ΝΣΚ/162/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Βεβαίωση για σύναψη συμβάσεων κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται να ανατεθεί σε φυσικό πρόσωπο με σύμβαση έργου η αθλητική εκπαίδευση των επιλέκτων στρατευσίμων αθλητών, οι οποίοι υπηρετούν στα αθλητικά κέντρα των Ενόπλων Δυνάμεων, χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία, καθόσον αφενός πρόκειται να καλυφθούν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της υπηρεσίας, αφετέρου προβλέπονται αντίστοιχες θέσεις μονίμου πολιτικού προσωπικού της κατηγορίας ΠΕ καθηγητών φυσικής αγωγής και αθλητισμού, ανεξαρτήτως εάν δεν έχουν εισέτι καλυφθεί. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/237/2017
Παροχή υπηρεσιών ενημέρωσης και καταχώρισης στοιχείων σε ηλεκτρονικό μητρώο.(..)Με τα δεδομένα αυτά, με την ως άνω σύμβαση παροχής υπηρεσιών καλύφθηκαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ελεγχόμενου νομικού προσώπου σχετικά με την παρακολούθηση και ενημέρωση του μητρώου μελών του (συνδρομητών), που συμμετέχουν στα αθλητικά και πολιτιστικά προγράμματα που αποτελούν κύριο αντικείμενο των καταστατικών του σκοπών και επομένως οι σχετικές ανάγκες έπρεπε να καλυφθούν από το υπηρετούν, κατά τον κρίσιμο χρόνο, διοικητικό προσωπικό του (2 υπάλληλοι). ...Εξάλλου, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι οι επίμαχες υπηρεσίες απαιτούσαν εξειδικευμένες γνώσεις που δεν διέθετε το παραπάνω προσωπικό ή ότι το τελευταίο αδυνατούσε αντικειμενικά να εκτελέσει τις επίμαχες εργασίες..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί
ΝΣΚ/275/2001
Σχολή Ικάρων. Καθηγητές. Επιμελητές. Αρμοδιότητα επί ενστάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος. Η αρμοδιότητα να απαντά επί ενστάσεων που υποβάλλουν οι μη επιλεγέντες υποψήφιοι για καθηγητές ξένων γλωσσών και καθηγητές φυσικής αγωγής στη Σχολή Ικάρων κατά των αποφάσεων του Συμβουλίου Επιλογής Καθηγητών της άνω Σχολής είναι ο Ειδικός Γραμματέας του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας.
ΝΣΚ/251/1998
Χορήγηση άδειας ιδιωτικού έργου με αμοιβή.(..)Με το άρθρο 14 του Ν 1566/85 οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί δεν επιτρέπεται να διδάσκουν σε φροντιστήρια. Στην απαρίθμηση των φροντιστηρίων της παρ.2 του άρθρου 63 του ΑΝ 2545/40 υπάγονται και τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Επομένως οι εκπαιδευτικοί των Αγγλικών δεν δύνανται να διδάσκουν σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών. Αντιθέτως οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής δύνανται να διδάξουν σε αθλητικά Σωματεία, ως και οι εκπαιδευτικοί Μουσικής σε Ωδεία, ρητώς εξαιρούμενα των φροντιστηρίων Μουσικής.
ΝΣΚ/192/2002
Μετατροπή θέσης ΤΕ σε ΠΕ στη Σχολή Ικάρων. Εφαρμογή του άρθρου 155 ΥΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η περίπτωση μονίμου υπαλλήλου-καθηγητή Φυσικής Αγωγής της Σχολής Ικάρων, ο οποίος δεν έχει εξομοιώσει το πτυχίο Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής που κατέχει, με πτυχίο πανεπιστημιακού επιπέδου, και ως εκ τούτου, δεν μπορεί να υπαχθεί αυτοδίκαια στις μετατραπείσες με τον Ν 2913/2001 θέσεις Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Σχολής Ικάρων, σε θέσεις ΠΕ, δύναται να αντιμετωπισθεί με εφαρμογή του άρθρου 155 ΥΚ, δηλ. με μετάταξή του σε κενή, οργανική θέση άλλης δημόσιας υπηρεσίας ή ν.π.δ.δ. κατόπιν αιτήσεώς του, και σε περίπτωση μη υποβολής από αυτόν σχετικής αιτήσεως, με την απόλυσή του.
