ΔΕΔ/Θεσ/756/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση (Αρ. 756/05-05-2025) του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρίας με έδρα την Καβάλα. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00 ευρώ, το οποίο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης Παρακρατούμενου Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για τη φορολογική περίοδο Ιουλίου 2018. Η εταιρία ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε παραδρομή λόγω φόρτου εργασίας του λογιστικού γραφείου και ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο. Η Διεύθυνση επικύρωσε το πρόστιμο, κρίνοντας ότι η διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα να εφαρμόζει το νόμο (Ν. 4987/2022), ενώ ο ισχυρισμός περί αναλογικότητας υπερβαίνει την αρμοδιότητα της Διοίκησης και ανήκει στα Δικαστήρια.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Αθ/738/2025
Η απόφαση 738/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου της Δ.Ο.Υ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε για εκπρόθεσμη υποβολή, στις 27/10/2020, της δήλωσης παρακρατούμενου Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την φορολογική περίοδο 1/7 - 31/7/2020. Η εταιρεία ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου ήταν δυσανάλογο (250€) σε σχέση με τον φόρο προς καταβολή (0,11€), παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, καθώς δεν υφίσταται διάκριση των προστίμων ως προς το ύψος τους βάσει του τελικού προς απόδοση φόρου σύμφωνα με το άρθρο 53 του ΚΦΔ (Ν. 5104/2024), επικυρώνοντας έτσι το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Αθ/395/2025
Η απόφαση 395/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ, που επιβλήθηκε από τη Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου. Το πρόστιμο αφορούσε την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης παρακρατούμενου φόρου από μισθωτή εργασία για τη φορολογική περίοδο Φεβρουαρίου 2019, η οποία έπρεπε να υποβληθεί έως 30/04/2019. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε φόρτο εργασιών του λογιστηρίου και ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο και χωρίς δόλο. Η ΔΕΔ επικύρωσε την πράξη, κρίνοντας ότι η επιβολή προστίμου, βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/2024, είναι δέσμια αρμοδιότητα της φορολογικής διοίκησης και δεν επηρεάζεται από την εξέταση της υπαιτιότητας ή του δόλου του φορολογουμένου.
ΔΕΔ/Θεσ/865/2025
Η απόφαση 865/2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή αγρότη ειδικού καθεστώτος κατά τεσσάρων πράξεων επιβολής προστίμου, συνολικού ύψους €400 (4 x €100). Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τη Δ.Ο.Υ. λόγω εκπρόθεσμης υποβολής τεσσάρων μηνιαίων δηλώσεων απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τις φορολογικές περιόδους Ιουνίου, Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου 2024. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε παραδρομή, χωρίς δόλο, και ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τα προς απόδοση ποσά (€3,00 έως €42,00). Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η ενέργεια της Φορολογικής Διοίκησης ήταν σύννομη, καθώς έχει δέσμια αρμοδιότητα βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 να επιβάλει σταθερό πρόστιμο €100 για εκπρόθεσμη υποβολή, και απέρριψε τους ισχυρισμούς περί αναλογικότητας.
ΔΕΔ/Αθ/314/2025
Η Απόφαση 314 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας επιχείρησης που τηρεί απλογραφικά βιβλία. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ από το ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία (ΦΜΥ) για τον Δεκέμβριο 2023. Η επιχείρηση ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον βεβαιωθέντα φόρο (4,95 ευρώ). Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου ήταν νόμιμες και βάσιμες, απορρίπτοντας τον λόγο της προσφυγής και επικυρώνοντας το πρόστιμο.
ΔΕΔ/Αθ/392/2025
Η απόφαση 392/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής επιχείρησης που τηρεί απλογραφικά βιβλία, η οποία στρεφόταν κατά πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ από τη Δ.Ο.Υ. Ρεθύμνου, για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις (ΦΜΥ) για τον Ιανουάριο 2019. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο. Η ΔΕΔ έκρινε ότι οι διαπιστώσεις του ελέγχου ήταν νόμιμες και βασίμως τεκμηριωμένες, απορρίπτοντας τον ισχυρισμό και επικυρώνοντας το πρόστιμο των 250,00 ευρώ.
ΔΕΔ/Αθ/393/2025
Η απόφαση 393/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 250,00€, που επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ για το φορολογικό έτος 2019. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 του ν. 5104/24, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακρατούμενου φόρου από μισθωτή εργασία (ΦΜΥ) για τον μήνα Μάιο του 2019. Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση, ισχυριζόμενος ότι η επιβολή του προστίμου ήταν δυσανάλογη σε σχέση με τον καταβληθέντα φόρο, παραβιάζοντας την συνταγματική αρχή της αναλογικότητας. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι στο φορολογικό δίκαιο οι διατάξεις ερμηνεύονται γραμματικά, όχι αναλογικά, και ότι ο έλεγχος συνταγματικών κανόνων δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητα της Διοίκησης.
ΔΕΔ/Θεσ/1287/2025
Η Απόφαση 1287/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο ύψους 250,00€ επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αρχικής δήλωσης φόρου μισθωτών υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/06/2023 - 30/06/2023, η οποία υποβλήθηκε στις 27.02.2024 αντί για την καταληκτική ημερομηνία 31.08.2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον μικρό φόρο που καταβλήθηκε (4,95€). Η ΔΕΔ έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το πρόστιμο των 250,00€, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, και απέρριψε τους ισχυρισμούς του.
ΔΕΔ/Θεσ/1290/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που ασκήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής, στις 27.02.2024, αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο 01/07/2023 – 31/07/2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον οφειλόμενο φόρο (4,94€). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι ορθώς επιβλήθηκε το εν λόγω ποσό, εφαρμόζοντας (κατά το ορθόν) το άρθρο 54 παρ. 1γ και 2γ του ν. 4987/2022, καθώς η παράβαση επισύρει διοικητικό πρόστιμο 250,00€ για υπόχρεους τήρησης απλοποιημένων λογιστικών προτύπων. Συνεπώς, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε.
ΔΕΔ/Θεσ/1288/2025
Η Απόφαση 1288 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€ από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής αρχικής δήλωσης Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών (ΦΜΥ) για την περίοδο παρακράτησης Οκτωβρίου 2023. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (€250,00) ήταν αισθητά δυσανάλογο σε σχέση με το καταβληθέν ποσό φόρου (€4,94). Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η φορολογική αρχή ορθώς επέβαλε το πρόστιμο για την εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης παρακράτησης φόρου, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 4987/2022.
ΔΕΔ/Αθ/313/2025
Η απόφαση (Αρ. 313/13.02.2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από επιχείρηση υπόχρεη τήρησης απλογραφικών βιβλίων (ΑΦΜ: …………). Η προσφυγή στρεφόταν κατά της πράξης επιβολής προστίμου 250,00 ευρώ, φορολογικού έτους 2023, που εκδόθηκε από την Προϊσταμένη του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης παρακράτησης φόρου εισοδήματος (ΦΜΥ) για τον Νοέμβριο 2023. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με τον βεβαιωθέντα φόρο ύψους 4,95 ευρώ. Η Διεύθυνση επικύρωσε το πρόστιμο, επιβεβαιώνοντας τη νομιμότητα των διαπιστώσεων του ελέγχου και τη δέσμευση της Διοίκησης από την αρχή της νομιμότητας.