×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/555/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, ο οικονομικός φορέας "………………." αιτείται την ακύρωση της υπ' αριθμό 3/20.3.2019 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ». Η ακύρωση ζητείται κατά το μέρος που η απόφαση δέχεται τις προσφορές των παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα "………………." και του οικονομικού φορέα "……………….", καθώς και την ανάδειξη του δεύτερου ως προσωρινού αναδόχου της σύμβασης. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η ανάθεση των υπηρεσιών «ΦΥΛΑΞΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ» (CPV 79713000-5), με απασχολούμενο προσωπικό πλήρους απασχόλησης είκοσι (20) ατόμων για το ΓΝΘ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ και πέντε (5) ατόμων για το διασυνδεόμενο Νοσοκομείο Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης, για τρεις (3) μήνες, με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 92.173,74€ χωρίς ΦΠΑ και κριτήριο κατακύρωσης τη χαμηλότερη τιμή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/123/2017

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρία ασφαλείας επιδιώκει την ακύρωση της ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017 του ΓΝΘ «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ», η οποία αφορούσε στην πρόσληψη 22 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες φύλαξης. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η διαδικασία παραβιάζει ευρωπαϊκούς και συνταγματικούς κανόνες, καθώς αποκλείει την διενέργεια δημόσιας διαγωνιστικής διαδικασίας, παραβιάζοντας τις αρχές της ισότητας, της οικονομικής ελευθερίας και του ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες φύλαξης για το ΓΝΘ «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ» και το ενοποιημένο Νοσοκομείο Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης.


1845/2024

Σύσταση Αυτοτελούς Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου του Νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Αθήνας «ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΥΓΓΡΟΣ».


ΑΕΠΠ/34/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιδιώνει την ακύρωση: 1) της ανακοίνωσης ΣΟΧ 1/2017 με θέμα την πρόσληψη 22 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για ανάγκες φύλαξης του Γ.Ν.Θ. «ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ» και του ενοποιημένου νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης, 2) της απόφασης 19/θέμα 6ο/7.11.2017 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου και 3) κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης. Το αντικείμενο αφορά συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου για εποχικό προσωπικό, με βάση τις διατάξεις των νόμων 2190/1994, 4430/2016 και 4461/2017, για την κάλυψη επειγουσών αναγκών φύλαξης και εστίασης στα νοσοκομεία.


ΑΕΠΠ/186/2019

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης 1435/31.12.2018, με την οποία η αναθέτουσα αρχή ενέκρινε την προσφορά του παρεμβαίνοντα οικονομικού φορέα και τον ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο για την ανάθεση των υπηρεσιών «ΦΥΛΑΞΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ» στο ΓΝ… και στο διασυνδεόμενο Νοσοκομείο Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων. Το συμβατικό αντικείμενο αφορά απασχόληση προσωπικού πλήρους απασχόλησης (20 άτομα για το ΓΝ… και 5 άτομα για το άλλο νοσοκομείο) για 1 έτος με δικαίωμα προαίρεσης για 1 ακόμη έτος, με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 737.389,86€ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επικαλείται σφάλματα στην τεχνική και οικονομική προσφορά του παρεμβαίνοντα, ισχυριζόμενος ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις κατακύρωσης.


ΑΕΠΠ/35/2018

Στην προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία αίτησε την ανακληση και ακύρωση της πρόσκλησης ΣΟΧ 1/2017 και της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΓΝΘ Ιπποκράτειου με αριθμό 22/8-12-2017. Η πρόσκληση αφορούσε την πρόσληψη 53 ατόμων με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για τις ανάγκες φύλαξης και εστίασης του νοσοκομείου. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε 22 άτομα για φύλαξη (17 για το Ιπποκράτειο και 5 για το Νοσοκομείο Αφροδισίων), καθώς και 31 άτομα για εστίαση (28 για το Ιπποκράτειο και 3 για το Νοσοκομείο Αφροδισίων), με ειδικότητες όπως τραπεζοκόμοι, μάγειρες και βοηθητικό προσωπικό μαγείρων.


