ΔΕΑΦ Α 1060761/2017
Τύπος: Αποφάσεις
Έννοια του καθαρού εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες αλλοδαπής προέλευσης
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
1118853/2017
Εκπτώσεις από το φορολογητέο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες αλλοδαπής προέλευσης (ΑΔΑ:646Γ46ΜΠ3Ζ-ΒΣΛ)
ΠΟΛ.1109/2017
Εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 (χαρακτηρισμός εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες).(ΑΔΑ:ΩΘΟΤΗ-ΛΛ2)
ΔΕΑΦ Β 1065393/2018
Φορολογική μεταχείριση του εισοδήματος που προκύπτει κατά τη λήξη ομολόγων χωρίς τοκομερίδια (zero coupon) ημεδαπής και αλλοδαπής προέλευσης ΑΔΑ: ΩΣΝΦ46ΜΠ3Ζ-Μ4Ζ
ΔΕΔ/Αθ/362/2025
Η απόφαση 362/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την αποδοχή της ενδικοφανούς προσφυγής ενός φυσικού προσώπου και την ακύρωση της Πράξης Εκτιμώμενου Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2019. Η φορολογική αρχή είχε προσδιορίσει κύριο φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης (συνολικά 21.575,80€) με βάση εισοδήματα από μισθωτές υπηρεσίες στη Ρουμανία. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι ήταν φορολογικός κάτοικος Ρουμανίας το 2019, προσκομίζοντας πιστοποιητικό φορολογικής κατοικίας, άδειες παραμονής και στοιχεία εργασίας. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο προσφεύγων ήταν φορολογικός κάτοικος Ρουμανίας και, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4172/2013 και τη Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας Ελλάδας-Ρουμανίας, δεν φορολογείται στην Ελλάδα για εισόδημα αλλοδαπής προέλευσης.
ΔΕΔ/Αθ/343/2025
Η απόφαση 343/17-02-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως απαράδεκτης, διότι κατέστη άνευ αντικειμένου. Η προσφεύγουσα αμφισβητούσε πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου για το φορολογικό έτος 2023, ισχυριζόμενη ότι το τεκμαρτό καθαρό εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (€13.694,52) υπολογίστηκε εσφαλμένα, καθώς δεν μειώθηκε από το εισόδημα μισθωτής εργασίας αλλοδαπής προέλευσης (€39.779,94), σύμφωνα με το άρθρο 28Β του ΚΦΕ. Μετά την υποβολή της προσφυγής, η Φορολογική Διοίκηση προέβη σε επανεκκαθάριση της δήλωσης, συνυπολογίζοντας το εισόδημα αλλοδαπής προέλευσης. Ως αποτέλεσμα, δεν προσδιορίστηκε ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος και η τελική οφειλή της προσφεύγουσας μειώθηκε από €10.719,29 σε €6.307,98, οδηγώντας στην ικανοποίηση του αιτήματος και την απόρριψη της προσφυγής.
Ε.2041/2023
Φορολογική μεταχείριση αποζημίωσης αλλοδαπής προέλευσης, που εισπράττει φορολογικός κάτοικος Ελλάδας, λόγω διακοπής της σχέσεως εργασίας. Παροχή οδηγιών για τον τρόπο αναγραφής στο έντυπο Ε1, την βεβαίωση και την απόδοση του φόρου εισοδήματος που αναλογεί.
ΝΣΚ/70/2021
Φορολογική μεταχείριση της αποζημίωσης που καταβάλλει το Ευρωκοινοβούλιο στους Έλληνες Ευρωβουλευτές.(...)Α) Οι αποζημιώσεις που λαμβάνουν οι Ευρωβουλευτές από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ορθώς αντιμετωπίζονται ως εισόδημα από μισθωτή υπηρεσία αλλοδαπής προέλευσης και ότι, συνακόλουθα, ορθώς επιβάλλεται σε αυτές ειδική εισφορά αλληλεγγύης (ομόφωνα). Β) Τα γενόμενα δεκτά από την υπ’ αριθμ. 2465/2018 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, περί της έννοιας του φόρου εισοδήματος Ελλάδας έναντι του οποίου παρέχεται η πίστωση του φόρου αλλοδαπής, δεν εφαρμόζονται για τον φόρο υπέρ των Κοινοτήτων που παρακρατείται από την αποζημίωση των Ευρωβουλευτών από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (κατά πλειοψηφία).
