×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/595/2019

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 13/2019, η οποία απέρριψε την προσφορά της για την προμήθεια συστήματος ψηφιακού αγγειογράφου-στεφανιογράφου, συστήματος εξωσωματικής λιθοτρυψίας και λοιπού ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, συνολικού προϋπολογισμού 3.207.258,06 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η προσφυγή εστιάζει στον αποκλεισμό της από τον διαγωνισμό λόγω μη τήρησης συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών για τον αξονικό τομογράφο 64 τομών, ισχυριζόμενη ότι το προσφερόμενο εξάρτημα υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις ως προς το εύρος υψηλής τάσης (kV) και έντασης ρώματος (mA).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/681/2018

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση των τεχνικών προδιαγραφών (2η και 3η) του κεφαλαίου 5 (ψηφιακό σύστημα απεικόνισης με επίπεδο ανιχνευτή) για το Σύστημα Ψηφιακού Αγγειογράφου-Στεφανιογράφου δύο επιπέδων (Είδος 22) στον διαγωνισμό. Ισχυρίζεται ότι οι προδιαγραφές περιορίζουν άδικα τη συμμετοχή του και άλλων εταιρειών, καθώς το προϊόν που θέλει να προσφέρει (μοντέλο με διαστάσεις 31x31 cm και πεδία 30x30 cm) δεν πληροί τις ελάχιστες απαιτήσεις (π.χ. ανιχνευτής επιπέδου Α ≥30x40 cm). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια συστήματος ψηφιακού αγγειογράφου-στεφανιογράφου, συστήματος εξωσωματικής λιθοτριψίας και λοιπού ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για το ΓΝ Καβάλας, με συνολικό προϋπολογισμό 3.977.000€ (συμπ. ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/1067/2019

Η προσφεύγουσα ζητάει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 22/16.07.2019 (θέμα 5ο) απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Προμήθεια συστήματος ψηφιακού αγγειογράφου- στεφανιογράφου δυο επιπέδων, συστήματος εξωσωματικής λιθοτριψίας και λοιπού ιατρο-τεχνολογικού εξοπλισμού για τις ανάγκες του Νοσοκομείου Καβάλας», με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, προϋπολογισμού 3.977.000,00€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/1385/2021

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση συγκεκριμένων όρων του Παραρτήματος Ι (Ομάδα Α) της Διακήρυξης για τον ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια Αξονικού Τομογράφου CT τουλάχιστον 16 τομών'. Ειδικότερα, επιτίθεται σε τεχνικές προδιαγραφές όπως: (1) αριθμός ανεξάρτητων ανιχνευτών ≥32, (2) αριθμός ταυτόχρονων τομών ≥32 σε ελικοειδή/axial σάρωση, (3) αριθμός ταυτόχρονων τομών ≥64 με ανασύνθεση και (4) εύρος τιμών υψηλής τάσης (70-130 kV). Υποστηρίζει ότι οι όροι είναι αυθαίρετοι, 'φωτογραφικοί' (ευνοούν συγκεκριμένους κατασκευαστές), περιορίζουν τον ανταγωνισμό και δεν ανταποκρίνονται στα διεθνή πρότυπα ή τις κλινικές ανάγκες, με αποτέλεσμα την αποκλεισμένη συμμετοχή της στην διαγωνιστική διαδικασία για προμήθεια συστήματος με προϋπολογισμό 250.000€ (συμπλ. ΦΠΑ 24%). Η πρόκληση βλάβης συνίσταται στον πιθανό αποκλεισμό της από την προμήθεια εξειδικευμένου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού.


ΑΕΠΠ/1051/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, με την οποία απορρίφθηκε η τεχνική προσφορά του στον διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση ενός συστήματος αξονικής τομογραφίας 64 τομών, εκτιμώμενης αξίας 403.225,80 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο διαγωνισμός διεξήχθη με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει σχέσης ποιότητας-τιμής. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι το προσφερόμενο σύστημά του καλύπτει τις τεχνικές προδιαγραφές, ιδίως ως προς τον χρόνο συνεχούς έκθεσης της ακτινολογικής λυχνίας (≥100 δευτερόλεπτα στα 120 kV & 200 mA) και τον χρόνο συνεχούς ελικοειδούς σάρωσης (≥100 δευτερόλεπτα με 64 ταυτόχρονες τομές), και ότι τα τεχνικά έγγραφα που κατέθεσε συμφωνούν μεταξύ τους.


