×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ε.2066/2021

Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4211/2013, ΠΟΛ.1210/2018

Διευκρινίσεις για λήψη των εκπτώσεων ΤΕ.Π.Α.Η., λόγω εφάπαξ ετήσιας προκαταβολής του και λόγω ετήσιας παραμονής πλοίου σε λιμένες της Ελληνικής Επικράτειας.ΑΔΑ: Ω5ΜΔ46ΜΠ3Ζ-ΖΧΡ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/237/2009

Λιμενικές Αρχές – Νομιμοποίηση άρνησης χορήγησης άδειας φύλακα παροπλισμένου πλοίου λόγω διάπραξης εκ μέρους των αιτουμένων την έκδοσή της αδικημάτων (νόμου περί ναρκωτικών, κατοχής όπλων, λαθρεμπορίας, μεταφοράς λαθρομεταναστών κλπ).(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
Η Λιμενική Αρχή νομιμοποιείται να αρνηθεί τη χορήγηση άδειας φύλακα πλοίου (παροπλισμένου) λόγω διάπραξης από αυτούς που ζητούν την έκδοσή της παραβάσεων: α) του νόμου περί ναρκωτικών, β) του νόμου περί κατοχής, εμπορίας, χρήσεως όπλων, πυρομαχικών, εκρηκτικών υλών, γ) κλοπής, λαθρεμπορίας, υπεξαίρεσης, απάτης και δ) αλιείας με δυναμίτιδα. Αντιθέτως, δεν μπορεί να αρνηθεί τη χορήγησή της σε πρόσωπα που έχουν διαπράξει τα αδικήματα της μεταφοράς λαθρομεταναστών και προώθησης αλλοδαπών στο εσωτερικό της χώρας, του νόμου περί συναλλάγματος και αδικημάτων επιβαρυντικών για την εργασία σε λιμένες. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΥΠΟ ΣΤΟΙΧ. Α΄, Β΄, Γ΄ΚΑΙ Δ΄ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΥΠΟ ΣΤΟΙΧ. Ε', ΣΤ' , Ζ' ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ.


ΝΣΚ/76/2003

Μετάταξη στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις υπαλλήλων οι οποίοι έχουν διατηρήσει το προ της μετάταξής τους ασφαλιστικό καθεστώς του Ν. 103/1975. Λήψη εφάπαξ βοηθήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ως άνω μετατασσόμενοι υπάλληλοι πρέπει να υπαχθούν στο καθεστώς του λογαριασμού του Ν. 103/75 της Ν.Α. απ’ όπου θα δικαιωθούν εφάπαξ βοηθήματος, όταν αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδοτήσεως, σύμφωνα με τις προβλέψεις και την διαδικασία της παρ.5 του άρθρου 15 του Ν. 2079/92.


ΝΣΚ/281/2002

Υπολογισμός εφάπαξ βοηθήματος Ν 103/75, για μεταταγέντες υπαλλήλους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το εφάπαξ βοήθημα των μεταταγέντων υπαλλήλων στο ΤΠΔΥ, που κατά την οριστική έξοδο από την υπηρεσία δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για λήψη εφάπαξ βοηθήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν 2592/1998, ως έχοντες λιγότερα από 12,5 χρόνια ασφάλισης, οι οποίοι δικαιούνται ήδη να λάβουν εφάπαξ βοήθημα αυτοτελώς από το Ν 103/75, πρέπει να υπολογιστεί με βάση τις αποδοχές του βαθμού που έφεραν κατά το χρόνο διακοπής της ασφάλισής τους, λόγω μετάταξης, από τον φορέα του Ν 103/75, όπως οι αποδοχές αυτές έχουν διαμορφωθεί κατά την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου, δηλαδή κατά το χρόνο της οριστικής εξόδου από την υπηρεσία και υποβολής της σχετικής για την καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος αίτησής τους.


ΕλΣυν.Κλ.1/52/2015

ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.Λόγω συνταξιοδότησης:Μη κανονική η καταβολή από Υπουργείο σε αποχωρούντες υπαλλήλους του της εφάπαξ αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης, καθόσον οι αποφάσεις καταβολής προσωρινής σύνταξης, σύμφωνα με το άρθρο 38 του ν. 3996/2011 (ΦΕΚ Α' 170/2011), δεν αποτελούν νόμιμο δικαιολογητικό για την καταβολή της ανωτέρω αποζημίωσης, διότι από αυτές δεν προκύπτει ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι πληρούν τις προϋποθέσεις για τη λήψη σύνταξης και κατ' επέκταση, για τη λήψη της εντελλόμενης προς αυτούς αποζημίωσης, όπως τούτο απαιτείται από τη σχετική διάταξη του π.δ. 410/1988.(Όμοιες οι 53, 97 και 104/2015 Πράξεις του ιδίου ως άνω Κλιμακίου και 277/2015 του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα.)


