ΑΕΠΠ/970/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή ζητήθηκε οι ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 156/16-06-2020, με την οποία κατακυρώθηκε στον παρεμβαίνοντα ως οριστικό ανάδοχο το αντικείμενο του διαγωνισμού για την 'Προμήθεια Ελαστικών Οχημάτων και Μηχανημάτων'. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλάμβανε δύο τμήματα: Τμήμα Α για ελαστικά μηχανημάτων έργου με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 62.880 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και Τμήμα Β για ελαστικά οχημάτων με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 91.957,22 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα αμφισβήτησε τη νομιμότητα της προσβαλλόμενης απόφασης, ισχυριζόμενη ότι ο παρεμβαίνων δεν κατέθεσε τα απαραίτητα δικαιολογητικά και ότι τα αποδεκτά δικαιολογητικά ήταν ελλιπή ή μη έγκυρα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/457/2020
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της Απόφασης 11/2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάδειξη της ως προσωρινού αναδόχου στον διαγωνισμό για την «Προμήθεια Ελαστικών Οχημάτων και Μηχανημάτων Δήμου», ενώ ταυτόχρονα ζητά την κατακύρωση της σύμβασης σε αυτήν. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ελαστικών επισώτρων για όλα τα οχήματα και μηχανήματα του Δήμου, με εκτιμώμενη αξία 154.837,22 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), χωρισμένη σε δύο ομάδες (Α: ελαστικά μηχανημάτων έργου και Β: ελαστικά οχημάτων). Η διαδικασία διεξήχθη με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά.
ΑΕΠΠ/459/2021
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 795/2020 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, με την οποία απορρίφθηκε η τεχνική της προσφορά στον διαγωνισμό για την προμήθεια ελαστικών οχημάτων και μηχανημάτων του οργανισμού. Ειδικότερα, η προσφυγή αμφισβητεί τον αποκλεισμό της από τον διαγωνισμό, ισχυριζόμενη ότι η απαίτηση για πιστοποιήσεις σύμφωνα με τα πρότυπα ... και ... δεν είναι υποχρεωτική για την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς τα πρότυπα αυτά αφορούν ελαστικά για την αγορά των ΗΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι τα ελαστικά που προσέφερε πληρούν τις υποχρεωτικές προδιαγραφές της ΕΕ σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό E.T.R.T.O. και την Οδηγία 92/23/ΕΟΚ, και ότι ο καταλογισμός της ως υποχρεωτικής πρότασης αποτελεί λάθος ερμηνείας της ισχύουσας νομοθεσίας.
ΑΕΠΠ/488/2018
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης αριθμ. 140/24.04.2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καβάλας, η οποία αφορά την απόρριψη της προσφοράς της στην διαγωνιστική διαδικασία για την «Προμήθεια ελαστικών οχημάτων (επιβατικών, απορριμματοφόρων, φορτηγών, λεωφορείων, μηχανημάτων έργου και μοτοποδηλάτων) του Δήμου Καβάλας έτους 2018». Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα ελαστικά που πρόσφερε, αν και είχαν μικρότερους δείκτες φορτίου και ταχύτητας από αυτούς που απαιτούνταν, ήταν ισοδύναμα και πληρούσαν πλήρως τις τεχνικές προδιαγραφές, ενώ υποστηρίζει ότι η διακήρυξη είχε θέσει απαιτήσεις που αποκλείουν ανάδεικτητους κατασκευαστές. Ζητεί την αποδοχή της προσφοράς της και την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης.
ΑΕΠΠ/1379/2020
Η προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμό ***** (κατακύρωσης των τμημάτων 1 έως 5 του διαγωνισμού για υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων) και του συναφούς πρακτικού της επιτροπής, επειδή θεωρεί ότι τα δικαιολογητικά της παρεμβαίνουσας εταιρείας δεν ήταν πλήρη και σύμφωνα με τη διακήρυξη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά επισκευή και συντήρηση απορριμματοφόρων, φορτηγών, λεωφορείων και μηχανημάτων έργου, καθώς και προμήθεια ελαστικών. Υποστηρίζει ότι η ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ως αναδόχου παραβίασε τους όρους τεχνικής ικανότητας και καταλληλότητας.
ΑΕΠΠ/31/2018
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης με αριθμό πρωτοκόλλου 8379/17-11-17 της ΔΕΗ Α.Ε., η οποία ενέκρινε το πρακτικό της επιτροπής τεχνικής αξιολόγησης προσφορών στον διαγωνισμό για την προμήθεια ελαστικών επίσωτρων χωματουργικών μηχανημάτων. Ισχυρίζεται ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας περιλάμβανε ουσιώδεις ελλείψεις και ανακριβή στοιχεία, όπως έλλειψη απαιτούμενων βεβαιώσεων χρηστών, μη συμμόρφωση με τις προδιαγραφές κατασκευής και παράβαση όρων της διακήρυξης. Επιπλέον, κατακρίνει την αποδοχή εκ των υστέρων υποβληθέντων νέων εγγράφων, τα οποία, κατά τη γνώμη της, προσδιόριζαν ουσιώδη στοιχεία που έπρεπε να είχαν υποβληθεί αρχικά.
ΑΕΠΠ/1428/2021
Η προσφεύγουσα επιχείρηση με την προσφυγή της απαιτεί την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία ενέκρινε τις προσφορές των εταιρειών «……..» και «………» για τον ηλεκτρονικό, ανοικτό δημόσιο διαγωνισμό με αντικείμενο την «Προμήθεια ανταλλακτικών, ελαστικών και συντήρηση - επισκευή ελαστικών, οχημάτων και μηχανημάτων έργων της Περιφερειακής Ενότητας …. για τα έτη 2021-2022». Ειδικότερα, ζητείται ο αποκλεισμός των ανωτέρω εταιρειών λόγω παραβιάσεων των όρων της διακήρυξης, όπως η μη υποβολή απαιτούμενων αδειών, η λανθασμένη συμπλήρωση του ΤΕΥΔ και η έλλειψη εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, τα οποία καθιστούν τις προσφορές τους απαράδεκτες.
ΑΕΠΠ/712/2020
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής (Δήμου) με την οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του παρεμβαίνοντος για το Τμήμα 1 της σύμβασης 'Επισκευή οχημάτων και μηχανημάτων έργου του Δήμου'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά επισκευές υπερκατασκευών καλαθοφόρων οχημάτων, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 105.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων θεμελιώνει το αίτημά του σε παραβάσεις κατά την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς του αντιπάλου, ιδίως για μη νόμιμη υποβολή ανίσχυρου πιστοποιητικού συγκολλητή χωρίς μετάφραση και μη συμπλήρωση προαπαιτούμενων ανανεώσεων σύμφωνα με το πρότυπο EN ISO 9606-1:2017.
