ΑΕΠΠ/70/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ζητεί με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης 180/2019 της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία απέρριψε την παράταση ισχύος της προσφοράς της και την απέκλεισε από τον διαγωνισμό. Απαιτεί επίσης την αναγνώριση της ίδιας ως νόμιμης προσωρινής αναδόχου για το έργο «Βελτίωση υποδομών δικτύων ύδρευσης του […] Υποέργο 1: Αντικατάσταση Δικτύου ύδρευσης». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δημόσιο έργο με προϋπολογισμό 1.196.774,19 € (χωρίς ΦΠΑ) και κριτήριο ανάθεσης την οικονομικά συμφέρουσα προσφορά.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/151/2018
ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ. Με τα δεδομένα αυτά, το αντικείμενο των ελεγχόμενων συμβάσεων είναι ομοειδές, δεδομένου ότι συνίσταται σε εργασίες κατ’ εξοχήν υδραυλικές, ήτοι συντήρησης και επισκευής δικτύων και αγωγών, που εκτελέστηκαν από αναδόχους της ίδιας ειδικότητας (υδραυλικούς), κατά το ίδιο χρονικό διάστημα και εντός της ίδιας Δημοτικής Ενότητας. Και τούτο ανεξαρτήτως ότι η μία σύμβαση αφορά εργασίες στο δίκτυο ύδρευσης και η άλλη στο δίκτυο άρδευσης, διότι η εν λόγω διάκριση δεν καθιστά τις συμβάσεις διαφορετικές, ούτε απαιτεί κάποια περαιτέρω εξειδίκευση, δεδομένου ότι πρόκειται για εργασίες που αποσκοπούν στο ίδιο αποτέλεσμα που συνίσταται στην αντιμετώπιση των βλαβών των δικτύων και στη σωστή λειτουργία αυτών. Κατά συνέπεια, οι επίμαχες συμβάσεις αποτελούν προϊόν μη νόμιμης κατάτμησης, καθόσον η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη αυτών υπερβαίνει το όριο των 20.000,00 ευρώ, μέχρι το οποίο επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση υπηρεσιών, και ως εκ τούτου έπρεπε να διενεργηθεί πρόχειρος διαγωνισμός. Ωστόσο, τα αρμόδια όργανα του Δήμου ... δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά ενόψει του ότι οι επίμαχες εργασίες είναι μεν ομοειδείς, αφορούν όμως η μεν στη συντήρηση δικτύου ύδρευσης, η δε στη συντήρηση δικτύου άρδευσης, αποβλέποντας σε διαφορετικούς σκοπούς, συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να ανατεθούν ξεχωριστά. (συγγνωστή πλάνη)
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/393/2021
ΔΑΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας και του σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ποσού 3.000.000,00 ευρώ, για τη χρηματοδότηση της εκτέλεσης του έργου «Βελτίωση των Υποδομών των Δικτύων Ύδρευσης Δήμου …» που έχει μεταφερθεί στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».(....)Επισημαίνεται ότι στο σχέδιο δανειακής σύμβασης, που εγκρίθηκε με την τελευταία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και υποβλήθηκε προσυμβατικώς για έλεγχο, έχουν εμφιλοχωρήσει, από προφανή παραδρομή, τα ακόλουθα σφάλματα, τα οποία χρήζουν διόρθωσης πριν από την υπογραφή της(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου δανειακής σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ποσού 3.000.000,00 ευρώ, για τη χρηματοδότηση της εκτέλεσης του έργου «Βελτίωση των Υποδομών των Δικτύων Ύδρευσης Δήμου …», που μεταφέρθηκε στο Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης», υπό τον όρο της διόρθωσης αυτού κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ Ο ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1401/2021.
ΔΒ2Α/674/οικ.31896/2023
Απόφαση υλοποίησης με ίδια μέσα του Υποέργου 4 «Βελτίωση της εμβολιαστικής κάλυψης για την εποχική γρίπη έτους 2021» της Πράξης «Βελτίωση της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού στη γρίπη και την πνευμονιοκοκκική νόσο κατά την επιδημική κρίση COVID-19» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5092243» ΑΔΑ:9ΛΠ3ΟΞ7Μ-Θ34
ΔΒ2Α/180/οικ.9826/2024 01.04.2024«1 η Τροποποίηση της υπ΄αριθμ. ΔΒ2Α/674/οικ.31896 Απόφασης υλοποίησης με ίδια μέσα του Υποέργου 4 «Βελτίωση της εμβολιαστικής κάλυψης για την εποχική γρίπη έτους 2021» της Πράξης «Βελτίωση της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού στη γρίπη και την πνευμονιοκοκκική νόσο κατά την επιδημική κρίση COVID-19» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5092243» ΑΔΑ:97ΡΩ465ΦΥΟ-Γ4Β
ΑΕΠΠ/650/2021
Η προσφεύγουσα, μέσω της προδικαστικής προσφυγής, αιτείται την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 11/2021 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας και την ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο για το έργο «Εργασίες Συντήρησης και Μικροεπισκευών στα Κτίρια του […]». Η προσφυγή προκύπτει από την παραβίαση ουσιωδών όρων της διακήρυξης, καθώς η παρεμβαίνουσα δεν υπέβαλε την απαιτούμενη υπεύθυνη δήλωση για την ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, παρά την ρητή προβλεπόμενη υποχρέωση στη διακήρυξη. Η προσφυγή επιδιώκει την αναθεώρηση της διαδικασίας και την ανάδειξη της ίδιας ως νόμιμης αναδόχου.
