Α.1192/2024
Τύπος: Αποφάσεις
ΦΕΚ: 7231/Β/30.12.2024
Διαδικασία αποδοχής πράξεων στο πλαίσιο φορολογικού ελέγχου σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024 (Α' 58) και μείωσης προστίμων, προϋποθέσεις υπαγωγής, απώλεια δικαιώματος μείωσης και λοιπά θέματα.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Α.1127/2024
Ψηφιακή διαδικασία ενημέρωσης της Φορολογικής Διοίκησης από Δήμους και Περιφέρειες για δέσμευση χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του ν. 5104/2024 (Α’ 58) λόγω ύπαρξης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε αυτούς καθώς και για την άρση της δέσμευσης χορήγησης του αποδεικτικού ενημερότητας.
Α.1066/2024
Πίστωση και συμψηφισμός καταβολών, αποδόσεων και επιστροφών σε ανεξόφλητες δόσεις ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής και απώλεια ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής κατ’ εφαρμογή του άρθρου 87 του ν. 5104/2024 (Α’ 58).
ΔΕΔ/Αθ/720/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ως απαράδεκτης της ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά πράξεων επιβολής προστίμου ΚΦΔ για ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος του φορολογικού έτους 2018. Η εταιρεία είχε υποβάλει εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις κατά τη διάρκεια ελέγχου, οδηγώντας στην επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 44.647,96 ευρώ (11.907,79€ για ΦΠΑ και 32.740,17€ για εισόδημα). Η προσφεύγουσα ζήτησε μείωση των προστίμων κατά 50% σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024, καθώς και αλλαγή του νομικού χαρακτηρισμού του προστίμου ΦΠΑ. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή, διότι η εταιρεία είχε ήδη υποβάλει δηλώσεις αποδοχής πράξεων σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024, γεγονός που συνεπάγεται ανέκκλητη αποδοχή των οφειλών. Ο ισχυρισμός περί μείωσης 50% κρίθηκε επίσης απαράδεκτος, καθώς αφορά το στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης και όχι τη Δ.Ε.Δ..
1125/2024
Τροποποίηση της απόφασης του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) Α.1069/02.05.2024 «Διαδικασία και δικαιολογητικά για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 5104/2024 “Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις” (Α’ 58)» (Β’ 2671).
33040/2024
Καθορισμός κατηγοριών προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι των νονών», καθορισμός συχνότητας αποστολής του καταλόγου προϊόντων από τους υπόχρεους, ορισμός της αρμόδιας αρχής ελέγχου, καθορισμός διαδικασίας είσπραξης των προστίμων και λοιπά ειδικότερα ζητήματα για την εφαρμογή του άρθρου 111 του ν. 5104/2024 (Α’ 58).
ΔΕΔ/Αθ/173/2025
Η απόφαση 173/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς που εκδόθηκε από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.). Η πράξη αυτή επιβάρυvε την προσφεύγουσα με φόρο κληρονομιάς ύψους 62.651,25€ συν πρόσθετο φόρο 75.181,50€. Η προσφεύγουσα είχε υποβάλει ταυτόχρονα αίτημα υπαγωγής στη ρύθμιση μείωσης του πρόσθετου φόρου, σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024, δηλώνοντας ότι η ενδικοφανής προσφυγή ασκείται υπό την αίρεση της αποδοχής της ρύθμισης. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η υποβολή της αίτησης μείωσης του φόρου συνιστά αυτοδίκαιη αποδοχή της κύριας οφειλής και, ως εκ τούτου, αυτοδίκαιη παραίτηση από την προσφυγή. Επιπλέον, κρίθηκε ότι η άσκηση αγωγής υπό αίρεση καθιστά την προσφυγή αόριστη και μη αποδεκτή.
