Δ17α/05/119/2009
Τύπος: Αποφάσεις
Έγκριση τεχνικής οδηγίας - προσωρινής προδιαγραφής για την ανακατασκευή βάσεων οδοστρωσίας με ψυχρή ανακύκλωση Οδοστρωμάτων και προσθήκη αφρώδους ασφάλτου και άλλων σταθεροποιητών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΜΕΟ/5078/1971/2009
Εφαρμογή της Προσωρινής Τεχνικής Προδιαγραφής για τη δοκιμαστική τοποθέτηση εγκάρσιων υπερυψωμένων λωρίδων σε οδοστρώματα για μείωση ταχύτητας (SPEED STOPPERS), σύμφωνα με το άρθρο 109 του Κ.Ο.Κ.
ΔΜΕΟ/ο/4063/2012
Έγκριση Τεχνικής Προδιαγραφής Φωτεινών Σηματοδοτών Ρύθμισης Κυκλοφορίας Οχημάτων και Πεζών
ΔΙΠΑΔ/ΟΙΚ/469/2013
Αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής της Ελληνικής Τεχνικής Προδιαγραφής “ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-08-03-00: 2009 ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ”.
ΕΣ/ΤΜ.6/1502/2017
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 234/2017 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι οι εργασίες οδοποιίας - οδοστρωσίας (αποξήλωση πλακοστρώσεων πεζοδρομίων, αποκατάσταση επίστρωσης πεζοδρομίου νησίδας ή πλατείας στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων, αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων ‘αναλογική τιμή σε μια στρώση ασφαλτοτάπητα’, ασφαλτική ισοπεδωτική στρώση μεταβλητού πάχους και ανακατασκευή, επαναφορά οδού από άοπλο σκυρόδεμα πάχους 10 cm) ανέκυψαν, όπως εξάλλου αναφέρεται στα συμπεράσματα της αιτιολογικής έκθεσης που συνοδεύει τον 3ο ΑΠΕ και τεκμηριώνεται από τα λοιπά στοιχεία που προσκομίσθηκαν σχετικώς, από τα πλημμυρικά φαινόμενα και τη μεταβαλλόμενη στάθμη του υδροφόρου ορίζοντα που διαπιστώθηκαν στο παράλιο μέτωπο των οικισμών ..... και…. του Δήμου ….κατά το χρονικό διάστημα από 7.12.2014 έως 13.6.2017. Ειδικότερα, τα γεγονότα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την πρόκληση κατολισθήσεων με καταπτώσεις χωματισμών, τη διεύρυνση του πλάτους των ορυγμάτων εντός των οποίων τοποθετούνται οι αγωγοί και εν τέλει την καταστροφή του οδοστρώματος σε πλάτος μεγαλύτερο του αρχικώς προβλεπόμενου. Άλλωστε, η εργασία με ΝΤ2 «Αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων υπογείων δικτύων», η οποία είχε ήδη περιληφθεί στον 1ο Α.Π.Ε. και συνεπώς δεν συνιστά εργασία που περιλαμβάνεται το πρώτον στην 1η συμπληρωματική σύμβαση, ήταν οικονομικότερη λόγω του πάχους της χρησιμοποιούμενης στρώσης ασφαλτοτάπητα από την αρχικώς προβλεφθείσα «Αποκατάσταση ασφαλτικών οδοστρωμάτων στις θέσεις ορυγμάτων δικτύων» με ΑΤ 19, δεδομένου ότι προέκυψε μετά από αναλογική μείωση της τιμής του ως άνω άρθρου. Τέλος, όλες οι ανωτέρω εργασίες είναι απολύτως αναγκαίες για την αποκατάσταση του οδοστρώματος, ώστε το έργο «Kατασκευή εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης, αντλιοστασίων και καταθλιπτικών αγωγών των οικισμών ….και…. του Δήμου …» να ολοκληρωθεί με ασφάλεια για τους χρήστες του οδικού δικτύου των δυο ως άνω παράλιων οικισμών. Συνεπώς, συντρέχουν και για την ως άνω κατηγορία εργασιών απρόβλεπτες περιστάσεις που δικαιολογούν την κατάρτιση συμπληρωματικής σύμβασης.Ανακαλεί την 234/2017 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕλΣυν/Τμ.7/55/2012
