ΔΔΘΕΚΑ Δ 1181621 ΕΞ 2018
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/102/2019
Υποχρέωση ή μη ασφάλισης σκαφών αναψυχής, επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων, καθώς και μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής, τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, κατά το χρόνο που είναι ελλιμενισμένα ή παροπλισμένα.(..)Η προβλεπόμενη στις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 4α του ν. 4256/2014 υποχρέωση ασφάλισης των εν θέματι πλοίων επεκτείνεται και στις περιπτώσεις προσωρινού ελλιμενισμού αυτών, καθώς και όταν βρίσκονται σε όρμο, στα πλαίσια της δραστηριοποίησής τους (ομόφ.).
Ε.2074/2021
Παροχή οδηγιών σχετικά με την αντιμετώπιση ιδιωτικών σκαφών αναψυχής ελλιμενισμένων στη χώρα με σημαία Ηνωμένου Βασιλείου στα οποία υψώνεται Ελληνική σημαία. ΑΔΑ: Ω15Π46ΜΠ3Ζ-ΧΕ3
Δ18Α 5030961/ΕΞ2013
Τροποποίηση της αριθμ. Δ18Α5017560 ΕΞ 2010/22-4-2010 ΑΥΟ (ΦΕΚ 610/Β΄) αναφορικά με τους όρους και προϋποθέσεις για την απαλλαγή από δασμούς και φόρους των καυσίμων που περιέχονται στις κανονικές δεξαμενές των μηχανοκίνητων οχημάτων δημόσιας χρήσης μεταφοράς εμπορευμάτων που εισέρχονται στη χώρα μας από τρίτες χώρες και τον καθορισμό ανώτατης ποσότητας των εν λόγω καυσίμων.
ΝΣΚ/63/2019
Αν μπορεί να εφαρμοσθεί αναλογικά το άρθρο 15 του ν.4541/2018 στη διαδικασία εκμίσθωσης δημόσιου λιγνιτωρυχείου, ώστε το Δημόσιο να δύναται να αποδεχθεί εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, η οποία έχει εκδοθεί από ασφαλιστική επιχείρηση με έδρα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δραστηριοποιείται στη χώρα μας με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και αν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τη Διοίκηση η συγκεκριμένη εγγυητική επιστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν τίθεται θέμα αναλογικής εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 15 του ν.4541/2018 στη διαδικασία εκμίσθωσης δημόσιου λιγνιτωρυχείου δεδομένου ότι η δυνατότητα ασφαλιστικής επιχείρησης, η οποία έχει έδρα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δραστηριοποιείται στη χώρα μας με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στον Κλάδο 15 Εγγυήσεις, να εκδώσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης, παρέχεται ευθέως από τις διατάξεις του ν.4364/2016 και δεν προσκρούει σε απαγορευτική διάταξη νόμου ή περιορισμό από τους όρους των μισθωτικών συμβάσεων. Η ερωτώσα υπηρεσία δεν μπορεί να αποδεχθεί την αναφερόμενη στο ερώτημα εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης των όρων της μισθωτικής σύμβασης, σε αντικατάσταση των ήδη κατεχομένων από την υπηρεσία εγγυητικών επιστολών εκδόσεως πιστωτικού ιδρύματος, δεδομένου ότι η εγγυητική αυτή επιστολή δεν καλύπτει ολόκληρο το χρονικό διάστημα ισχύος της μισθωτικής σύμβασης, ως εξ αυτής απαιτείται για την καλή εκτέλεσή της (ομόφ.).
ΝΣΚ/21/2018
Νομιμοποίηση δικηγόρων που φέρονται ότι εκπροσωπούν υπηκόους τρίτων χωρών στις συναλλαγές τους με τη διοίκηση, όταν δεν υπάρχει ειδική νομοθετική ρύθμιση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις διοικητικές υποθέσεις υπηκόων τρίτων χωρών που αναφέρονται στο ερώτημα [ήτοι α) αιτήσεις για χορήγηση βεβαίωσης περί του αν υφίσταται σε βάρος τους το μέτρο της απαγορεύσεως εισόδου στη χώρα μας ή στον χώρο Σένγκεν, β) αιτήσεις για πληροφόρηση σχετικά με τους λόγους, για τους οποίους αυτοί είναι καταχωρημένοι στον Ειδικό Κατάλογο Ανεπιθύμητων Αλλοδαπών (Ε.Κ.ΑΝ.Α.), γ) αιτήσεις για τη διαγραφή των μέτρων απαγορεύσεως εισόδου που υφίστανται σε βάρος τους και τους έχουν επιβληθεί από τις ελληνικές αρχές, δ) κατάθεση διοικητικών προσφυγών σε περιπτώσεις συλλήψεως - κρατήσεως αλλοδαπών, οι οποίοι εισέρχονται ή διαμένουν παράτυπα στη χώρα μας και για τους οποίους κινείται η διαδικασία της διοικητικής απελάσεως ή επιστροφής τους, κατόπιν σχετικής αποφάσεως και ε) αιτήσεις για παράταση της προθεσμίας προς οικειοθελή αναχώρηση αλλοδαπών που τελούν υπό διοικητική επιστροφή, των οποίων η κράτηση έχει αρθεί], υποχρεούνται οι αστυνομικές υπηρεσίες να συναλλάσσονται με δικηγόρους που τους εκπροσωπούν, συμμορφούμενες, κατ’ αρχάς, με την ΔΙΣΚΠΟ/Φ.18/ΟΙΚ. 11853 από 6-5-2009 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτ/κών, για την νομιμοποίηση δε του δικηγόρου αρκεί, είτε η υπογραφή με την σφραγίδα του δικηγόρου επί των αιτήσεων ή των διοικητικών προσφυγών, που κατατίθενται αρμοδίως για λογαριασμό του εντολέα του και υπό την ιδιότητα του πληρεξουσίου του τελευταίου, είτε, σε περίπτωση προσωπικής επαφής με τις ως άνω αρχές, για την παρακολούθηση διοικητικής υποθέσεως, η επίδειξη της δικηγορικής ταυτότητάς του (από την οποία προκύπτουν το ονοματεπώνυμο και ο αριθμός μητρώου του δικηγορικού συλλόγου στον οποίο ανήκει), καθώς και η προφορική ή γραπτή δήλωσή του ότι είναι πληρεξούσιος του εντολέα, τον οποίο αφορά η υπόθεση. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Πλήρη Ολομέλεια, κατόπιν της υπ' αριθ. 249/2017 γνωμ. της Β' Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.
ΝΣΚ/82/2005
Χορήγηση πιστοποιητικού κεκτημένων δικαιωμάτων σε ιατρούς που ασκούσαν νομίμως τη γενική ιατρική μέχρι τις 31-12-1994 χωρίς τον τίτλο της ειδικότητας της γενικής ιατρικής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Το πιστοποιητικό του άρθρου 22 του Κεφαλαίου Ζ΄ του ΠΔ 84/86 χορηγείται σε όλους ανεξαιρέτως τους ιατρούς, οι οποίοι στις 31-12-1994 ασκούσαν νομίμως στη χώρα μας, χωρίς τίτλο, δραστηριότητες, με την ιδιότητα του γενικού ιατρού, ανεξαρτήτως του εάν κατέχουν ή κατείχαν θέση ή αν είναι ή ήταν συμβεβλημένοι με δημόσιους φορείς. β) Δεν υφίσταται, βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, υποχρέωση να αποδοθεί η ίδια αξία στο πιστοποιητικό αυτό και στον τίτλο της ειδικότητας της γενικής ιατρικής. Τυχόν όμως διαφοροποίηση των κατεχόντων το ανωτέρω πιστοποιητικό, έναντι όσων κατέχουν τίτλο ειδικότητας, δεν μπορεί να θίξει την απρόσκοπτη, εκ μέρους τους άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος, με την ιδιότητα του ιατρού γενικής ιατρικής.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/26/2018
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, τα αντικείμενα των συναφθεισών συμβάσεων είναι ομοειδή, καθ’ ότι συνίστανται σε εργασίες συντήρησης και επισκευής ελαστικών προσκρουστήρων, οι οποίες εκτελέστηκαν από τον ίδιο ανάδοχο, εντός του χώρου ευθύνης του αναθέσαντος αυτές νομικού προσώπου, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Η ανωτέρω κρίση δεν αίρεται ούτε ως εκ της αναφοράς των μεταγενέστερων ΔΤΥ/Σ13/3435/20.11.2017 και ΔΤΥ/Σ13/3523/28.11.2017 εγγράφων των αναπληρωτών Προϊσταμένων της Δ.Τ.Υ. του Δ.Λ.Τ.Ν.Δ. περί «μοναδικότητας και ομοειδών εργασιών» στο ότι, κατά το εν λόγω έτος, δεν έλαβε χώρα, ως προς καθένα από τα δύο αντίστοιχα ανατεθέντα αντικείμενα, καμία παρόμοια συντήρηση «στην συγκεκριμένη κατηγορία προσκρουστήρων» οι οποίοι «λόγω των γεωμετρικών τους χαρακτηριστικών εξυπηρετούν συγκε-κριμένες κατηγορίες σκαφών» ούτε ως εκ της προεκτεθείσας μη πλήρους ταύτισης των εξωτερικών γνωρισμάτων των υλικών αντικειμένων των εργασιών (προσκρουστήρων), αφού από τις οικείες εγκριθείσες μελέτες προκύπτει κοινή φύση εργασιών, οι οποίες κατατείνουν στην παραγωγή του ίδιου αποτελέσματος, δηλαδή τη συντήρηση, επισκευή και επανατοποθέτηση παρόμοιων αντικειμένων (προσκρουστήρων) προς εξυπηρέτηση της ασφαλούς προσέγγισης (και πλαγιο-δέτησης) πλοίων σε χώρο λιμένος. Επομένως, οι υπό κρίση συμβάσεις συνιστούν προϊόν μη νόμιμης κατάτμησης, καθόσον η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη αυτών (20.000 Χ 2 = 40.000 ευρώ) υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ, μέχρι το οποίο επιτρέπεται η χωρίς επίκληση άλλου ειδικού προς τούτο λόγου απευθείας ανάθεση υπηρεσιών και, ως εκ τούτου, για τη νόμιμη ανάθεση αυτών θα έπρεπε να είχε διενεργηθεί διαγωνισμός.
