×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/156/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 156/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός νομικού προσώπου κατά πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ από την Ε' Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής των καταστάσεων φορολογικών στοιχείων πελατών-προμηθευτών (Μ.Υ.Φ.) δ' τριμήνου του φορολογικού έτους 2018. Η προθεσμία υποβολής ήταν η 22/04/2019, ενώ η δήλωση υποβλήθηκε στις 29/09/2020. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι είναι μη κερδοσκοπικός σύλλογος, απαλλασσόμενος από δήλωση φορολογίας εισοδήματος, και ότι η παράβαση οφειλόταν σε παραδρομή και έλλειψη δόλου. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε βάσει των ΠΟΛ 1078/2014 ότι όλα τα νομικά πρόσωπα, ανεξαρτήτως κερδοσκοπικού χαρακτήρα, έχουν υποχρέωση υποβολής Μ.Υ.Φ. Επίσης, η επιβολή του προστίμου του άρθρου 54 του Ν. 4987/2022 αποτελεί δέσμια ενέργεια της φορολογικής αρχής, βασιζόμενη στην αντικειμενική διαπίστωση της παράβασης και δεν απαιτείται η εξέταση δόλου ή υπαιτιότητας. Ως εκ τούτου, το πρόστιμο των 100,00€ επιβεβαιώθηκε.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Θεσ/738/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υπέβαλε ένας δημοτικός εκλογικός συνδυασμός κατά πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω μη υποβολής κατάστασης φορολογικών στοιχείων (Μ.Υ.Φ.) εσόδων. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι, ως νομική οντότητα, δεν είναι υπόχρεος σε υποβολή ΜΥΦ. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η προβλεπόμενη εξαίρεση αφορά μόνο τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος και όχι την υποχρέωση υποβολής ΜΥΦ, η οποία παραμένει βάσει των ΠΟΛ 1022/2014 και ΠΟΛ 1078/2014. Η ΔΕΔ επίσης διόρθωσε τη νομική βάση του προστίμου στο άρθρο 54 του ν. 4987/2022, διατηρώντας το καταλογιζόμενο ποσό στα 100,00€.


ΔΕΔ/Θεσ/822/2025

Η απόφαση 822/12.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υπέβαλε εκλογικός συνδυασμός κατά πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων, για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο, βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/2024, επιβλήθηκε λόγω μη υποβολής Κατάστασης Φορολογικών Στοιχείων (Μ.Υ.Φ./πελατών-προμηθευτών). Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι, ως πολιτική οργάνωση/εκλογικός συνδυασμός, δεν είχε υποχρέωση υποβολής. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι όλες οι νομικές οντότητες, ανεξαρτήτως κερδοσκοπικού χαρακτήρα, υποχρεούνται να υποβάλλουν τις καταστάσεις για συναλλαγές που σχετίζονται με την εκπλήρωση του σκοπού τους, βάσει των ΠΟΛ 1022/2014 και 1078/2014. Καταληκτικά, η οριστική φορολογική υποχρέωση (πρόστιμο 100,00€) επικυρώθηκε.


ΔΕΔ/Θεσ/1183/2025

Η απόφαση 1183 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών του 2025 αφορά την αποδοχή ενδικοφαλούς προσφυγής και την ακύρωση Πράξης Επιβολής Προστίμου 100,00€ για εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2022. Η προσφεύγουσα υποβλήθηκε σε πρόστιμο επειδή υπέβαλε εκπρόθεσμα δήλωση κληρονομιάς αγροτεμαχίου, καθώς είχε παρέλθει η προθεσμία από τη δημοσίευση της διαθήκης (15/10/2021). Ωστόσο, η προσφεύγουσα επικαλέστηκε ότι η αρχική δήλωση ήταν λανθασμένη, καθότι το ακίνητο ανήκε στον σύζυγό της, γεγονός που επιβεβαιώθηκε με τροποποιητική δήλωση και πράξη αποδοχής κληρονομιάς. Η ΔΕΔ αποφάσισε την ακύρωση του προστίμου, κρίνοντας ότι, σύμφωνα με την ΠΟΛ 1252/2015, δεν επιβάλλεται πρόστιμο σε περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης χωρίς να υφίσταται αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση (εκ παραδρομής).


ΔΕΔ/Θεσ/1117/2025

Η απόφαση 1117/16-06-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά της πράξης επιβολής προστίμου ποσού 100,00 € του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ξάνθης, για το φορολογικό έτος 2024. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην προσφεύγουσα λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων λύσης μίσθωσης ακίνητης περιουσίας, η οποία θεωρείται δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο βάσει του άρθρου 53 του Ν.5104/2024, καθώς η παράβαση συντελέστηκε, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας περί άγνοιας της προθεσμίας και έλλειψης δόλου.


ΔΕΔ/Θεσ/533/2025

Η απόφαση 533/01-04-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ της Δ.Ο.Υ. Νέων Μουδανιών, φορολογικού έτους 2020. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, στις 11-06-2021, τροποποιητικής δήλωσης καταστάσεων πελατών-προμηθευτών (Μ.Υ.Φ.), η οποία αφορούσε μεταβολές στις συγκεντρωτικές εσόδων του β' τριμήνου του 2020. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η υποβολή ήταν εμπρόθεσμη. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η προθεσμία για τις εν λόγω καταστάσεις έληγε στις 17/05/2021, συνεπώς η μεταγενέστερη υποβολή ήταν εκπρόθεσμη, και το πρόστιμο των 100€ για δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα κρίθηκε νόμιμο και ορθώς επιβληθέν.


