×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/72/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή επιδιώκοντας την ακύρωση της διακήρυξης διαγωνισμού για τις 'Εργασίες επισκευής και συντήρησης δηζελοκίνητων μηχανημάτων του Ορυχείου Αμυνταίου'. Ισχυρίζεται ότι η διαδικασία είναι παράνομη λόγω έλλειψης απαίτησης για άδεια λειτουργίας Σ.Ε.Σ.Μ.Ε. (Συνεργεία Επισκευής και Συντήρησης Μηχανημάτων Έργου) από τους συμμετέχοντες, όπως προβλέπει η Υπουργική Απόφαση Δ.Μ./οικ.765/11-01-2017. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 104.640,00€, χωρίς ΦΠΑ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΜ/οικ.765/2017

Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για τη χορήγηση προσωρινών αδειών λειτουργίας σε υφιστάμενα και ιδρυόμενα Συνεργεία Επισκευής και Συντήρησης Μηχανημάτων Έργων (Σ.Ε.Σ.Μ.Ε).


Δ.Μ/5538/2017

«Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για τη χορήγηση προσωρινών αδειών λειτουργίας σε υφιστάμενα και ιδρυόμενα Συνεργεία Επισκευής και Συντήρησης Μηχανημάτων Έργων (Σ.Ε.Σ.Μ.Ε)».(ΑΔΑ:6ΧΧΞ465ΧΘΞ-ΝΝ0) (ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 4/2017) (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)


31410/2017

«Απάντηση σε έγγραφό σας» (περί συγκρότησης επιτροπών συντήρησης. επισκευής οχημάτων και μηχανημάτων και προμήθειας ανταλλακτικών κλπ των οχημάτων και μηχανημάτων ΟΤΑ ά βαθμού)


19758/1397/2020

Παράταση ισχύος Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου (Δ.Τ.Ε.) που εκδίδονται από Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο) και των Καρτών Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.) που εκδίδονται από Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο) ή εξουσιοδοτημένα, για το σκοπό αυτό, συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων οχημάτων ΑΔΑ:96Λ5465ΧΘΞ-Λ0Η


ΚΥΑ/16085/2009

Λήψη μέτρων πυροπροστασίας σε Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΙΚΤΕΟ), σε συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων - μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, σε Εμπορευματικούς Σταθμούς Αυτοκινήτων (Ε.Σ.Α.) για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, σε Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων, καθώς και σε λοιπές εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων που υπάγονται στην αρμοδιότητα των κατά τόπους Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων της χώρας.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/20/2019

Εργασίες συντήρησης και επισκευής μηχανημάτων και προμήθεια ανταλλακτικών μηχανημάτων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, διότι   η προμήθεια των ανταλλακτικών και η εκτέλεση των εργασιών συντήρησης   και επισκευής των μηχανημάτων ανατέθηκαν απευθείας, παρά το ότι, λόγω της λειτουργικότητάς τους, εντάσσονται, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας  και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, σε παρεμφερείς κατηγορίες - γεγονός που αποδεικνύεται και από το ότι γι’ αμφότερες τις συμβάσεις ο Δήμος απευθύνθηκε στον ίδιο προμηθευτή/πάροχο υπηρεσιών - η δε προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους, αθροιζόμενη, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται απευθείας ανάθεση. Όμως, τα αρμόδια όργανα του Δήμου … δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά ενόψει του διαφορετικού είδους των συμβάσεων αυτών - προμήθειας η μεν, παροχής γενικών υπηρεσιών η δε - πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, θεώρησαν ότι αυτές εντάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες. Συνεπώς, τα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν, λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/500/2019

