροχή υπηρεσιών καθαριότητας της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών για το έτος 2022» με σύνολο προϋπολογισμού 300.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι η απόρριψη της προσφοράς του για κόστος αναλώσιμων (1.138,08€) ήταν αδικαιολόγητη, καθώς το ποσό αυτό ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του έργου και έχει αιτιολογηθεί με στοιχεία. Η αναθέτουσα αρχή επέμενε ότι το κόστος αυτό ήταν εξαιρετικά χαμηλό σε σχέση με το ελάχιστο αναγκαίο ποσό (5.633,19€) και δεν πληρούσε τις προδιαγραφές της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/123/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία απορρίπτει την οικονομική της προσφορά και την κηρύσσει έκπτωτη από τη Συμφωνία Πλαίσιο για την προμήθεια ελαιολιπαντικών και προσθέτων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ελαιολιπαντικών και προσθέτων για τις ανάγκες των Αστυνομικών Υπηρεσιών ανά την Επικράτεια για το έτος 2018, με συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη 350.147,19€ άνευ ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της και η κήρυξή της ως εκπτώτου βασίστηκαν σε παράνομη ερμηνεία των όρων της Συμφωνίας Πλαίσιο και του νομικού πλαισίου.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/119/2018
Προμήθεια ελαιολιπαντικών:. Με τα ανωτέρω δεδομένα, μη νομίμως προέβη η ειδική Επιτροπή περί Καθορισμού διαδικασίας επισκευής, συντηρήσεως, αγοράς ανταλλακτικών και προμήθειας καυσίμων λιπαντικών κ.λπ. στη διενέργεια της υπό κρίση προμήθειας ελαιολιπαντικών, καθόσον αυτή συνιστά το κατά νόμο αρμόδιο όργανο για την προμήθεια των αναγκαίων υλικών με την εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης στην ειδικότερη περίπτωση της επισκευής συγκεκριμένων οχημάτων δήμου που έχουν ήδη παρουσιάσει βλάβη ή έχουν ήδη διαπιστωμένη ανάγκη συντήρησης ή επισκευής και δεν ορίζεται αρμόδια όταν η προμήθεια έχει ως αντικείμενο την αγορά ελαιολιπαντικών για τις ανάγκες εν γένει των οχημάτων του Δήμου, λόγω εξάντλησης των ποσοτήτων. Πλην όμως, τα επιληφθέντα όργανα του Δήμου .. δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά υπέλαβαν πεπλανημένα, πλην συγγνωστώς, ότι αρμόδια και για την προμήθεια της αναγκαίας ποσότητας ελαιολιπαντικών για τα οχήματα του Δήμου ήταν η Επιτροπή που ορίζεται στην προπαρατεθείσα Υ.Α.. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η δαπάνη προς πληρωμή της οποίας εκδόθηκε το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν είναι νόμιμη, το χρηματικό αυτό ένταλμα όμως πρέπει να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης.(συγγνωστή πλάνη)
ΝΣΚ/174/2004
Δαπάνη για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών για την καλή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού του Κέντρου Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελαιώνα Θηβών. Σκοποί του ΤΑΧΔΙΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δαπάνη για την προμήθεια αναλώσιμων υλικών, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για την καλή λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού του Κέντρου Απεξάρτησης Τοξικομανών Κρατουμένων Ελαιώνα Θηβών, το οποίο αποτελεί ειδικό θεραπευτικό κατάστημα κράτησης, εμπίπτει στο σκοπό του ΤΑΧΔΙΚ.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/372/2021