ΕλΣυν/Τμ.VI/3372/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Ανάκληση της 6/2014 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο …., με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή τριών σχεδίων συμβάσεων, μεταξύ του αιτούντος Δήμου και ισάριθμων προμηθευτριών εταιρειών (...)Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι νομίμως προέβη η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ....... στην προκήρυξη, διενέργεια και κατακύρωση του διαγωνισμού προμήθειας ελαστικών επισώτρων και αεροθαλάμων, για την κάλυψη των αναγκών του στόλου των οχημάτων (φορτηγών, απορριμματοφόρων, ημιφορτηγών, επιβατικών, οχημάτων μεταφοράς προσωπικού, δίκυκλων – τρίκυκλων) και μηχανημάτων (ελαστικά μηχανημάτων έργων) του Δήμου. Τούτο δε, διότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, και κυρίως από α) τη συνταχθείσα για τη διενέργεια του διαγωνισμού υπ’ αριθμ. 26/2013 μελέτη, β) την υπ’ αριθμ. 86971/14247/23.10.2013 πρόταση της Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων και γ) τις οικείες εγκριτικές αποφάσεις, ο ελεγχόμενος διαγωνισμός διενεργήθηκε στο πλαίσιο της προληπτικής συντήρησης των οχημάτων και μηχανημάτων έργων του Δήμου, ενώ, ουδόλως προέκυψε ότι η διενεργηθείσα διαδικασία αφορά στην κάλυψη επιτακτικών αναγκών αντικατάστασης ελαστικών επισώτρων και ανταλλακτικών, σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία στις προεκτεθείσες Υπουργικές Αποφάσεις (βλ. σκέψη ΙΙΙ), η οποία, κατ’ ορθή ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, δικαιολογεί την εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. Πολλώ δε μάλλον, τούτο πρέπει να γίνει αποδεκτό ενόψει του χρόνου ισχύος των προς υπογραφή συμβάσεων, που ορίζεται σε έξι (6) μήνες (άρθρο 12 διακήρυξης), εντός του οποίου θα παραδίδονται τα προς προμήθεια είδη ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας (άρθρο 16 διακήρυξης). Άλλωστε, σύμφωνα με όσα προβάλλει ο αιτών Δήμος, ο σχεδιασμός της επίμαχης προμήθειας πραγματοποιήθηκε 11 μήνες πριν από την έγκριση του σχετικού αιτήματος που υποβλήθηκε στην ΕΠΠ (ήδη από τις 14.12.2012), κατόπιν καταγραφής των αποθεμάτων, την στατιστική πρόβλεψη εμφάνισης βλαβών και την ανάλυση των σχετικών εγγράφων που τηρούνται στο συνεργείο του Δήμου. Ως εκ τούτου, ο μοναδικός διακωλυτικός λόγος υπογραφής των επίμαχων συμβάσεων, ο οποίος προβάλλεται από την Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην προσβαλλόμενη πράξη, παρίσταται μη νόμιμος, αφού, όπως ανωτέρω έγινε δεκτό, η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου ....... είναι το αποκλειστικά αρμόδιο όργανο για τη διενέργεια του ελεγχόμενου διαγωνισμού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 72 του ν. 3852/2010.
ΑΕΠΠ/260/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα επιχείρηση ζητά την ακύρωση της απόφασης 3507/2018 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, η οποία είχε κρίσει ως έγκυρα τα δικαιολογητικά κατακύρωσης του προσωρινού μειοδότη. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την 'Βελτίωση – συντήρηση αρδευτικού δικτύου ΓΟΕΒ…-Γεωτρήσεις' με προϋπολογιζόμενη αξία 80.645,16 €. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι τα υποβληθέντα δικαιολογητικά δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της διακήρυξης, ειδικότερα σε σχέση με πιστοποιητικά μη υπαγωγής σε διαδικασία εξυγίανσης, ποινικά μητρώα, υπεύθυνες δηλώσεις και άλλα νομικά έγγραφα, γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση τη νομιμότητα της προσωρινής κατακύρωσης.
ΕΑΔΗΣΥ/319/2022
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η υπ’ αριθμ.1150/22.12.2021 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής (εφεξής η «προσβαλλόμενη»), η οποία ανακάλεσε την υπ’ αριθμ. 108/2021 (ορθή Επανάληψη) απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και δη κατά το μέρος που αφορά στην ανάδειξη της προσφεύγουσας ως προσωρινής αναδόχου του προκείμενου διαγωνισμού, ήτοι της προμήθειας της Ομάδας Α΄ του διαγωνισμού για την εκτέλεση της προμήθειας: «Ελαστικά – Αεροθάλαµοι Οχημάτων & Μηχανημάτων» και με την οποία ανέδειξε προσωρινή ανάδοχο της ως άνω προμήθειας για την ΟΜΑ∆Α Α΄ - Ελαστικά για Βαρέα οχήματα (απορριμματοφόρα φορτηγά), τον οικονομικό φορέα με την επωνυμία …», αποδεχόμενη την τεχνική προσφορά του, καθώς και να ακυρωθεί κάθε συναφής, βλαπτική των εννόμων συμφερόντων της προσφεύγουσας, πράξη ή παράλειψη.