ΝΣΚ/167/2014

Λήψη εκ μέρους δημοσίου υπαλλήλου άδειας μητρότητας, αναρρωτικής άδειας λόγω κύησης, ως και άδειας ανατροφής τέκνου εντός συγκεκριμένου έτους – Επίδραση των αδειών αυτών στο δικαίωμα της υπαλλήλου να λάβει εντός του ίδιου έτους την ετήσια κανονική άδεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η λήψη εκ μέρους δημοσίου υπαλλήλου εντός συγκεκριμένου έτους άδειας μητρότητας, ως και αναρρωτικής άδειας λόγω κύησης, κατά τρόπον ώστε το υπολειπόμενο μετά τη λήξη των αδειών αυτών χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του έτους να μην επαρκεί για τη χορήγηση της ετήσιας κανονικής άδειας, που δικαιούται η υπάλληλος αυτή, δημιουργεί υποχρέωση στην υπηρεσία να χορηγήσει την εν λόγω άδεια εντός του αμέσως επομένου ημερολογιακού έτους. (ομοφ.) Το ζήτημα αν η λήψη άδειας ανατροφής τέκνου εντός συγκεκριμένου έτους, υπό τα αυτά ως άνω χρονικά δεδομένα, δημιουργεί ή όχι την ίδια υποχρέωση στην υπηρεσία, παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., λόγω διαμόρφωσης δύο ισόψηφων γνωμών. ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΑΠΟΔΕΚΤΗ- ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 63/2015 Γνωμ. της Β΄ Τακτικής Ολομελείας του Ν.Σ.Κ.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/19/2018

Εξοδα μεταφοράς οικοσκευής.(..)Με το περιεχόμενο τούτο, ο λόγος ερείδεται επί εσφαλμένης νομικής και πραγματικής προϋπόθεσης, καθόσον η δαπάνη στην οποία αφορά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, συνολικού ποσού 641,50 ευρώ, αφορά στα έξοδα κίνησης με συγκοινωνιακό μέσο (κατά το ποσό των 41,50 ευρώ) και μεταφοράς οικοσκευής (κατά το ποσό των 600,00 ευρώ), κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 14 της Υποπαραγράφου Δ9 του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, που κατέβαλε ο προαναφερόμενος υπάλληλος για την μετακίνηση και μετακόμισή του στον τόπο μετάθεσης του και όχι στην καταβολή του προβλεπόμενου από τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 του ν. 2606/1998, εφάπαξ χρηματικού ποσού λόγω μετάθεσης και παραμονής τουλάχιστον για τριετία σε προβληματική περιοχή.


ΕλΣυν.Τμ.1/291/2007

ΕΦΑΠΑΞ ΧΡΗΜΑΤΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ-ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η αξίωση της φερόμενης ως δικαιούχου για λήψη της άνω διαφοράς του εφάπαξ βοηθήματος του ν. 103/1975 έχει παραγραφεί, αφού από το τέλος του οικονομικού έτους 1993, κατά το οποίο, λόγω της αποχώρησής της από την υπηρεσία, η αξίωση αυτή γεννήθηκε και ήταν δικαστικά επιδιώξιμη, παρήλθε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της πενταετίας. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω , η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕλΣυν/Τμ.1/142/2012

Καταβολή του προβλεπόμενου από την παρ. 2α του άρθρου 20 του ν.2606/1998 εφάπαξ χρηματικού ποσού, λόγω μετάθεσής τους σε προβληματική περιοχήΜε τα δεδομένα αυτά, ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου δεν ευσταθεί, καθόσον το ως άνω εφάπαξ χρηματικό ποσό, με βάση τα γενόμενα δεκτά σε προηγούμενη σκέψη (ΙΙ), νομίμως καταβάλλεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας μετάθεσης, χωρίς να απαιτείται και η συμπλήρωση τριετούς παραμονής του υπαλλήλου στην υπηρεσία της προβληματικής περιοχής. Περαιτέρω, η ίδια παροχή δεν υπόκειται, με βάση όσα εκτίθενται στην προηγούμενη σκέψη (ΙΙΙ), σε μείωση κατά ποσοστό 12% και επιπλέον 8%, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 1 του ν.3833/2010 και τρίτου του ν.3845/2010, αλλά ούτε και στις επιβληθείσες, με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν.3986/2011, εισφορές σε ποσοστό 2% (για την καταπολέμηση της ανεργίας) και 1% (υπέρ του Τ.Π.Δ.Υ.), αντίστοιχα, καθώς δεν συνιστά στοιχείο των αποδοχών, υπό οποιανδήποτε έννοια, των μετατιθέμενων υπαλλήλων. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και συνεπώς το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2011, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΝΣΚ/58/2005