ΕΣ/ΤΜ.6/1786/2016

Ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας:..Σύμφωνα με τις διατάξεις του  άρθρου 21 του ν. 2362/1995 «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους τους και άλλες διατάξεις» (Α΄ 247), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 21 του ν. 3871/2010  (Α΄ 141) και εκείνες των άρθρων 1, 2,  3, 4, 9 και 11 του   π.δ. 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 194), και ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο δημοσίευσης της οικείας διακήρυξης, για την  πραγματοποίηση οποιασδήποτε δαπάνης σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης, απαιτείται η προηγουμένη έγκριση  διαθέσεως της σχετικής πιστώσεως, με την έκδοση αντίστοιχης απόφασης  ανάληψης υποχρέωσης. Κατά το στάδιο  αυτό της δημοσιονομικής ανάληψης της δαπάνης, ο αρμόδιος  διατάκτης χορηγεί την έγκρισή του, που συνεπάγεται τη δέσμευση των πιστώσεων του οικείου προϋπολογισμού και συντάσσεται έκθεση ανάληψης της δαπάνης, στην οποία αναφέρονται υποχρεωτικά, μεταξύ άλλων, το είδος και η αιτία της δαπάνης, το ύψος της συνολικής επιβάρυνσης που προκαλείται στον προϋπολογισμό του φορέα, το οικονομικό έτος πραγματοποίησης της δαπάνης, ο τίτλος και  ο κωδικός αριθμός του φορέα καθώς και του ειδικού φορέα, καθώς και ο κωδικός αριθμός εξόδου, ενώ πρέπει να μνημονεύονται και οι σχετικές διατάξεις ή  αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων τους, στις οποίες αυτή στηρίζεται, έτσι ώστε να αποδεικνύεται η γέννηση και η ύπαρξη του χρέους. Το στάδιο δε αυτό προηγείται και διακρίνεται από εκείνο της διοικητικής ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης, που συνίσταται στην έκδοση σχετικής απόφασης του, κατά περίπτωση, ανάλογα με το είδος της δαπάνης,  αρμοδίου οργάνου, που συνιστά την γενεσιουργό αιτία της δαπάνης και δημιουργεί  υποχρέωση  προς πληρωμή της.  Επομένως, η μη τήρηση της ανωτέρω υποχρεωτικής για τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης διαδικασίας, ήτοι η μη σύνταξη της έκθεσης ανάληψης της δαπάνης,  καθιστά τη διενέργεια της δαπάνης μη νόμιμη. Συνεπώς, ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τις ως άνω διατάξεις, αφού από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι δεν έχει τηρηθεί η ως άνω διαδικασία έκδοσης της αναγκαίας απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης. Εντούτοις, συνεκτιμώντας τον προβαλλόμενο με την αίτηση ανάκλησης ισχυρισμό ότι στον προϋπολογισμό του Νοσοκομείου έχει προβλεφθεί πίστωση για τις υπηρεσίες καθαριότητας, στην ισχύουσα δε σύμβαση που έχει συνάψει το Νοσοκομείο για την απευθείας ανάθεση των υπηρεσιών αυτών έχει τεθεί όρος ότι αυτή θα λήξει αυτοδίκαια μόλις υπογραφεί η σύμβαση του επίμαχου διαγωνισμού, κρίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης υπό τον όρο ότι πριν από την υπογραφή θα έχει εκδοθεί η αναγκαία απόφαση δημοσιονομικής δέσμευσης. Τέλος, ενόψει των ανωτέρω και σε συνδυασμό με το ότι το Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας έτους 2011 παρατάθηκε εκ νέου με την 3215/7-6-2016 Απόφαση του Υπουργού Υγείας (Β΄ 1767), κρίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο ότι οι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2016 πιστώσεις επαρκούν για την εκτέλεση της σύμβασης.Κατ’ ακολουθία όσων κρίθηκαν προηγουμένως δεν κωλύεται η  υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του «ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ...» και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «...», υπό τον όρο ότι πριν από την υπογραφή θα έχει εκδοθεί η αναγκαία απόφαση δημοσιονομικής δέσμευσης και ότι οι εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2016 πιστώσεις επαρκούν για την εκτέλεση της σύμβασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο σκεπτικό. Ως εκ τούτου η κρινόμενη αίτηση και η ασκηθείσα παρέμβαση, πρέπει να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η 17/2015 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ...