×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/978/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 978/23.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας (ΙΚΕ). Η προσφεύγουσα ζητούσε την πλήρη απαλλαγή της από την αλληλέγγυα ευθύνη για χρέη λυθείσας ομορρύθμου εταιρείας, καθώς είχε διατελέσει εκκαθαρίστρια αυτής. Οι επίμαχες οφειλές, για τις οποίες η Δ.Ο.Υ. Κοζάνης δεν ενέκρινε την απαλλαγή, αφορούσαν Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και Φόρο Εισοδήματος (συμπεριλαμβανομένου του τέλους επιτηδεύματος) που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες κατά τη διάρκεια της θητείας της ως εκκαθαρίστριας. Η ΔΕΔ έκρινε, με βάση το άρθρο 49 του ΚΦΔ, ότι τεκμαίρεται η υπαιτιότητα της προσφεύγουσας για τις οφειλές αυτές, και ότι οι ενέργειες της εκκαθάρισης (όπως η ρευστοποίηση περιουσίας) δεν ήταν αρκετές για να αποδείξουν την έλλειψη υπαιτιότητας και να ανατρέψουν το νομικό τεκμήριο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Θεσ/761/2025

Η απόφαση 761 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά της αρνητικής απάντησης της Δ.Ο.Υ. σχετικά με την άρση της αλληλέγγυας ευθύνης του προσφεύγοντος για οφειλές Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ανώνυμης εταιρείας. Ο προσφεύγων διετέλεσε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας από 01/01/2017 έως 21/09/2017. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις του άρθρου 49 του ΚΦΔ, καθώς οι οφειλές κατέστησαν ληξιπρόθεσμες εντός της θητείας του και ο προσφεύγων δεν κατάφερε να αποδείξει την έλλειψη υπαιτιότητας, η οποία τεκμαίρεται εκ της ιδιότητάς του. Ο ισχυρισμός του σχετικά με τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης κρίθηκε απαράδεκτος.


ΝΣΚ/293/2011

Απαλλαγή ή όχι από το φόρο μεταβίβασης ακινήτου, στην περίπτωση αγοράς οικίας, η οποία έχει ανεγερθεί νομίμως επί οικοπέδου, κειμένου εν μέρει εντός ορίων οικισμού και εν μέρει εκτός.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Παρέχεται απαλλαγή από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων και στην περίπτωση αγοράς οικίας, η οποία έχει ανεγερθεί νομίμως, βάσει των ισχυουσών κατά την ανέγερσή της πολεοδομικών διατάξεων, επί οικοπέδου που βρίσκεται εν μέρει εντός των ορίων οικισμού και εν μέρει εκτός των ορίων του οικισμού και η οικία έχει ανεγερθεί νομίμως στο εκτός ορίων οικισμού τμήμα, ως εντός οικισμού. (πλειοψ.)


Δ.936/32/1993

Όροι και διατυπώσεις για την απαλλαγή από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης της αιθυλικής αλκοόλης που προβλέπεται από τα εδ. ζ', η' και θ' της παρ. 1 του άρθρου 27 του Ν. 2127/93.


ΔΕΔ/Θεσ/1029/2025

Η απόφαση 1029/30-05-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής φορολογουμένου κατά της αρνητικής απάντησης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων. Ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. αρνήθηκε την παραλαβή και εκκαθάριση τροποποιητικής δήλωσης φόρου κληρονομιάς, ύψους 350.206,54€, που αφορούσε χρηματικό ποσό σε κοινό τραπεζικό λογαριασμό (joint account), με το σκεπτικό ότι οι καταθέσεις αυτές απαλλάσσονται από τον φόρο κληρονομίας και επομένως δεν αποτελούν αντικείμενο φόρου. Η ΔΕΔ έκανε δεκτή την προσφυγή, βασιζόμενη στο σκεπτικό ότι η απαλλαγή από τον φόρο δεν συνεπάγεται απαλλαγή του φορολογουμένου από την υποχρέωση υποβολής της δήλωσης φόρου κληρονομιάς, οδηγώντας στην ακύρωση της προσβαλλόμενης πράξης και την υποχρέωση εκκαθάρισης της δήλωσης.