ΔΕΔ/Αθ/174/2025
Η απόφαση 174 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή κατά Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Κληρονομιάς του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. Ο προσφεύγων είχε υποβάλει την προσφυγή υπό την αίρεση αποδοχής αιτήματος μείωσης του πρόσθετου φόρου κατά 40% βάσει του άρθρου 75 του ν. 5104/2024 (ΚΦΔ). Το άρθρο 75 ορίζει ότι η αποδοχή της κύριας οφειλής, ενόσω διαρκεί η προθεσμία για προσφυγή, λογίζεται ως αυτοδίκαιη παραίτηση από την ασκηθείσα ενδικοφανή προσφυγή. Καθώς ο προσφεύγων αποδέχθηκε την κύρια οφειλή μέσω της αίτησης ρύθμισης, η ΔΕΔ έκρινε την προσφυγή αόριστη και απαράδεκτη, καθώς δεν επιτρέπεται άσκηση αγωγής υπό αίρεση.
Α.1181/2024
Ρύθμιση ζητημάτων για την λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου του άρθρου 15Α του ν. 5104/2024 (Α’ 58) και την εγγραφή σε αυτό, ζητημάτων για την επιβολή των προστίμων του ίδιου άρθρου, καθώς και κάθε σχετικής λεπτομέρειας για την εφαρμογή του.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ:
570382/2024-19.12.2024:«Υποχρέωση εγγραφής των φορέων του δημοσίου τομέα στο «Ηλεκτρονικό Μητρώο Υπόχρεων Υποβολής Ετήσιου Αρχείου Εισοδημάτων για την Προσυμπλήρωση και Υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων»
ΑΑΔΕ/ΜΗΤΡΩΟ ΥΠΟΧΡΕΩΝ/2024:Οδηγός για τη χρήση της υπηρεσίας Μητρώου υπόχρεων υποβολής ετήσιου αρχείου εισοδημάτων. ΑΘΗΝΑ, 16 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
ΔΕΔ/Αθ/219/2025
Η απόφαση 219/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά της ρητής απόρριψης της Προϊσταμένης του ΚΕ.ΦΟ.Δ.Ε. Αττικής. Η εταιρεία ζητούσε την αναγνώριση δαπάνης αποζημίωσης πελατείας ύψους 1.000.000 ευρώ ως εκπεστέας επιχειρηματικής δαπάνης για το φορολογικό έτος 2018 και την επιστροφή 290.000 ευρώ φόρου. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η προσφυγή πρέπει να απορριφθεί, καθώς η προσφεύγουσα, διαρκούντος του φορολογικού ελέγχου, υπέβαλε οικειοθελώς 2η τροποποιητική δήλωση και δήλωση αποδοχής πράξεων σύμφωνα με το άρθρο 75 του ν. 5104/2024. Αυτή η ενέργεια συνιστά ανέκκλητη αποδοχή των αποτελεσμάτων του ελέγχου, ενώ η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης στο πλαίσιο ελέγχου δεν επιτρέπεται να συνοδεύεται από επιφύλαξη (άρθρο 23 παρ. 3 περ. γ' ν. 5104/2024).
ΔΕΔ/Θεσ/317/2025
Η απόφαση 317/27-02-2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά τεσσάρων Πράξεων Επιβολής Προστίμου ΦΠΑ (άρθρου 57 παρ. 6 του Ν.5104/2024) για τα φορολογικά έτη 2018 έως 2021. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τη Δ.Ο.Υ. Ε’ Θεσσαλονίκης λόγω μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων για πωλήσεις ειδών ιματισμού εξ αποστάσεως με αντικαταβολή, με το συνολικό καταλογιζόμενο ποσό να ανέρχεται σε 69.014,98€. Οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας, συμπεριλαμβανομένης της παραβίασης του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης, της εσφαλμένης νομικής βάσης προστίμων (Ν.5104/2024) και της παραγραφής του φορολογικού έτους 2018, απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι ή αναπόδεικτοι. Η απόφαση επικυρώνει τα πρόστιμα.