ΔΕΔ/Θεσ/464/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023. Η προσφεύγουσα διαμαρτυρόταν για την αφαίρεση ποσού €6.000 από τη στήλη "Δαπάνες επισκευής και συντήρησης κατοικίας" και τη μεταφορά του στις "Γενικές δαπάνες" από τη Δ.Ο.Υ. Αλεξανδρούπολης. Αυτή η μεταφορά είχε ως αποτέλεσμα να μην αφαιρεθεί αναλογικό ποσοστό 30% της δαπάνης από το φορολογητέο εισόδημά της. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε βάσιμο τον ισχυρισμό της προσφεύγουσας, καθώς παρείχε αποδείξεις (Α.Π.Υ. και αποδεικτικό e-banking) που πιστοποιούσαν τη φύση της δαπάνης ως υπηρεσία επισκευής κατοικίας. Ως εκ τούτου, διατάσσεται η διενέργεια νέας εκκαθάρισης της δήλωσης με βάση τις διατάξεις της παρ. 7α του άρθρου 15 του ν. 4172/2013.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/201/2016
Ζητήματα σχετικά με δαπάνες επισκευής ανελκυστήρα στο μισθωμένο από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Υποκατάστημα Ρόδου.Η δαπάνη αποκαταστάσεως του ανελκυστήρα θα πρέπει να καταλογισθεί στον εκμισθωτή και στην περίπτωση που ο εκμισθωτής δεν προβεί στην πληρωμή της σχετικής δαπάνης, αυτή θα παρακρατηθεί από τα πρώτα απαιτητά μισθώματα.
ΕΣ/Κλ.Τμ..4/15/2013
Εξόφληση της δαπάνης μίσθωσης τριών (3) λεωφορείων για τη μεταφορά του διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού . από τον τόπο κατοικίας του στις εγκαταστάσεις του ΑΤΕΙ .(...)Με τα δεδομένα αυτά, ενόψει και των όσων έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η επίμαχη ανάθεση δεν είναι νόμιμη, καθώς η ανάγκη μετάβασης του εκπαιδευτικού και διοικητικού προσωπικού του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης στις εγκαταστάσεις του Ιδρύματος στη Σίνδο δεν συνιστά υπηρεσιακή ανάγκη, ώστε να δύναται να καλυφθεί με τη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων (λεωφορείων), αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι η γενόμενη μετακίνηση καλύπτεται επαρκώς από τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Κατά συνέπεια, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΔΕΔ/Θεσ/572/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου γονικής παροχής χρηματικού ποσού 22.000,00€. Η προσφεύγουσα ζητούσε την ακύρωση της πράξης, υποστηρίζοντας ότι δικαιούται την αφορολόγητη παροχή των 800.000€, καθώς και την απαλλαγή λόγω αγοράς πρώτης κατοικίας. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον πρώτο ισχυρισμό, επειδή η παροχή δεν διενεργήθηκε με μεταφορά χρημάτων μέσω χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, αλλά με ανάληψη και κατάθεση μετρητών εκτός του ειδικού χρονικού διαστήματος (έως 09.09.2022) που επέτρεπε αυτήν τη διαδικασία. Επίσης, απέρριψε τον ισχυρισμό περί απαλλαγής πρώτης κατοικίας, καθώς η σχετική διάταξη είχε καταργηθεί πριν την ημερομηνία σύστασης της γονικής παροχής (09/05/2024). Κατά συνέπεια, ο καταλογισθείς φόρος 2.200,00€ επικυρώθηκε.
ΕλΣυν/Τμ.7/96/2012
Η αρμοδιότητα της ανάθεσης των επίμαχων εργασιών επισκευής και προμήθειας ανταλλακτικών δεν ανήκε στα αναφερόμενα στο άρθρο 23 παρ. 2 του Ενιαίου Κανονισμού Προμηθειών Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, όργανα, όπως εσφαλμένα υποστηρίζεται από την Επίτροπο, αλλά στην Επιτροπή συντήρησης και επισκευής οχημάτων του Δήμου, η οποία είναι και το μόνο αρμόδιο όργανο για την ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών καθώς και της προμήθειας ανταλλακτικών στην ειδικότερη περίπτωση της επισκευής οχημάτων του Δήμου, που παρουσιάζουν βλάβη ή έχουν ανάγκη συντήρησης ή επισκευής και μάλιστα ανεξαρτήτως του ύψους της απαιτούμενης κατά περίπτωση δαπάνης.
