×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.4/40/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 334/1973, 564/1961, 3329/2005, 4213/2013

Χρηματικό βοήθημα σε μαθητές:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, παρά τη μη ρητή πρόβλεψη της δυνατότητας χορήγησης του επίμαχου βοηθήματος στους υπό επαγγελματική εκπαίδευση αναπήρους στον Οργανισμό του .. ή σε άλλη διάταξη, κατόπιν της μετατροπής αυτού σε Νοσοκομείο του ΕΣΥ και της υπαγωγής του σε νέο νομοθετικό καθεστώς, καταργουμένου του προγενέστερου, το οποίο αφορούσε στη μορφή και τη λειτουργία του, ωστόσο το ως άνω βοήθημα νομίμως εξακολουθεί να καταβάλλεται στους δικαιούμενους αυτό, καθόσον η απλή κατάργηση των οικείων εξουσιοδοτικών διατάξεων δια της μεταβολής του νομοθετικού πλαισίου, δε συνεπάγεται αυτοδίκαια και την κατάργηση των κατ΄εξουσιοδότηση αυτών εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/361/2006

Μετατροπή ή ανανέωση συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου ομογενών εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν υπάρχει δυνατότητα ανανέωσης των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου των ομογενών εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες του εξωτερικού κατ’ εφαρμογή της Οδηγίας 1999/70 ΕΚ του Συμβουλίου της Ευρώπης ή του ΠΔ 164/2004 παρά μόνον για μία φορά μετά την αρχική σύμβαση κατ’ εφαρμογή των ειδικών διατάξεων του άρθρου 22 του Ν 2413/1996 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών υπουργικών αποφάσεων, ούτε και μετατροπής αυτών, σε συμβάσεις αορίστου χρόνου κατ’ εφαρμογή της προαναφερθείσας Οδηγίας καθώς και του ΠΔ 164/2004, διότι δεν συντρέχουν οι απαιτούμενες από τις διατάξεις αυτού προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/143/2010

Ταμείο Αρωγής Αστυνομικών (ΤΑΑΣ). Επιστροφή ή μη της παρακρατηθείσας κράτησης χαρτοσήμου από το εφάπαξ βοήθημα που έλαβε πριν το 2001, πρώην ασφαλισμένος του Ταμείου. Κατάργηση τέλους χαρτοσήμου κατ’ άρθρο 2 παρ.1γ’ του Ν 2990/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το μέχρι την 1-1-2002 εφάπαξ βοήθημα που χορηγείτο από το Ταμείο Αρωγής Αστυνομικών (Τ.Α.ΑΣ.), σε ασφαλισμένους του, υπόκειτο σε παρακράτηση τέλους χαρτοσήμου και με την καταβολή της βαρύνεται ο ασφαλισμένος και όχι το Ταμείο. Συνεπώς, ασφαλισμένος του Ταμείου αυτού, δεν δικαιούται την επιστροφή των καταβληθέντων τελών χαρτοσήμου, διότι ορθώς παρακρατήθηκαν από το εφάπαξ βοήθημα το οποίο έλαβε πριν το 2001, και διότι σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν 2990/2002 -Τελικές διατάξεις- η ισχύς του άρθρου 2 παρ.1 περ.γ’ του Ν 2990/2002, με την οποία το τέλος χαρτοσήμου στα εφάπαξ βοηθήματα καταργήθηκε, αρχίζει από 1.1.2002, και δεν έχει αναδρομική ισχύ.


ΕΣ/Τ1/71/2006

Επίδομα ειδικής απασχόλησης αρθ.35 ν.3329/2005 σε Διοικητή Μονάδας Κοινωνικής Φροντίδας (Θεραπευτήριο). Μη νόμιμη η καταβολή του, καθόσον αυτό χορηγείται στο προσωπικό της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας κ Κοιν. Αλληλεγγύης, στους αποσπασμένους σε αυτή και στο μετακλητό προσωπικό. Οι Διοικητές των ΜΚΦ που υπηρετούν με διετή θητεία, δεν υπάγονται στο ανωτέρω προσωπικό και οι αποδοχές τους προβλέπονται ρητά στην Π4/Γποικ/77217/20-7-2005 Κ.Υ.Α.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/63/2018

Καταβολή χρηματικού βοηθήματος λόγω απόκτησης τέκνου (..) Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι το ως άνω χρηματικό βοήθημα συνιστά συγκεκαλυμμένη προσαύξηση μισθού των εργαζομένων των Δ.Ε.Υ.Α. και η διάταξη που το θεσπίζει έχει καταργηθεί από 1.1.2013, οπότε και οι υπάλληλοι αυτοί υπήχθησαν στο μισθολογικό καθεστώς του ν. 4024/2011 και από 1.1.2016 σε εκείνο του ν. 4354/2015. Αμφότεροι οι εν λόγω μισθολογικοί νόμοι προβλέπουν κατά τρόπο εξαντλητικό τις μισθολογικές παροχές που καταβάλλονται στους υπαλλήλους αυτών των επιχειρήσεων, στις οποίες δεν περιλαμβάνεται το εν λόγω χρηματικό βοήθημα.