ΔΕΔ/Αθ/375/2025

Η απόφαση 375/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε από ομόρρυθμο εταίρο (και διαχειρίστρια) εταιρείας. Η προσφυγή στρεφόταν κατά πράξεων επιβολής προστίμου, ΦΠΑ και φόρου εισοδήματος, ζητώντας την επανεξέταση ως προς την αλληλέγγυα ευθύνη της προσφεύγουσας για τις οφειλές της εταιρείας. Η ΔΕΔ έκρινε την προσφυγή απαράδεκτη, διότι η ευθύνη της προσφεύγουσας, λόγω της ιδιότητάς της ως ομορρύθμου εταίρου, καθορίζεται από τις ειδικές διατάξεις των άρθρων 249 κ.ε. του ν. 4072/2012, οι οποίες προβλέπουν απεριόριστη και εις ολόκληρον ευθύνη για τα χρέη της εταιρείας (συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου). Συνεπώς, δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι γενικές διατάξεις του άρθρου 49 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας που επικαλέστηκε η προσφεύγουσα.


ΝΣΚ/16/2009

Απαλλαγή από φόρο εισοδήματος αναπήρων αμάχου πληθυσμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στα ευεργετήματα που απολαμβάνουν οι ανάπηροι αμάχου πληθυσμού του Ν 1863/1989, από την 1-1-2008, περιλαμβάνεται και η απαλλαγή από τον φόρο εισοδήματος από εμπορικές επιχειρήσεις των κερδών από την εκμετάλλευση περιπτέρων, εάν τους έχει χορηγηθεί η σχετική άδεια, κατά την νόμιμη διαδικασία, εφ όσον η εκμετάλλευση αυτών ενεργείται από τους ίδιους, όπως επίσης απαλλάσσεται από τον ίδιο φόρο το δικαίωμα που παίρνουν τα πρόσωπα αυτά από την παραχώρηση της εκμεταλλεύσεως περιπτέρου, υπό την προϋπόθεση ότι λαμβάνουν πολεμική ή στρατιωτική σύνταξη και το ίδιο ισχύει και για τον υποβαλόντα το ως άνω σχετικό αίτημα προς την Υπηρεσία, εφ όσον συγκεντρώνει τις ανωτέρω νόμιμες προϋποθέσεις, τόσο των διατάξεων της περιπτ.β της παρ.4 του άρθρου 6 του Κ.Φ.Ε. (Ν 2238/1994), όσο και των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν 3670/2008.


Ε.2108/2020

Παράδοση αγαθών με απαλλαγή από το φόρο προστιθέμενης αξίας που προορίζονται για τον εφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών η διαχείριση των οποίων έχει ανατεθεί σε επιχειρήσεις εγκατεστημένες στην Ελλάδα βάσει του Α.Ν.89/67-Τήρηση τελωνειακών διατυπώσεων εξαγωγής ΑΔΑ:6ΤΤΟ46ΜΠ3Ζ-Ο5Κ


