ΔΕΔ/Αθ/260/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 260/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη τη δεύτερη ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από την εταιρεία με επωνυμία «………» και ΑΦΜ «………» στις 17-10-2024. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξεων του Προϊσταμένου του 4ου ΕΛ.ΚΕ. ΑΤΤΙΚΗΣ, που αφορούσαν οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος (ΦΕ 2023) και πράξεις επιβολής προστίμων (ΦΕ 2023 και 2024). Η πρώτη ενδικοφανής προσφυγή είχε απορριφθεί επί της ουσίας με προηγούμενη απόφαση στις 11-2-2025. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4274/2014 και του άρθρου 72 του ΚΦΔ, η άσκηση δεύτερης προσφυγής κατά της ίδιας πράξης είναι απαράδεκτη. Τα νέα στοιχεία που προσκόμισε η εταιρεία με την εν λόγω προσφυγή οδήγησαν μόνο σε συμπληρωματικό έλεγχο, όπου η φορολογική αρχή ενέμεινε στις αρχικές της απόψεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/488/2025
Η απόφαση 488/31.03.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή ενός συνεταιρισμού κατά πολλαπλών πράξεων της φορολογικής διοίκησης. Η προσφυγή στρεφόταν κατά ατομικής ειδοποίησης χρεών, ταμειακών βεβαιώσεων, οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος (ΦΕ 2023) ύψους €26.396,23 και πράξης επιβολής προστίμου €500 (ΦΕ 2024). Η ΔΕΔ έκρινε ότι οι προσβολές κατά των ταμειακών πράξεων ήταν απαράδεκτες, καθώς ανάγονται στο στάδιο διοικητικής εκτέλεσης και επιλύονται με ανακοπή. Επιπλέον, η προσφυγή κατά των πράξεων προσδιορισμού φόρου και προστίμου κρίθηκε εκπρόθεσμη, καθώς υποβλήθηκε μετά την πάροδο της 30ήμερης προθεσμίας από την κοινοποίηση των πράξεων στις 29.10.2024, με αποτέλεσμα την συνολική απόρριψη της ενδικοφανούς προσφυγής.
ΔΕΔ/Θεσ/1079/2025
Η απόφαση 1079/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας ετερόρρυθμης εταιρείας («….. Ε.Ε.») ως απαράδεκτη λόγω εκπρόθεσμης άσκησής της. Η εταιρεία προσέβαλε τρεις πράξεις επιβολής προστίμων (ύψους €100 η καθεμία) της Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου για τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2020, οι οποίες αφορούσαν την εκπρόθεσμη υποβολή καταστάσεων πελατών–προμηθευτών (ΜΥΦ). Παρόλο που η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι οι υποβολές έγιναν εμπρόθεσμα, η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι οι προθεσμίες άσκησης της προσφυγής (οι οποίες έληγαν τον Οκτώβριο, τον Δεκέμβριο του 2024 και τον Ιανουάριο του 2025 αντίστοιχα) είχαν παρέλθει, καθώς η προσφυγή υποβλήθηκε τελικά στις 13/02/2025. Συνεπώς, η προσφυγή απορρίφθηκε, εφαρμόζοντας το άρθρο 72 παρ. 1 του ν.5104/2024.
ΔΕΔ/Αθ/447/2025
Η απόφαση 447, που εκδόθηκε στις 27/02/2025 από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, αφορά την ηλεκτρονική ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου (αρ. 53 Ν. 5104/2024) της Δ.Ο.Υ. Σάμου, ύψους 100 ευρώ, για εκπρόθεσμη αρχική δήλωση Φόρου Εισοδήματος (ΦΕ) του φορολογικού έτους 2017. Ο προσφεύγων υπέβαλε εκπρόθεσμα τη δήλωση στις 27/01/2023 δηλώνοντας τακτικές αποδοχές 1.613,76 ευρώ, με αποτέλεσμα μηδενικό ποσό πληρωμής. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών δέχτηκε την προσφυγή, ακυρώνοντας το πρόστιμο, βάσει του άρθρου 53 παρ. 7γ του ν. 5104/2024, το οποίο ορίζει ότι πρόστιμα δεν επιβάλλονται σε περίπτωση εκπρόθεσμης αρχικής δήλωσης ΦΕ φυσικού προσώπου, από την οποία προκύπτει φόρος προς καταβολή έως 100 ευρώ, εφόσον στην προκείμενη περίπτωση ο φόρος που προέκυψε ήταν μηδενικός.
ΔΕΔ/Θεσ/1103/2025
Η απόφαση (Αρ. 1103/12-06-2025) απορρίπτει ως απαράδεκτη λόγω εκπρόθεσμης άσκησης την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε λυθείσα ανώνυμη εταιρία στις 13/02/2025. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου €100 από τη Δ.Ο.Υ. Ξάνθης για εκπρόθεσμη υποβολή περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. Η αρχική πράξη κοινοποιήθηκε ψηφιακά στις 19/12/2024, ή το αργότερο τέθηκε σε γνώση της εταιρείας στις 24/12/2024. Συνεπώς, η προθεσμία των 30 ημερών έληγε το αργότερο στις 23/01/2025, καθιστώντας την προσφυγή του Φεβρουαρίου εκπρόθεσμη βάσει του άρθρου 72 του Ν 5104/2024.