ΝΣΚ/50/2016
Εάν είναι ή όχι δυνατή α) η εξέλιξη Καθηγητών Εφαρμογών προσωποπαγούς θέσης των πρώην Κέντρων Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής, σε θέση επίκουρου καθηγητή και β) η μετατροπή της προσωποπαγούς θέσης τους σε τακτική θέση ανώτερης βαθμίδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι Καθηγητές Εφαρμογών προσωποπαγούς θέσης των πρώην Κέντρων Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής (εις το εξής ΚΞΓΦΑ), οι οποίοι έχουν ενταχθεί σε επιμέρους Τμήματα ΤΕΙ, δεν δύνανται να υπαχθούν στη διάταξη του άρθρου 78 παρ. 6 περ. ε) εδάφιο δεύτερο του ν. 4009/2011 (όπως αυτή προστέθηκε με την παράγραφο 3 του άρθρου 39 του ν. 4186/2013), η οποία αφορά σε δυνατότητα των Καθηγητών Εφαρμογών οι οποίοι κατείχαν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του ν. 4009/2011, για εξέλιξη σε θέση Επίκουρου Καθηγητή, με προκήρυξη της θέσης, λόγω αφενός του διαφορετικού καθεστώτος υπό το οποίο τελούσαν και τελούν οι Καθηγητές προσωποπαγούς θέσης των πρώην ΚΞΓΦΑ, σε σχέση με τα μέλη ΕΠ, τα οποία απολαμβάνουν της προστασίας του άρθρου 16 παρ. 6 του Συντάγματος, και, αφετέρου, της εξάντλησης των δυνατοτήτων τις οποίες κατά καιρούς παρείχε στους πρώτους η σχετική νομοθεσία για δυνατότητα εξέλιξης (ομόφωνα). β) Η παραπομπή της παραγράφου 7 του άρθρου 78 του ν. 4009/2011 στη ρύθμιση του άρθρου 78 παρ. 5 στοιχείο β) του ιδίου νόμου περί παροχής δυνατότητας σε Επίκουρους Καθηγητές ΤΕΙ, οι οποίοι κατείχαν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του ιδίου νόμου, υπό τις οριζόμενες στην ίδια διάταξη προϋποθέσεις και κατ’ εφαρμογήν των ισχυουσών κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού διατάξεων, να ζητήσουν έως τις 31-08-2014 σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 1 του ν. 3404/2005, μετατροπή της θέσης τους σε τακτική θέση ανώτερης βαθμίδας, δεν συνεπάγεται παροχή τέτοιας δυνατότητας σε Καθηγητές Εφαρμογών προσωποπαγούς θέσης των πρώην ΚΞΓΦΑ, ομοίως λόγω του προαναφερομένου διαφορετικού καθεστώτος αυτών και λόγω της κατάργησης με το άρθρο 87 παρ. 4, 20 και 27 του ν. 4009/2011 οποιοσδήποτε δυνατότητας ένταξης Καθηγητών Εφαρμογών των πρώην ΚΞΓΦΑ, σε τακτικές θέσεις ΕΠ (ομόφωνα). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕΣ/Κλ.Τμ7/36/2014
Καταβολή ποσού 9.923,00 ευρώ, στη φερόμενη ως δικαιούχο…, ως αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας 61 αθλητών που συμμετείχαν στο «…2013».(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι λειτουργική, καθόσον, η φιλοξενία των ως άνω αθλητών, που συμμετείχαν στην αθλητική αυτή διοργάνωση, αφορά στην διασφάλιση της αναγκαίας υποδομής για τη στέγασή τους και συμβάλλει, ως εκ τούτου, στην επιτυχή διοργάνωσή της, χωρίς να απαιτείται, περαιτέρω, η ύπαρξη κριτηρίων επιλογής τους για την παροχή των υπηρεσιών αυτών. Εξάλλου, όπως προκύπτει από την 169/27.5.2013 