ΔΕΔ/Αθ/33/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά της σιωπηρής άρνησης του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής σχετικά με αίτημα μερικής ανάκλησης – τροποποίησης δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος των ετών 2021 και 2022. Ο προσφεύγων ζήτησε να εξαιρεθεί το εισόδημά του από μισθωτή εργασία στο δημόσιο τομέα (ως δικαστικός λειτουργός και Καθηγητής Πανεπιστημίου) και συντάξεις, από την επιβολή ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης (άρθρο 43Α ΚΦΕ), θεωρώντας την εξαίρεση από την απαλλαγή αντισυνταγματική. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απέρριψε την προσφυγή, τονίζοντας ότι τα διοικητικά όργανα οφείλουν να εφαρμόζουν το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ρητά εξαιρεί τα εισοδήματα αυτά από την απαλλαγή για τα εν λόγω φορολογικά έτη. Οι ισχυρισμοί περί αντιθέτου προς το Σύνταγμα κρίθηκαν ότι εμπίπτουν στην αποκλειστική δικαιοδοσία των Δικαστηρίων. Η φορολογική υποχρέωση διαμορφώνεται σε €19.980,65 για το 2021 και €22.087,29 για το 2022.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1019/2015
Απαλλαγή ορισμένων κατηγοριών οντοτήτων που εφαρμόζουν απλογραφικό λογιστικό σύστημα στην τήρηση λογιστικών αρχείων(βιβλίων) από την τήρηση αρχείου αποθεμάτων και τη διενέργεια φυσικής απογραφής.
ΝΣΚ/177/2008
Έκτιση από δικαστική λειτουργό της πειθαρχικής ποινής της προσωρινής παύσης κατά το διάστημα που τελεί σε κατάσταση προσωρινής αργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δικαστική λειτουργός εξέτισε την πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης των πέντε μηνών κατά το διάστημα που τελούσε σε κατάσταση προσωρινής αργίας, ανεξάρτητα από την κοινοποίηση σ αυτήν οιουδήποτε σχετικού εγγράφου του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
ΝΣΚ/188/2008
Δημόσια επιχορήγηση της αεροπορικής μεταφοράς του Τύπου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η δημόσια επιχορήγηση καλύπτει τη διαφορά του αεροπορικού κομίστρου του Τύπου, που διαμορφώνεται σύμφωνα με το τιμολόγιο εμπορευματικής μεταφοράς των επιβατικών αεροπορικών εταιρειών και του ειδικού τιμολογίου που καθορίζεται με την εκάστοτε ισχύουσα ΚΥΑ και βαρύνει τις εκδοτικές επιχειρήσεις.
ΝΣΚ/200/2015
Νομικά ή μη, επιτρεπτή, η πρόοδος προκηρυχθείσας διαδικασίας για την πλήρωση θέσης αναπληρωτή Καθηγητή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι επιτρεπτή η πρόοδος της διαδικασίας προκήρυξης για την πλήρωση της θέσης αναπληρωτή Καθηγητή, ανεξάρτητα από το γεγονός του ότι ο αιτηθείς την εξέλιξη επίκουρος Καθηγητής δεν υπέβαλε υποψηφιότητα για τη θέση αυτή, λόγω αφυπηρέτησής του καταληφθείς από το όριο ηλικίας. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν.ΕλάσσοναΟλομ/476/2016
Επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης συνταξιούχων:Κατά την κρίση του Δικαστηρίου, δεχθέν τα ανωτέρω το δικάσαν Τμήμα ορθώς τις επίμαχες διατάξεις ερμήνευσε και εφήρμοσε, οι δε περί του αντιθέτου, καθ' ερμηνεία του δικογράφου, ισχυρισμοί της αναιρεσείουσας ότι από το συνολικό εισόδημά της πρέπει να αφαιρεθεί φόρος εισοδήματος ΄΄περίπου 20%΄΄ και ότι δεν πρέπει να συνυπολογισθεί, καθώς γράφεται σε χωριστό κωδικό στην φορολογική δήλωση, το εισόδημά της από την πολεμική σύνταξη είναι απορριπτέοι ο πρώτος ως αόριστος, άλλως και σε κάθε περίπτωση αμφότεροι ως νόμω αβάσιμοι. Τούτο διότι, όπως αναπτύχθηκε σε προηγούμενη σκέψη, για τον προσδιορισμό του συνολικού ετήσιου καθαρού εισοδήματος λαμβάνεται υπόψιν το εισόδημα που προέρχεται από κάθε πηγή και υποβάλλεται σε φόρο εισοδήματος, μη συνυπολογιζομένων αποκλειστικώς και μόνο των τυχόν αναδρομικών από προηγούμενα έτη που εισέπραξε ο συνταξιούχος καθώς και του ποσού του ίδιου του ΕΚΑΣ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και μη προβαλλομένου άλλου λόγου αναιρέσεως, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί.
