ΝΣΚ/154/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Γνήσια σύμβαση έργου. Έκδοση ή μη θετικής γνωμοδότησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύναται να εκδοθεί η αιτούμενη θετική γνωμοδότηση διότι το άτομο που προτίθεται να απασχολήσει η Υπηρεσία, σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στο υπ’ αριθ. πρωτ. 97180/13-11-2006 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού / Τμήμα Διοικητικού Προσωπικού του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, θα καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Υπουργείου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/22/2004
Μη νόνιμη σύμβαση έργου που καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες και ανάγεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού
ΝΣΚ/250/2009
Σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις, οι οποίες τάσσονται από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 1 του Ν 2527/1997 προς έκδοση της προβλεπόμενης στην παρ. 2 του ιδίου άρθρου βεβαίωσης (γνωμοδότησης) από το Ν.ΣΚ., διότι, από τα διαλαμβανόμενα στο σχετικό έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης (Δ/νση Διοίκησης, Τμήμα Προσωπικού), σε συνδυασμό με τις προβλεπόμενες από το νόμο αρμοδιότητες των υπηρεσιών του Υπουργείου, προκύπτει, ότι, οι προς σύναψη συμβάσεις, δεν θα συνιστούν γνήσιες συμβάσεις έργου, αλλά θα υποκρύπτουν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, προσώπων τα οποία θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
ΝΣΚ/72/2008
Χορήγηση βεβαίωσης για συμβάσεις έργου στο Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις οι οποίες τάσσονται από τη διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του Ν 2527/1997 προς έκδοση της προβλεπόμενης στην παρ.2 του ιδίου άρθρου βεβαίωσης (γνωμοδότησης), διότι από τα διαλαμβανόμενα στο με αριθμό 7974/17.7.2007 έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Μακεδονίας-Θράκης (Δ/νση Διοίκησης, Τμήμα Προσωπικού), όπως αυτό τροποποιήθηκε με το με αριθμό 14068/3.12.2007 όμοιο έγγραφο, δεν είναι δυνατόν να διευκρινισθεί εάν οι προς σύναψη συμβάσεις θα συνιστούν γνήσιες συμβάσεις έργου ή θα υποκρύπτονται συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας, προσώπων τα οποία θα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
ΕΣ/Τ1/44/2006
Προσλήψεις από Δημοτικό Παιδικό Σταθμό προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ιδ. δικαίου οκτώ μηνών και δύο μηνών αντίστοιχα κατ' εφαρμογή των διατάξεων του ν.2190/94. Μη νόμιμες, καθόσον καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Σταθμού και όχι κατεπείγουσες, εποχιακές, παροδικές ή πρόσκαιρες, όπως απαιτούν οι διατάξεις του ανωτέρω νόμου. (Συγγνωστή πλάνη).
ΕΣ/Τ1/3/2006
Πρόσληψη από Δήμο, προσωπικού με σύμβαση έργου (αρθ. 6 του ν. 2527/97) για το έργο α) της υποστήριξης των πολιτιστικών δραστηριοτήτων και των εκδηλώσεων του Δήμου και β) της επεξεργασίας αιτήσεων οικοδομικών αδειών και ελέγχου αυθαιρέτων κτισμάτων. Μη νόμιμη, καθόσον οι συμβάσεις καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αφού ανάγονται στα καθήκοντα του υπηρετούντος (έστω και μη επαρκούντος) προσωπικού. Συγγνωστή πλάνη ενόψει και της έγκρισης του Γ.Γ. Περιφέρειας.
ΝΣΚ/358/2009
Σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα αναφερόμενα στο ερώτημα έργα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Οι σχετικές ανάγκες της υπηρεσίας δεν περιορίζονται χρονικά, δεν πρόκειται δηλαδή να «εξαντληθούν» αλλά, αντίθετα, προφανώς, θα επαναληφθούν και στο μέλλον. Συνεπώς τα εν λόγω έργα δεν είναι δυνατόν να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεως έργου.
ΕΣ/ΤΜ.1/100/2011
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, δεν αποδεικνύεται εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων των διατάξεων του άρθρου 206 του ν. 3584/2007. Ειδικότερα, οι ανάγκες για την κάλυψη των οποίων προσλήφθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν συνιστούν εποχικές πρόσκαιρες, πολύ δε περισσότερο ¨κατεπείγουσες¨, αλλά πάγιες και διαρκείς, καθόσον αποσκοπούν κυρίως στην κάλυψη ελλείποντος τακτικού προσωπικού, ανάγονται δε στη συνήθη δραστηριότητα του Δήμου, όπως είναι η καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων. Εξάλλου, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι προσλήφθηκαν στο Δήμο από τις 28.3.2011 και μετά, ήτοι μετά το πέρας του χειμώνα, τον οποίο επικαλείται ο Δήμος για να δικαιολογήσει την πρόσληψή τους. Περαιτέρω, όσα αναφέρονται στο 9868/19.5.2011 έγγραφο του Δήμου ... περί της υποστελέχωσης του Δήμου με προσωπικό κλάδου ΥΕ-εργατών και της αναστολής προσλήψεων τακτικού προσωπικού επιβεβαιώνουν στην ουσία ότι οι ανάγκες για τις οποίες προσλήφθηκαν οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν ήσαν εποχικές πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς. Κατ΄ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες όπως σωστά υποστηρίζει και ο διαφωνών Επίτροπος και ως εκ τούτου τα χρηματικά αυτά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/162/2005
Βεβαίωση για σύναψη συμβάσεων κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται να ανατεθεί σε φυσικό πρόσωπο με σύμβαση έργου η αθλητική εκπαίδευση των επιλέκτων στρατευσίμων αθλητών, οι οποίοι υπηρετούν στα αθλητικά κέντρα των Ενόπλων Δυνάμεων, χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, καθόσον αφενός πρόκειται να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας, αφετέρου προβλέπονται αντίστοιχες θέσεις μονίμου πολιτικού προσωπικού της κατηγορίας ΠΕ καθηγητών φυσικής αγωγής και αθλητισμού, ανεξαρτήτως εάν δεν έχουν εισέτι καλυφθεί. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/60/2006
Απασχόληση προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου. Χορήγηση «βεβαίωσης» κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ’ αριθ. πρωτ. 99294/19-12-2005 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας αποτελεί ενόψει των δεδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)85/2015
Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε εργαζομένους Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.ο.χ. δίμηνης διάρκειας, οι οποίοι προσελήφθησαν κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 (ΦΕΚ Α΄ 143/2007), καθόσον η πρόσληψη στο Δήμο των ως άνω εργατών καθαριότητας και οδηγών απορριμματοφόρων είναι μη νόμιμη, διότι δεν αιτιολογείται με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου σαφώς, ειδικώς και επαρκώς η συνδρομή κατεπείγουσας πρόσκαιρης ή εποχικής ανάγκης, η οποία επέβαλε την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για χρονικό διάστημα δύο μηνών, κατ’ επίκληση της ανωτέρω διάταξης, αλλά αντιθέτως η πρόσληψη των ως άνω εργαζομένων έγινε για την κάλυψη αναγκών που προέκυψαν, λόγω της έλλειψης τακτικού προσωπικού στο Δήμο, δηλαδή προκειμένου να ικανοποιηθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.