Συμπληρωματικές-συμβάσεις-Προμήθεια ασφάλτου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προεκτεθείσες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι δεν συντρέχουν στην προκειμένη περίπτωση, οι προβλεπόμενες στο νόμο προϋποθέσεις, για τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης(...)Κατ’ επέκταση, τακτοποιείται μη νόμιμα με την υπό κρίση συμπληρωματική σύμβαση και η αύξηση της δαπάνης της ασφάλτου (21.930,30 ευρώ), η οποία οφείλεται στις συμπληρωματικές εργασίες της ασφαλτικής προεπάλειψης και ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας επιφάνειας 5.737,1μ2, εφόσον οι εργασίες αυτές δεν συνδέονται, όπως προεκτέθηκε, με κάποιο απρόβλεπτο γεγονός, αλλά αφορούν σε βελτίωση της ποιότητας του ήδη εκτελεσθέντος έργου. Αντιθέτως, η κάλυψη της δαπάνης προμήθειας ασφάλτου των ασφαλτικών εργασιών του 1ου Α.Π.Ε. (8.609,70 ευρώ), είναι νόμιμη, καθόσον κατά τα εκτεθέντα στην προηγούμενη σκέψη της παρούσας, ελλείψει ειδικότερης συμβατικής ρύθμισης, νομίμως καταβάλλεται στη φερόμενη ως δικαιούχο του επίμαχου χρηματικού εντάλματος η δαπάνη των απολογιστικών εργασιών, η οποία αντιστοιχεί στην αξία της ασφάλτου που χρησιμοποιήθηκε για την εκτέλεση του έργου, έστω και αν αυτή υπερβαίνει το ποσό της από 13.8.2010 σύμβασης, δεδομένου ότι η δαπάνη αυτή αποδεικνύεται - και κατά το υπερβάλλον ποσό - από τα σχετικά παραστατικά στοιχεία (βλ. το 29.11.2011 πρωτόκολλο υπολογισμού αξίας ασφάλτου). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη κατά το μέρος που αφορά στην πληρωμή των εργασιών της 1ης Σ.Σ. και στην αύξηση της δαπάνης της ασφάλτου που οφείλεται σ’ αυτές και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα, στο οποίο περιέχεται, μεταξύ άλλων, και μη νόμιμη δαπάνη, δεν πρέπει, για τους λόγους που προεκτέθηκαν, να θεωρηθεί.
ΕλΣυν/Κλιμ.Ε/82/2015
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ:Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης του έργου «Ανακατασκευή του Γηπέδου Ποδοσφαίρου στο Αθλητικό Κέντρο Δήμου … - Άλσος …», διότι μη νομίμως αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό, κατόπιν ανοίγματος των κατατεθεισών οικονομικών προσφορών και της κατάταξης αυτών στον οικείο πίνακα μειοδοσίας, η αναδειχθείσα ως προσωρινή μειοδότρια εργοληπτική επιχείρηση, με την αιτιολογία ότι αν και προσκλήθηκε σχετικά, προσκόμισε ελλιπή τα προβλεπόμενα από το άρθρο 6 της ΕΣΥ στοιχεία (δείγματα, πιστοποιητικά, έγγραφα και βεβαιώσεις). Ειδικότερα, εφόσον στη διακήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση του ελεγχόμενου έργου - που υπερισχύει των όρων της ΕΣΥ και δεσμεύει τόσο την Αναθέτουσα Αρχή όσο και τους διαγωνιζόμενους, δεν έχει γίνει προσθήκη, κατόπιν προηγούμενης έγκρισης από τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, επιπλέον όρων τεχνικής ικανότητας – καταλληλότητας των διαγωνιζομένων, πέραν της εγγραφής τους στην προβλεπόμενη από τη διακήρυξη κατηγορία και τάξη έργων του Μ.Ε.ΕΠ., τα απαιτούμενα από σχετικό άρθρο 6 της ΕΣΥ στοιχεία δεν αποτελούν πρόσθετα δικαιολογητικά τεχνικής ικανότητας – καταλληλότητας, που οι υποψήφιες εργοληπτικές επιχειρήσεις έπρεπε να καταθέσουν κατά τη διαδικασία του διαγωνισμού προς απόδειξη της ικανότητας – καταλληλότητάς τους για την εκτέλεση του ελεγχόμενου έργου, όπως εσφαλμένα υπέλαβε η Αναθέτουσα Αρχή.