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πύδνας- Κολινδρού, η εγκριθείσα για την διοργάνωση αυτή δαπάνη ανέρχεται στο ποσό των 25.000,00 ευρώ και περιλαμβάνει τις δαπάνες για την φιλοξενία, σίτιση και εσωτερική μεταφορά των συμμετεχόντων, τη διάθεση του απαραίτητου αθλητικού εξοπλισμού, την απονομή τιμητικών διακρίσεων, την παραγωγή έντυπου διαφημιστικού υλικού, την προβολή και τη φωτογράφηση, χωρίς, περαιτέρω, να επισυνάπτεται αναλυτικός προϋπολογισμός της δράσης ώστε να διαφαίνεται πως αυτή επιμερίζεται στις δράσεις αυτές. Η έλλειψη ωστόσο αυτή δεν πλήττει τη νομιμότητα της εντελλόμενης με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνης, η οποία, ενόψει τόσο της διάρκειας του προγράμματος, όσο και του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων αθλητών, δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής προσήκον μέτρο, ούτε αντιτίθενται, λόγω της αναγκαιότητάς της, στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.Τέλος, εν προκειμένω, για τη νόμιμη διενέργεια της δαπάνης αυτής δεν ήταν αναγκαία η τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στην 5100/1600/10.4.1984 (ΦΕΚ Β’ 387) απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνηση, που αφορά αποκλειστικά στη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων Δ.Χ. για τη μεταφορά προσώπων και υλικών.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/86/2017
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ενόψει δε του ότι, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν τα Τμήματα Διαχείρισης Ναυταθλητικής Μαρίνας και Αθλητικού Έργου του ΟΠΑΑ, ζητήθηκε δύο συνεχόμενες φορές η πρόσληψη τριάντα πέντε υπαλλήλων ΙΔΟΧ, οι ειδικότητες ορισμένων από τους οποίους ήταν οι ίδιες με αυτές του προσωπικού του αναδόχου, με τις ως άνω συμβάσεις καλύφθηκαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ΟΠΑΑ, οι οποίες μάλιστα δεν αποδεικνύεται ότι δεν μπορούσαν να καλυφθούν από το υπηρετούν σε αυτόν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα προσωπικό και για τον λόγο αυτόν οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες. Εξάλλου, πάγιες και διαρκείς δεν είναι μόνο οι ανάγκες που αφορούν στο σύνολο των καταστατικών αρμοδιοτήτων ενός φορέα, όπως αβασίμως προβάλλεται με το απαντητικό έγγραφο του Προέδρου του ΟΠΑΑ, αλλά μπορεί να είναι και αυτές που αφορούν σε ορισμένες από τις εν λόγω αρμοδιότητες, όπως εν προκειμένω. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός ότι δεν ήταν δυνατή η τήρηση της χρονοβόρου διαδικασίας του ν. 2190/1994 για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι, κατά τη συνήθη πορεία των πραγμάτων, η διαδικασία αυτή θα είχε ολοκληρωθεί εντός των έξι και πλέον μηνών, οι οποίοι διέδραμαν από το Δεκέμβριο του 2015, που προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για την ανάθεση της παροχής των ως άνω υπηρεσιών, μέχρι τις 30.6.2016, που υπογράφηκαν οι οικείες συμβάσεις.
