ΑΕΠΠ/789/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητά: α) την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που εγκρίνει το πρακτικό της επιτροπής για την πρακτική δοκιμασία πανάκων και πανάκων-βρακακιών, β) την ακύρωση του ίδιου του πρακτικού, γ) την κοινοποίηση του αναλυτικού πρακτικού δοκιμασίας, δ) επαναληπτική διενέργεια δοκιμασίας λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένα κριτήρια, ε) διορισμό νέας επιτροπής, στ) σαφή ρύθμιση του χώρου και χρόνου διενέργειας της νέας δοκιμασίας και δυνατότητα παρακολούθησης από τις εταιρείες, ζ) συνέχιση της διαδικασίας με βάση τα τεχνικά φυλλάδια αν δεν κριθεί σκόπιμη η επανάλληψη της δοκιμασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια πανάκων και πανάκων-βρακακιών για το Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/285/2002
Αρμοδιότητα για την ρύθμιση ζητημάτων σχετικών με την πρακτική άσκηση προσαρμογής και την δοκιμασία επάρκειας, που προβλέπονται από την Οδηγία 92/51/ΕΟΚ και το ΠΔ 231/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αποφασιστική αρμοδιότητα, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΣΕΑΤΕΚ, για το αν απαιτείται η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής ή δοκιμασίας επάρκειας, έχει η αρμόδια αρχή, ήτοι το κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργείο για τη χορήγηση της άδειας άσκησης ενός νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος. Η δοκιμασία επάρκειας και η πρακτική άσκηση προσαρμογής, καθώς και η αξιολόγηση της τελευταίας, διενεργούνται από την οικεία επαγγελματική οργάνωση, εφόσον αυτή είναι οργανωμένη ως ΝΠΔΔ, άλλως, από το αρμόδιο για την χορήγηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος Υπουργείο.
21803/2016
Καθορισμός λεπτομερειών διενέργειας της Δοκιμασίας Επάρκειας υποψήφιων δικηγόρων ενώπιον της Μόνιμης Επιτροπής Δοκιμασίας Επάρκειας.
21809/2016
Τροποποίηση της με αριθ. 21803/21−3−2016 απόφασης «Καθορισμός λεπτομερειών διενέργειας της Δοκιμασίας Επάρκειας υποψήφιων δικηγόρων ενώπιον της Μόνιμης Επιτροπής Δοκιμασίας Επάρκειας».
ΝΣΚ/119/2014
Συμμόρφωση της Διοίκησης με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Ακυρωτικός Σχηματισμός), λόγω παράλειψης σύνταξης πρακτικού «προφορικής δοκιμασίας- συνέντευξης» του διαγωνισμού για την εισαγωγή είκοσι υποψηφίων Ακολούθων Πρεσβείας στη Διπλωματική Ακαδημία του ΥΠΕΞ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η Διοίκηση σε συμμόρφωση με την υπ’ αριθ. 90/2014 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, οφείλει: 1) να επαναλάβει τη διαδικασία του διαγωνισμού, από το σημείο και για το πρόσωπο στο οποίο διαγνώσθηκε η πλημμέλεια, δηλαδή να προβεί στην εκ νέου προφορική δοκιμασία- συνέντευξη μόνο του Γ.Τ., 2) να προβεί στη σύνταξη πρακτικού «προφορικής δοκιμασίας- συνέντευξης» μόνο ως προς τον Γ.Τ. (πλειοψ.) β) Η επανάληψη της προφορικής δοκιμασίας- συνέντευξης των υποψηφίων, θα γίνει με νέα απόφαση του Υπουργού, ορίζοντας τα πρόσωπα υπό την αντίστοιχη ιδιότητά τους, κατά το άρθρο 7 παρ.1, 2 και 3 του π.δ. 17/1999, σε συνδυασμό με το άρθρο 10 παρ.3 του ιδίου π.δ/τος. (ομοφ.) γ) & δ) Σε περίπτωση που ο Γ.Τ. κριθεί επιτυχών, οφείλει να φοιτήσει στη Διπλωματική Ακαδημία και έπειτα από επιτυχή αποφοίτησή του, η Διοίκηση θα εκδώσει υπουργική απόφαση διορισμού του, καθορίζοντας και τη σειρά της τελικής του κατάταξης στην υπηρεσιακή επετηρίδα. Εάν ο Γ.Τ. καταλάβει μία από τις είκοσι πρώτες θέσεις, δεν θα πρέπει να ανακληθεί ο διορισμός αυτού που είχε καταλάβει την 20η θέση, διότι (λαμβανομένης υπόψη και της αρχής της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης) με την ανωτέρω απόφαση δεν θίγεται ο διορισμός των επιτυχόντων του διαγωνισμού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/131/2024
Ερωτάται εάν, για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής, που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δύναται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλου σπουδών Νομικής.(..) Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. δεν δύναται να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση (ομόφωνα).