ΑΕΠΠ/86/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 32/14.11.2019 του Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές των αντιπάλων διαγωνιζομένων για τα Τμήματα Β’ (Υποέργο 6 – Προμήθεια Πύργων Λαπαροσκοπικής Χειρουργικής HIGH DEFINITION) και Γ’ (Υποέργο 7 – Προμήθεια Πλήρους Πύργου Αρθροσκοπικής Χειρουργικής HIGH DEFINITION). Επικαλείται παραβάσεις των όρων της διακήρυξης, όπως έλλειψη ακριβούς μεταφράσεων εγχειριδίων, μη υποβολή προγράμματος τακτικής συντήρησης, ανεπαρκείς δεσμεύσεις για ανταλλακτικά και αναλώσιμα, και έλλειψη πιστοποιητικών ISO. Απαιτεί την απόρριψη των εν λόγω προσφορών και την ανάθεση του έργου σε αυτήν.
ΑΕΠΠ/1103/2019
Ο πρώτος προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά του και διέταξε την κατάπτωση της εγγυητικής συμμετοχής του σε διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για το έργο «1/19 ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ-ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ», με εκτιμώμενη αξία 617.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο δεύτερος προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της ίδιας απόφασης, η οποία μετά τον αποκλεισμό του πρώτου δεν οδήγησε στην κατακύρωση του διαγωνισμού σε αυτόν, αλλά στη ματαίωση της διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά επεκτάσεις, αντικαταστάσεις και παροχές δικτύου ύδρευσης.
ΑΕΠΠ/117/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (ατομική επιχείρηση) ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, η οποία ενέκρινε τον υποφάκελο «Δικαιολογητικών Κατακύρωσης» της μοναδικής ανταγωνίστριας στον διαγωνισμό για το έργο «Ασφαλτόστρωση παραλιακής οδού Χ.Ζ. λιμένα». Ο αιτών υποστηρίζει ότι η ανταγωνίστρια δεν υπέβαλε το απαιτούμενο δικαιολογητικό περί μη αναστολής των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, όπως απαιτεί ο νόμος και η διακήρυξη, γεγονός που αποτελεί λόγο αποκλεισμού. Επιπλέον, καταγγέλλει ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τις αρχές της τυπικότητας και της ίσης μεταχείρισης, αφού δεν απέκλεισε τη διαγωνιζόμενη παρόλο που δεν πληρούσε τις απαιτήσεις. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή του έργου με προϋπολογισμό €88.334,08 (άνευ ΦΠΑ).
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/179/2024
Η Πράξη 179/2024 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Λευκάδας, με τίτλο «Επέκταση δικτύων αποχέτευσης Δ.Ε Λευκάδας, Νυδρίου και Βασιλικής». Το έργο, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 4.491.436,62 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), συγχρηματοδοτείται από ενωσιακούς πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020 και Ταμείο Συνοχής). Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι το σχέδιο σύμβασης απαραδέκτως εισάγεται ενώπιόν του. Σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν.4700/2020, ο υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας από Κλιμάκιο για συγχρηματοδοτούμενα έργα ΟΤΑ απαιτεί ο προϋπολογισμός, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, να υπερβαίνει το όριο των 5.000.000 ευρώ, όριο το οποίο το συγκεκριμένο έργο δεν ξεπερνά.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/631/2020
Εκσυχρονισμός δικτύου ύδρευσης...Ενόψει τούτων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, καθόσον το ελεγχόμενο έργο αποτελεί τμήμα/υποέργο ενός μεγαλύτερου έργου, με συνολικώς προϋπολογιζόμενη δαπάνη που υπερβαίνει το ποσό των 5.350.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., ήτοι της χρηματοδοτούμενης από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ... 