ΝΣΚ/29/2022

Επίδομα θέσης ευθύνης σε υπαλλήλους που άσκησαν αυτοδίκαια καθήκοντα αναπληρωτών προϊσταμένων, κατά τις διατάξεις του άρθρου 87 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007).(...)Η αναπλήρωση προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 87 Υ.Κ., δύναται να λάβει χώρα αυτοδίκαια (χωρίς την προηγούμενη έκδοση πράξης ορισμού του αναπληρωτή προϊσταμένου από το αρμόδιο όργανο), χωρίς το γεγονός αυτό να ασκεί επιρροή στην καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης, υπό την προϋπόθεση ότι συναρτάται με τη νομιμότητα της αναπλήρωσης και την ουσιαστική άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου. Οι χορηγηθείσες βεβαιώσεις της υπηρεσίας, βάσει στοιχείων του υπηρεσιακού φακέλου των υπαλλήλων από τις οποίες αποδεικνύονται οι ως άνω προϋποθέσεις, αρκούν για την καταβολή του επιδόματος θέσης ευθύνης στους αναπληρωτές προϊσταμένους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/377/2009

Επιστροφή ή μη καταβληθεισών εισφορών αποβιώσαντος κληρικού, ο οποίος είχε λάβει εφάπαξ βοήθημα από το πρώην Ταμείο Προνοίας Ορθοδόξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος βάσει του άρθρου 22 του Ν 3232/2004, στους κληρονόμους αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι κληρονόμοι θανόντος κληρικού, ο οποίος δεν δικαιούται ετέρου βοηθήματος δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 22 παρ. 1 του Ν 3232/2004, εξομοιώνονται με τους μη δικαιούμενους εφάπαξ βοηθήματος κληρονόμους του άρθρου 56 παρ. 2 του Ν 2084/1992, υπό την προϋπόθεση ότι ο θανών κληρικός είχε συμπληρώσει τρία χρόνια κατά τα οποία κατέβαλε εισφορές στο Ταμείο Προνοίας Ορθοδόξου Εφημεριακού Κλήρου Ελλάδος μετά τη λήψη του εφάπαξ βοηθήματος. Η επιστροφή των σχετικών εισφορών θα πρέπει να γίνει ατόκως όπως ορίζει υπέρ του κυρίως ασφαλισμένου το άρθρο 22 παρ. 1 του Ν 3232/2004, σύμφωνα με την αρχή ότι ουδείς μπορεί να μεταβιβάσει στον κληρονόμο του δικαίωμα μείζον εκείνου το οποίο έχει. Οι δικαιούμενοι επιστροφής εισφορών κληρονόμοι είναι τα πρόσωπα τα οριζόμενα στο άρθρο 56 παρ. 1 του Ν 2084/2004.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/176/2018

Καταβολή χρηματικού βοηθήματος λόγω απόκτησης τέκνου : Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι   το ως άνω χρηματικό βοήθημα συνιστά συγκεκαλυμμένη προσαύξηση μισθού των εργαζομένων των Δ.Ε.Υ.Α. και η διάταξη που το θεσπίζει έχει καταργηθεί από 1.1.2013, οπότε και οι υπάλληλοι αυτοί υπήχθησαν στο μισθολογικό καθεστώς του ν. 4024/2011 και από 1.1.2016 σε εκείνο του ν. 4354/2015. Αμφότεροι οι εν λόγω μισθολογικοί νόμοι προβλέπουν κατά τρόπο εξαντλητικό τις μισθολογικές παροχές που καταβάλλονται στους υπαλλήλους αυτών των επιχειρήσεων, στις οποίες δεν περιλαμβάνεται το εν λόγω χρηματικό βοήθημα.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/38/2019