ΕΑΔΗΣΥ/1027/2022
ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ:οι όροι της διακήρυξης που καθορίζουν την εκτιμώμενη αξία της σύμβασης στο ποσό των 58.500 €, το οποίο (δίχως να συνυπολογίζονται και τα πάσης φύσεως λοιπά ποσά περί εύλογου διοικητικού κόστους κλπ. που πρέπει να συμπεριλάβει ο εκάστοτε οικονομικός φορέας στην προσφορά του) υπολείπεται σημαντικά του ελάχιστου (νόμιμου) εργοδοτικού κόστους, ως αυτό διαμορφώνεται από την υπερέχουσα εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία
ΔΕΚ/C-103/1988
1. Το άρθρο 29, παράγραφος 5, της οδηγίας 71/305, από το οποίο τα κράτη μέλη δεν μπορούν να αποκλίνουν ουσιωδώς όταν το μεταφέρουν στο εσωτερικό τους δίκαιο, τους απαγορεύει να θεσπίζουν διατάξεις που προβλέπουν ότι αποκλείονται αυτόματα από τους διαγωνισμούς για τις συμβάσεις δημοσίων έργων ορισμένες προσφορές που καθορίζονται βάσει μαθηματικού κριτηρίου, αντί να υποχρεώνουν τις αναθέτουσες αρχές να ακολουθούν τη διαδικασία εξακριβώσεως κατόπιν ακροάσεως των ενδιαφερομένων, όπως προβλέπεται από την οδηγία. Τα κράτη μέλη μπορούν να επιβάλουν την εξακρίβωση και των προσφορών που φαίνονται υπερβολικά χαμηλές και όχι μόνο των προσφορών που είναι έκδηλα υπερβολικά χαμηλές. Οι διοικητικές αρχές, συμπεριλαμβανομένων των δημοτικών και κοινοτικών αρχών, υποχρεούνται, όπως ακριβώς και τα εθνικά δικαστήρια, να εφαρμόζουν τις διατάξεις του άρθρου 29, παράγραφος 5, της οδηγίας και να μην εφαρμόζουν τις διατάξεις του εθνικού δικαίου που δεν είναι σύμφωνες με αυτές. 2. Σε κάθε περίπτωση που οι διατάξεις μιας οδηγίας είναι, από άποψη περιεχομένου, απηλλαγμένες αιρέσεων και επαρκώς ακριβείς, οι ιδιώτες μπορούν να τις επικαλούνται έναντι του κράτους ενώπιον του εθνικού δικαστηρίου, είτε όταν το κράτος αυτό παραλείπει να μεταφέρει εμπροθέσμως την οδηγία στο εσωτερικό δίκαιο είτε όταν προβαίνει σε πλημμελή μεταφορά της εν λόγω οδηγίας. 'Οταν πληρούνται οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για να μπορούν οι ιδιώτες να επικαλούνται τις διατάξεις μιας οδηγίας ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων, όλα τα όργανα της διοικήσεως, συμπεριλαμβανομένων των οργάνων της αυτοδιοικήσεως, όπως οι δήμοι και οι κοινότητες, υποχρεούνται να εφαρμόζουν τις διατάξεις αυτές.
ΣΤΕ/295/2017
Επιβολή εισφοράς αλληλεγγύης:..δεν αιτιολογείται νομίμως η κρίση του δικάσαντος διοικητικού πρωτοδικείου, που δέχθηκε ότι η ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν. 3986/2011 επιβάλλεται, κατά τις ειδικότερες προβλέψεις της εν λόγω διάταξης, στο εισόδημα που προκύπτει, «ήτοι εισπράττεται», κατά τις διαχειριστικές χρήσεις των ετών 2010 έως και 2014 και «ανεξαρτήτως του χρόνου στον οποίο ανάγεται το συγκεκριμένο εισόδημα», και ότι, συνεπώς, νομίμως εν προκειμένω απετέλεσε (όχι αντικείμενο αλλά) βάση επιβολής της, -πράγμα που δεν αποκλείεται από την απαλλαγή της έκτακτης παροχής από κάθε φορολογική επιβάρυνση, πέραν της αυτοτελούς φορολόγησής της με συντελεστή 25% που προβλέπεται στο εδ. γ της παρ. 9 του άρθρου 5 του ν. 3620/2007-, ποσό της 4ης δόσης της εν λόγω έκτακτης παροχής (ύψους 46.022,54 ευρώ) που εισέπραξε ο προσφεύγων δικαστικός λειτουργός κατά την ένδικη χρήση (2013), χωρίς να ασκεί, εν προκειμένω, επιρροή ο χρόνος, στον οποίο ανάγεται η καταβληθείσα δόση της έκτακτης παροχής. Ως εκ τούτου, δε, η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να αναιρεθεί υπέρ του νόμου, όπως βασίμως προβάλλεται με την κρινόμενη αίτηση... Αναιρεί υπέρ του νόμου την 1138/2016 απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου .., σύμφωνα με το σκεπτικό.
