ΔΕΔ/Θεσ/550/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 550 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης επιβολής προστίμου, ύψους 250,00€, του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Βόλου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, στις 24.09.2020 αντί 31.08.2020, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) περιόδου Ιουνίου 2020, με ποσό φόρου προς καταβολή μόλις 2,23€. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας και της χρηστής διοίκησης λόγω της μεγάλης δυσαναλογίας του προστίμου προς τον φόρο, επικαλούμενος και τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι ορθώς επεβλήθη το πρόστιμο των 250,00€, καθώς ο προσφεύγων ήταν υπόχρεος τήρησης απλογραφικών βιβλίων, εφαρμόζοντας (κατά το ορθόν) τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/611/2025
Η Απόφαση 611 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Πολυγύρου. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ είχε επιβληθεί στον προσφεύγοντα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) με ποσό φόρου 4,75€. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν σε προφανή δυσαναλογία με τον καταβληθέντα φόρο. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο προσφεύγων, ως υπόχρεος τήρησης απλογραφικών βιβλίων, ορθώς τιμωρήθηκε με το πρόστιμο των 250,00€. Επιπλέον, διευκρινίστηκε ότι παρόλο που η Δ.Ο.Υ. επικαλέστηκε το άρθρο 53 του ν. 5104/2024, η σωστή διάταξη που εφαρμόζεται (καθώς η παράβαση έγινε το 2023) είναι το άρθρο 54 του ν. 4987/2022. Συνεπώς, η πράξη προστίμου επικυρώνεται.
ΔΕΔ/Θεσ/551/2025
Η απόφαση 551/03.04.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τη Δ.Ο.Υ. Βόλου. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα, υπόχρεο τήρησης απλογραφικών βιβλίων, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, στις 24.09.2020, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ). Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, επικαλούμενος την αρχή της αναλογικότητας, δεδομένου ότι ο φόρος προς καταβολή ήταν μόνο 3,61€, και τις δυσμενείς οικονομικές συνέπειες της πανδημίας COVID-19. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς, επιβεβαιώνοντας το πρόστιμο των 250,00€, διορθώνοντας ωστόσο την νομική βάση από το άρθρο 53 του ν. 5104/2024 στο άρθρο 54 του ν. 4987/2022, κρίνοντας ότι το ύψος των προστίμων δεν υπόκειται σε διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης.
ΔΕΔ/Αθ/313/2025
Η απόφαση (Αρ. 313/13.02.2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από επιχείρηση υπόχρεη τήρησης απλογραφικών βιβλίων (ΑΦΜ: …………). Η προσφυγή στρεφόταν κατά της πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ, φορολογικού έτους 2023, που εκδόθηκε από την Προϊσταμένη του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος (ΦΜΥ) για τον Νοέμβριο 2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον βεβαιωθέντα φόρο ύψους 4,95 ευρώ. Η Διεύθυνση επικύρωσε το πρόστιμο, επιβεβαιώνοντας τη νομιμότητα των διαπιστώσεων του ελέγχου και τη δέσμευση της Διοίκησης από την αρχή της νομιμότητας.
ΔΕΔ/Θεσ/1288/2025
Η Απόφαση 1288 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης Οκτωβρίου 2023. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (€250,00) ήταν αισθητά δυσανάλογο σε σχέση με το καταβληθέν ποσό φόρου (€4,94). Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η φορολογική αρχή ορθώς επέβαλε το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης παρακράτησης φόρου, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022.
ΔΕΔ/Θεσ/646/2025
Η απόφαση αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής φυσικού προσώπου κατά της πράξης επιβολής προστίμου που εκδόθηκε από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης. Ο προσφεύγων είχε επιβληθεί αρχικό πρόστιμο ύψους €250,00 λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση (ΤΑΚΚ) για βραχυχρόνια μίσθωση. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε την παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας καθώς ενήργησε ως ιδιώτης. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) έκρινε ότι το πρόστιμο των €250,00 είχε επιβληθεί εσφαλμένως βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του Ν.5104/2024 (πρόστιμο για υπόχρεους τήρησης απλογραφικών), καθώς η κύρια επαγγελματική του δραστηριότητα (νομικές υπηρεσίες) δεν σχετιζόταν με τη μίσθωση. Κατόπιν τούτου, η ΔΕΔ τροποποίησε την πράξη επιβολής προστίμου, εφαρμόζοντας το άρθρο 53 παρ. 1 που προβλέπει πρόστιμο €100,00 για μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων από τις οποίες δεν προκύπτει υποχρέωση καταβολής φόρου.
ΔΕΔ/Θεσ/1287/2025
Η Απόφαση 1287/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/06/2023 - 30/06/2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί για την καταληκτική ημερομηνία 31.08.2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον μικρό φόρο που καταβλήθηκε (4,95€). Η ΔΕΔ έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο των 250,00€, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, και απέρριψε τους ισχυρισμούς του.
ΔΕΔ/Θεσ/1290/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που ασκήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής, στις 27.02.2024, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/07/2023 – 31/07/2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο (4,94€). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το εν λόγω ποσό, εφαρμόζοντας (κατά το ορθόν) το άρθρο 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, καθώς η παράβαση επισύρει διοικητικό πρόστιμο 250,00€ για υπόχρεους τήρησης απλοποιημένων λογιστικών προτύπων. Συνεπώς, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε.
ΔΕΔ/Θεσ/1289/2025
Η απόφαση 1289/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, στις 27.02.2024 αντί της 31.10.2023, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/08/2023 – 31/08/2023. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε την υπέρμετρη φύση του προστίμου συγκριτικά με τον καταβληθέντα φόρο (4,95€). Η ΔΕΔ έκρινε νόμιμη την επιβολή του προστίμου των 250,00€, διορθώνοντας τη νομική βάση σε άρθρο 54 του ν. 4987/2022 (αντί 53 του ν. 5104/2024), καθώς η παράβαση τελέστηκε υπό το καθεστώς του πρώτου νόμου.
ΔΕΔ/Θεσ/1282/2025
Η απόφαση 1282/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή φορολογουμένου κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ που επιβλήθηκε από την Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο αφορά την εκπρόθεσμη υποβολή αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/04/2023-30/04/2023. Ο προσφεύγων ζήτησε ακύρωση, ισχυριζόμενος ότι το επιβληθέν πρόστιμο των 250,00€ ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον παρακρατηθέντα φόρο ύψους 7,94€. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο, αλλά διόρθωσε το νομικό πλαίσιο εφαρμογής από το άρθρο 53 του ν. 5104/2024 στο άρθρο 54 του ν. 4987/2022, καθώς η παράβαση τελέστηκε υπό την ισχύ του τελευταίου νόμου.
ΔΕΔ/Θεσ/1281/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, συγκεκριμένα στις 27.02.2024, αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης 01/11/2023 - 30/11/2023. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το μικρό ποσό του καταβληθέντος φόρου (7,42€), ζητώντας ακύρωση. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, διατηρώντας το πρόστιμο. Διόρθωσε ωστόσο τη νομική του βάση, εφαρμόζοντας το άρθρο 54 του ν. 4987/2022 αντί του αρχικά αναφερόμενου άρθρου 53 του ν. 5104/2024, καθώς ο χρόνος της παράβασης ρύθμιζε την εφαρμογή του πρώτου νόμου.