ΕΛ/ΣΥΝ/ΤΜ.6/4923/2013
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:(...)Κατ΄ ακολουθίαν αυτών πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ανάκλησης και να ανακληθεί η 224/2013 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω. Συνακόλουθα δύναται να υπογραφούν οι συμβάσεις μεταξύ του ΤΕΙ Κρήτης και της εταιρίας «......» υπό τον όρο της απάλειψης από τον όρο 2 της σύμβασης που αφορά στην εκμετάλλευση των εστιατορίων του ΤΕΙ Κρήτης της φράσης «Η σύμβαση μπορεί να παραταθεί μετά από αιτιολογημένη πρόταση του Συμβουλίου της Σπουδαστικής Λέσχης και απόφαση του Συμβουλίου του ΤΕΙ Κρήτης» και από τον όρο 4 της σύμβασης που αφορά στην εκμετάλλευση των Κυλικείων αυτού της φράσης «Η σύμβαση μπορεί να παραταθεί μετά από αιτιολογημένη πρόταση του Συμβουλίου της Σπουδαστικής Λέσχης και απόφαση της Συνέλευσης του ΤΕΙ Κρήτης».Ανακαλεί την 224/2013 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.6/6634/2015
Σίτιση φοιτητών..ζητείται η ανάκληση της 235/2015 Πράξεως του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Επιπροσθέτως, αυτοτελώς εξεταζόμενος ο όρος 12 εμπεριέχει και μία εσωτερική ασάφεια, διότι δεν ρυθμίζεται αν και με βάση ποιά διαδικασία οφείλει ο ανάδοχος να καταβάλει τη διαφορά που θα προκύψει στην περίπτωση που οι δαπάνες προς τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας υπερβαίνουν, μετά την εκκαθάριση, το ποσό των 30.000 ευρώ, και, αντίστοιχα, η αναθέτουσα να επιστρέψει το ποσό της διαφοράς στην περίπτωση που οι σχετικές δαπάνες ανέλθουν σε ποσό μικρότερο. Η ως άνω ασάφεια δε των όρων της διακήρυξης πλήττει ουσιωδώς το κύρος αυτής, συμπαρασύροντας ολόκληρη την επακολουθήσασα διαγωνιστική διαδικασία, καθόσον ανάγεται σε πλημμέλεια αφορώσα ένα ουσιώδες στοιχείο της εκτέλεσης των επίμαχων υπηρεσιών και συγκεκριμένα της οικονομικής επιβάρυνσης που τελικά θα επωμιστεί ο ανάδοχος ή η αναθέτουσα αρχή κατά την εκτέλεση της σύμβασης. Πέραν των ανωτέρω, ο όρος 13, από την εφαρμογή του οποίου γεννάται μία πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση του φορέα, είναι μη νόμιμος για τον πρόσθετο λόγο ότι από το πλέγμα των κείμενων διατάξεων συνάγεται ότι στην ορισθείσα με την Φ.547452/Β3/9.5.2007 Κ.Υ.Α. τιμή του σιτηρεσίου ενσωματώνονται όλες οι δαπάνες που αντιστοιχούν στο κόστος παραγωγής και διάθεσης των γευμάτων. Σύμφωνα, όμως, και με τα βασίμως προβαλλόμενα από το αιτούν, οι ως άνω όροι είναι αρκούντως σαφείς και αφορούν, το μεν, την υποχρέωση του ΤΕΙ να εξοφλήσει αποκλειστικά τις δαπάνες νερού, θέρμανσης, ηλεκτρικού ρεύματος και προληπτικής συντήρησης του εξοπλισμού της σπουδαστικής λέσχης που διαθέτει το ΤΕΙ στο εστιατόριο των .., το δε, στην υποχρέωση του αναδόχου να καταβάλει, έναντι της χρήσης των δικτύων κοινής ωφέλειας που του παρέχονται στο εστιατόριο αυτό, το ποσό των 30.000,00 ευρώ ετησίως και, τέλος, στην αποκλειστική υποχρέωση της αναθέτουσας αρχής να καταβάλει τη διαφορά που θα προκύψει στην περίπτωση που οι δαπάνες προς τους οργανισμούς κοινής ωφέλειας υπερβαίνουν, μετά την εκκαθάριση, το ποσό των 30.000 ευρώ ετησίως, χωρίς, περαιτέρω, να γεννάται υποχρέωση είτε του ανάδοχου να καταβάλει στην αναθέτουσα τη διαφορά αυτή, είτε της αναθέτουσας να επιστρέψει το ποσό της διαφοράς στην περίπτωση που οι σχετικές δαπάνες ανέλθουν σε μικρότερο ποσό. Εξάλλου, σύμφωνα με τα προβαλλόμενα με την υπό κρίση αίτηση, η πρόβλεψη ότι οι δαπάνες νερού, ηλεκτρικού ρεύματος, θέρμανσης και προληπτικής συντήρησης του εξοπλισμού βαρύνουν το Τ.Ε.Ι. … (Παράρτημα Α΄, βασικός όρος 13), αφορά αποκλειστικά στο εστιατόριο των … και δεν γεννά πρόσθετη, πέραν του σιτηρεσίου, επιβάρυνση της αναθέτουσας, η οποία, σε κάθε περίπτωση, εφόσον η σχετική υποδομή της ανήκει, βαρύνεται με την καταβολή τους, διασφαλίζεται δε επαρκώς με την καταβολή από τον ανάδοχο του ποσού των 30.000,00 ευρώ ετησίως, αφού όπως προκύπτει από σχετική μελέτη η σχετική δαπάνη δεν υπερβαίνει το ως άνω ποσό ετησίως. Εξάλλου, οι ανωτέρω όροι τέθηκαν προς αποσαφήνιση των οικονομικών δεδομένων της σύμβασης, ενώ η καταβολή από τον ανάδοχο του ως άνω ποσού συνιστά μείζονα διασφάλιση των συμφερόντων του ΤΕΙ, αφού αποκλείουν ενδεχόμενη οικονομική βλάβη του σε περίπτωση που ο ανάδοχος καθυστερεί στην απόδοση των εκάστοτε συγκεκριμένων χρηματικών ποσών που αφορούν στη χρήση των δικτύων των οργανισμών κοινής ωφελείας.Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν δεκτά, η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η 235/2015 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να υπογραφεί το σχέδιο σύμβασης μεταξύ του μεταξύ του Τ.Ε.Ι. .. και της εταιρείας με την επωνυμία «....» για τη σίτιση των φοιτητών του ΤΕΙ …