ΝΣΚ/40/20222
Ερωτάται αν είναι νόμιμη η συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, στην περίπτωση που μέλος του συμπεριλαμβάνεται μεν στο Μητρώο των εξωτερικών μελών της Σχολής, ωστόσο είναι Καθηγητής σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) του εξωτερικού, το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στον σχετικό κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με τα ομοταγή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, ενώ έχει συνενωθεί με άλλο Α.Ε.Ι. του εξωτερικού, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στον σχετικό κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π....Η συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, στην περίπτωση που μέλος του συμπεριλαμβάνεται μεν στο Μητρώο εξωτερικών μελών της Σχολής, ωστόσο είναι Καθηγητής σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.), το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στον σχετικό κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με τα αναγνωρισμένα ομοταγή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, δεν είναι νόμιμη εξ αρχής, ανεξαρτήτως της εγγραφής του στο Μητρώο, καθόσον ο εν λόγω Καθηγητής δεν είχε κατά τον χρόνο ορισμού του, ως μέλους του Εκλεκτορικού Σώματος, την, κατά νόμο, ιδιότητα του μέλους αλλοδαπού Α.Ε.Ι., αναγνωρισμένου ως ομοταγούς από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. Ως εκ τούτου, η Γενική Συνέλευση της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. πρέπει, να εισηγηθεί την επικαιροποίηση του Μητρώου των εξωτερικών μελών της Σχολής, κατά το μέρος που αφορά τον συγκεκριμένο Καθηγητή, ώστε με απόφαση της Συγκλήτου, κατόπιν γνώμης της Κοσμητείας, να τροποποιηθεί το Μητρώο αυτό, με τη διαγραφή του ανωτέρω Καθηγητή και, ακολούθως, να προβεί σε νέα συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος ως προς τα εξωτερικά μέλη με βάση το επικαιροποιημένο Μητρώο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4009/2011 (Α`195) και της απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με αριθ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27-01-2017 (Β`225) (ομόφωνα).
ΝΣΚ/40/2022
Ερωτάται αν είναι νόμιμη η συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, στην περίπτωση που μέλος του συμπεριλαμβάνεται μεν στο Μητρώο των εξωτερικών μελών της Σχολής, ωστόσο είναι Καθηγητής σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) του εξωτερικού, το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στον σχετικό κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με τα ομοταγή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, ενώ έχει συνενωθεί με άλλο Α.Ε.Ι. του εξωτερικού, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στον σχετικό κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.(..)Η συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, στην περίπτωση που μέλος του συμπεριλαμβάνεται μεν στο Μητρώο εξωτερικών μελών της Σχολής, ωστόσο είναι Καθηγητής σε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.), το οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται στον σχετικό κατάλογο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. με τα αναγνωρισμένα ομοταγή Α.Ε.Ι. της αλλοδαπής, δεν είναι νόμιμη εξ αρχής, ανεξαρτήτως της εγγραφής του στο Μητρώο, καθόσον ο εν λόγω Καθηγητής δεν είχε κατά τον χρόνο ορισμού του, ως μέλους του Εκλεκτορικού Σώματος, την, κατά νόμο, ιδιότητα του μέλους αλλοδαπού Α.Ε.Ι., αναγνωρισμένου ως ομοταγούς από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. Ως εκ τούτου, η Γενική Συνέλευση της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Ε.Μ.Π. πρέπει, να εισηγηθεί την επικαιροποίηση του Μητρώου των εξωτερικών μελών της Σχολής, κατά το μέρος που αφορά τον συγκεκριμένο Καθηγητή, ώστε με απόφαση της Συγκλήτου, κατόπιν γνώμης της Κοσμητείας, να τροποποιηθεί το Μητρώο αυτό, με τη διαγραφή του ανωτέρω Καθηγητή και, ακολούθως, να προβεί σε νέα συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος ως προς τα εξωτερικά μέλη με βάση το επικαιροποιημένο Μητρώο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4009/2011 (Α`195) και της απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με αριθ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27-01-2017 (Β`225) (ομόφωνα).