Καταβολή χρηματικού βοηθήματος λόγω θανάτου τέκνου :Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι το ως άνω χρηματικό βοήθημα συνιστά συγκεκαλυμμένη προσαύξηση μισθού των εργαζομένων των Δ.Ε.Υ.Α. και η διάταξη που το θεσπίζει έχει καταργηθεί από 1.1.2013, οπότε και οι υπάλληλοι αυτοί υπήχθησαν στο μισθολογικό καθεστώς του ν. 4024/2011 και στη συνέχεια από 1.1.2016 σε εκείνο του ν. 4354/2015. Αμφότεροι οι εν λόγω μισθολογικοί νόμοι προβλέπουν κατά τρόπο εξαντλητικό τις μισθολογικές παροχές που καταβάλλονται στους υπαλλήλους αυτών των επιχειρήσεων, στις οποίες δεν περιλαμβάνεται το εν λόγω χρηματικό βοήθημα.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/6/2018

Υπερωρίες επικουρικού προσωπικού.(παράταση θητείας) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη, με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη, δεν είναι νόμιμη. Τούτο δε, διότι οι από 1.10.2016 συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίες συνιστούν το νόμιμο έρεισμα της εντελλόμενης δαπάνης, διάρκειας, όλες, από 1.10.2016 έως 30.9.2017, έχουν συναφθεί σε συνέχεια διαδοχικών συμβάσεων, συνιστούν δε και αυτές διαδοχικές συμβάσεις, κατά την έννοια της διάταξης του άρθρου 5 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004, καθόσον έχουν συναφθεί σε αδιάλειπτη αλληλουχία. Επομένως, σε κάθε περίπτωση, το συνολικό χρονικό διάστημα απασχόλησης των ως άνω εργαζομένων με διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στους ίδιους φορείς και με τις ίδιες ειδικότητες, έχει υπερβεί την εικοσιτετράμηνη κατά απώτατο χρονικό όριο επιτρεπόμενη συνολική διάρκεια απασχόλησής τους, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 1 του ίδιου ως άνω π.δ/τος, οι περιορισμοί του οποίου ισχύουν, ως επιβαλλόμενοι από τις διατάξεις του άρθρου 103 παράγραφος 8 του Συντάγματος. Ως εκ τούτου, οι από 1.10.2016 συμβάσεις δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Το αντίθετο θα είχε ως πρόσθετο αποτέλεσμα λοιποί συνυποψήφιοι, ως επικουρικό προσωπικό, είτε να διαγραφούν από τους οικείους πίνακες λόγω συμπλήρωσης του ανώτερου χρονικού διαστήματος διατήρησης της εγγραφής τους στους κρίσιμους καταλόγους επικουρικού προσωπικού, είτε να στερηθούν τη δυνατότητα της κατά προτεραιότητα πρόσληψης με την ιδιότητα του επιδοτούμενου ανέργου, λόγω παρέλευσης του χρόνου επιδότησης της ανεργίας και, τέλος, να αποκτήσουν ειδικά οι προσληφθείσες πρόσθετο προσόν αυξημένου χρόνου προϋπηρεσίας σε βάρος λοιπών συνυποψηφίων τους που μπορούσαν να προσληφθούν κατά τον ως άνω χρόνο. Ωστόσο, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη το δυσερμήνευτο των υπό κρίση διατάξεων κρίνει ότι τα όργανα του τελευταίου δεν ενήργησαν, στην προκειμένη περίπτωση, με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά από συγγνωστή πλάνη υπέλαβαν ότι μπορούσαν να προβούν στην ανανέωση των υφιστάμενων συμβάσεων εργασίας του προαναφερθέντος επικουρικού προσωπικού μέχρι τις 30.9.2017.(συγγνωστή πλάνη) 


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/38/2019

Καταβολή χρηματικού βοηθήματος:..Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι το ως άνω χρηματικό βοήθημα συνιστά συγκεκαλυμμένη προσαύξηση μισθού των εργαζομένων των Δ.Ε.Υ.Α. και η διάταξη που το θεσπίζει έχει καταργηθεί από 1.1.2013, οπότε και οι υπάλληλοι αυτοί υπήχθησαν στο μισθολογικό καθεστώς του ν. 4024/2011 και στη συνέχεια από 1.1.2016 σε εκείνο του ν. 4354/2015. Αμφότεροι οι εν λόγω μισθολογικοί νόμοι προβλέπουν κατά τρόπο εξαντλητικό τις μισθολογικές παροχές που καταβάλλονται στους υπαλλήλους αυτών των επιχειρήσεων, στις οποίες δεν περιλαμβάνεται το εν λόγω χρηματικό βοήθημα. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.