ΑΕΠΠ/571/2018
Η αιτούσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ανάκληση ή ακύρωση της διακήρυξης με αριθμό ΔΘΝ1/2018, ειδικά για το Τμήμα 22 (προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού – πλήρες σύστημα ψηφιακής μαστογραφίας) με εκτιμώμενο κόστος 161.290,32 € χωρίς ΦΠΑ. Ζητείται τροποποίηση δύο προδιαγραφών: (α) της απαίτησης για άνοδο με διπλή τροχιά (μία από βολφράμιο), που θεωρείται ξεπερασμένη τεχνολογία, και (β) της αναφοράς στην ψηφιακή στερεοτακτική βιοψία ως «νέας τεχνικής λήψης», αντικαθιστώντας την με τεχνικές τομοσύνθεσης και χρήσης σκιαγραφικών. Επίσης, αιτείται προσθήκη προδιαγραφής για πιστοποίηση ποιότητας από Ευρωπαϊκό Οργανισμό.
ΑΕΠΠ/221/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της διακήρυξης για την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, ιδιαίτερα για μηχανήματα τεχνητού νεφρού, με αριθμό ..., προκειμένου να ματαιωθεί ο διαγωνισμός και να επαναπροκηρυχθεί με νόμιμους όρους σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/24/ΕΕ και τον Νόμο 4412/2016. Επιπλέον, ζητά τη διόρθωση της εκτιμώμενης δαπάνης του τμήματος 1, για τη συμμόρφωση με το άρθρο 6 του ίδιου νόμου, και την τροποποίηση της τεχνικής προδιαγραφής για την απόδειξη της τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας των προσφερόντων, σύμφωνα με το Μέρος II του Παραρτήματος XII της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ.
ΕΑΔΗΣΥ/1347/2023
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση (α) της υπ’ αριθμό [αριθμός] απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής, με την οποία εγκρίθηκε η κατακύρωση του διαγωνισμού, και (β) της ενσωματωμένης σε αυτήν υπ’ αριθμό [αριθμός] απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου, με την οποία εγκρίθηκαν τα Πρακτικά τεχνικής και οικονομικής αξιολόγησης της Επιτροπής του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, η προσφυγή αφορά την απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της προσφεύγουσας ως προς το είδος με α/α 15 «…», με αξία 120.000,00€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η απόρριψη αυτή βασίστηκε σε λανθασμένη ερμηνεία της τεχνικής προδιαγραφής 2 (σχετικά με την ικανότητα του προσφερόμενου αγαθού να διαθέτει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά) και παραβίαζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης, καθώς παρόμοια προϊόντα άλλων υποψηφίων έγιναν αποδεκτά.
ΑΕΠΠ/645/2021
Οι προσφεύγοντες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής με αριθμό 105/2021, η οποία αφορά τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια ειδών βασικής υλικής συνδρομής και τροφίμων στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής» του Ταμείου Βοήθειας προς τους Απορούς (ΤΕΒΑ) 2014-2020, με εκτιμώμενη αξία 2.939.222,56 € χωρίς ΦΠΑ. Συγκεκριμένα, οι προσφεύγοντες κατακρίνουν τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία καθώς και την αποδοχή του πρώτου παρεμβαίνοντα, ενώ ζητούν την προσθήκη βάσεων αποκλεισμού κατά άλλων διαγωνιζόμενων. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει τρόφιμα σε ψύξη και συντήρηση, καθώς και είδη βασικής υλικής συνδρομής (π.χ. σαμπουάν, αφρόλουτρο κ.ά.).