ΕλΣυν.Κλ.1/293/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ:Λαμβάνοντας, ωστόσο, υπόψη το μεν ότι στο θεσμικό πλαίσιο της αναδοχής ανηλίκου (άρθρο 9 ν. 2082/1992 και π.δ. 86/2009) δεν προβλέπεται λήξη της αναδοχής με την ενηλικίωση του προσώπου σε αναδοχή ..., το δε ότι με τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του π.δ/τος 86/2009 προβλέπεται καταβολή της θεσπισθείσας με την ανωτέρω 92798/2006 κ.υ.α. οικονομικής ενίσχυσης για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναδοχή, πρέπει να γίνει ερμηνευτικά δεκτό ότι σε οικογένειες αναδόχων ενηλίκων προσώπων, τα οποία τελούσαν υπό αναδοχή κατά το στάδιο της ανηλικότητάς τους και ακολούθως ενηλικιώθηκαν, χωρίς για οποιοδήποτε λόγο να παύσει η αναδοχή, επιτρεπτώς καταβάλλεται η ανωτέρω προβλεφθείσα μηνιαία οικονομική ενίσχυση υπό την προϋπόθεση ότι τα υπό αναδοχή ενήλικα πλέον πρόσωπα έχουν την ιδιότητα του ατόμου με ειδικές ανάγκες, δοθέντος ότι αναδοχή ενηλίκου προσώπου προβλέπεται αποκλειστικά στην περίπτωση φροντίδας προσώπου με ειδικές ανάγκες...
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ253/30978/Α5/2018
Τροποποίηση της αριθμ. Φ.253/155439/Β6 (ΦΕΚ 2544 Β΄/2009) υπουργικής απόφασης «Εξέταση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» .
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/5/2017
Καταβολή επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας:..Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο λόγος διαφωνίας είναι αβάσιμος, καθώς, όπως βασίμως το … προβάλλει, από την προμνησθείσα απόφαση του ΔΣ για τη χορήγηση του επίμαχου επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στην ανωτέρω υπάλληλο και το ως άνω έγγραφο του Διευθυντή του Αναρρωτηρίου …, αποδεικνύεται πλήρως ότι στο πρόσωπό της πληρούνται όλες οι εκτεθείσες στη σκέψη ΙΙ νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση του εν λόγω επιδόματος. Κι αυτό, διότι αποτελεί μόνιμη υπάλληλο του Κλάδου ΤΕ Επισκεπτών/τριών Υγείας, που υπηρετούσε κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα ως νοσηλευτικό (μη διοικητικό) προσωπικό στη νοσηλευτική υπηρεσία του Αναρρωτηρίου … του Παραρτήματος Προστασίας Παιδιού … «..» του … για ανηλίκους που αναρρώνουν από φυματιώδεις νόσους, πλευρίτιδα και οζώδη ερύθημα, για προς υιοθεσία και προς ή υπό ή μετά την αναδοχή άτομα, που το Αναρρωτήριο προστατεύει, ασκώντας πλήρως και αποκλειστικώς για όλο το χρονικό αυτό διάστημα καθήκοντα Επισκέπτριας Υγείας, ακόμα και στο πλαίσιο της εκ μέρους της άσκησης εποπτείας περιπτώσεων αναδοχής ανηλίκων της επαρχίας, που το Αναρρωτήριο προστατεύει, αλλά και περιπτώσεων χορήγησης σπουδαστικών και στρατιωτικών επιδομάτων σε ενήλικους πρώην αναδοχούμενους, που επίσης το Αναρρωτήριο προστατεύει, η οποία της ανατέθηκε με την ανωτέρω σχετική απόφαση του Διευθυντή του Αναρρωτηρίου (νοσηλευτική φροντίδα προστατευόμενων-φιλοξενούμενων βρεφών, νηπίων και παιδιών σε επίπεδο πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, κατ’ οίκον νοσηλευτική φροντίδα και συμβουλευτική υγείας τόσο σε αναδοχούμενα παιδιά, σε πρώην αναδοχούμενα - εποπτευόμενα παιδιά υγιή, με ελαφρά ή βαριά αναπηρία, με ειδικές λοιμώξεις και με νοσήματα, όσο και στο πλαίσιο της εποπτείας των περιπτώσεων αναδοχής της επαρχίας).