Συντήρηση και επισκευή κινητού εξοπλισμού....Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει τα ακόλουθα:α) Κατά την έννοια των διατάξεων του ν.δ/τος 2396/1953 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού 3373/390/20.3.1975 και 4993/745/24.4.1975 αποφάσεων του Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως, που αποτυπώνουν την εφαρμογή της αρχής της οικονομικότητας στο ειδικότερο πλαίσιο της ανάθεσης υπηρεσιών συντήρησης οχημάτων των Ν.Π.Δ.Δ., σε εξωτερικά ιδιωτικά συνεργεία δύνανται να ανατίθενται μόνο οι εργασίες συντήρησης και επισκευής που αδυνατούν να εκτελέσουν τα συνεργεία του ίδιου του Ν.Π.Δ.Δ., τούτο δε, προκειμένου ο προϋπολογισμός του Ν.Π.Δ.Δ. να επιβαρύνεται μόνο με το κόστος των συγκεκριμένων αυτών εργασιών. Ωστόσο, στον ελεγχόμενο διαγωνισμό (άρθρο 10 της «Συγγραφής Υποχρεώσεων» και «Τεχνική Περιγραφή – Προδιαγραφές») προβλέπεται ότι, θα ακολουθείται μεν η διαδικασία των ανωτέρω Υπουργικών Αποφάσεων και θα παραπέμπονται στο ιδιωτικό συνεργείο οι συγκεκριμένες μόνο εργασίες που αδυνατούν να εκτελέσουν τα συνεργεία του ...., πλην όμως οι εκτελεστικές συμβάσεις που θα συνάπτονται για κάθε όχημα σε μηνιαία βάση με τον ανάδοχο θα έχουν «σταθερό και αμετάβλητο τίμημα ανά όχημα και για τριάντα έξι μήνες» που θα αντιστοιχεί στο «μηνιαίο τίμημα» όπως διαμορφώθηκε με την οικονομική προσφορά του αναδόχου (προδήλως με εφαρμογή του ποσοστού έκπτωσης στην εκτιμώμενη μηνιαία δαπάνη συντήρησης κάθε οχήματος). Η πρόβλεψη αυτή του αμετάβλητου μηνιαίου τιμήματος, δηλαδή σταθερού τιμήματος ανεξαρτήτως της ποσότητας των εργασιών συντήρησης, αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, συνδέεται με τη συνολική λειτουργία της ελεγχόμενης συμφωνίας – πλαίσιο και για τον λόγο αυτόν συνιστά ουσιώδη πλημμέλεια. Περαιτέρω, η ίδια ως άνω πρόβλεψη οδηγεί σε καταστρατήγηση των διατάξεων των προαναφερθεισών υπουργικών αποφάσεων, καθόσον δίνει τη δυνατότητα στα συνεργεία του ... να παραπέμπουν σε ιδιωτικό συνεργείο το σύνολο των εργασιών συντήρησης, με αποτέλεσμα την άσκηση διεκπεραιωτικού ρόλου των συνεργείων αυτών (....) και τελικώς την αχρησία τους.(...)Κατ’ ακολουθίαν, διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, επομένως κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου συμφωνίας – πλαίσιο.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/1300/2019


ΑΕΠΠ/394/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία, μέσω της Προδικαστικής Προσφυγής της, αίτησε να κληθεί να διορθώσει το υποβληθέν Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ), να ακυρωθεί ο αποκλεισμός της από τον διαγωνισμό, να ζητηθούν εξηγήσεις από την αναθέτουσα αρχή σχετικά με τις ασυνήθιστα χαμηλές τιμές της προσωρινής αναδόχου, να διαπιστωθεί ότι η προσφορά της τελευταίας είναι ασυνήθιστα χαμηλή και να απορριφθεί, καθώς και να αναδειχθεί η ίδια ως μειοδότρια για την Ομάδα 5 του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε εργασίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων-μηχανημάτων έργου του [οργανισμού].


ΑΕΠΠ/122/2018

Ο προσφεύγων επιδιώκει την απόρριψη της προσφοράς της μόνης συνδιαγωνιζόμενης εταιρείας, η οποία έγινε δεκτή στον διαγωνισμό για την ανάθεση σύμβασης υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ιατρικού εξοπλισμού. Η σύμβαση αφορά 15 τμήματα, με εκτιμώμενη αξία 167.104,84€ (πλην ΦΠΑ), και περιλαμβάνει εργασίες όπως επισκευή κλιβάνου πλάσματος, αξονικού τομογράφου, μηχανημάτων τεχνητού νεφρού, αναπνευστήρων και άλλου ιατρικού εξοπλισμού σε διάφορα νοσοκομεία. Ο προσφεύγων υπέβαλε προσφορά για το Τμήμα 4, αλλά ισχυρίζεται ότι η ανταγωνίστρια εταιρεία παρέλειψε επίσημη μετάφραση πιστοποιητικών τεχνικών, παραβιάζοντας τους όρους της διακήρυξης.


ΑΕΠΠ/380/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου Πατρών, η οποία απέρριψε την χαμηλότερη προσφορά της για την ανάθεση υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ιατρικού εξοπλισμού (συγκεκριμένα για τη συντήρηση μηχανημάτων αιμοκάθαρσης) και ανακήρυξε προσωρινό ανάδοχο την παρεμβαίνουσα εταιρεία. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψή της έγινε χωρίς νόμιμη αιτιολογία και με υπέρβαση των ορίων διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής, παραβιάζοντας το άρθρο 88 του Ν. 4412/2016. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε υπηρεσίες συντήρησης 13 μηχανημάτων τεχνητού νεφρού τύπου ΑΚ-200S, με προϋπολογισμό 198.011,00 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.