ΕΑΔΗΣΥ/1771/2022

Με την Προδικαστική Προσφυγή της η αιτούσα επιδιώκει να ακυρωθεί το Παράρτημα ΙΙ της υπ’ αριθμ. ../2022 Διακήρυξης της αναθέτουσας αρχής, στο μέτρο που σε αυτό ορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές για το Τμήμα 1 της σύμβασης «… (…)» και ειδικότερα την επαναδιατύπωση των τεχνικών προδιαγραφών που αφορούν την «…» και έχουν ορισθεί ως εξής: «Η απόδοση της … κατά τις λειτουργίες της να είναι τουλάχιστον 15kW καθώς και το ρεύμα … τουλάχιστον 110mA. Να διαθέτει αυτόματο σύστημα ρύθμισης της τάσης και του ρεύματος ... με κατάλληλο ανιχνευτή. Να αναφερθεί το εύρος των kV και mA» και «Να εκτελεί ψηφιακή ... καταγραφή ... μεμονωμένων εικόνων, με μέγιστα στοιχεία, τουλάχιστον 110 mA. Να διαθέτει αυτόματο έλεγχο έκθεσης και αυτόματη αποθήκευση της παραγόμενης εικόνας».


ΑΕΠΠ/1362/2021

Η προσφεύγουσα μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρεία, με την Προδικαστική Προσφυγή της, επιδιώκει την ακύρωση, τροποποίηση ή τροποποίηση συγκεκριμένων όρων του Παραρτήματος Ι (Ομάδα Α «ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ») της Διακήρυξης υπ’ αριθμ. Δ634/2021, η οποία αφορά στον δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την «Προμήθεια Αξονικού Τομογράφου CT τουλάχιστον 16 τομών» με προϋπολογισμό 250.000,00 € συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α 24%. Συγκεκριμένα, η προσφεύγουσα προσβάλλει όρους που αφορούν: (1) την ασάφεια μεταξύ του εύρους πάχους τομής (0,75-5 mm) και του ελάχιστου πάχους τομής (≤0,625 mm), (2) τον περιορισμό του ανταγωνισμού λόγω μη αποδοχής μηχανημάτων σύγχρονης τεχνολογίας με ισοδύναμο αποτέλεσμα (απόδοση γεννήτριας ≥40 kW χωρίς λογισμικό), και (3) την αυθαίρετη διατύπωση της τεχνικής προδιαγραφής για το εύρος τιμών υψηλής τάσης (70-130 kV), η οποία, κατά την προσφεύγουσα, αντιστοιχεί σε συστήματα υψηλότερης κατηγορίας (64-128 τομών) και όχι σε συστήματα 16 τομών που ζητούνται. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν τον ανταγωνισμό και εμποδίζουν την υποβολή παραδεκτών προσφορών, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του ελεύθερου ανταγωνισμού.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/121/2015

Έργο...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ήδη έγιναν δεκτά στη ΙΙ σκέψη, η επιχειρούμενη με το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης ανάθεση στον ανάδοχο του αρχικού έργου της μετατροπής των προβλεφθέντων στη διακήρυξη και την αρχική σύμβαση δεκατριών (13) GIS Α/Δ 170 kV τριπολικής λειτουργίας στους οποίους συνδέονται αυτεπαγωγές 16 και 25 ΜVAr/150 kV στους 4 Υ/Σ των ... σε GIS Α/Δ 170 kV μονοπολικής ελεγχόμενης ζεύξης/απόζευξης μέσω καταλλήλων Η/Ν συγχρονισμού, έναντι τιμήματος 657.995 ευρώ επιπλέον του τιμήματος της αρχικής σύμβασης, είναι μη νόμιμη, καθόσον η ανάθεση αυτή συνιστά ουσιώδη και ανεπίτρεπτη κατά το δίκαιο της Ένωσης τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, δεδομένου ότι με αυτή προστίθεται στο αρχικό συμβατικό αντικείμενο επιπλέον αντικείμενο που δεν είχε προβλεφθεί στο διενεργηθέντα διαγωνισμό και την αρχική σύμβαση και μεταβάλλεται η οικονομική ισορροπία της σύμβασης υπέρ του επιλεγέντος μειοδότη κατά τρόπο μη προβλεπόμενο στις διατάξεις της αρχικής σύμβασης. Σε κάθε δε περίπτωση, για την ανάθεση αυτή δεν δύναται να αποτελέσει νόμιμο έρεισμα η προβλεπόμενη από τις διατάξεις των άρθρων 25 και 36 της αρχικής σύμβασης δυνατότητα του … να δίνει στον ανάδοχο εντολή να μεταβάλει το χαρακτήρα ή την ποιότητα ή το είδος οποιασδήποτε εργασίας ή τμήματος του έργου, καθόσον, στην προκειμένη περίπτωση, η μετατροπή των προβλεπόμενων από την αρχική σύμβαση δεκατριών (13) GIS Α/Δ 170 kV τριπολικής λειτουργίας σε GIS Α/Δ 170 kV μονοπολικής ελεγχόμενης ζεύξης/απόζευξης προέκυψε από την υπόδειξη της ΔΣΣΜ του …, κατά την εκτέλεση του έργου, για εγκατάσταση στους Υ/Σ των Κυκλάδων και γενικότερα στο Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), GIS αεροδιακοπτών, στους οποίους συνδέονται αυτεπαγωγές μεγάλης ισχύος (> 10 MVAr), μονοπολικής ελεγχόμενης ζεύξης και όχι τριπολικής λειτουργίας, όπως προβλεπόταν και στην αρχική σύμβαση, κατά διαφοροποίηση δηλαδή από το γενικότερο σχεδιασμό που ίσχυε μέχρι τότε για τις αυτεπαγωγές. Η υπόδειξη δε αυτή βασίσθηκε στη διαπίστωση προβλημάτων κατά την ηλέκτριση, μεταξύ άλλων, αυτεπαγωγών υψηλής τάσης, σε διάφορα σημεία του Συστήματος, ήδη από το έτος 2012, ήτοι πριν τη δημοπράτηση του αρχικού έργου. Ως εκ τούτου, η επιλογή της ως άνω νέας τεχνικής λύσης και συνακόλουθα η επιχειρούμενη με την ελεγχόμενη σύμβαση μεταβολή στο τεχνικό αντικείμενο του έργου δεν οφείλονται, όπως απαιτούν οι ως άνω διατάξεις, σε επιγενόμενη της δημοπράτησης του αρχικού έργου κατεπείγουσα ανάγκη, οφειλόµενη σε απρόβλεπτα γεγονότα, πράγμα, εξάλλου, που δεν επικαλείται ούτε η αναθέτουσα αρχή, αλλά αποσκοπούν στην βελτίωση του έργου – και μάλιστα σε πιθανή βελτίωση αυτού, αφού όπως αναφέρεται στην 74/19.1.2015 εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του …, η αναγκαιότητα της υιοθέτησης της μονοπολικής ζεύξης στις ως άνω αυτεπαγωγές δεν μπορεί να αποδειχθεί θεωρητικά αλλά στηρίχθηκε μόνο στις γενόμενες σε χρόνο κατά πολύ προγενέστερο της δημοπράτησης του έργου ως άνω διαπιστώσεις σε ήδη υπάρχοντα έργα, σε κάθε δε περίπτωση, έπρεπε να είχε ενταχθεί στο αντικείμενο του έργου κατά τη φάση της εν λόγω δημοπράτησης. Τέλος, οι εργασίες της ελεγχόμενης σύμβασης δεν αποτελούν ούτε κατά την έννοια των άρθρων 25 παρ. 3 στοιχείο στ΄ του π.δ. 59/2007, 4 παρ. 2 στοιχείο στ΄ του Κ.Σ.Σ. και 25 παρ. 1 εδ. δ΄ της σύμβασης «συμπληρωματικές εργασίες που δεν περιλαμβάνονται στην αρχική σύμβαση», διότι, όπως προαναφέρθηκε, η αναγκαιότητα εκτέλεσής τους δεν οφείλεται σε επιγενόμενο της δημοπράτησης απρόβλεπτο γεγονός που προέκυψε κατά την εκτέλεση της σύμβασης.