ΝΣΚ/482/2008
Εγγραφή ή μη πτυχιούχων Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) στο Μητρώο Μηχανολόγων ΤΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν παρέχεται η δυνατότητα στους πτυχιούχους των Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ) Ενεργειακής και Περιβαλλοντικής Τεχνολογίας του ΤΕΙ Κρήτης, να εγγραφούν στο Μητρώο Μηχανολόγων ΤΕΙ που τηρείται στη Διεύθυνση Ανάπτυξης της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
ΕλΣυν/ΚΛ.Ζ/3/2017
«Ανάδειξη εργολάβων για τον από εδάφους ψεκασμό ελαιοδέντρων στα πλαίσια του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς έτους 2016 στην Περιφέρεια Κρήτης»,(....) Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο, με το 246427/9.12.2016 (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 79388/12.12.2016) έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Οικονομικού της Περιφέρειας Κρήτης, 36 σχεδίων συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και των επιλεγέντων με τις 681, 682 και 683 κατακυρωτικές αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κρήτης αναδόχων, αντίγραφο των οποίων τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη γραμματεία του Κλιμακίου, υπό τον όρο ότι οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί …και ..καθώς και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου …και ο ...ς θα προσκομίσουν στην αναθέτουσα αρχή, πριν από την υπογραφή των οικείων συμβάσεων, όλα τα δικαιολογητικά, των οποίων η έλλειψη διαπιστώθηκε, κατά τα ανωτέρω, από την επιτροπή ελέγχου και αξιολόγησης προσφορών.
4262/Φ.20/2018
Οργάνωση Δομής και Λειτουργίας Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας (ΕΣΔΠ) του Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΤΕΙ) Κρήτης.
ΑΕΠΠ/399/2019
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 199/07.02.2019 απόφασης της Συγκλήτου της αναθέτουσας αρχής (ΤΕΙ Κρήτης), με την οποία οριστικοποιήθηκε η ανάθεση της σύμβασης για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Τοπογραφική αποτύπωση ιδιοκτησίας ΤΕΙ Κρήτης στο Ηράκλειο». Βασικό αντικείμενο της προσφυγής αποτελεί ο ισχυρισμός ότι η ανάδοχος δεν προσκόμισε τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (ειδικά φορολογική ενημερότητα για την ημερομηνία υποβολής της προσφοράς), γεγονός που συνεπάγεται παραβίαση του Ν. 4412/2016 και της διακήρυξης. Η προσφεύγουσα, ως δεύτερη στη σειρά κατάταξης, επικαλείται αθέτηση των τυπικών προϋποθετών και αντικειμενικό κριτήριο αποκλεισμού του ανωτέρω άρθρου 18 λόγω μη έγκαιρης εκπλήρωσης φορολογικών υποχρεώσεων της αναδόχου.
ΑΕΠΠ/537/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της Πράξης 09/15.05.2019 του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΤΕΙ Κρήτης, η οποία αφορά τον διεθνή ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχων παροχής υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του ΤΕΙ Κρήτης στο Ηράκλειο και στα περιφερειακά Τμήματα του (Χανιά, Ρέθυμνο, Άγιο Νικόλαο, Σητεία). Το συνολικό προϋπολογιζόμενο κόστος της σύμβασης ανέρχεται σε €567.950 (συν ΦΠΑ 24%) για το διάστημα 01/09/2018-31/08/2020, με δυνατότητα παράτασης έως 31/08/2021 (συνολική αξία με παράταση €852.700). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην απόρριψη της προσφοράς της προσφεύγουσας για τα Τμήματα 1-2-3-5-6, ισχυριζόμενη ότι οι οικονομικές προσφορές των ανταγωνιστών παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία και τους όρους της Διακήρυξης.
