Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΑΦΒ1139451 ΕΞ2018

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4172/2013

«Ζημία που προκύπτει για επιχείρηση από την εκκαθάριση εταιρείας στην οποία συμμετέχει.»(ΑΔΑ:ΩΤ4146ΜΠ3Ζ-3ΑΥ)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ε.2182/2019

Φορολογική μεταχείριση πώλησης συμμετοχών με ζημία ή εκκαθάρισης αλλοδαπής εταιρείας, στην οποία συμμετέχει ημεδαπή εταιρεία, με ζημία ΑΔΑ:ΩΝΡ346ΜΠ3Ζ-Β08


ΔΕΑΦ Β΄1095069 ΕΞ 2016

ΘΕΜΑ: Υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος ανώνυμης εταιρείας που τέθηκε σε εκκαθάριση και στη συνέχεια αναβίωσε.ΑΔΑ: 795ΠΗ-ΖΕΙ


ΝΣΚ/391/2006

Μετασχηματισμός επιχειρήσεων - Φορολογία εισοδήματος Ν.Π. - Απώλεια κεφαλαίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η χρεωστική διαφορά (ζημία) που προκύπτει από την ακύρωση ιδίων μετοχών, που αποκτώνται λόγω συγχώνευσης, κατά τις διατάξεις του Ν 2166/1993, αναγνωρίζεται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της απορροφώσης εταιρείας.


ΝΣΚ/473/2005

Ανάκληση άδειας λάντζας, λόγω εκλείψεως των προϋποθέσεων χορηγήσεώς της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ενόψει των διατάξεων των άρθρων 3 παρ.7 και 23 παρ.3α του υπ’ αριθμ. 17/1997 Γενικού Κανονισμού Λιμένα (Γ.Κ.Λ.), η αρμόδια λιμενική αρχή υποχρεούται να προβεί σε ανάκληση της άδειας λάντζας που χορηγήθηκε σε πλοίο συμπλοιοκτησίας, σε περίπτωση κατά την οποία διαπιστώνεται ότι ένας εκ των συμπλοιοκτητών, μετά τη χορήγηση της άδειας λάντζας, συμμετέχει σε επιχείρηση εκμεταλλεύσεως μεταφορικών μέσων, ασχέτως του ποσοστού συγκυριότητάς του στο πλοίο στο οποίο χορηγήθηκε η άδεια λάντζας, που αποτελεί και τη μερίδα της συμμετοχής του στη συμπλοιοκτησία και ασχέτως της κατηγορίας του μεταφορικού μέσου το οποίο εκμεταλλεύεται η επιχείρηση στην οποία συμμετέχει.


ΔΕΑΦ Β 1155600 ΕΞ 2016

Διευκρινίσεις σχετικά με την υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος από αλλοδαπό νομικό πρόσωπο χωρίς μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα το οποίο συμμετέχει σε ημεδαπό νομικό πρόσωπο.(ΑΔΑ:6ΡΠΘΗ-ΘΕ7)


ΔΕΔ/Θεσ/793/2025

Η απόφαση 793/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ανώνυμης εταιρείας κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α. για το φορολογικό έτος 2018. Ο έλεγχος μείωσε τη δηλωθείσα ζημία κατά 15.687,50 € και επέβαλε Φ.Π.Α. 2.039,38 € πλέον προστίμου, λόγω μη αναγνώρισης δαπανών και αντίστοιχου Φ.Π.Α. από δύο εικονικά φορολογικά στοιχεία που αφορούσαν αγορά αμυγδάλων. Τα στοιχεία αυτά εκδόθηκαν από επιχείρηση (


ΝΣΚ/519/2011

Δυνατότητα της Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Ε.Ε. Αθηνών να συναινέσει στην εξάλειψη υποθηκών που έχει εγγράψει σε δύο ακίνητα της, υπό ασφαλιστική εκκαθάριση, ανώνυμης ασφαλιστικής εταιρείας.(...)Η Δ.Ο.Υ. Φ.Α.Ε.Ε. Αθηνών δεν δύναται να συναινέσει στην εξάλειψη των υποθηκών που έχει εγγράψει σε ακίνητα ασφαλιστικής εταιρείας, της οποίας ανακλήθηκε οριστικά η άδεια σύστασης και λειτουργίας και τέθηκε σε ασφαλιστική εκκαθάριση, καθόσον, κατά το χρόνο εγγραφής των υποθηκών, δεν είχαν τηρηθεί οι προβλεπόμενες από το άρθρο 9 παρ.2 του ν.δ/τος 400/1970 διατυπώσεις δημοσιότητας και δη σημείωση στα οικεία βιβλία του Υποθηκοφυλακείου της υπουργικής απόφασης με την οποία δεσμεύτηκε το σύνολο της περιουσίας της ασφαλιστικής επιχείρησης και χαρακτηρίστηκε ασφαλιστική τοποθέτηση. (ομοφ.)(...)