ΕλΣυν.Κλ1(ΚΠΕ)/244/2016
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:-ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο.Χ. ΔΙΜΗΝΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου έγινε κατά παράβαση του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., διότι η επικαλούμενη ανάγκη παροχής λογιστικών υπηρεσιών δεν έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα, αφού εντάσσεται στη συνήθη διοικητική λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού, όπως, άλλωστε, καταδεικνύεται και από την πρόβλεψη σχετικής θέσης μονίμου διοικητικού υπαλλήλου, με την ειδικότητα του λογιστή, στον οικείο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας. Περαιτέρω, οι ισχυρισμοί, που προβάλλονται στο έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, ότι η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου ήταν αναγκαία για τη λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού λόγω έλλειψης α) τακτικού προσωπικού του νομικού προσώπου, β) λογιστών στο Δήμο ….. και στα λοιπά δημοτικά ν.π.δ.δ. και γ) λόγω της ανάγκης κλεισίματος της οικονομικής διαχείρισης του νομικού προσώπου για το έτος 2015, μέχρι να καλυφθούν οι ανάγκες λειτουργίας του με την πρόσληψη τακτικού προσωπικού για την οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες (αναμονή οριστικής έγκρισης από το ΥΠ.ΕΣ. & Δ.Α.), είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι, δεδομένου ότι οι ανακύπτουσες από την έλλειψη τακτικού προσωπικού ανάγκες δεν δύνανται να θεωρηθούν κατεπείγουσες και πρόσκαιρες, αλλά πάγιες και διαρκείς και, συνεπώς, δεν δύνανται να αποτελέσουν νόμιμο δικαιολογητικό λόγο για την πρόσληψη της ως άνω υπαλλήλου, βάσει της ειδικής διάταξης του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ (βλ. ν. 3584/2007), επιπλέον δε, η μη έγκαιρη αντιμετώπισή τους, στην συγκεκριμένη χρονική στιγμή, δεν προκύπτει ότι θα επιφέρει δυσμενείς και μη αναστρέψιμες συνέπειες για το επιτελούμενο από το νομικό αυτό πρόσωπο σκοπό. Επίσης, ο ισχυρισμός ότι η απόφαση πρόσληψης της φερόμενης ως δικαιούχου κρίθηκε νόμιμη με την 20701/22.3.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, διότι ο έλεγχος νομιμότητας των πράξεων των Ο.Τ.Α. και των δημοτικών νομικών προσώπων από τα αρμόδια όργανα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στο πλαίσιο της ασκούμενης επ’ αυτών εποπτείας, δεν δεσμεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την άσκηση του συνταγματικά κατοχυρωμένου προληπτικού ελέγχου των δαπανών των Ο.Τ.Α. (Ε.Σ Ι Τμ. πράξη 35/2013, Κλιμ.Προλ.Ελ.Δαπ. στο Ι Τμήμα 231/2015).
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2443/2020
Παροχή υπηρεσιών φυσικής αγωγής, ναυαγοσωστικής και διοικητικής υποστήριξης : ζητείται η ανάκληση της 28/2020 Πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Ο.Τ.Α. IV....Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στη σκέψη 4, το Τμήμα κρίνει ότι βασίμως πλήττονται με την κρινόμενη προσφυγή τα αιτιολογικά ερείσματα της προσβαλλόμενης Πράξης ως προς την διαπιστωθείσα με αυτή πλημμέλεια, διότι ανενδοιάστως προκύπτει ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις της κατ΄εξαίρεση ανάθεσης σε ιδιώτη ανάδοχο της παροχής αναγκαίων για την ικανοποίηση των αναγκών του Δήμου ..... υπηρεσιών. Τούτο, πρώτον διότι είναι προφανής τόσο η βεβαιούμενη από τον αναθέτοντα Δήμο υποστελέχωση του Διασχολικού Κέντρου ..... μετά την κατάργηση του ν.π.δ.