×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.4/100/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 118/2007

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Υπό αυτά τα δεδομένα, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, όπως βασίμως προβάλλει ο Επίτροπος, διότι μη νομίμως το Νοσοκομείο προσέφυγε στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, εφόσον η δαπάνη κάθε μίας από τις επίμαχες συμβάσεις η οποία καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του νοσηλευτικού αυτού ιδρύματος, αναγόμενη σε ετήσια βάση, υπερβαίνει το ποσό των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η, άνευ ειδικών λόγων, προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία..(..)τα όργανα του ανωτέρω Νοσοκομείου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατηγήσεως των σχετικών διατάξεων, και, συνεπώς, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα μπορούν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.(συγγνωστή πλάνη)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.4/115/2016

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επιβάρυνση του προϋπολογισμού του Γ.Ν. .. (...) για το έτος 2015, για την προμήθεια ελαιόλαδου, υπερέβη το τιθέμενο για τη νόμιμη προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης χρηματικό όριο των 20.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), και συνεπώς έπρεπε να έχει ακολουθηθεί η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού. Περαιτέρω, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει, ούτε το Νοσοκομείο επικαλείται, τη συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, οι οποίες θα καθιστούσαν δικαιολογημένη την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, δοθέντος, άλλωστε, ότι η προμήθεια του εν λόγω είδους, ως εκ της φύσεώς του, ανάγεται στις πάγιες και διαρκείς, και άρα δυνάμενες να προγραμματιστούν εγκαίρως, ανάγκες του Νοσοκομείου..(..)το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα όργανα του Νοσοκομείου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατηγήσεως των κειμένων διατάξεων και ότι, συνεπώς, το ... οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα πληρωμής, μπορεί, κατ’ εξαίρεση, να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης..(συγγνωστή πλάνη)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.4(Δ' ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/139/2017

Παροχή υπηρεσιών πλυσίματος:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής:Κατά τον βασίμως προβαλλόμενο πρώτο λόγο διαφωνίας, οι ανωτέρω υπηρεσίες πλυσίματος ιματισμού μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας στη φερόμενη στο ένταλμα ως δικαιούχο επιχείρηση, δεδομένου ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται από τις διατάξεις του ν. 2286/1995 για την προσφυγή στην εν λόγω διαδικασία. Ειδικότερα, πέραν του ότι η αξία των επίμαχων υπηρεσιών, αναγόμενη σε ετήσια βάση, υπερβαίνει, ενόψει και του πάγιου και διαρκούς χαρακτήρα αυτών, το όριο των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α .., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η, άνευ ειδικών λόγων, προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων, συναρτώμενων με έκτακτα γεγονότα μη οφειλόμενα σε υπαιτιότητα των αρμοδίων οργάνων, τα οποία κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια και την ολοκλήρωση διαγωνιστικής διαδικασίας για την κάλυψη των σχετικών πάγιων και διαρκών αναγκών του Νοσοκομείου σε υπηρεσίες πλυσίματος ιματισμού. Αντιθέτως, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι αν και οι ζητούμενες υπηρεσίες είναι πάγιες και διαρκείς και ο χρόνος λήξης της αρχικής σύμβασης παροχής αυτών ήταν εκ των προτέρων γνωστός (14.5.2016), το Νοσοκομείο προέβη στην διενέργεια πρόχειρου διαγωνισμού για την κάλυψη των αναγκών αυτών μόλις στις 20.4.2016, ήτοι λίγο πριν την λήξη ισχύος της προγενέστερης σύμβασης, χωρίς, ωστόσο, το ίδιο να προσδιορίζει, με το έγγραφο επανυποβολής του, τις απρόβλεπτες εκείνες περιστάσεις που εμπόδισαν τα αρμόδια όργανά του να διενεργήσουν εγκαίρως τον ως άνω πρόχειρο διαγωνισμό. Συνεπώς, το Νοσοκομείο δεν αποδεικνύει την έλλειψη υπαιτιότητάς του για τη μη έγκαιρη διενέργεια του διαγωνισμού και τη προσφυγή του στην διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, ενώ σε κάθε περίπτωση η αναμονή των αποτελεσμάτων εκκρεμούς διαγωνισμού δεν συνιστά απρόβλεπτη περίσταση.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΝΣΚ/154/2007

Γνήσια σύμβαση έργου. Έκδοση ή μη θετικής γνωμοδότησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν δύναται να εκδοθεί η αιτούμενη θετική γνωμοδότηση διότι το άτομο που προτίθεται να απασχολήσει η Υπηρεσία, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο υπ’ αριθ. πρωτ. 97180/13-11-2006 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού / Τμήμα Διοικητικού Προσωπικού του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, θα καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Υπουργείου.


ΝΣΚ/162/2005

Βεβαίωση για σύναψη συμβάσεων κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν επιτρέπεται να ανατεθεί σε φυσικό πρόσωπο με σύμβαση έργου η αθλητική εκπαίδευση των επιλέκτων στρατευσίμων αθλητών, οι οποίοι υπηρετούν στα αθλητικά κέντρα των Ενόπλων Δυνάμεων, χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, καθόσον αφενός πρόκειται να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας, αφετέρου προβλέπονται αντίστοιχες θέσεις μονίμου πολιτικού προσωπικού της κατηγορίας ΠΕ καθηγητών φυσικής αγωγής και αθλητισμού, ανεξαρτήτως εάν δεν έχουν εισέτι καλυφθεί. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τμ.4/122/2014

