×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/142/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η υπ’ αριθμόν 142 απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της ανώνυμης εταιρείας. Το κεντρικό ζήτημα αφορούσε τη μη αναγνώριση προς έκπτωση και επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ ύψους 15.093,91€. Αυτό το ποσό αποτελούσε τη διαφορά μεταξύ του υπολοίπου ΦΠΑ που είχε ληφθεί υπόψη στην έκθεση εκτίμησης των ορκωτών λογιστών κατά την 31.12.2022 (€220.103,13) για την εισφορά της ατομικής επιχείρησης στην Α.Ε., και του υπολοίπου που προέκυψε κατά την οριστική διακοπή της ατομικής επιχείρησης στις 29.07.2023 (€235.197,04). Η ΔΕΔ έκρινε ότι, παρόλο που η εισφορά εμπίπτει στις διατάξεις του ν. 4935/2022, επί της ουσίας πρόκειται για εισφορά σε είδος, χωρίς συνέχεια του ιδίου νομικού προσώπου. Ως εκ τούτου, ορθώς αναγνωρίστηκε μόνο το ποσό που αντιστοιχούσε στην εκτίμηση της καθαρής θέσης για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΙΑΣΦ/Φ3/84/1030550/2014

Ασφαλιστική αντιμετώπιση των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, που είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα του Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών – Λογιστών (Σ.Ο.Ε.Λ.)”

ΙΚΑ/Α20/251/2/2015

Ασφάλιση των Ορκωτών Ελεγκτών-Λογιστών που είναι μέλη του
ΣΟΕΛ, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4254/2014 EΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ. 2
(ΑΔΑ:ΩΔΨ24691ΩΓ-Ε89)

Φ.80000/οικ.12347/576/2014

Γνωστοποίηση των διατάξεων της περ. 3 της Υποπαραγρ. ΙΑ.1, της Παραγράφου ΙΑ του Ν.4254/2014 σχετικά με την ασφάλιση των ορκωτών ελεγκτών-λογιστών που είναι μέλη του ΣΟΕΛ. (ΑΔΑ 6ΞΣΦΛ-ΧΧΓ) 

ΝΣΚ/23/2019

Εάν εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του π.δ. 226/1992, που ορίζουν ως προϋπόθεση για τη σύσταση ελεγκτικής εταιρείας, την υποχρεωτική συμμετοχή δύο τουλάχιστον Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών στη δύναμή της.(...)Από τις ισχύουσες διατάξεις του ν. 4449/2017 προκύπτει σιωπηρή κατάργηση της διάταξης του άρθρου 17 του π.δ. 226/1992 και συνεπώς δεν υφίσταται, πλέον, η προϋπόθεση της υποχρεωτικής συμμετοχής δύο τουλάχιστον Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών στη δύναμη ελεγκτικής εταιρείας, προκειμένου αυτή να λάβει επαγγελματική άδεια λειτουργίας και να εγγραφεί στο Δημόσιο Μητρώο του άρθρου 14. (ομόφ.)


ΝΣΚ/46/2019

Εάν υπό το υφιστάμενο νομοθετικό καθεστώς επιτρέπεται η δημοσίευση Δημόσιας Ανακοίνωσης στην ιστοσελίδα της Ε.Λ.Τ.Ε., η οποία θα αναφέρει επιβληθείσες πειθαρχικές κυρώσεις, καθώς και τα ονόματα των Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών τους οποίους αφορούν οι κυρώσεις.(...)Η Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης & Ελέγχων (Ε.Λ.Τ.Ε.) δύναται να δημοσιοποιήσει πειθαρχικές κυρώσεις και ονόματα πειθαρχικώς τιμωρηθέντων Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών (Ο.Ε.Λ.), μόνον εφόσον κριθεί από τους αποκλειστικώς αρμόδιους προς τούτο, ότι συντρέχουν λόγοι υπέρτερου εννόμου συμφέροντος για τη δημοσίευση αυτή σε σχέση με το δικαίωμα καθενός εκ των ανωτέρω Ο.Ε.Λ., ως υποκειμένου προστασίας των προσωπικών του δεδομένων (ομόφ.).