ΔΕΔ/Θεσ/32/2025

Η απόφαση αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 200,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Δ΄ Θεσσαλονίκης, για εκπρόθεσμη ηλεκτρονική υποβολή καταστάσεων φορολογικών στοιχείων (Μ.Υ.Φ.) για το φορολογικό έτος 2018. Η προσφεύγουσα, αγρότισσα ειδικού καθεστώτος, ισχυρίστηκε ότι δεν είχε υποχρέωση υποβολής και επικαλέστηκε λόγους χρηστής διοίκησης. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών διαπίστωσε ότι εκ παραδρομής επιβλήθηκε πρόστιμο βάσει του άρθρου 53 παρ. 1α του ν. 5104/2024, αντί των ορθών διατάξεων του άρθρου 54 παρ. 1α και 2α του ν. 4174/2013 (ν. 4987/2022), το οποίο προβλέπει πρόστιμο 100,00€ για εκπρόθεσμη δήλωση πληροφοριακού χαρακτήρα. Ως εκ τούτου, η αρχική πράξη τροποποιήθηκε και το καταλογιζόμενο ποσό μειώθηκε στα 100,00€.


ΔΕΔ/Θεσ/16/2025

Η απόφαση 16/08-01-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά πράξης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων. Η προσβαλλόμενη πράξη επέβαλε πρόστιμο εκατό (100,00) ευρώ για το φορολογικό έτος 2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για την περίοδο Μαΐου 2024. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε άγνοια ως αιτία της καθυστερημένης υποβολής. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η δήλωση υποβλήθηκε εκπρόθεσμα στις 26/07/2024, ενώ η νόμιμη προθεσμία ήταν η 01/07/2024. Δεδομένου ότι η επιβολή προστίμου είναι δέσμια αρμοδιότητα και δεν απαιτείται η ύπαρξη αμέλειας ή δόλου, το πρόστιμο κρίνεται ορθώς επιβληθέν.


ΔΕΔ/Θεσ/137/2025

Η απόφαση αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής και την ακύρωση πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ (άρθρο 54 του ν.4987/2022) για το φορολογικό έτος 2018. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην προσφεύγουσα (λογίστρια) λόγω εκπρόθεσμης ηλεκτρονικής υποβολής της κατάστασης φορολογικών στοιχείων εσόδων (Μ.Υ.Φ.) δ΄ τριμήνου του 2018. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η εκπρόθεσμη υποβολή έγινε εκ παραδρομής, καθώς είχε συμπεριλάβει λανθασμένα μία δαπάνη καθαρής αξίας 323,01€ στην κατάσταση εσόδων. Η σωστή δήλωση της δαπάνης έγινε εμπρόθεσμα την ίδια ημέρα στην κατάσταση προμηθευτών-εξόδων (ΜΥΦ). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε βάσιμο τον ισχυρισμό, καθώς η εκπρόθεσμη υποβολή έγινε εκ παραδρομής και χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση, ακυρώνοντας τελικά το πρόστιμο.


ΔΕΔ/Θεσ/389/2025

Η απόφαση (Αριθμός 389) εκδόθηκε στις 11.03.2025 και αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου 100,00€ από την Δ.Ο.Υ. Ζ’ Θεσσαλονίκης για το φορολογικό έτος 2020. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σε ατομικό επιχειρηματία λόγω εκπρόθεσμης ηλεκτρονικής υποβολής κατάστασης φορολογικών στοιχείων εσόδων (Μ.Υ.Φ.). Ο προσφεύγων επικαλέστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν στην πανδημία και ότι η δήλωση είχε καθαρά πληροφοριακό χαρακτήρα, υποβλήθηκε δε εντός του χρονικού περιθωρίου που δόθηκε για διορθώσεις. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι η φορολογική αρχή ορθώς επέβαλε το πρόστιμο των 100€, καθώς η υποβολή (25.05.2021) ήταν εκπρόθεσμη σε σχέση με την καταληκτική ημερομηνία της 17.05.2021.


ΔΕΔ/Θεσ/401/2025

Η απόφαση 401/2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00 € από την Δ.Ο.Υ. Αλεξανδρούπολης, για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δικαιολογητικών που ζητήθηκαν για την αρχική δήλωση φορολογίας εισοδήματος, κατά παράβαση του άρθρου 14 και επισύροντας κυρώσεις του άρθρου 53 παρ. 1 του Ν. 5104/2024. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε παράλειψη του λογιστή της, εκ παραδρομής και φόρτου εργασίας, χωρίς πρόθεση δόλου. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων δεν απαιτείται δόλος, αλλά αρκεί η διαπίστωση της παράβασης, και ότι η φορολογική αρχή εφάρμοσε δέσμια αρμοδιότητα, καθώς δεν επικαλέστηκαν λόγοι ανωτέρας βίας. Ως εκ τούτου, το πρόστιμο των 100,00 € παραμένει σε ισχύ.