ΝΣΚ/63/2002
Δυνατότητα εκμισθώσεως αδειών εκμεταλλεύσεως περιπτέρων σε Ανώνυμες Εταιρείες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η εκμίσθωση αδείας εκμεταλλεύσεως περιπτέρου σε Ανώνυμη Εταιρεία, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι όπου προβλέπεται πράξη ή ενέργεια του Νομάρχη, αυτή πρέπει να γίνει από τον αρμόδιο κατά τόπο Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας και με την επιφύλαξη ότι δεν θα τύχουν εφαρμογής οι ειδικές διατάξεις που προϋποθέτουν την ύπαρξη φυσικού προσώπου και δεν προσιδιάζουν σε νομικά πρόσωπα (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 581/2002 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.
49152/Ν4/2019
Εξειδίκευση εποχικών αναγκών μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) με ιδιοκτησιακό καθεστώς και δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης σε σχολικά λεωφορεία και προσδιορισμός του αριθμού του προσωπικού που απαιτείται για την κάλυψή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 9 του ν. 3812/2009, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
100792/ΙΒ/2004
Δωρεάν παροχή ακουστικών βαρηκοϊας σε μαθητές ιδιωτικών σχολείων και σε μαθητές δημόσιων σχολείων όπου δεν λειτουργούν τμήματα ειδικής αγωγής. α) Οι μαθητές που έχουν πρόβλημα ακοής δικαιούνται σε δωρεάν λήψη των ακουστικών βαρηκοϊας, εφόσον έχει νομίμως πιστοποιηθεί ότι εντάσσονται στα άτομα με ειδικές ανάγκες και φοιτούν σε ιδιωτικό σχολείο, όπου ασκείται ειδική αγωγή (πλειοψ.) και β) τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε δημόσια σχολεία δικαιούνται της παροχής αυτής σε κάθε περίπτωση. (ομόφωνα) ΣΧΕΤ.Η αριθμ.ΝΣΚ/275/2004 Γνωμοδότηση.
ΝΣΚ/275/2004
Δωρεάν παροχή ακουστικών βαρηκοϊας σε μαθητές ιδιωτικών σχολείων και σε μαθητές δημόσιων σχολείων όπου δεν λειτουργούν τμήματα ειδικής αγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι μαθητές που έχουν πρόβλημα ακοής δικαιούνται σε δωρεάν λήψη των ακουστικών βαρηκοϊας, εφόσον έχει νομίμως πιστοποιηθεί ότι εντάσσονται στα άτομα με ειδικές ανάγκες και φοιτούν σε ιδιωτικό σχολείο, όπου ασκείται ειδική αγωγή (πλειοψ.), και β) τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε δημόσια σχολεία δικαιούνται της παροχής αυτής σε κάθε περίπτωση (ομοφ.).