δ. «Οργανισμός Πολιτισμού και Αθλητισμού Δήμου .....» που ήταν επιφορτισμένο με την λειτουργία του, αλλά και η έλλειψη στον ισχύοντα Ο.Ε.Υ. του Δήμου ..... προσωπικού με τις αναγκαίες για την πλήρη λειτουργία του Κέντρου ειδικότητες ναυαγοσωστών, και καθηγητών φυσικής αγωγής με ειδικότητα κολύμβησης και πτυχίο ναυαγωσοστικής –ναυαγοσωστών, χωρίς να προκύπτει ότι η έλλειψη αυτή προκλήθηκε από υπαιτιότητα των οργάνων του. Δεύτερον, διότι δεδομένων των συγκεκριμένων περιστάσεων της υπό κρίση υπόθεσης και της επικείμενης τροποποίησης του Ο.Ε.Υ του Δήμου, η ανάθεση παροχής των επίμαχων υπηρεσιών σε τρίτο είναι επιτρεπτή για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα, ως όλως πρόσφορη και αναγκαία για τη μεταβατική εξασφάλιση της συνεχούς, απρόσκοπτης και ποιοτικής παροχής αθλητικών δράσεων και εκδηλώσεων στους δημότες. Τρίτον, διότι ο Δήμος ..... εκπλήρωσε την επιταγή της διασφάλισης μιας διαφανούς και οικονομικά συμφέρουσας ανάθεσης με την προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού και την κατάρτιση του προϋπολογισμού της προκήρυξης βάσει των προαναφερθένων στη σκέψη 7.2. ωρομισθίων, η κοστολόγηση των οποίων, κρινόμενη με βάση τα κοινώς γνωστά και τα συναλλακτικά ήθη, δεν υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Ανακαλεί την 28/2020 Πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Ο.Τ.Α. IV στο Δήμο ......
ΕλΣυνΤμ.1/128/2015
Καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή απασχόληση:Σε κάθε περίπτωση, η μη νομιμότητα της εντελλόμενης δαπάνης οφείλεται στη μη αμφισβητούμενη πλημμελή αιτιολογία της από 21.1.2015 απόφασης του Δημάρχου (όπως αυτή συμπληρώνεται από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου), η δε υποστελέχωση της υπηρεσίας που οδηγεί σε ανάγκη υπερωριακής εργασίας επί μονίμου βάσεως, όπως υπονοεί ο αιτών Δήμος και ισχυρίζονται οι υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας με το υπόμνημά τους, δεν μπορεί να εξομοιωθεί με επείγοντα λόγο κατά την προεκτεθείσα έννοια του άρθρου 20 παρ. 1 του ν. 4024/2011, καθόσον σε αυτόν δεν μπορούν να ενταχθούν οι έστω και αυξημένες, αλλά πάντως γνωστές εκ των προτέρων και διαρκείς, ανάγκες για τη διεκπεραίωση των συνήθων καθηκόντων των υπαλλήλων της υπηρεσίας. Περαιτέρω και σε συνάρτηση με τα ανωτέρω προβαλλόμενα περί της υποστελέχωσης και της φύσης των εργασιών των μηχανικών και των τεχνιτών που υπηρετούν στην Τεχνική Υπηρεσία, προβάλλεται από τον αιτούντα Δήμο, αλλά και από το υπόμνημα των υπαλλήλων της Τεχνικής Υπηρεσίας, ότι είναι αντικειμενικώς αδύνατη η ορθολογικότερη κατανομή της εργασίας του εν λόγω προσωπικού. Προς τούτο, αναφέρεται ότι οι εκάστοτε επιβλέποντες μηχανικοί πρέπει να βρίσκονται οι ίδιοι στον τόπο εκτέλεσης των έργων που επιβλέπουν για όποιο ζήτημα ανακύψει και ανεξαρτήτως ώρας, οι δε τεχνίτες δεν μπορούν να εργάζονται κατά μόνας για λόγους ασφαλείας και αποδοτικότητας. Ο λόγος, όμως, αυτός πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως αναπόδεικτος, καθόσον ελλείπει ο αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ της ως άνω αναφοράς και της επικαλούμενης αδυναμίας ορθολογικότερης κατανομής της εργασίας του προσωπικού, ήτοι δεν εξειδικεύονται οι λόγοι της ανωτέρω επικαλούμενης αδυναμίας συγκεκριμένα για κάθε ένα από τα μέλη της Τεχνικής Υπηρεσίας και τα καθήκοντα που αυτό επιτελεί καθημερινώς, σε σχέση με τη 12ωρη λειτουργία της υπηρεσίας. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.