ΝΣΚ/353/2002
ΤΕΙ. Ειδικό Τεχνικό Προσωπικό. Διορισμός σε θέση δομικού. Νομιμότητα έκδοσης υπουργικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η έκδοση αποφάσεως του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για το διορισμό της Γ. Γεωργιάδου σε θέση δομικού στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, διότι δεν έχει τηρηθεί η προβλεπόμενη από τα άρθρα 21 παρ.3 του Ν 1404/1983 και 2 παρ.1 και 2 του ΠΔ 411/1984 διαδικασία επιλογής κατά το μέρος αυτής που αφορά στον έλεγχο των τυπικών προσόντων των υποψηφίων, στην εξέταση των υποψηφίων σε πρακτικά θέματα από το αρμόδιο όργανο και στην πρόταση του Συμβουλίου του Τμήματος επί της επιλογής.
ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)10/2016
Ανάθεση-Διαδικασία Διαγωνισμού-Κατάτμηση :Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ΤΕΙ σε διάφορους προμηθευτές για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης, διότι δεν ανατέθηκαν με τη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού αλλά της απευθείας ανάθεσης, δεν περιλήφθηκαν στις διαγωνιστικές διαδικασίες της Περιφέρειας αλλά ανατέθηκαν αναρμοδίως από το ίδιο το του ΤΕΙ και δεν συνάφθηκαν έγγραφες συμβάσεις δεδομένου ότι δεν προηγήθηκε ανακοίνωση των αποφάσεων (πράξεων) απευθείας ανάθεσης των προμηθειών στους προμηθευτές, οι ελλείπουσες δε συμβάσεις δεν δύνανται να υποκατασταθούν από τις συμβάσεις που είχαν συνάψει οι ανωτέρω προμηθευτές, κατά περίπτωση, με τον Δήμο και την Περιφέρεια. ( παρ. 12 και 13 του άρθρου 2 του ν. 2286/1995 (Α΄ 19Α) και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010 απόφασης του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Β΄ 1789), άρθρο13 παρ. 6 του ν. 2503/1997 (Α΄ 107), άρθρα 40 έως και 42 του π.δ/τος 173/1990 (Α΄ 62) και ν. 3852/2010 (Α΄ 87).
ΑΕΠΠ/809/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων (ανώνυμη εταιρεία) ζητά την τροποποίηση των όρων της διακήρυξης 508801 του διαγωνισμού για την προμήθεια τριφασικών μετασχηματιστών διανομής ισχύος 50÷100 KVA, με εκτιμώμενη αξία 82.356.246 € (χωρίς ΦΠΑ). Ειδικότερα, αίτεται (α) την προσθήκη των λέξεων «ή στο εξωτερικό» στον όρο που απαιτεί υποδομή στην Ελλάδα για άνοιγμα/κλείσιμο και δοκιμές μετασχηματιστών (άρθρο 20 παρ. 2 του υποδείγματος σύμβασης) και (β) τη διαγραφή της φράσης «στον Ελλαδικό χώρο» από τον όρο για τον τόπο επισκευής (άρθρο 22 παρ. 3). Ο προσφεύγων θεωρεί ότι οι εν λόγω όροι παραβιάζουν την αρχή της ισότητας, καθώς ευνοούν αντισφαλίστως οικονομικούς φορείς με ήδη υπάρχουσα εγκατάσταση στην Ελλάδα, ενώ επιβαρύνουν οικονομικά τους υπόλοιπους διαγωνιζόμενους.
ΝΣΚ/134/2006
Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος των κερδών από την εκμετάλλευση πλοίων υπό ξένη σημαία, που πραγματοποιούν στην Ελλάδα οι αλλοδαπές επιχειρήσεις, με τον όρο της αμοιβαιότητας (νομοθετικής και πραγματικής).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την απαλλαγή, με βάση τον όρο της αμοιβαιότητας, των κερδών των αλλοδαπών επιχειρήσεων, που εκμεταλλεύονται πλοία με ξένη σημαία, από τη μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων, από ελληνικούς λιμένες, θα πρέπει, η εν λόγω απαλλαγή να προβλέπεται ρητά από διάταξη νόμου ή να παρέχεται με διοικητική πράξη κατά νομοθετική εξουσιοδότηση (νομοθετική αμοιβαιότητα), να γίνεται δε και χρήση του λιμένος της χώρας, όπου εδρεύει η αλλοδαπή εταιρεία, από ελληνικά πλοία (πραγματική αμοιβαιότητα).