ΕΛΤΕ/233/13/2023

Τροποποίηση της παρ. Β του Κεφαλαίου 6, περί συγκρότησης Επιτροπής Συνεχούς Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, της υπ’ αρ. 005/2017 κανονιστικής πράξης της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων «Πρόγραμμα συνεχούς εκπαίδευσης των ορκωτών ελεγκτών λογιστών (άρθρο 12 του ν. 4449/2017)» (Β 4352). 


ΝΣΚ/111/2007

Υποχρέωση εκλογής ελεγκτών ανώνυμης εταιρείας από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών. Αντικατάσταση ελεγκτών με απόφαση έκτακτης γενικής συνέλευσης. Διενέργεια ελέγχου συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σε περίπτωση κατά την οποία ανώνυμη εταιρεία υποχρεούται κατά τις κείμενες διατάξεις να εκλέξει τους ελεγκτές της από το Σώμα Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών, η εταιρεία αυτή οφείλει να εκλέξει με την τακτική της γενική συνέλευση όχι απευθείας τους ελεγκτές αλλά ελεγκτική εταιρεία, η οποία θα ορίσει τους ελεγκτές που θα διενεργήσουν τον έλεγχο. Αν στην περίπτωση αυτή η προς έλεγχο εταιρεία εκλέξει απευθείας ελεγκτές, η εκλογή είναι αυτοδικαίως άκυρη και μπορεί να επιληφθεί η έκτακτη γενική συνέλευση και να εκλέξει ελεγκτική εταιρεία, τον έλεγχο δε της συγκεκριμένης εταιρικής χρήσης θα διενεργήσουν οι ελεγκτές που θα ορίσει η ελεγκτική εταιρεία, την οποία εξέλεξε η έκτακτη γενική συνέλευση της εταιρείας ή των εταιρειών.


ΝΣΚ/32/2018

Συμμετοχή ορκωτών ελεγκτών λογιστών σε Επιτροπή Ελέγχου οντότητας δημοσίου συμφέροντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εν ενεργεία ορκωτός ελεγκτής λογιστής, που δεν συμμετείχε στον τακτικό έλεγχο οντότητας δημοσίου συμφέροντος, δύναται να μετέχει ως μέλος της Επιτροπής Ελέγχου αυτής (κατ' άρθρο 44 ν. 4449/2017), εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις των άρθρων 21-26 του νόμου αυτού (πλειοψ.)


ΠΟΛ 1054/2004

"Κοινοποίηση της 208/04 γνωμοδότησης του Ν.Σ.Κ., σχετικά με τη δυνατότητα του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. να χορηγήσει ΑΦΜ και βεβαίωση έναρξης εργασιών Kοινωνίας Kληρονόμων ατομικής επιχείρησης σε περίπτωση που για τη συνέχιση της ατομικής επιχείρησης,δεν συμφωνεί το σύνολο των κληρονόμων, αλλά η πλειοψηφία αυτών."


ΝΣΚ/483/2006

Δυνατότητα α) καταβολής υπολοίπου επιχορήγησης άρθρου 23α Ν 1892/1990, β) αντικατάστασης παγίων επιχείρησης με άλλα, που λειτουργούν σε άλλη επιχείρηση του ίδιου φορέα που δεν έτυχε επιχορήγησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν είναι επιτρεπτή η καταβολή υπολοίπου επιχορήγησης άρθρου 23α Ν 1892/1990 λόγω της παύσης της λειτουργίας της επιχείρησης, που αφορά πριν παρέλθει 10ετία από τη δημοσίευση της ΚΥΑ που διαπίστωσε την ολοκλήρωση του επιχορηγηθέντος επιχειρηματικού σχεδίου. β) Στην έννοια της επιτρεπτής «αντικατάστασης» πάγιων στοιχείων επιχείρησης, που επιχορηγήθηκε κατ’ άρθρα 23α και 23β Ν 1892/1990 αλλά έπαυσε να λειτουργεί, δεν περιλαμβάνεται η λειτουργία αντίστοιχων παγίων στοιχείων (μηχανημάτων) σε άλλη επιχείρηση του ίδιου φορέα, που δεν έτυχε επιχορήγησης.