ΝΣΚ/144/2014

Δυνατότητα υπαγωγής φόρου κατανάλωσης καφέ και ηλεκτρονικού τσιγάρου στις απαλλακτικές διατάξεις περί τροφοεφοδίων πλοίων του άρθρου 10 παρ. 3 ν. 438/1976 – Δυνατότητα απαλλαγής των προσώπων του άρθρου 68 ν. 2960/2001 (διπλωματικές-προξενικές αρχές, αναγνωρισμένοι διεθνείς οργανισμοί και συμβαλλόμενα κράτη του ΝΑΤΟ) από τον ίδιο φόρο.1. Η διάταξη της παραγράφου 3α του άρθρου 10 του ν. 438/1976, που ορίζει απαλλαγή από δασμό και λοιπές φορολογίες τροφοεφοδίων πλοίων, καλύπτει και την απαλλαγή από το φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται, κατ’ άρθρο 53Α του ν. 2960/2001, στα προϊόντα του καφέ και του ηλεκτρονικού τσιγάρου, με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία που εκτελούν πλόες εξωτερικού (ομόφ). 2. Από τον ανωτέρω φόρο απαλλάσσονται, δυνάμει των υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων (Σύμβαση της Βιέννης περί διπλωματικών σχέσεων. Σύμβαση της Βιέννης περί προξενικών σχέσεων. Διεθνής Σύμβαση «ΝΑΤΟ SOFA», Διεθνής Συμφωνία SHAPE και Διεθνείς Συμβάσεις ίδρυσης ή έδρας αναγνωρισμένων διεθνών οργανισμών) τα δικαιούχα πρόσωπα του άρθρου 68 παρ. 1 του ν. 2960/2001 για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ομόφ).


ΝΣΚ/144/2017

Δυνατότητα υπαγωγής φόρου κατανάλωσης καφέ και ηλεκτρονικού τσιγάρου στις απαλλακτικές διατάξεις περί τροφοεφοδίων πλοίων του άρθρου 10 παρ. 3 ν. 438/1976 – Δυνατότητα απαλλαγής των προσώπων του άρθρου 68 ν. 2960/2001 (διπλωματικές-προξενικές αρχές, αναγνωρισμένοι διεθνείς οργανισμοί και συμβαλλόμενα κράτη του ΝΑΤΟ) από τον ίδιο φόρο. 1. Η διάταξη της παραγράφου 3α του άρθρου 10 του ν. 438/1976, που ορίζει απαλλαγή από δασμό και λοιπές φορολογίες τροφοεφοδίων πλοίων, καλύπτει και την απαλλαγή από το φόρο κατανάλωσης που επιβάλλεται, κατ’ άρθρο 53Α του ν. 2960/2001, στα προϊόντα του καφέ και του ηλεκτρονικού τσιγάρου, με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία που εκτελούν πλόες εξωτερικού (ομόφ). 2. Από τον ανωτέρω φόρο απαλλάσσονται, δυνάμει των υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων (Σύμβαση της Βιέννης περί διπλωματικών σχέσεων. Σύμβαση της Βιέννης περί προξενικών σχέσεων. Διεθνής Σύμβαση «ΝΑΤΟ SOFA», Διεθνής Συμφωνία SHAPE και Διεθνείς Συμβάσεις ίδρυσης ή έδρας αναγνωρισμένων διεθνών οργανισμών) τα δικαιούχα πρόσωπα του άρθρου 68 παρ. 1 του ν. 2960/2001 για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ομόφ).


ΔΕΔ/Αθ/222/2025

Η απόφαση 222/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά Πράξης του ΚΕ.Β.ΕΙΣ. Αττικής. Ο προσφεύγων, διατελέσας διευθύνων σύμβουλος εταιρείας, ζήτησε την απαλλαγή του από την προσωπική και αλληλέγγυα ευθύνη για φορολογικές οφειλές ετών 2007-2008, επικαλούμενος έλλειψη υπαιτιότητας και αμετάκλητη αθωωτική απόφαση ποινικού δικαστηρίου. Η Διεύθυνση απέρριψε τους ισχυρισμούς του, καθώς η αθωωτική απόφαση αφορούσε άλλα αδικήματα (μη έγκαιρη καταβολή εργοδοτικών εισφορών) και δεν διαπίστωνε ρητά την έλλειψη υπαιτιότητάς του για τις φορολογικές οφειλές. Επιπλέον, διαπιστώθηκε η ενεργός συμμετοχή του στη διαχείριση μέσω της υπογραφής του δημοσιευθέντος ισολογισμού της εταιρείας. Συνεπώς, κρίθηκε ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 49 του ΚΦΔ για την αλληλέγγυα ευθύνη.