ΝΣΚ/245/2006
Εξαίρεση ατόμων με ειδικές ανάγκες από την συνέντευξη ενώπιον της Επιτροπής Πολιτογράφησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ισχύει και για τις περιπτώσεις ατόμων με ειδικές ανάγκες η υποχρέωση εμφάνισης ενώπιον της Επιτροπής Πολιτογράφησης, εφ’ όσον η φύση του προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά δεν εμποδίζει την προσέλευσή τους ενώπιον της Επιτροπής και την επικοινωνία με αυτή, έστω και με την βοήθεια τρίτου προσώπου ή μηχανικού μέσου. Η συνέντευξη αναλόγως του προβλήματος μπορεί να γίνεται με τον τρόπο που κατά την κοινή πείρα και τους κανόνες της επιστήμης κατά περίπτωση επικοινωνούν τα ειδικών αναγκών άτομα με το περιβάλλον τους. Εξαίρεση μόνο με τη συνδρομή προϋποθέσεων ανωτέρας βίας, εφόσον για λόγους ανεξάρτητους από την θέληση του αιτούντος δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί η συνέντευξη κατά τρόπο που να εξυπηρετείται ο σκοπός θέσπισής της, δηλαδή ο σχηματισμός άποψης από τα μέλη της Επιτροπής σχετικά με την προσωπικότητα, το ήθος του ατόμου που ζητά την πολιτογράφηση, την γνώση της ελληνικής γλώσσας, ιστορίας και πολιτισμού.
ΝΣΚ/294/2007
Χερσαίοι Συνοριακοί Σταθμοί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι προβλέψεις του άρθρου 17 του ΠΔ 86/1979 εις ότι αφορά την ίδρυση και εγκατάσταση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), ως ειδικές, κατισχύουν των διατάξεων που προβλέπουν την χωροθέτηση των μη δημοσίων υπηρεσιών στους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς. Η διαδικασία που ακολουθείται για την ίδρυση και αρχική εγκατάσταση του ΚΑΕ θα εφαρμοσθεί και στην περίπτωση επέκτασης ή μετεγκατάστασης.
ΕλΣυν.Τμ.7/379/2009
Παράθεση γευμάτων-φιλοξενία προσώπων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά στην εκτύπωση προγραμμάτων, προσκλήσεων κλπ., παράθεση γευμάτων και φιλοξενία προσώπων, στο πλαίσιο διαφόρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν από τη Δημοτική Χορωδία ..., δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου, συντελεί όμως στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω νομικού προσώπου, καθόσον συμβάλλει στην επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, μέσω των οποίων προάγεται η μουσική παιδεία των δημοτών του Δήμου αυτού, η εν λόγω δε δαπάνη δεν υπερβαίνει, κατά την κρίση του Τμήματος, το προσήκον μέτρο.(...)Περαιτέρω, όμως, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη για τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των ανωτέρω εκδηλώσεων της Δημοτικής Χορωδίας δεν είναι, κατά την κρίση του Τμήματος, νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε συντελεί, άμεσα ή έμμεσα, στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών της.
ΝΣΚ/262/2015
Δυνατότητα ή μη μετάταξης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, από τον κλάδο ΔΕ Προσωπικού Ασφαλείας στην κατηγορία ΠΕ κλάδου Διοικητικού-Οικονομικού, καθόσον ο αιτών δεν έχει συμπληρώσει το 53ο έτος της ηλικίας του (άρθρο 17 του ν. 2622/1998 & άρθρο 11 του ν. 3801/2009).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να προβεί στη μετάταξη του υπαλλήλου Α.Τ. που προσελήφθη ως προσωπικό ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, -με βάση ειδικές διατάξεις ως προσωπικό ασφαλείας, που αποτελεί κατά το νόμο ειδική κατηγορία προσωπικού με ειδικές ρυθμίσεις ως προς τα θέματα των μετατάξεών του- από την κατηγορία ΔΕ «Προσωπικό Ασφαλείας» στην κατηγορία ΠΕ «Διοικητικό- Οικονομικό», επειδή το προσωπικό αυτό, δεν μπορεί να μεταταχθεί σε ανώτερη κατηγορία (ΠΕ) άλλου κλάδου αντίστοιχης του τίτλου σπουδών που κατέχει, εν όψει της ρύθμισης του άρθρου 11 του ν. 3801/2009 που απαγορεύει την μετάταξη σε ανώτερη κατηγορία, και μάλιστα προ της συμπληρώσεως του 53ου έτους της ηλικίας του, που προβλέπεται στο άρθρο 17 του ν. 2622/1998. (ομοφ.)