Απευθείας διαπραγμάτευση.Μη νόμιμες οι δαπάνες Νοσοκομείου που αφορούν στην καταβολή αμοιβής στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία για την προμήθεια οξυγόνου, καθόσον μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στην εξαιρετική διαδικασίας της απευθείας ανάθεσης των επίμαχων προμηθειών, το μεν διότι η ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του Νοσοκομείου σε υγρό οξυγόνο υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία, το δε διότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή μη οφειλόμενων σε υπαιτιότητα των αρμοδίων οργάνων του φορέα έκτακτων περιστάσεων. Ο ισχυρισμός του Νοσοκομείου που αφορά στην πρόωρη εξάντληση των ποσοτήτων αυτών δεν μπορεί να αποδοθεί σε έκτακτα και μη δυνάμενα να προβλεφθούν γεγονότα, αφού το Νοσοκομείο όφειλε να μεριμνήσει εγκαίρως για τη διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, αντί να προβαίνει σε κατάτμηση μέσω διαδοχικών απευθείας αναθέσεων.    

ΝΣΚ/363/2001

ΟΓΑ. Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Χορήγηση βεβαιώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπό σύναψη συμβάσεις δεν έχουν ως αντικείμενο την εργασία καθ εαυτήν, ούτε καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΟΓΑ, αλλά αντιθέτως, έχουν παροδικό κατά βάση χαρακτήρα και αφορούν την προσπόριση στον ΟΓΑ συγκεκριμένων αποτελεσμάτων (έργων) στην παραγωγή των οποίων αδυνατεί να αντεπεξέλθει το προσωπικό του Οργανισμού. Συνεπώς οι υπό σύναψη συμβάσεις μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου, χωρίς να υποκρύπτονται συμβάσεις εξηρτημένης εργασίας.


ΝΣΚ/358/2009

Σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα αναφερόμενα στο ερώτημα έργα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Οι σχετικές ανάγκες της υπηρεσίας δεν περιορίζονται χρονικά, δεν πρόκειται δηλαδή να «εξαντληθούν» αλλά, αντίθετα, προφανώς, θα επαναληφθούν και στο μέλλον. Συνεπώς τα εν λόγω έργα δεν είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεως έργου.


ΕΣ/ΤΜ.1/100/2011

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, δεν αποδεικνύεται εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 3584/2007. Ειδικότερα, οι ανάγκες για την κάλυψη των οποίων προσλήφθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν συνιστούν εποχικές πρόσκαιρες, πολύ δε περισσότερο ¨κατεπείγουσες¨, αλλά πάγιες και διαρκείς, καθόσον αποσκοπούν κυρίως στην κάλυψη ελλείποντος τακτικού προσωπικού, ανάγονται δε στη συνήθη δραστηριότητα του Δήμου, όπως είναι η καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων. Εξάλλου, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι προσλήφθηκαν στο Δήμο από τις 28.3.2011 και μετά, ήτοι μετά το πέρας του χειμώνα, τον οποίο επικαλείται ο Δήμος για να δικαιολογήσει την πρόσληψή τους. Περαιτέρω, όσα αναφέρονται στο 9868/19.5.2011 έγγραφο του Δήμου ... περί της υποστελέχωσης του Δήμου με προσωπικό κλάδου ΥΕ-εργατών και της αναστολής προσλήψεων τακτικού προσωπικού επιβεβαιώνουν στην ουσία ότι οι ανάγκες για τις οποίες προσλήφθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν ήσαν εποχικές πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς. Κατ΄ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες όπως σωστά υποστηρίζει και ο διαφωνών Επίτροπος και ως εκ τούτου τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


ΕΣ/Τ1/112/2007

Σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου που αποτελεί την τέταρτη ανανέωση προηγουμένων συμβάσεων και συνιστά μη νόμιμη διαδοχική σύμβαση κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ. 164/2004.Μη σύννομη επίσης η πρόσληψη προαωπικού ορισμένου χρόνου που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες.


ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/108/2018

Παροχή υπηρεσιών γραφείου τύπου: Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ, ΙΙΙ και ΙV της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Δεν είναι νόμιμη η ανάθεση από την ... της παροχής των επίμαχων υπηρεσιών στη φερόμενη ως δικαιούχο του ελεγχόμενου εντάλματος εταιρεία, καθώς, με τη συναφθείσα σύμβαση, καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες της Αρχής. Και τούτο διότι οι ανατεθείσες υπηρεσίες ανάγονται στη συνήθη λειτουργική δραστηριότητα της Αρχής, όπως προκύπτει τόσο από το άρθρο 11 (πρώην 10) του ν. 3832/2010, που αναφέρεται στις αρμοδιότητες της .., στις οποίες περιλαμβάνεται και η έγκαιρη, έγκυρη και αποτελεσματική διάχυση της στατιστικής πληροφόρησης, όσο και από τον ισχύοντα μέχρι σήμερα Οργανισμό της Γενικής Γραμματείας Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Ελλάδος (π.δ. 226/2000), στον οποίο προβλέπεται Αυτοτελές Γραφείο Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, με αρμοδιότητες συναφείς με αυτές της ανατεθείσας σύμβασης. Το γεγονός δε ότι στον ισχύοντα μέχρι σήμερα Οργανισμό (π.δ. 226/2000) αν και προβλέπεται η σύσταση Αυτοτελούς Γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων, δεν προβλέπεται, κατά τους ισχυρισμούς της ..., η στελέχωσή του με υπαλλήλους που να διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τις δραστηριότητές του, δεν αναιρεί το γεγονός ότι οι επίμαχες υπηρεσίες καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, όπως άλλωστε καταδεικνύεται από τις προηγούμενες αποφάσεις της Αρχής .. περί ανάθεσης συναφών υπηρεσιών.(..) Κατόπιν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.