ΝΣΚ/150/2019

Εάν μέλος Δ.Ε.Π. πλήρους απασχόλησης στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.), δύναται να είναι εταίρος και να συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μέλος Δ.Ε.Π. της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.) πλήρους απασχόλησης, δεν μπορεί να είναι εταίρος και να συμμετέχει στο Διοικητικό Συμβούλιο Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ομόφ.).


ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/79/2013

Αύξηση μετοχικού Κεφαλαίου ΑΕ.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι προαναφερθείσες δαπάνες των Δήμων ........ και .... για τη συμμετοχή τους στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας «....» κρίνονται ως μη νόμιμες, διότι η φερόμενη ως δικαιούχος αναπτυξιακή εταιρεία της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης .... δεν προκύπτει ούτε ότι είχε προσαρμόσει έως τις 31.12.2010 το καταστατικό της στις διατάξεις περί των επιχειρήσεων Ο.Τ.Α. του ν. 3463/2006, οι οποίες εφαρμόζονται αναλογικά, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω υπό τη σκέψη ΙΙ και στις ανώνυμες εταιρείες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, αλλά ούτε ότι είχε ληφθεί έως 31.12.2010 νομίμως η σχετική απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου περί μετατροπής της σε ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α. ή λύσης της, προκειμένου να δύναται να συνεχίσει να λειτουργεί νομίμως έως τη λήξη της διαδικασίας μετατροπής ή λύσης της, όχι όμως πέραν της 30ής.9.2012. Συνεπώς, η εταιρεία έχει λυθεί αυτοδικαίως από τις 30.12.2010 και θα έπρεπε να έχει τεθεί σε εκκαθάριση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.1 του άρθρ. 269 του ν. 3463/2006, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την αναπτυξιακή εταιρεία ότι οι διατάξεις του Κ.Δ.Κ. δεν τυγχάνουν εφαρμογής στα νομικά πρόσωπα που ιδρύθηκαν από τις πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, θα πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα. Βάσιμος δε κρίνεται και ο τέταρτος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου περί παράληψης έγκρισης της οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας της εταιρείας από τα Δημοτικά Συμβούλια των συμμετεχόντων Δήμων, καθώς στη διαδικασία συμμετοχής Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού σε επιχείρηση οποιασδήποτε μορφής, απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 253 του ν. 3463/2006, πέραν της αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου περί συμμετοχής, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του και προηγούμενη σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας, η οποία σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου 5 της Υ.Α. 43886/3.8.2007, θα πρέπει να έχει εγκριθεί προηγουμένως από το Δημοτικό Συμβούλιο του οικείου Δήμου, προκειμένου να προσδιοριστεί και να αναληφθεί η καθαρή περιουσία της επιχείρησης, καθώς και η ευθύνη του Ο.Τ.Α. που συμμετέχει στην επιχείρηση, η οποία περιορίζεται κατά το τμήμα της συμμετοχής του στο κεφάλαιο αυτής.

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.7/33/2013


ΝΣΚ/144/2000

Προβληματικές επιχειρήσεις. Ειδική εκκαθάριση. Διοικητικές άδειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Πράσινος, Νομικός Σύμβουλος Στο πλαίσιο της διαδικασίας του άρθρου 46α του Ν.1892/90, στον πλειοδότη-αγοραστή μεταβιβάζονται και οι διοικητικές άδειες που είχαν χορηγηθεί στην υπό εκκαθάριση επιχείρηση, που συνδέονται με τη λειτουργία της, μεταξύ δε αυτών περιλαμβάνεται και η ως άνω ειδική άδεια διενέργειας φορτοεκφορτωτικών εργασιών.