ΔΕΔ/Αθ/335/2025
Η Απόφαση 335/14-02-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από την προσφεύγουσα εταιρεία στις 25-10-2024. Η εταιρεία ζητούσε την ακύρωση τεσσάρων Προσωρινών Διορθωτικών Προσδιορισμών Φόρου Εισοδήματος/ΦΠΑ και προστίμων των φορολογικών ετών 2018 και 2019, οι οποίοι εκδόθηκαν από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. Λαμίας. Οι πράξεις βασίστηκαν στη διαπίστωση λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 358.000€ για ανύπαρκτες συναλλαγές. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι οι Προσωρινοί Διορθωτικοί Προσδιορισμοί δεν είναι εκτελεστές διοικητικές πράξεις, αλλά προπαρασκευαστικές πράξεις που στερούνται εκτελεστότητας, επομένως η προσφυγή κατά αυτών είναι απαράδεκτη βάσει του Ν. 5104/2024.
ΔΕΔ/Αθ/538/2025
Η απόφαση 538/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή, η οποία υποβλήθηκε στις 19-11-2024. Η προσφυγή στρεφόταν κατά της Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 100,00€, φορολογικού έτους 2019, που εκδόθηκε από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. ΛΑΜΙΑΣ στις 2/10/2024. Το πρόστιμο είχε επιβληθεί για εκπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής δήλωσης ΦΕφΠ, η οποία αφορούσε την προσθήκη εισοδημάτων από αναρρωτική άδεια. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε την προσφυγή απαράδεκτη, διότι υποβλήθηκε εκπρόθεσμα, μετά την παρέλευση των τριάντα (30) ημερών από την ηλεκτρονική κοινοποίηση της προσβαλλόμενης πράξης στις 2/10/2024.
ΔΕΔ/Θεσ/1035/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά της με αριθμό ..../18-12-2025 πράξης επιβολής προστίμου φορολογικού έτους 2024, που εκδόθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Πρέβεζας. Το πρόστιμο, ύψους 10.000,00€, επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω μη διασύνδεσης του τερματικού POS με τον Φορολογικό Ηλεκτρονικό Μηχανισμό (Φ.Η.Μ.), κατά παράβαση του Ν.5104/2024. Η παράβαση διαπιστώθηκε στις 09/08/2024. Η προσβαλλόμενη πράξη κοινοποιήθηκε στον προσφεύγοντα στις 31/12/2024. Η νόμιμη προθεσμία άσκησης της προσφυγής ήταν 30 ημέρες, και έληγε στις 30/01/2025, αλλά η προσφυγή κατατέθηκε στις 03/02/2025. Λόγω της εκπρόθεσμης άσκησής της, η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή ως απαράδεκτη.
ΔΕΔ/Αθ/410/2025
Η απόφαση 410/2025 απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος (για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019) και Φ.Π.Α. (περιόδου 2018), που εκδόθηκαν από την Δ.Ο.Υ. ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ. Σύμφωνα με τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, οι προσβαλλόμενες πράξεις κοινοποιήθηκαν ηλεκτρονικά στις 09/09/2024 και θεωρήθηκαν νομίμως κοινοποιηθείσες στις 20/09/2024 (μετά την πάροδο 10 ημερών). Η 30ήμερη προθεσμία για την υποβολή της προσφυγής, βάσει του άρθρου 72, παρ. 1 του ν. 5104/2024, έληγε στις 21/10/2024. Επειδή η ενδικοφανής προσφυγή ασκήθηκε εκπρόθεσμα, κρίνεται ως απαράδεκτη και απορρίπτεται.
ΔΕΔ/Θεσ/1271/2025
Η απόφαση 1271/11-07-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που κατατέθηκε στις 19/03/2025. Η προσφυγή στρεφόταν κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου, ύψους 100,00 € η καθεμία, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ξάνθης, για το φορολογικό έτος 2024. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν λόγω εκπρόθεσμης υποβολής τροποποιητικών δηλώσεων πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας, που αφορούσαν λύσεις αστικών μισθώσεων. Η κοινοποίηση των προσβαλλόμενων πράξεων στους φορολογούμενους συντελέστηκε στις 05/02/2025, πράγμα που σήμαινε ότι η καταληκτική ημερομηνία για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής ήταν η 07/03/2025. Δεδομένου ότι η προσφυγή υποβλήθηκε εκπρόθεσμα στις 19/03/2025, απορρίφθηκε βάσει του άρθρου 72 παρ. 1 του Ν.5104/2024.
ΔΕΔ/Αθ/406/2025
Η απόφαση 406/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ, Φόρου Εισοδήματος και επιβολής προστίμων για τις φορολογικές περιόδους 2018, 2019, 2020 και 2024, που εκδόθηκαν από το 3ο ΕΛ.ΚΕ. ΑΤΤΙΚΗΣ. Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητούσε την ακύρωση ή μεταρρύθμιση των πράξεων, ισχυριζόμενη ότι δεν είχε υπαιτιότητα για τη μη προσκόμιση των λογιστικών της αρχείων λόγω παράλειψης του πρώην λογιστή της. Ωστόσο, η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη, διότι κρίθηκε εκπρόθεσμη, καθώς υποβλήθηκε στις 06-11-2024, ενώ η νόμιμη προθεσμία των 30 ημερών (η οποία έληγε στις 29-10-2024, δεδομένου ότι η κοινοποίηση συντελέστηκε στις 28-09-2024) είχε παρέλθει.