ΕΣ/ΤΜ.6/1321/2018
Προμήθεια οργάνων και εξοπλισμού παιδικών χαρών:Αίτηση ανάκλησης της 10/2018 Πράξης του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου :Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι η απόφαση της αναθέτουσας αρχής να μην υποδιαιρέσει την επίμαχη προμήθεια σε τμήματα ανά παιδική χαρά ή γεωγραφικό διαμέρισμα, αιτιολογείται επαρκώς, όπως βασίμως προβάλλεται με την υπό κρίση αίτηση. Τούτο διότι οι δέκα τρεις (13) παιδικές χαρές του Δήμου, ανεξάρτητα από τη γεωγραφική τους χωροθέτηση, αποτελούν ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα χώρων άθλησης και ψυχαγωγίας, για την ομοιόμορφη διαμόρφωση του οποίου, με ομοειδή εξοπλισμό, απαιτείται ενιαίος συντονισμός του προσωπικού και των εργασιών των επιμέρους τμημάτων, προκειμένου να επιτευχθεί η εμπρόθεσμη και προσήκουσα εκτέλεση της σύμβασης, που αποβλέπει στη δημιουργία σύγχρονων χώρων ψυχαγωγίας για το σύνολο των παιδιών των δημοτικών διαμερισμάτων του Δήμου και στην ασφαλή λειτουργία των χώρων αυτών, ενόψει και των θεσπιζόμενων από την οικεία νομοθεσία αυστηρών προδιαγραφών. Συνεπώς, η ενιαία δημοπράτηση της επίμαχης προμήθειας χωρίς την πρόβλεψη δυνατότητας υποβολής προσφοράς για τμήμα μόνο των ζητουμένων ειδών δεν συνιστά εν προκειμένω κακή χρήση της διακριτικής ευχέρειας της αναθέτουσας αρχής, ενόψει μάλιστα και του όρου του άρθρου 2.2.8 της διακήρυξης (βλ. σκέψη 4.Γ), βάσει του οποίου οι φορείς που τυχόν δεν δραστηριοποιούνται στην εμπορία του συνόλου των ειδών, δύνανται να υποβάλουν προσφορά στηριζόμενοι στις ικανότητες άλλων φορέων (πρβλ. Ε.Σ. Τμ. VI 528/2018) Ανακαλεί τη 10/2018 Πράξη του Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο
ΕλΣυν.Τμ.6/1788/2013
Προμήθεια αναλώσιμου υλικού ιατρικών συσκευών μηχανών: επιδιώκεται η ανάκληση της 22/2013 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα παραπάνω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι:Α) Μη νομίμως, σύμφωνα με τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο, συγκροτήθηκαν, με γνώμονα τις δύο επιμέρους κατηγορίες των προς προμήθεια ειδών, δύο Επιτροπές διενέργειας του διαγωνισμού και δύο Επιτροπές ενστάσεων και προσφυγών, ήτοι άλλες για τις αντλίες ενδοφλέβιας έγχυσης και άλλες για τους αναλυτές αερίων αίματος, και μόνο για τη διενέργεια του συγκεκριμένου διαγωνισμού και όχι παγίως και με ετήσια διάρκεια.(..)Β) Τα τιθέμενα στη συγκεκριμένη διακήρυξη (Παράρτημα Ε΄ της διακήρυξης, Ομάδες Β΄) κριτήρια με τίτλο «Εμπειρία από προηγούμενη συνεργασία» για τις αντλίες-συσκευές με συντελεστή βαρύτητας 5% και «Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλάδος, προηγούμενη εμπειρία στη διάθεση παρόμοιου υλικού σε άλλα Νοσοκομεία και ποιότητας προηγούμενης συνεργασίας με το Νοσοκομείο μας» για τους αναλυτές-αναλώσιμα με συντελεστή βαρύτητας 10%, κατά την άποψη που επικράτησε, ορθώς χρησιμοποιήθηκαν ως κριτήρια ανάθεσης, καθόσον τα εν λόγω κριτήρια συνάπτονται άρρηκτα με τον τρόπο παροχής των συγκεκριμένων προς ανάθεση προμηθειών, και μάλιστα την ποιοτική εκτέλεσή τους, και επομένως είναι πρόσφορα για τον έλεγχο της καταλληλότητας των υποψηφίων, βάσει των επαγγελματικών και τεχνικών τους γνώσεων και ικανοτήτων(...)Γ) Ο επίμαχος διαγωνισμός προκηρύχθηκε και διενεργήθηκε κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 2 περ. β΄ του π.