ΝΣΚ/131/2025
Ερωτάται εάν, για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής, που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δύναται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλου σπουδών Νομικής.(....)Για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. δεν δύναται να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση (ομόφωνα).ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ:
12699/2021
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 21803/2016 απόφασης του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Καθορισμός λεπτομερειών διενέργειας της Δοκιμασίας Επάρκειας υποψήφιων δικηγόρων ενώπιον της Μόνιμης Επιτροπής Δοκιμασίας Επάρκειας» (Β’ 793).
ΕΣ/Τ7/253/2007
Προγραμματικές συμβάσεις.Ο ασαφής προσδιορισμός των υποχρεώσεων των συμβαλλομένων μερών σε συνδυασμό με τη μη παράθεση αναλυτικού οικονομικού προϋπολογισμού του προγράμματος, την έλλειψη πρόβλεψης ρητρών, αλλά τη σαφή χρηματοδότηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. από το Δήμο με ετήσιο συνολικό ποσό, οδηγεί το Τμήμα στην κρίση ότι πρόκειται κατ’ ουσία για ανεπίτρεπτη κατά νόμο (άρθρο 270 παρ. 1 σε συνδυασμό με το άρθρο 277 παρ. 8 του π.δ. 410/1995) επιχορήγηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. από το Δήμο.
ΕΣ/Τ7/46/2005
Η αοριστία του κειμένου προγραμματικής σύμβασης, σε συνδυασμό με τη μη παράθεση αναλυτικού οικονομικού προϋπολογισμού του προγράμματος, τον ασαφή προσδιορισμό των υποχρεώσεων των συμβαλλομένων μερών, αλλά τη σαφή χρηματοδότηση ΑΔΕΧ από το Δήμο με ετήσιο συνολικό ποσό και. με δυνατότητα μάλιστα καταβολής και όμοιου άλλου χρηματικού ποσού απαιτηθεί, οδηγεί τη Τμήμα στην κρίση ότι πρόκειται κατ ουσία για ανεπίτρεπτη κατά νόμο(άρθρο 277 παρ. 8 ΔΚΚ) επιχορήγηση της ΑΔΕΧ από το Δήμο.
ΝΣΚ/224/2019
Εάν συνεχίζει να έχει εφαρμογή η απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με αριθ. 2/50514/0022/17.9.2002 «Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης των σπουδαστών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ι.Ε.Κ.) που πραγματοποιούν πρακτική άσκηση σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών», για τους σπουδαστές που ασκούνται στην Α.Α.Δ.Ε. μέχρι την έκδοση νέας απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εξακολουθεί να έχει εφαρμογή η ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και για την αποζημίωση των σπουδαστών των Τ.Ε.Ι. και των Ι.Ε.Κ., που πραγματοποιούν την πρακτική άσκησή τους σε Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε., μέχρι την έκδοση νέας απόφασης (ομόφ.).