ΠΟΛ 1126/2014
Παράταση προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2014 των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 του ν.2238/1994(Ο.Ε, ΕΕ, κ.λπ.) καθώς και των οριστικών δηλώσεων από μισθωτές υπηρεσίες και από ελευθέρια επαγγέλματα
ΔΕΔ/Αθ/91/2025
Η Απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) 91/2025 αφορά τη μερική αποδοχή της ενδικοφανούς προσφυγής ενός φυσικού προσώπου κατά πράξεων προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για τα φορολογικά έτη 2017 και 2018. Η ΔΕΔ απέρριψε τους κύριους ισχυρισμούς του προσφεύγοντος περί παραγραφής του δικαιώματος καταλογισμού για το 2017 και χαρακτήρισε ορθό τον προσδιορισμό εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα. Ωστόσο, η ΔΕΔ έκρινε ότι οι καταβολές τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου από την ανώνυμη εταιρεία δεν αποτελούν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες. Επίσης, απάλειψε ποσά από την προσαύξηση περιουσίας του 2017 (€60.000) ως γνωστής προέλευσης (χρηματική διευκόλυνση) και μείωσε την προσαύξηση του 2018 αναγνωρίζοντας καταθέσεις μετρητών του ιδίου σε μηχανήματα ΚΑΣ. Κατόπιν της μερικής αποδοχής, τροποποιήθηκαν οι προσβαλλόμενες πράξεις και μειώθηκε το συνολικό καταλογιζόμενο ποσό.
ΑΕΔ/33/1999
Εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες:..αποτελεί εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, υποκείμενο σε φόρο εισοδήματος, και το χρηματικό ποσό που καταβάλλεται ως αποζημίωση δυνάμει δικαστικής αποφάσεως σε μισθωτό ή συνταξιούχο, λόγω παράνομης παραλείψεως προαγωγής του, κατά το μέρος που αντιστοιχεί στις αποδοχές τις οποίες, αν είχε προαχθεί, θα δικαιούτο και θα εισέπραττε, πλέον των όσων εισέπραξε. Διότι η παροχή αυτή, ανεξάρτητα από το χαρακτήρα της ως αποζημιώσεως από αδικοπραξία (άρθρο 914, 71 ΑΚ ή 105, 106 Εισ. Ν.Α.Κ.) πάντως δεν παύει να αποτελεί, στην πραγματικότητα, εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες με την έννοια που δίδεται από την προπαρατεθείσα φορολογικού δικαίου διάταξη, εφόσον οφείλεται εξαιτίας της παροχής μισθωτών υπηρεσιών και επιδικάστηκε στο μισθωτό (ή συνταξιούχο) ως ζημία ένεκα της απώλειας εισοδημάτων από την προσφορά των μισθωτών υπηρεσιών του, τα οποία φορολογούνται με βάση την εν λόγω διάταξη, ενώ, εκ τρίτου, δεν προβλέπεται από την διάταξη αυτήν ή άλλη διάταξη νόμου απαλλαγή της αποζημίωσης που λαμβάνει τη θέση των οφειλόμενων αποδοχών (ή σύνταξης) που παρανόμως δεν καταβλήθηκαν. Επομένως η αμφισβήτηση που προέκυψε μεταξύ της υπ’αριθμ. 2236/1999 αποφάσεως της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και της υπ’αριθμ. 96/1990 αποφάσεως του Α’ Τμήματος του Αρείου Πάγου ως προς την έννοια της διατάξεως του άρθρου 40 παρ. 1 του Ν.Δ. 3323/1955 πρέπει να αρθεί υπέρ της γνώμης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο διατακτικό.