δ/τος 118/2007 και του άρθρου 4 παρ. 3 του ν. 2955/2001, χωρίς να αναφέρεται η προϋπολογισθείσα δαπάνη εκάστου προκηρυσσόμενου είδους, με αποτέλεσμα, να καθίσταται ανέφικτος και ο έλεγχος των προσφερθεισών τιμών, καθώς και των τιμών κατακύρωσης, ως προς την μη υπέρβαση της προϋπολογισθείσας για κάθε είδος δαπάνης, κατά ποσοστό ανώτερο του 10%, αλλά και ο υπολογισμός του ποσού της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής.(..)Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, πρέπει η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης να γίνει εν μέρει δεκτή και η προσβαλλόμενη πράξη του Κλιμακίου να ανακληθεί κατά το μέρος που έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του αιτούντος νοσοκομείου και της εταιρείας ... Α.Ε. για την προμήθεια των ειδών «συσκευή παρεντερικής διπλής χορήγησης υγρών διαλυμάτων/φαρμάκων» (κωδικός 00F825) και «συσκευή παρεντερικής διπλής χορήγησης νιτρωδών/φωτοευαίσθητων φαρμάκων» (κωδικός 00L218) (με παραχώρηση των σχετικών αντλιών), υπό την προϋπόθεση που τίθεται στη VII σκέψη...Για τους λόγους αυτούς Δέχεται εν μέρει την κρινόμενη αίτηση ανάκλησης.Ανακαλεί εν μέρει την 22/2013 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/94/2017
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τη νομική σκέψη που παρατέθηκε, πρέπει να γίνουν δεκτά τα ακόλουθα: Όπως προκύπτει από τον Ο.Ε.Υ. του Δήμου, το σύνολο των επίμαχων εργασιών εμπίπτει στα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες του προσωπικού του, συγκεκριμένα του Τμήματος Διαχείρισης και Συντήρησης Υποδομών που υπάγεται στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας, ενώ το αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης, που συνίσταται σε συνήθεις εργασίες συντήρησης και βελτίωσης των υφισταμένων μεταλλικών εγκαταστάσεων σε κτίρια και κοινόχρηστους χώρους του Δήμου, δεν μπορεί να θεωρηθεί εξειδικευμένου τεχνικού περιεχομένου, ώστε να απαιτείται προσωπικό με ιδιαίτερη εμπειρία και γνώσεις για τη διεκπεραίωσή τους. Περαιτέρω, δοθέντος ότι οι εν λόγω εργασίες δεν είναι έκτακτες και μπορούν με κατάλληλο προγραμματισμό να πραγματωθούν σε βάθος χρόνου, το υπηρετούν προσωπικό στη αρμόδια Υπηρεσία, αποτελούμενο από 9 υπαλλήλους με ειδικότητα Τεχνικού και 18 υπαλλήλους εργάτες γενικών καθηκόντων (προς υποβοήθηση των Τεχνικών), κρίνεται επαρκές για την κάλυψη του συνόλου των εργασιών. Εξ άλλου, ούτε οι ειδικότερες εργασίες που έλαβαν χώρα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο ..., συνιστάμενες σε επισκευή των κιγκλιδωμάτων περίφραξης και συγκεκριμένα σε «γύρισμα των κιγκλιδωμάτων στην απόληξή τους για την αποφυγή ατυχημάτων» σύμφωνα με το προαναφερθέν απαντητικό έγγραφο του Δήμου, είναι ειδικής φύσης και δεν απαιτούν ειδικές γνώσεις σιδηρουργού. Ο δε ισχυρισμός το Δήμου περί έλλειψης συσκευής ηλεκτροσυγκόλλησης πρέπει να απορριφθεί, καθώς δεν αποδεικνύεται αν και κατά πόσον η ανάθεση των σχετικών εργασιών σε ιδιώτες εξυπηρετεί πληρέστερα την αρχή της οικονομικότητας από την ενδεχόμενη αγορά του εξοπλισμού αυτού, δοθέντος μάλιστα ότι οι εργασίες αυτές θεραπεύουν πάγιες ανάγκες συντήρησης των υποδομών του Δήμου. Επομένως η εκτέλεση των παραπάνω εργασιών ανατέθηκε σε ιδιώτη κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, όπως βασίμως προβάλλει ο αναπληρωτής Επίτροπος.