Εγκυρότητα εκχώρησης της εισπρακτέας αμοιβής του Αναδόχου σε Τράπεζα. Μηνιαία έντοκη προθεσμιακή κατάθεση μέρους της προκαταβολής του Αναδόχου. α) Η εκχώρηση – ενεχυρίαση της εισπρακτέας αμοιβής του Αναδόχου σε Τράπεζα, προς εξασφάλιση ποσού δανείου (παροχής πίστωσης με ανοικτό αλληλόχρεο λογαριασμό) που χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη εγγυητικών επιστολών (προκαταβολής και καλής εκτέλεσης) με ρήτρα πληρωμής «σε πρώτη ζήτηση» εκδοθεισών από την Τράπεζα για την υλοποίηση του έργου, δεν αντίκειται σε όρο της μεταξύ Αναδόχου και Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συναφθείσας σύμβασης έργου, σύμφωνα με τον οποίο η εν λόγω εκχώρηση επιτρέπεται μόνο για τη λήψη βραχυπροθέσμου δανείου που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για το έργο, διότι στην έννοια του έργου που αποτελεί το σύνολο των υποχρεώσεων και παροχών του Αναδόχου, στα πλαίσια της σύμβασης, εντάσσεται και το σύνολο των εγγυητικών επιστολών που αυτός όφειλε να προσκομίσει. Συνεπώς η εν λόγω εκχώρηση είναι έγκυρη έναντι του Δημοσίου για απαίτηση ίση με το συνολικό ποσό των εγγυητικών επιστολών και υπό την προϋπόθεση ότι η σύμβαση ενεχυρίασης – εκχώρησης κοινοποιήθηκε κατά την ειδική διαδικασία του άρθρου 95 του Ν 2362/95. β) Η μηνιαία, έντοκη προθεσμιακή κατάθεση σε Τράπεζα μέρους της χορηγηθείσας στον Ανάδοχο προκαταβολής αποτελεί μη προσήκουσα εκπλήρωση του όρου της σύμβασης, σύμφωνα με τον οποίο η προκαταβολή απαγορεύεται να χρησιμοποιηθεί για δαπάνες που δεν σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με το συμφωνημένο έργο. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/223/2014

1) Τρόπος λύσης της υπ’ αριθ.4/1993 Συμβάσεως Πλαισίου και της υπ’ αριθ.1001/2002 ετήσιας σύμβασης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου (Π.Α.) και της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)». 2) Τρόπος επιστροφής της χορηγηθείσας προκαταβολής- επιβολή αναλογούντων τόκων δικαιοπραξίας και υπερημερίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η υπ’ αριθ.4/1993 Σύμβαση Πλαίσιο, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Πολεμικής Αεροπορίας) και της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)», δεν είναι δυνατόν να λυθεί, λόγω παρόδου (λήξης) του συμβατικού χρόνου αυτής. Περαιτέρω, η προσδιοριζόμενη ως υπ’ αριθ.1001/2002 ετήσια σύμβαση είναι απολύτως άκυρη, μη παράγουσα καμιά συμβατική συνέπεια και, συνεπώς, όχι μόνο δεν απαιτείται, αλλά δεν είναι καν νοητή η λύση αυτής. 2) Το ποσό που αντιστοιχεί στο μέρος της χορηγηθείσας με την ενεργοποίηση της συμβάσεως πλαισίου προκαταβολής, που εισπράχθηκε από τον προμηθευτή αχρεωστήτως, θα επανεισπραχθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 47 του ΠΔ 284/1989. Για το θέμα των τόκων, τέλος, θα εφαρμοσθούν τα προβλεπόμενα ρητά στις παραγράφους 6 και 7 του άρθρου 46 του ΠΔ 284/1989. (ομοφ.)