ΝΣΚ/386/2009
Δυνατότητα μεταφοράς επαγγελματικής άδειας πωλητή λαϊκών αγορών, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 5 του Π.Δ. 51/2006.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η μεταφορά επαγγελματικής άδειας πωλητή λαϊκών αγορών, λόγω αλλαγής του τόπου μόνιμης κατοικίας του ενδιαφερομένου, κατ’ άρθρο 6 παρ. 5 του Π.Δ. 51/2006, στην περίπτωση που η αλλαγή έχει γίνει πριν την έναρξη ισχύος της διάταξης, και κυρίως πριν την έκδοση της επαγγελματικής άδειας της οποίας ζητείται η μεταφορά.
ΕλΣυν.Τμ.7/102/2006
Πληρωμή δαπάνης μίσθωσης λεωφορείουγια τη μετάβαση αφενός μαθητών των σχολείων του Δήμου στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και αφετέρου τη μεταφορά δημοτών για την υλοποίηση των προγραμμάτων «Παιδί και θάλασσα»: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη το Τμήμα κρίνει ότι οι επίμαχες δαπάνες είναι νόμιμες, καθόσον βρίσκουν έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 24 του ΔΚΚ , δοθέντος ότι οι ανωτέρω μεταφορές, ως εκ της φύσεώς του σκοπού τους, σχετίζονται με την εδαφική περιφέρεια του Δήμου ...., αφορούν τους δημότες του και συνδέονται με τοπική δραστηριότητα για την προαγωγή των κοινωνικών και πολιτιστικών ενδιαφερόντων αυτών.
Δ22/οικ. 46352/1850/2014
Καθορισμός πίστωσης για την κάλυψη της δαπάνης που προκαλείται από τη μεταφορά με μειωμένο εισιτήριο των πολυτέκνων από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) οικονομικού έτους 2014.
ΕΣ/Γ΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1198/2024
Επομένως, πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή η έφεση, να μεταρρυθμιστεί η καταλογιστική πράξη και από τα κατά τα ανωτέρω καταλογισθέντα εις βάρος των αναιρεσειόντων ποσά, όπως διαμορφώθηκαν μετά τη μεταρρύθμιση της καταλογιστικής πράξης από την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, πρέπει α) από το ποσό των 15.259,91 ευρώ, στο οποίο περιορίστηκε το σε βάρος της πρώτης αναιρεσείουσας καταλογισθέν ποσό, πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό των 594,84 ευρώ που αντιστοιχεί στο 1/10 των 5.948,36 ευρώ (που είχε αρχικώς καταλογιστεί σε βάρος της και αφορούσε στις δαπάνες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες έχουν νομιμοποιηθεί) και β) από το ποσό των 22.889,87 ευρώ, στο οποίο περιορίστηκε το σε βάρος εκάστου των λοιπών αναιρεσειόντων καταλογισθέν ποσό, πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό των 892,54 ευρώ που αντιστοιχεί στο 1/10 των 8.922,54 ευρώ (που είχε αρχικώς καταλογιστεί σε βάρος καθενός από αυτούς και αφορούσε στις δαπάνες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες έχουν νομιμοποιηθεί). Κατόπιν αυτών, το καταλογισθέν εις βάρος της πρώτης αναιρεσείουσας ποσό πρέπει να περιορισθεί στο ποσό των 14.665,07 (15.259,91 – 594,84) ευρώ και το καταλογισθέν εις βάρος των λοιπών ποσό πρέπει να περιορισθεί στο ποσό των 21.997,62 (22.889,87 – 892,25) ευρώ.Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται εν μέρει την αίτηση αναίρεσης. Αναιρεί την 843/2019 απόφαση του VII Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τα οριζόμενα στο σκεπτικό.
ΝΣΚ/219/2011
Ιατροί ειδικευόμενοι – Προσλήψεις υπεράριθμων σε προσωποπαγείς θέσεις με το άρθρο 22 του Ν 3730/2008 – Νόμιμη ή μη η μεταφορά και έγκριση των πιστώσεων για την κάλυψη της δαπάνης, μετά την κατάργηση της ως άνω διάταξης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η μεταφορά και συνακόλουθα η έγκριση από το Υπουργείο Οικονομικών πιστώσεων για την κάλυψη της δαπάνης που προκαλείται από τις αποφάσεις πρόσληψης σε προσωποπαγείς θέσεις ειδικευόμενων ιατρών, εκ των υστέρων, δηλαδή, μετά την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 22 του Ν 3730/2008, που παρείχε τη δυνατότητα πρόσληψης υπεράριθμων ειδικευόμενων ιατρών σε συνιστώμενες με τις σχετικές αποφάσεις προσωποπαγείς θέσεις. (ομοφ.)
Δ22/οικ.45628/1831/2014
Καθορισμός πίστωσης και κατανομής αυτής στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), για την κάλυψη της δαπάνης που προκαλείται από τη μεταφορά με μειωμένο εισιτήριο των πολυτέκνων οικονομικού έτους 2014.