Προμήθεια καυσίμων και ελαιολιπαντικών:Να ελέγξει τη νομιμότητα της 1ης τροποποίησης της 25939/23.11.2017 σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και του … για την προμήθεια καυσίμων και ελαιολιπαντικών για τα οχήματα και μηχανήματα του Δήμου, κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια ελαιολιπαντικών, ο φάκελος με τα στοιχεία των οποίων συμπληρώθηκε από τον ως άνω Δήμο την 1η.9.2021 (αρ. πρωτ. ΕΣ 45253), σε εκτέλεση της 302/2021 αναβλητικής πράξης του Κλιμακίου.(....)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν σχετικώς δεκτά στη σκέψη 4, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά τον χρόνο που ελήφθη η ανωτέρω απόφαση για την ελεγχόμενη τροποποίηση (12.4.2021), πολλώ δε μάλλον κατά τον χρόνο που η τροποποίηση αυτή υποβλήθηκε στο Κλιμάκιο για έλεγχο (6.7.2021), είχε λήξει η διάρκεια της ανωτέρω «τροποποιούμενης» σύμβασης, που αφορά πλέον αποκλειστικώς στην προμήθεια ελαιολιπαντικών, περιλαμβανομένης και της μέχρι 23.3.2021 ως άνω παράτασής της, ανεξαρτήτως της νομιμότητας αυτής ή μη, με δεδομένη την μη πρόβλεψή της σε σχετικό συμβατικό όρο και τη μη υποβολή της ως τροποποίησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας. Σε κάθε δε περίπτωση, η διάρκεια της σύμβασης είχε λήξει και διότι με την ανωτέρω απόφαση για την τροποποίηση βεβαιώνεται η εξάντληση του ανωτέρω συμβατικού της ποσού, που αφορούσε στην προμήθεια ελαιολιπαντικών. Επομένως η ελεγχόμενη τροποποίηση, που γίνεται κατ’ επίκληση των διατάξεων της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, είναι μη νόμιμη, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν σχετικώς δεκτά στη σκέψη 3, προϋπόθεση για να θεωρηθεί νόμιμη με βάση τις διατάξεις αυτές μία τροποποίηση δημοσίας σύμβασης προμήθειας που αφορά σε αύξηση της ποσότητας των προς προμήθεια στο πλαίσιο της σύμβασης ειδών, διά της αύξησης του ποσού της συμβατικής τους τιμής, όπως η ελεγχόμενη τροποποίηση, είναι η σύμβαση που τροποποιείται να εκτελείται, δηλαδή να μην έχει λήξει, όπως συμβαίνει εν προκειμένω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, με την ανωτέρω σύμβαση προμήθειας.Αποφαίνεται ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1ης τροποποίησης της 25939/23.11.2017 σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και του … για την προμήθεια καυσίμων και ελαιολιπαντικών για τα οχήματα και μηχανήματα του Δήμου, κατά το μέρος που αυτή αφορά στην προμήθεια ελαιολιπαντικών.
ΝΣΚ/62/2023
Εάν η προσθήκη ορισμένου χρηματικού ποσού σε όρο δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών μετά τον διενεργηθέντα κατ’ άρθρα 105 του ν.4412/2016 και 324-327 του ν. 4700/2020 προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της σύμβασης εγείρει ζητήματα νομιμότητας και κανονικότητας των δαπανών που απορρέουν από τη σύμβαση αυτή, ώστε να κωλύεται η εκκαθάριση και η εξόφλησή τους.(...)Η δημόσια σύμβαση παροχής υπηρεσιών δεν πάσχει ακυρότητα, κατ’ άρθρο 327 του ν. 4700/2020, λόγω της προσθήκης ορισμένου χρηματικού ποσού σε όρο αυτής, προς αποσαφήνισή του, μετά τον διενεργηθέντα κατ’ άρθρα 105 του ν. 4412/2016 και 324-327 του ν. 4700/2020 προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητάς της και, ως εκ τούτου, οι δαπάνες που απορρέουν από αυτή δεν είναι μη νόμιμες ή μη κανονικές, κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 91 παρ.2 εδ. β΄ και γ΄ του ν. 4270/2014 και 75 παρ. 1 του ν.4446/2016, για τον ανωτέρω λόγο (ομόφωνα).
ΑΕΠΠ/758/2018
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης 296/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Βύρωνα, η οποία αφορά την αποδοχή της προσφοράς της εταιρείας ... και την ανάδειξή της ως «προσωρινού αναδόχου» για την προμήθεια ελαιολιπαντικών. Ταυτόχρονα, ζητά να αναδειχθεί εκείνη ως προσωρινός ανάδοχος και να διαταχθεί η επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ελαιολιπαντικών για τα οχήματα και μηχανήματα του Δήμου Βύρωνα για τη διετία 2018-2020, με εκτιμώμενη αξία 20.967,74 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφυγή βασίζεται σε ισχυρισμούς σχετικά με την παράβαση ουσιωδών όρων της διακήρυξης κατά την αξιολόγηση των προσφορών.