2014 - 2020 Πράξης με τίτλο «Εκσυγχρονισμός του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης του πολεοδομικού συγκροτήματος των ενοτήτων ... και ... για την εξασφάλιση επαρκούς πόσιμου νερού», κωλύεται η υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, διότι δεν τηρήθηκαν οι απαιτούμενες διατυπώσεις δημοσιότητας με την αποστολή προς δημοσίευση - εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών, στην Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης - της οικείας προκήρυξης με το ελάχιστο προβλεπόμενο στον νόμο περιεχόμενο, δηλαδή με τα ουσιώδη, κατά τον νόμο, στοιχεία της διακήρυξης του διαγωνισμού, προς τον σκοπό της υλοποίησης των αρχών του ανταγωνισμού, της πρόσβασης στις διαδικασίες ανάθεσης δημόσιων συμβάσεων και της διαφάνειας [βλ. σχετικώς και το από 26.3.2020 έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Ε.Π. Περιφέρειας ... (αριθ. πρωτ. ... 5851/27.3.2020) σύμφωνα με το οποίο: «(…) Σημείωση: καθώς η πράξη περιλαμβάνει πλέον 3 Υποέργα, τα 2 εκ των οποίων που πρόκειται να δημοπρατηθούν στο αμέσως προσεχές διάστημα έχουν αθροιστικά Π/Υ που ξεπερνά τα όρια εφαρμογής της Κοινοτικής Νομοθεσίας, και τα δύο αυτά Υποέργα εμπίπτουν στην εφαρμογή της διακήρυξης για «άνω του ορίου» έργα. Ταυτόχρονα, κάθε Υποέργο ξεχωριστά, ακολουθεί με βάση τον συγκεκριμένο Π/Υ του: α) τις αντίστοιχες τιμές μονάδας, β) το ποσοστό 9% ή 15% για τα απρόβλεπτα, σύμφωνα δε με το σημείο α της παραγράφου 3 του άρθρου 156, αυτό είναι 15% για το Υποέργο 2 και 9% για το Υποέργο 3. (…)», καθώς και το οικείο τεχνικό δελτίο της Πράξης].
ΕΣ/ΤΜ.6/1287/2018
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Αποκατάσταση βλαβών δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης Δήμου ....»,Αίτηση ανάκλησης της 3/2018 Πράξης της Αναπληρώτριας Επιτρόπου : Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα, λαμβάνοντας υπόψη α) την ανάγκη εκτέλεσης των σχετικών υπηρεσιών, ενόψει της θερινής-τουριστικής περιόδου, καθόσον η μη έγκαιρη αποκατάσταση των βλαβών δύναται να επιφέρει τόσο κίνδυνο λειψυδρίας όσο και μόλυνση του περιβάλλοντος λόγω διαρροής των λυμάτων, β) την έλλειψη των κατάλληλων υλικοτεχνικών μέσων και προσωπικού του Δήμου σε συνδυασμό με την ιδιαιτέρως μεγάλη έκταση του δικτύου ύδρευσης (300 – 350 χιλ. περίπου και αριθμός υδρομέτρων 42.854) και του δικτύου αποχέτευσης (250 χιλ. περίπου συμπεριλαμβανομένων των βιολογικών σταθμών) και γ) τον έκτακτο χαρακτήρα των βλαβών του δικτύου ύδρευσης και αποχέτευσης που καθιστούν αναγκαία τη συγκρότηση συνεργείων καθ’ όλο το 24ωρο σε διπλές βάρδιες υπερωριακής απασχόλησης, κρίνει ότι, εν προκειμένω, αιτιολογείται επαρκώς η αδυναμία του Δήμου να εκτελέσει την κρίσιμη υπηρεσία με ιδία μέσα, κατά τούτο δε, νομίμως προέβη στη δημοπράτηση της υπηρεσίας αυτής και την ανάθεσή της σε ιδιώτη. Περαιτέρω, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, για το χρονικό διάστημα ενός έτους, ήτοι από 9.9.2016 έως 14.10.2017, καταρτίστηκαν οι από 9.9.2016 και 14.10.2016 συμβάσεις μεταξύ του Δήμου .... και της ίδιας ως άνω εταιρείας («…»), διάρκειας δώδεκα (12) μηνών από την υπογραφή τους, με αντικείμενο τη Συντήρηση δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης στη Δημοτική Ενότητα (Δ.Ε.) ...., η πρώτη και στη Δ.Ε….., η δεύτερη, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 233.681,55 (με Φ.Π.Α.) και 230.526,60 ευρώ, αντίστοιχα (βλ. τις από 9.9.2016 και 14.10.2016 συμβάσεις). Συνεπώς, εφόσον για το χρονικό διάστημα ενός έτους, ήτοι από 9.9.2016 έως 14.10.2016 η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη για την συντήρηση των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης δύο Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου .... ήταν 464.208,15 ευρώ (με Φ.Π.Α.), ο προϋπολογισμός της υπό κρίση σύμβασης, ύψους 495.491,60 (με Φ.Π.Α.) για ένα έτος, ο οποίος αναλύεται επαρκώς στην 172/2017 μελέτη, δεν αποδεικνύεται ότι υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, δεδομένου ότι αφορά το σύνολο των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου .....Ανακαλεί την 3/2018 Πράξη της Αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό